Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Ikke glem Traore. Han spiller nå godt for Juventus |og har i motsetning til Clichy en meget god innleggs -og skuddfot. Jeg har ikke sett han spille for Juventus og for det jeg husker fra tiden han spilte for oss var at han hadde mye å lære på posisjonering. Jeg tror og håper at Italia er landet hvor dette best kan læres.

 

Gutten er fortsatt ung og kanskje han blir vår nye venstreback hvis Clichy forsvinner?

 

Jeg har hørt at han fortsatt sliter med det defensive i Juventus og mtp. at tempoet i Serie A er mye lavere enn i Premier League så har jeg mine såre tvil om at han skal lykkes som venstreback i Arsenal.

 

Jeg vil heller ikke ha en ny Clichy som ofte har konsentrasjonsfeil og posisjoneringsfeil. Vil helst ha en venstreback som ligner på Sagna hvis jeg kunne valgt :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

For min del, så tror jeg det skal bli vanskelig å finne en bedre venstreback på markedet. Gibbs har fortsatt mye å lære, og Eboue har ikke dette nivået.

 

Jeg tror at selve problemet ligger i den defensive organiseringen, og mangelen på sikring i enkelte faser. Noen av de kampene Clichy blir mest slaktet, er jo da han kommer 1mot1 uten sikring mot kjappe og meget tekniske spillere (Nani), og i overganger imot med store rom uten balanse.

Clichy ville nok antakelig stått frem som mer stabil på den defensive delen, om hele forsvarsrekka hadde vært litt annerledes organisert. Tenker da bl.a på offsidelinja,det å kommunisere med hverandre i hvilke oppgaver de har under enkelte situasjoner, og at man ikke har for store rom i mellom spillere/sikring.

Det hadde også hjulpet, om han hadde hatt en mer jobbende vingspiller i dette 4-3-3 systemet på den defensive delen, for der har ikke Arshavin hjulpet til mye det siste halvannet året.....

 

Clichy er en offensiv back, og det er viktig å ha dette for å skape overtall i angrepsfasen på kanten. Han har litt å lære bakover, men jeg tror vel at mye av dette kunne vært unngått om ting kanskje hadde blitt organisert annerledes på de nevnte faktorer.

Er ikke sikker på om laget hadde tjent på å få inn en mer defensiv back, for da mister man antakelig mye rom fremover som Clichy er med å skaper. Å finne en balanse, det er vel det viktigste.

Clichy er en back i ypperste nivå, og jeg vil ikke miste han. For meg har vi to utrolige gode sidebacker, men de kvaliteten blir litt borte i alt det andre.

 

Litt innleggstrening og litt jobb på den defensive organiseringen av Wenger på treningsfeltet, det hadde kanskje vært nok?

Link to comment
Share on other sites

For min del, så tror jeg det skal bli vanskelig å finne en bedre venstreback på markedet. Gibbs har fortsatt mye å lære, og Eboue har ikke dette nivået.

 

Jeg tror at selve problemet ligger i den defensive organiseringen, og mangelen på sikring i enkelte faser. Noen av de kampene Clichy blir mest slaktet, er jo da han kommer 1mot1 uten sikring mot kjappe og meget tekniske spillere (Nani), og i overganger imot med store rom uten balanse.

Clichy ville nok antakelig stått frem som mer stabil på den defensive delen, om hele forsvarsrekka hadde vært litt annerledes organisert. Tenker da bl.a på offsidelinja,det å kommunisere med hverandre i hvilke oppgaver de har under enkelte situasjoner, og at man ikke har for store rom i mellom spillere/sikring.

Det hadde også hjulpet, om han hadde hatt en mer jobbende vingspiller i dette 4-3-3 systemet på den defensive delen, for der har ikke Arshavin hjulpet til mye det siste halvannet året.....

 

Clichy er en offensiv back, og det er viktig å ha dette for å skape overtall i angrepsfasen på kanten. Han har litt å lære bakover, men jeg tror vel at mye av dette kunne vært unngått om ting kanskje hadde blitt organisert annerledes på de nevnte faktorer.

Er ikke sikker på om laget hadde tjent på å få inn en mer defensiv back, for da mister man antakelig mye rom fremover som Clichy er med å skaper. Å finne en balanse, det er vel det viktigste.

Clichy er en back i ypperste nivå, og jeg vil ikke miste han. For meg har vi to utrolige gode sidebacker, men de kvaliteten blir litt borte i alt det andre.

 

Litt innleggstrening og litt jobb på den defensive organiseringen av Wenger på treningsfeltet, det hadde kanskje vært nok?

 

Jeg ville selvfølgelig foretrukket at Clichy forble i klubben, men slik som situasjonen er akkurat nå og Clichy selv sier at han ikke vet om han skal signere ny kontrakt så må man hvertfall se på alternativer. En venstreback som har forsvarsspill som sin primæroppgave mener jeg ikke er en dårlig idé mtp. hvor ofte vi blir tatt på kontringer o.l. fordi backene våre er altfor offensive. F.eks. prøver jo Clichy ofte å bryte oppe på midtbanen og når han bommer så ender det som regel opp med et meget farlig øyeblikk for resten av laget.

 

Samtidig når han faktisk får brutt og snappet ballen så har han veldig sjeldent et endeprodukt (3 assists og 2 mål på 108 kamper), men som du er inne på noe når du snakker om den defensive organiseringen så er jeg helt enig i at jeg tror Clichy ville forbedret seg med det. Det gjelder egentlig samtlige spillere i Arsenal.

 

Det har jo blitt mast om å få inn Martin Keown igjen siden 06/07 sesongen for å få skikk på det defensive, men det har vel ikke akkurat kommet inn noe spesielt friskt blod i trenerteamet.

 

Én ting er ihvertfall sikkert. Så lenge Wenger virker å ha hovedansvar for det defensive (eller rett og slett ikke legger mer tanke på det når det gjelder formasjon og spillestil) så kommer akkurat det samme til å skje gang på gang og spillere som Clichy kommer aldri til å bli spesielt mye bedre defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Stefan B

Jeg ville selvfølgelig foretrukket at Clichy forble i klubben, men slik som situasjonen er akkurat nå og Clichy selv sier at han ikke vet om han skal signere ny kontrakt så må man hvertfall se på alternativer. En venstreback som har forsvarsspill som sin primæroppgave mener jeg ikke er en dårlig idé mtp. hvor ofte vi blir tatt på kontringer o.l. fordi backene våre er altfor offensive. F.eks. prøver jo Clichy ofte å bryte oppe på midtbanen og når han bommer så ender det som regel opp med et meget farlig øyeblikk for resten av laget.

 

Samtidig når han faktisk får brutt og snappet ballen så har han veldig sjeldent et endeprodukt (3 assists og 2 mål på 108 kamper), men som du er inne på noe når du snakker om den defensive organiseringen så er jeg helt enig i at jeg tror Clichy ville forbedret seg med det. Det gjelder egentlig samtlige spillere i Arsenal.

 

Det har jo blitt mast om å få inn Martin Keown igjen siden 06/07 sesongen for å få skikk på det defensive, men det har vel ikke akkurat kommet inn noe spesielt friskt blod i trenerteamet.

 

Én ting er ihvertfall sikkert. Så lenge Wenger virker å ha hovedansvar for det defensive (eller rett og slett ikke legger mer tanke på det når det gjelder formasjon og spillestil) så kommer akkurat det samme til å skje gang på gang og spillere som Clichy kommer aldri til å bli spesielt mye bedre defensivt.

 

Enig i mye av det du sier, men sluttproduktet kan da måles også i de "usynlige tallene". Hvor mange ganger har ikke Clichy kommet stormende på venstresiden og skapt en 2 mot 1 situasjon, som ofte gir vår angripende ving/spiss den lille meteren ekstra med rom for å dra seg innover. Forsvarspilleren kommer i ingenmannsland, og blir aldri aggresiv nok på ballfører.

 

Ser helt klart, at det er masse utviklingspotensialet på innleggsproduktet og avlsuttningsegenskaper offensivt.

For meg kan Clichy bli en back på høyt nivå både fremover og bakover, men han kommer litt imellom i det systemet/organiseringen vi har defensivt nå. Han spiller på høy risiko i enkelte situasjoner, når han skal vinne ball høyt på banen. Er jo rått når det lykkes, men kunne kanskje begrenset gamblingen noe i den fasen av spillet. Med lite sikring, så ser det dumt ut når det mislykkes.

 

Rykter vil komme å gå, og det kan jo hende at Clichy også kan føle savnet etter pokaler? Tiden vil vise, men har egentlig stor tro på at Clichy vil bli noen sesonger til. Alltid vært en lojal spiller, som aldri har skapt noen skandaler eller "oppslag" i media. Vi trenger slike spillere i laget, ikke bare med tanke på fotballkvaliteter.

Ganske utrolig, at han blir 26år til sommeren. Er jo de neste 3-4 årene han "skal" være i sine beste år............

Link to comment
Share on other sites

But then when I look at Clichy’s data I sigh, because I’d be willing to bet you think he’s one of the worst. Called upon to make 98 tackles in his 27 appearances, he was successful 79 times for an 80% rate. Clichy also leads the team in interceptions with 3.15 per game. That’s 85 total interceptions in 27 matches.

Kilde.

 

Interessant lesning, statistikker forteller sjeldent hele sannheten, men Clichy imponerer meg i denne artikkelen. Anbefales å lese.

Link to comment
Share on other sites

Transfer Tavern melder at Clichy har takket nei til å forhandle fram en ny kontrakt og vil helder vente å se frem til sommern, hva slags signaler gir det?

 

http://www.footballtransfertavern.com/2011...m-international

 

Selg unna! Aldri om Clichy finner seg en bedre klubb enn Arsenal. Kjøp inn en rutinert defensiv back, og la Gibbs lære for så å ta over. Drømmen er Chiellini. Knalltøff back som spiller like godt på stopperplass.

Link to comment
Share on other sites

Selg unna! Aldri om Clichy finner seg en bedre klubb enn Arsenal. Kjøp inn en rutinert defensiv back, og la Gibbs lære for så å ta over. Drømmen er Chiellini. Knalltøff back som spiller like godt på stopperplass.

 

Chiellini? Ja takk som stopper, men finnes bedre venstrebacker.. Dessuten tror jeg ikke ryktene er sanne, tror Clichy elsker Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Chiellini? Ja takk som stopper, men finnes bedre venstrebacker.. Dessuten tror jeg ikke ryktene er sanne, tror Clichy elsker Arsenal.

 

Jepp Chiellini. Han startet da karrieren som venstreback med stor suksess, og er milevis bedre enn Clichy i den rollen. Han er knallgod på det defensive, og det er det viktigste, så får de offensive kvalitetene komme i andre rekke. Etterhvert som Gibbs blir kvitt skadeproblemene og blir bedre defensivt, så kan han ta over, mens Chiellini kan flyttes inn som midtstopper. Chiellini har også tidligere spilt defensiv midtbane.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvor lenge skal denne klovnen få holde på?

 

Han har ingen innleggsfot, han gjør så mange taktiske feilvalg i forsvar at han er en direkte svekkelse for oss. Han presterte vel på høyt nivå når Arsenal gjorde det, i 2005. Ellers har det vært mye dumt. Usikker om det begynte mot B'Ham i 2-2 kampen, men det minnet sitter som brent fast på hornhinna.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge skal denne klovnen få holde på?

 

Han har ingen innleggsfot, han gjør så mange taktiske feilvalg i forsvar at han er en direkte svekkelse for oss. Han presterte vel på høyt nivå når Arsenal gjorde det, i 2005. Ellers har det vært mye dumt. Usikker om det begynte mot B'Ham i 2-2 kampen, men det minnet sitter som brent fast på hornhinna.

Helt enig med deg. Ut med Clichy og inn med Baines.

 

Clichy er utrolig svak defensivt og horribel offensivt. Baines er stabil bakover og fantastisk fremover. Og Baines treffer medspillere 11 av 10 ganger med innleggene mot Clichys 0 av 120. Clichy muligens raskere, men det hjelper lite når han ikke kan posisjonere seg.

 

Selg!

Link to comment
Share on other sites

Det har seg sånn at jeg har fulgt med på Baines en del etter at ryktene om Clichy begynte å svirre. Og bortsett fra en meget god innleggs/frisparkfot så er han ikke bedre enn Clichy.

 

På det defensive vil jeg si at han er svakere og blir reddet gang på gang av en briljant franskmann ved navn Distin. Problemet sånn jeg ser det er bare hvem vi skal hente inn hvis Clichy forsvinner?

 

For det er ingen tvil om at vi må ha inn en ny venstreback i så fall. Aly Cissokho, en russer og Taye Taiwo er vel de som har blitt linket bortsett fra Baines..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hørte et rykte på twitter om at klubben allerede var i samtaler med Inter om et salg av Clichy. Kunne kanskje tilbudt Clichy + penger for Davide Santon? Kan spille på begge backene og er ung og meget stødig defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Om Clichy drar feller jeg ingen tårer. Han har gjort mye bra, men de siste sesongene har ikke vært hans beste. Jeg er positiv til et salg, gitt at Wenger henter en venstreback som er enda bedre! Gibbs er ikke klar.

 

Edit: Det er heller ikke Traore

Link to comment
Share on other sites

Om Clichy drar feller jeg ingen tårer. Han har gjort mye bra, men de siste sesongene har ikke vært hans beste. Jeg er positiv til et salg, gitt at Wenger henter en venstreback som er enda bedre! Gibbs er ikke klar.

 

Blir faktisk litt smålei meg. Clichy har lenge vært en av mine favorittspillere. Har vært herlig å se han løpe utrettelig opp og ned venstresiden. Dessverre har det seg sånn at han stadig har hatt et par tabber som ofte har ført til mål.

 

Gibbs er som du sier absolutt ikke klar for å ta over. En ny back må hentes inn såfremt ikke Pedro Botelho får sjansen, men å gå fra 1 (eller 2) divisjon i Spania til Premier League for en offensiv back som kun er 21 år gammel tror jeg blir for drøyt. Det må nok utvilsomt et kjøp til for å tette hullet etter Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke overasket meg, hvis det er Gibbs om blir førstevalget til neste år -.-........

Det hadde ikke overasket meg heller.

 

@StefanB: Ja det har vært svært underholdende å ha Clichy i klubben, og han er herlig å se på...i medgang.

I motgang kan det tidvis være helt forferdelig å se på spillet hans.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at vi til stadighet har høyrebeinte spillere på venstresida så måå vi ha en venstreback som kan slå gode innlegg både tidlig og fra linja. Synes vi skaper fryktelig lite på venstre i form av innlegg. Det er derfor like greit at Clichy forsvinner

Link to comment
Share on other sites

Gael Clichy er en likandes kar som jobber og løper ustanselig. Han er også en kar med glimrende brytninger og raid oppover venstresiden, desverre blir de avsluttet med støttepasning eller balltap (innkast på motsatt side). Defensivt har han posisjoneringsproblemer, men det er en kollektiv sak i Arsenal. Værre er det når lyset går, men det inntreffer heldigvis ikke hver kamp.

 

Det er helt klart at vi på venstreback ligger hakket bak våre nærmeste konkurrenter, men det er også helt klart at Clichy ikke er vårt største problem og at han er vår beste i posisjonen. Utviklingen til Kieran Gibbs har stagnert og Armand Traore er mer en offensiv enn en defensiv spiller.

 

Får ikke hetta av dette isolert sett, men jeg synes det forteller en historie om et bakenforliggende problem at en spiller som Gael Clichy (eller Denilson og Bendtner for den saks skyld) ikke synes livet i Arsenal er verdt å forlenge. De tror ikke lenger på prosjektet (de heller).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...