Jump to content

Carl Jenkinson


Mr Chapman

Recommended Posts

Han hadde allerede en meget god fysikk når han ankom klubben ja. Han var vel den spilleren som plasserte seg øverst i samtlige fysiske tester under preseason blant annet. Likanes gutt, men jeg syntes fortsatt det var for tidlig å la han være backup for Sagna i høst. Dog tok han forholdsvis store steg etterhvert selv om posisjoneringen hans var temmelig dårlig (som Gibbs). Slik sett var Yennaris langt med stødig defensivt sett, men Jenkinson skal ha credit for et par ting og det er at han jobber knallhardt og har meget gode innlegg.

 

Pluss han er en ekte Arsenal gutt og det er alltid gledelig!

Det er Yennaris og :) Utrolig morsomt at vi har så mange lovende goonere i våre rekker nå. Har sagt det før og sier det igjen: Bartley, Yennaris, Jenkinson, Lansbury, Frimpong og ikke minst Wilshere kan bli en generasjon vi kommer til å huske lenge. Ikke nødvendigvis vår beste generasjon, men en kult generasjon med gutter som elsker Arrsenal!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Det er Yennaris og :) Utrolig morsomt at vi har så mange lovende goonere i våre rekker nå. Har sagt det før og sier det igjen: Bartley, Yennaris, Jenkinson, Lansbury, Frimpong og ikke minst Wilshere kan bli en generasjon vi kommer til å huske lenge. Ikke nødvendigvis vår beste generasjon, men en kult generasjon med gutter som elsker Arrsenal!

Pr dags dato klarer jeg ikke se at verken Bartley eller Lansbury skal klare å slå igjennom av de ungguttene du nevner der. Men er hyggelig å se flere unggutter banke på førstelagsdøra.

Link to comment
Share on other sites

hvis vi ser på den tiden Wenger har vært i klubben har det vært utrolig mange talenter innom som ikke har slått til, for hver Wilshere som kommer opp fra ungdomsakademiet og slår til er det jo 50 spillere som er innom og som vi ikke hører noe mer til. Kanskje flere også. Er ikke veldig mange spillere på dagens lag som kommer fra juniorlaget, gitt. det er selvfølgelig veldig artig når det kommer en spillere som Wilshere gjennom fra ungdomsavdelingen, men særdeles sjeldent. Er ikke helt sikker på at vi kommer til å se veldig mye til Yennaris, Bartley, Lansbury osv....

Link to comment
Share on other sites

Pr dags dato klarer jeg ikke se at verken Bartley eller Lansbury skal klare å slå igjennom av de ungguttene du nevner der. Men er hyggelig å se flere unggutter banke på førstelagsdøra.

 

Bartley? Gutten som storspiller, og ikke er redd for å trøkke til i alt som heter duellspill? Gutten som biter fra seg i et av de største derbyene i Storbritannia ?

Jeg har tro på han vertfall, bare han ikke stagnerer. Kan bli en veldig viktig brikke i midtforsvaret.

 

Jenkinson er bra å få tilbake, men jeg har ikke sett det store av han ennå. Han virker veldig frisk i innhoppet mot spurs, og det er et godt tegn!

Link to comment
Share on other sites

hvis vi ser på den tiden Wenger har vært i klubben har det vært utrolig mange talenter innom som ikke har slått til, for hver Wilshere som kommer opp fra ungdomsakademiet og slår til er det jo 50 spillere som er innom og som vi ikke hører noe mer til. Kanskje flere også. Er ikke veldig mange spillere på dagens lag som kommer fra juniorlaget, gitt. det er selvfølgelig veldig artig når det kommer en spillere som Wilshere gjennom fra ungdomsavdelingen, men særdeles sjeldent. Er ikke helt sikker på at vi kommer til å se veldig mye til Yennaris, Bartley, Lansbury osv....

 

Og sånn må det nødvendigvis være, nåløyet blir veldig trangt til slutt. Får vi opp en til to toppspillere per kull så skal vi være særs fornøyde og vi må nok innse at de fleste av våre unggutter kommer til å fortsette i mindre klubber og gjerne en til to divisjoner under oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Og sånn må det nødvendigvis være, nåløyet blir veldig trangt til slutt. Får vi opp en til to toppspillere per kull så skal vi være særs fornøyde og vi må nok innse at de fleste av våre unggutter kommer til å fortsette i mindre klubber og gjerne en til to divisjoner under oss.

Dessuten skal det nevnes at klubben begynte satse bedre på ungdommer når Wenger kom inn, ungguttene som kom inn da har gjort det langt bedre og flere har tatt steget til PL enn for 4-5 år siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Han virket litt smånervøs mot Liverpool og spilte noen hårreisende tversoverpasninger, men han spilte seg opp etterhvert og hadde ok kontroll på Sterling. Syns han har vært veldig lovende så langt i sesongen, selv om jeg fortsatt er skeptisk til han mot skikkelig vanskelig motstand. Likevel, han har hevet seg stort siden vi sist så han mot WBA i siste serierunde i vår.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har faktisk imponert meg positivt. Men han sliter med pasningene, noen sinnsykt farlige pasninger. Og altfor ofte.

Skal derimot bli veldig god med Sagna tilbake, for jenkinson er ikke god framover.-.-

Link to comment
Share on other sites

At han ikke skapte så mye fremover på søndag uroer meg ikke så veldig, han holdt seg litt tilbake og Jose Enrique er en formidabel motstander på motsatt banehalvdel. Defensivt klarte han seg veldig bra, han hadde flere gode taklinger og jeg tror ikke han ga bort et eneste frispark. Han har også blitt bedre på å bryte ballbanen og lese spillet fremfor å være konstant på etterskudd som tidligere. 1 mot 1 har han blitt veldig mye bedre, og har blitt smartere i posisjoneringen mot kjappe motstandere. I stedet for å havne bak vingen sin og dra i skjorta kommer han seg oftere foran han og overtar kontrollen på ballen. Veldig lovende spør du meg. Han er ingen Sagna, men de tre siste kampene har gitt meg håp om at Jenko kan bli en verdifull spiller for oss fremover.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om det rundens laget som Skysports setter opp er basert på statistikk fra Opta og da blir det gjerne slik. Han hadde 6 taklinger, vant ballen hver gang og ingen frispark i mot. Slik statistikk viser jo pasningsfeil generelt og ikke hvor grove de er og da kommer han godt ut. Han var meget god en-mot-en mot Sterling som slett ikke er noen dårlig ving. Lovende start på sesongen for Jenkinson og han får noen kamper til også før Sagna er tilbake.

Forøvrig veldig rart å se ut rundens lag uten Diaby. Det viser vel bare at det å sette opp et lag basert på statistikk ikke alltid slår helt heldig ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Må bare ærlig innrømme at Jenkinson har vært veldig veldig god hittil. Nei, han er ikke fantastisk teknisk sett når det kommer til ballkontroll og generelle tekniske finesser, men han er bunnsolid defensivt. De armene han slang rundt og trøyeholdingen han holdt på med er nærmest ikke-eksisterende lenger heller.

 

Jobbe litt med enbeinheten sin samt at han fortsetter utviklingen sin så kan vi muligens ha en veldig god back i Jenkinson. Favoritten er fortsatt Yennaris da han er en mer dynamisk og teknisk spiller, men med Sagna tilbake og forhåpentligvis med både Jenkinson og Yennaris (pluss Bellarin) så er vi temmelig godt skodd både for nåtiden og fremtiden.

 

Nå mangler det bare et ungt talent bak Gibbs så har vi veldig god dekning der også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Carl var veldig god i går.

 

helt enig. Han har tatt mange og lange steg i riktig retning denne sesongen, så vidt jeg kan se. Bedre taktisk og plasseringsmessig, tøffere fysisk, og han er blitt mye mer venn med ballen, selv om han nok aldri vil bli noe teknisk vidunder.

Link to comment
Share on other sites

 

helt enig. Han har tatt mange og lange steg i riktig retning denne sesongen, så vidt jeg kan se. Bedre taktisk og plasseringsmessig, tøffere fysisk, og han er blitt mye mer venn med ballen, selv om han nok aldri vil bli noe teknisk vidunder.

En fantastisk utvikling. Snart klar for det engelske lamdslaget om han velger det.

Og han er en som gir alt - blør for drakta

Link to comment
Share on other sites

 

helt enig. Han har tatt mange og lange steg i riktig retning denne sesongen, så vidt jeg kan se. Bedre taktisk og plasseringsmessig, tøffere fysisk, og han er blitt mye mer venn med ballen, selv om han nok aldri vil bli noe teknisk vidunder.

Teknikken er slett ikke dårlig. Han har blandt annet utviklet noen meget gode vendinger med ball hvor han frigjør seg og kan gå mellom ving og indreløper. Mye bedre til å få ballen raskt under kontroll og dermed distribuere raskt videre. Også rimelig god på å passere utvedig for backen med utsiden av foten. Ikke avansert, men godt rykk og masse kraft gjør at han passerer veldig ofte der andre ikke klarer det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...