Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Real ute å vifter med sjekkheftet igjen?

 

1405 BST: Big-spending Real Madrid have set their sights on Arsenal defender Gael Clichy.

(Full story: The Independent)

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/g...ers/default.stm

 

Real Madrid trenger ny venstreback, også Ashley Cole har blitt nevnt. Hvis Clichy ønsker overgang til Bernabeu blir han neppe stoppet av Wenger. Jeg frykter at denne handelen kan bli en realitet.

 

Jævlig synd isåfall, Clichy er min fremste favorittspiller på Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Real ute å vifter med sjekkheftet igjen?

 

1405 BST: Big-spending Real Madrid have set their sights on Arsenal defender Gael Clichy.

(Full story: The Independent)

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/g...ers/default.stm

 

Real Madrid trenger ny venstreback, også Ashley Cole har blitt nevnt. Hvis Clichy ønsker overgang til Bernabeu blir han neppe stoppet av Wenger. Jeg frykter at denne handelen kan bli en realitet.

 

Jævlig synd isåfall, Clichy er min fremste favorittspiller på Arsenal.

Vi har både Traore og Gibbs i bakhånd, så noen krise blir det neppe om Gael forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Real ute å vifter med sjekkheftet igjen?

 

1405 BST: Big-spending Real Madrid have set their sights on Arsenal defender Gael Clichy.

(Full story: The Independent)

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/g...ers/default.stm

 

Real Madrid trenger ny venstreback, også Ashley Cole har blitt nevnt. Hvis Clichy ønsker overgang til Bernabeu blir han neppe stoppet av Wenger. Jeg frykter at denne handelen kan bli en realitet.

 

Jævlig synd isåfall, Clichy er min fremste favorittspiller på Arsenal.

Vi har både Traore og Gibbs i bakhånd, så noen krise blir det neppe om Gael forsvinner.

 

Ja, det tenker jeg også. Men er de to klar til å erstatte en av verdens desidert beste venstrebacker?

Link to comment
Share on other sites

Det er slik at vi har tre relativt jevnaldrende venstrebacker som alle enten er i verdenstoppen, eller har potensiale til å nå toppen. Vi vil garantert ikke holde de tre happy samtidig, og masse rulleringer i forsvaret bruker ikke å være sunt.

Jeg vet at Traore bekler kanten godt, og det er vel der Wenger har planer om å bruke han i om to-tre år, men det er slettes ikke noe enklere å spille seg inn der. Arshavin, Nasri, Rosicky og Vela er bare et par av de som kjemper om venstrekanten.

 

En av de tre må dra, permanent eller på utlån. Clichy er den siste av de jeg helst ser dra ut portene.

At Real Madrid søker ny venstreback er det heller ikke noe tvil om, da jeg har hørt flere rykter om at Heinze er på vei ut, og at supporterne er villige til å betale £80 millioner for å få han ut... :)

Link to comment
Share on other sites

Traore og Gibbs er på langt nær modne nok til å overta for Gaël enda. Han er verdens beste venstreback, og jeg ser ingen grunn til å ikke tro at han skal returnere som akkurat det neste sesong, selv om denne sesongen ikke var helt perfekt.

 

Han er laaangt bedre enn Gibbs og Traore enn så lenge, jeg forstår ikke hvordan dere kan si noe annet...

Link to comment
Share on other sites

Traore og Gibbs er på langt nær modne nok til å overta for Gaël enda. Han er verdens beste venstreback, og jeg ser ingen grunn til å ikke tro at han skal returnere som akkurat det neste sesong, selv om denne sesongen ikke var helt perfekt.

 

Han er laaangt bedre enn Gibbs og Traore enn så lenge, jeg forstår ikke hvordan dere kan si noe annet...

 

Det eg ikkje forstår er korleis nokon som enda har til gode å slå eit godt innlegg, har 1 mål på 187 kampar og er skremmande tabbebefengt kan kallast verdas beste venstreback. Nektar ikkje for at han til tider er god defensivt, men likevel...

 

Gibbs er neppe dårlegare enn Cole og Clichy var på hans alder, og dei var begge rufsete bakover i starten.

Gibbs ser ut til å forstå at ein må lyfte blikket før ein slår innlegga, og då treff ein gjerne også ein medspelar...

Link to comment
Share on other sites

Clichy har nok enda en del igjen å gå på før han kan kalles verdens beste venstreback. Han var nære forrige sesong, men også da var han elendig på å slå innlegg.

 

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig, han har jo ellers en rimelig bra pasningsfot både på diagonalpasninger og lange pasninger.

Hadde gledet meg veldig om han hadde klart å lære seg å slå bedre innlegg. Akkurat på det punktet er Gibbs flere lysår foran Clichy pr dags dato.

Har ikke sett Traoré slå mange innlegg, men også han er bedre enn Clichy på dette.

Link to comment
Share on other sites

Clichy såg ut til å bli ein suveren venstreback, og var i ein periode i sesongen 2007/2008, nær dei beste i verda. Slik han framstod i 2009 er han ikkje i nærleiken. Clichy har stagnert, eller kanskje verre; hatt ei regressiv utvekling.

 

Når Clichy braut gjennom i laget var han eit friskt pust i laget, offensivt. Den store hurtigheita, dei lange raida og dei kjappe, smarte løysningane blir brukt og utnytta stadig mindre. Litt har nok Gaël lidd for å ha hatt eit fokus på å utvikle den defensive delen av spelet - som i byrjinga ikkje var god nok.

 

Dette har gått på bekostning av utvekling av den offensive stilen. For ofte blir han ståande att bak, safety first. For ofte blir han for lett å stoppe, avleveringane blir for lette å lese og innlegga med for dårleg adresse. Det generelle defensive spelet er blitt betre, men samstundes har han fått ein stadig tendens til å "sovne" og miste konsentrasjonen, som har ført til fatale tabber.

 

Slik Gaël framstod førre sesong kan han ikkje framstå over tid. Verken for klubben, eller seg sjølv. Clichy såg ut til å fylle holet etter Cole, men har ikkje prestert like bra over tid som Cashley gjorde. Dessverre. Potensialet er der, men han må bli meir stabil defensivt og få utnytta evnene offensivt betre før han fortenar tittelen verdens beste venstreback.

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om at Clichy ikke var like god denne sesongen. Det var tydelig at selvtilliten ikke var på topp, det ser man på glipper i konsentrasjonen. Men vi må også huske at det også resten av forsvaret var svakt i store deler av sesongen. Gibbs kom inn i laget når vi var på vei oppover. Clichy var ute i denne perioden. En sammenheng mellom dette tror jeg det ikke er. Vi sleit stort bakover i starten av sesongen og Wenger ba derfor backene om å holde igjen. Sagna har selv uttalt dette.

 

I 07/08 sesongen må ha ha vært verdens beste venstreback. Se statistikkene fra den sesongen og sammenlign med Cole og Evra, og man vil forstå hva jeg mener. Evra hadde for eksempel kun 1 assist i laget den sesongen. Ja, han er veldig god, men ikke så god som mange skal ha det til synes jeg. I likhet med Clichy sliter han med sluttproduktet, så våre backer er ikke de eneste som slår dårlige innlegg.

 

Men en sentrallinje som fungerer skikkelig kommer backene våre til å prestere bra igjen. Evra hadde heller ingen god sesong. Cole var derimot bra, etter å ha stått i skyggen siden overgangen til Chelsea. Jeg skjønner ikke hvordan folk ser ut til å avskrive Clichy. Han har gradvis blitt bedre og bedre for hvert år.Om han får ett år der han går litt ned, er ikke det noe å være bekymret over. Dersom han var den eneste på laget som ikke presterte over lengre tid, kunne man derimot sett mer pessimistisk på det som andre her gjør.

 

Greit nok innleggene han er ikke gode nok og han hadde en del unødvendige tabber. Likevel har han en meget god fart og arbeidskapasitet som få andre har. For spillet er han også veldig viktig, men han er avhengig av en bevegelig midtbane som enten gir han rom hvor han kan sende baller eller drible selv. Vent å se, Clichy kommer tilbake!

Link to comment
Share on other sites

Merkelig!

Clichy er på høyde med de aller aller beste på denne posisjonen, selv om også han har noen svakheter (som de aller fleste) i sitt spill.

Mange snakker om at innleggene ikke er gode nok, og det er jeg enig i. Likevel, synes jeg han fremstår meget god i det å:

* angripe (skape 2 mot 1 på venstre siden), noe som har vært en viktig nøkkel i Arsenal sitt spill siden Wenger ankom klubben.

* det å jobbe intenst mot motstanderen, som ofte resulterer i at han vinner ballen, eller at motstanderen må legge en støttepasning slik at angripsmuligheten ebber ut. De får INGEN ROM mot Clichy mann mot mann.

* med sin enorme fart, er han meget viktig i kontringsfasene mot. (bl.a cornere når vi flytter frem de defensive spillerene, eller at vi taper ballen i et angrep og får et motangrep)

* han er faktisk meget god til å komme seg foran motstanderen for å vinne ballen, når pasningene blir spilt langs bakken mot spissen/vingen som sover et lite øyeblikk. Dette har gitt oss mange muligheter for å kontre.

 

Clichy spiller med stor risiko i spillet sitt, og har (som alle andre) enkelte glipper i løpet av en sesong. Dette er helt vanlig, og noe jeg mener alle defensive spillere har under en lang sesong.

Det har nok ikke vært hans beste sesong, men for meg har han langt ifra skuffet. Synes han på ny har hatt en god sesong, og ville gitt han 7 av 10 poeng denne sesongen.

 

Får Arsenal ordnet en stopperduo som fungerer bedre over tid, så vil også dette skape en stabilitet og trygghet for backene på hver sin side. Sesongen 08/09 er det stopperplassene som har skapt defensive problemer, og ikke backene slik jeg ser det.

 

Gibbs er også en spennende back, og viser at vi har bra dekning til neste sesong. (Traore tror jeg vil gå på nytt lån, eller bli solgt iløpet av sommeren) Likevel er han et hakk under Clichy i kvaliteter, selv om han har en bedre innleggsfot.

Traore har langt ifra imponert i Pompey, selv om han spilte til dels et hakk lenger frem i banen i flere av kampene. Litt forskjellige spillesystemer på lagene også, men de kampene jeg har sett har jeg ikke sett noe Clichy-takter i spillet.

 

Nei, Clichy mener jeg står frem som en av de aller beste venstre backene i PL og Europa generelt, og det har han vært i flere sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Det eg ikkje forstår er korleis nokon som enda har til gode å slå eit godt innlegg, har 1 mål på 187 kampar og er skremmande tabbebefengt kan kallast verdas beste venstreback. Nektar ikkje for at han til tider er god defensivt, men likevel...

 

Gibbs er neppe dårlegare enn Cole og Clichy var på hans alder, og dei var begge rufsete bakover i starten.

Gibbs ser ut til å forstå at ein må lyfte blikket før ein slår innlegga, og då treff ein gjerne også ein medspelar...

 

Det at en venstre back ikke skorer mange mål ser jeg ikke akkurat på som et problem. Clichy ble kåret til årets venstre back i fjor foran blant annet evra. Denne sesongen har ikke gått like bra, men selv om gibbs er et stort talent tviler jeg på at han kan komme opp til nivået når clichy var i form.

 

Jeg har også stor tro på gibbs men vi må huske at det ikke er lenge siden vi så på gilbert som den neste store backen etter noen gode kamper uten at han har blitt noe

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i det minste tvil om at Clichy er vår desidert beste venstreback og han er mannen vi må satse på i årene som kommer. Gibbs er lovende, men må nok belage seg på å være reserve en god stund til.

Link to comment
Share on other sites

Real ute å vifter med sjekkheftet igjen?

 

1405 BST: Big-spending Real Madrid have set their sights on Arsenal defender Gael Clichy.

(Full story: The Independent)

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/g...ers/default.stm

 

Real Madrid trenger ny venstreback, også Ashley Cole har blitt nevnt. Hvis Clichy ønsker overgang til Bernabeu blir han neppe stoppet av Wenger. Jeg frykter at denne handelen kan bli en realitet.

 

Jævlig synd isåfall, Clichy er min fremste favorittspiller på Arsenal.

Vi har både Traore og Gibbs i bakhånd, så noen krise blir det neppe om Gael forsvinner.

 

Ja, det tenker jeg også. Men er de to klar til å erstatte en av verdens desidert beste venstrebacker?

 

Ja Gibbs er det. Hans utvikling vil fortsette. Clichy er god, men spørsmål om han har så mye mer å gå på.

Venstrebacken frykter ikke jeg i det hele tatt.

Men jeg håper også Clichy blir, en herlig spiller.

Link to comment
Share on other sites

Clichy såg ut til å bli ein suveren venstreback, og var i ein periode i sesongen 2007/2008, nær dei beste i verda. Slik han framstod i 2009 er han ikkje i nærleiken. Clichy har stagnert, eller kanskje verre; hatt ei regressiv utvekling.

 

Når Clichy braut gjennom i laget var han eit friskt pust i laget, offensivt. Den store hurtigheita, dei lange raida og dei kjappe, smarte løysningane blir brukt og utnytta stadig mindre. Litt har nok Gaël lidd for å ha hatt eit fokus på å utvikle den defensive delen av spelet - som i byrjinga ikkje var god nok.

 

Dette har gått på bekostning av utvekling av den offensive stilen. For ofte blir han ståande att bak, safety first. For ofte blir han for lett å stoppe, avleveringane blir for lette å lese og innlegga med for dårleg adresse. Det generelle defensive spelet er blitt betre, men samstundes har han fått ein stadig tendens til å "sovne" og miste konsentrasjonen, som har ført til fatale tabber.

 

Slik Gaël framstod førre sesong kan han ikkje framstå over tid. Verken for klubben, eller seg sjølv. Clichy såg ut til å fylle holet etter Cole, men har ikkje prestert like bra over tid som Cashley gjorde. Dessverre. Potensialet er der, men han må bli meir stabil defensivt og få utnytta evnene offensivt betre før han fortenar tittelen verdens beste venstreback.

 

Dette er oppsummeringen som jeg likte best!

 

En av sesongens største nedturer denne sesongen, er Clichy. Gutten er langt unna det han har prestert tidligere. Til tider virker han usikker og fomlete bakover på banen. Fremover har det vært lite å hente.

 

Selvsagt er det for tidlig å avskrive Clichy. Vi vet at han kan. Samtidig vet vi at det er to gode erstattere i Gibbs og Traore.

 

Legger til at jeg ikke ønsker noen salg. Her går vi kun for innkjøp. ;)

Link to comment
Share on other sites

Clichy er en av få spillere som virker å ha visse følelser for Arsenal. Jeg tviler på at han drar. Om han virkelig gjør det, er nok nok litt for tidlig å slippe Gibbs til på heltid, men etter min mening er han svært nær å kunne ha en fast plass på laget. Problemet hans er bare at Clichy er mye, mye bedre i toppform. Det har han slik vi ser ut til å være enige om ikke vært denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det eg ikkje forstår er korleis nokon som enda har til gode å slå eit godt innlegg, har 1 mål på 187 kampar og er skremmande tabbebefengt kan kallast verdas beste venstreback. Nektar ikkje for at han til tider er god defensivt, men likevel...

 

Gibbs er neppe dårlegare enn Cole og Clichy var på hans alder, og dei var begge rufsete bakover i starten.

Gibbs ser ut til å forstå at ein må lyfte blikket før ein slår innlegga, og då treff ein gjerne også ein medspelar...

 

Det at en venstre back ikke skorer mange mål ser jeg ikke akkurat på som et problem. Clichy ble kåret til årets venstre back i fjor foran blant annet evra. Denne sesongen har ikke gått like bra, men selv om gibbs er et stort talent tviler jeg på at han kan komme opp til nivået når clichy var i form.

 

Jeg har også stor tro på gibbs men vi må huske at det ikke er lenge siden vi så på gilbert som den neste store backen etter noen gode kamper uten at han har blitt noe

 

 

Det var ikkje noko poeng for meg å være negativ, og rakke ned på Clichy. Dei fleste er vel samde om at han på nokre område har ekstreme ferdigheiter, medan det vantar noko på andre område igjen. Ikkje noko er betre enn om han er attende for fullt neste sesong.

 

For meg var Gibbs vårens største lyspunkt. Ein skal hugse at han før sesongen berre hadde spelt 104 minuttar ligacup, medan det vart totalt 23 kampar denne sesongen. Då snakkar ein gjennombrot.

 

Sidan du trekkjer inn Gilbert, meiner eg ein av skilnadane er at Gibbs verkar å ha ein svært sterk psyke.

Han verkar uaffisert, og let seg ikkje prege sjølv av viktige kampar (jamfør Walcott/Fabianski).

Den leie hendinga i C.L mot Man. Utd. vart etterfylgt av storspel på Old Trafford like etterpå.

For meg er dette tillitvekkjande, og fortel meg at me her har på gang noko heilt spesielt.

Om han held fram den gode utviklinga, vil Clichy måtte skjerpe seg. Og slik konkurranse er som kjent berre av det gode.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

En herlig artikkel med Clichy, der det også blir fortalt mye hvordan Wenger utvikler spillere. Spennende lesning!

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/foo...icle6879305.ece

 

Veldig fin art. Liker innstillingen til Clichy; spiller i fransk 3. div og krever spilletid for å signere, 17 år gammel. Han blir i tillegg beskrevet som en sjenert og forsiktig person...

Sier litt om selvtilliten til de spillerene som blir beskrevet som cocky :P

 

Clichy har de siste 2 årene fremstått som en meget veltalende ambassadør for klubben. Alltid positiv, men krever likevel mye av seg selv og lagkameratene. Velformulert og passer på at fansen får høre det de liker å høre: -kjempe om titler, -spillerene står sammen, -kjempe for hverandre, -ønsker å bli i klubben osv.

Gutten fremstår rett og slett som en meget intelligent fotballspiller

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...