Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Jeg har fått med meg at du synes Clichy ikke er god nok for Arsenal, jeg derimot er av en helt annen oppfatning, jeg synes Clichy er en internasjonal meget habil spiller i toppklasse, og det i en alder av 25 år, fortsatt ung med andre ord, allikevel en absolutt rutinert spiller, han har vært med på utrolig mye.

Tror nok dette er en del av årsaken til at Barcelona har vært ute etter ham en tid nå.

Vi får være uenige ang Clichy, enn så lenge støtter jeg meg på Laurent Blanc og Arsene Wenger som mener gutten er gull verdt, men bevares vi kan være uenige så lenge man ikke bruker karakteristikker som "full sjiraff på sykkel" osv.

 

Beklager virkelig om du følte deg støtt av at jeg sa at Clichy hadde dårlig balanse. Sjiraff-utrykket brukte jeg for å understreke et poeng. Var det mer du vil ha forklart?

 

Grunnen til Barca innteressen er jeg overbevist om var for at de trengte en back-up spiller for Abidal. Noe Clichy er på landslaget også. Barca ryktene dukket vell opp samtidig som de var ryktet om å kjøpe Riise, så tror ikke de var på jakt etter en erstatter for Abidal, men heller en erstatter for Sylvinho.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Beklager virkelig om du følte deg støtt av at jeg sa at Clichy hadde dårlig balanse. Sjiraff-utrykket brukte jeg for å understreke et poeng. Var det mer du vil ha forklart?

 

Grunnen til Barca innteressen er jeg overbevist om var for at de trengte en back-up spiller for Abidal. Noe Clichy er på landslaget også. Barca ryktene dukket vell opp samtidig som de var ryktet om å kjøpe Riise, så tror ikke de var på jakt etter en erstatter for Abidal, men heller en erstatter for Sylvinho.

 

 

Greit nok at du kommer fra Grovfjord men det må da vel gå an å omtale våre spillere med en smule respekt for det??

Drit i å prøve å bortforklare at Clichy er en god spiller, Barca prøver ikke å kjøpe annet enn gode spillere, Arsenal bruker heller ikke annet enn gode spillere og det samme gjelder faktisk Frankrike.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har sagt gutten er en dårlig spiller, men han gjør for mange dumme valg på banen, klarerer ofte helt upresset og når han er under press hender det han driter i det. Ingen tvil om at Barca ville ha han som reserve for en skadeskutt Abidal som også må vikariere som stopper. Synd Gibbs er så skadeutsatt ellers ville nok backene drevet en sunn konkurranse som eboue og sagna alt har.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at du kommer fra Grovfjord men det må da vel gå an å omtale våre spillere med en smule respekt for det??

Hedly brukte et humoristisk metafor for å illustrere innsatsen til Clichy. Det får du tåle. At du plasserer dine favoritter på pidestall og ønsker å tilbe dem får stå for din regning. La andre få mene det de vil

Link to comment
Share on other sites

Hedly brukte et humoristisk metafor for å illustrere innsatsen til Clichy. Det får du tåle. At du plasserer dine favoritter på pidestall og ønsker å tilbe dem får stå for din regning. La andre få mene det de vil

 

 

Du bør ikke uttale deg om humor, prat heller om noe du har greie på.

Link to comment
Share on other sites

Du bør ikke uttale deg om humor, prat heller om noe du har greie på.

 

Så nå er humor også i mot reglementet? Trukke det. Så hvorfor skal ikke Castor uttale seg om humor?

Har all respekt for Clichy, som jeg også har til alle andre Arsenal spillere. Men jeg vil, som de fleste andre her inne, at laget skal utvikle seg positivt. Jeg har sagt hva jeg mener kan gjøre laget, Arsenal, bedre. Det handler ikke om disrespekt.

Link to comment
Share on other sites

dette var en bra diskusjon en stund, skal tydeligvis ikke si mye feil før man er inne på et helt annet spor..... At han er trukket fram her for å være forumets nye "hoggestabbe" er bare tull.

 

jeg står fortsatt på at Clichy er og har vært inne i en dårlig periode og Gibbs kan med fordel benyttes mer. Vi må jo se hvordan Arsenal kan forbedre seg og forsåvidt har hele forvsrasrekka forbedringspotensiale. vi slipper inn altfor mange mål og i endel tilfeller har det vært pga slett forsvarsspill av Clichy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da syntes jeg det er på tide med litt ros til vår kjære Clichy igjen.

 

Etter Chelsea kampen hvor Nasri spilte på venstrekanten har Clichy virket som seg selv igjen. Bortsett fra en konsentrasjonsfeil mot Chelsea hvor han holdt ballen for lenge og mistet den til Malouda har han vært prikkfri defensivt og han virker nå å ha funnet tilbake til formen han hadde i 07/08 sesongen hvor han ble regnet som en av verdens beste venstrebacker.

 

Godt å se deg i form igjen Gael, jeg har savnet deg! :P

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 27 2011, 12:45 PM) 215483[/snapback]

Da syntes jeg det er på tide med litt ros til vår kjære Clichy igjen.

 

Etter Chelsea kampen hvor Nasri spilte på venstrekanten har Clichy virket som seg selv igjen. Bortsett fra en konsentrasjonsfeil mot Chelsea hvor han holdt ballen for lenge og mistet den til Malouda har han vært prikkfri defensivt og han virker nå å ha funnet tilbake til formen han hadde i 07/08 sesongen hvor han ble regnet som en av verdens beste venstrebacker.

 

Godt å se deg i form igjen Gael, jeg har savnet deg! :P

Tror det er ikke bare Nasris fortjeneste. Hele laget jobber bedre når vi mister ballen. Det er hovedårsaken til at vi er bedre defensivt. Vi er blitt langt flinkere til å legge press på ballfører med en gang og dermed hindre mange situasjoner der ballen blir spillt opp på target man eller at vi havner i situasjoner der vi er uten sikring. Legg merke til at det ikke bare er Clichy som plutselg er bedre. Både DJ og Kos er jo også "plutselig" blitt bedre en det mange trodde de var.

 

Barcelona har sluppet inn 11mål i år og de har ikke verdens beste backfirer, men de klarer å stå høyt med laget fordi de legger ned enormt med arbeid for å vinne ballen tilbake med en gang de mister den.

 

Uansett gledelig at Clichy har hevet seg, men også gledelig at vi har 4 clean sheets på rad i PL :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nettavisen skriver at Clichy kan være på vei bort fra klubben til sommeren. Har kun 1,5 år igjen av kontrakten, og vil ikke signere ny i følge ryktene der. Noen som kjenner mer til dette? Nytt for meg.

 

Kilde: http://www.nettavisen.no/sport/article3104028.ece

 

Jeg tviler egentlig, Clichy virker som en mann som elsker Arsenal. Tror dette bare er tull, og at Clichy skriver under en ny avtale i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Clichy signererer nok ny og hvis ikke får vi nok inn kvalitet, han har jo en tendens til å drite seg ut akkurat når det gjelder som mest. Til tross for dette så er han en av mine favoritter og har nesten kommet tilbake til sitt toppnivå i år

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen skriver at Clichy kan være på vei bort fra klubben til sommeren. Har kun 1,5 år igjen av kontrakten, og vil ikke signere ny i følge ryktene der. Noen som kjenner mer til dette? Nytt for meg.

 

Kilde: http://www.nettavisen.no/sport/article3104028.ece

 

Detter er nytt for meg også, men så skal vi jo ikke ta disse ryktespaltene så voldsomt seriøs. OM han ikke vil ha ny kontrakt, så må vi bare selge til sommeren. Vi har da tross alt Gibbs, som er en kommende landslagsback. I tilegg kommer Pedro, som har i følge rapporter, vært en av de beste spillerne i Segunda Division i år. Helst vil jeg se en etablert defensiv venstreback til sommeren, men da må Clichy dra.

Link to comment
Share on other sites

Detter er nytt for meg også, men så skal vi jo ikke ta disse ryktespaltene så voldsomt seriøs. OM han ikke vil ha ny kontrakt, så må vi bare selge til sommeren. Vi har da tross alt Gibbs, som er en kommende landslagsback. I tilegg kommer Pedro, som har i følge rapporter, vært en av de beste spillerne i Segunda Division i år. Helst vil jeg se en etablert defensiv venstreback til sommeren, men da må Clichy dra.

 

JEg har så utrolig sansen for Gibbs - og ser for meg at han tar over på fast basis neste sesong. OM Clichy da forsvinner, så kan Pedro ta den reserveplassen, samt at Eboue og Sagna begge kan bekle den posisjonen om det er krise.

Link to comment
Share on other sites

Pedro nevnt, men han spiller visstnok som en av tre spisser i segunda så tror kanskje han er for svak defensivt til å være en god backup( a la Traore) Gibbs er for meg for lik Clichy i at han gjør tabber, dessuten så er han også svakere defensivt enn Clichy, tror vi kjøper backen til Celtic som vi linkes til om Clichy drar

Link to comment
Share on other sites

Clichy var en hodeløs kylling utpå banen igår. Forferdelig å se på. Kan ikke finne en eneste positiv ting med noe han gjorde i går. Gibbs takk.

Barca kjørte 3 mann på høyre side i går. Vi var to til å forsvare. Hva skal Clichy gjøre? Legge seg ut bredt å la det være rom mellom seg selv og Kosci eller trekke mot midten for å presse de ut mot siden? Hvor er Barca best? I luftrommet etter innlegg eller på små stikkere i midten? Det blir meningsløst å hakke på Clichy etter kampen i går. Han kan ikke posisjonere seg på noen annen måte uten at det blir enda større rom. I første omgang da både Diaby og Nasri dekket endel rom gjorde han det rimelig godt, i andre omgang får han ikke samme hjelpen og er hele tiden alene mot 2 spillere. Veldig spent på å høre hvordan han skal kunne løse den oppgaven på en annen måte og hva Gibbs (som i mine øyne faktisk er betydelig svakere i posisjoneringsspillet) skulle kunne bidra med

Link to comment
Share on other sites

Barca kjørte 3 mann på høyre side i går. Vi var to til å forsvare. Hva skal Clichy gjøre? Legge seg ut bredt å la det være rom mellom seg selv og Kosci eller trekke mot midten for å presse de ut mot siden? Hvor er Barca best? I luftrommet etter innlegg eller på små stikkere i midten? Det blir meningsløst å hakke på Clichy etter kampen i går. Han kan ikke posisjonere seg på noen annen måte uten at det blir enda større rom. I første omgang da både Diaby og Nasri dekket endel rom gjorde han det rimelig godt, i andre omgang får han ikke samme hjelpen og er hele tiden alene mot 2 spillere. Veldig spent på å høre hvordan han skal kunne løse den oppgaven på en annen måte og hva Gibbs (som i mine øyne faktisk er betydelig svakere i posisjoneringsspillet) skulle kunne bidra med

 

Kunne ikke sagt det bedre.

Nesten helt utrolig hvor mange som velger å kritisere, uten å se noe bak "grunnen" til situasjoner.

Clichy hadde en helt forjævlig oppgave igår, for det er faktisk helt umulig å være på to steder på samme tid.

Hvem kunne stoppet dette med de samme forutsetningene? Spent på svar som RP7 på dette........

 

Synes det er en litt dårlig kultur etter slike kamper (hvor vi taper), der man viser hvor liten respekt man har for sine "helter". Dette er Arsenal-spillere, og de fortjener ikke den usaklige "dritten/oppgulpet" når ting butter imot. Her har man en spiller som er en av de beste på venstre back, en spiller som aldri har sagt noe dårlig om klubben eller medspillere, og en spillere som virker profesjonell og har beina godt plantet på bakken både på og utenfor banen, bare for å nevne noe.

Joda, man kan mene at det er noen mangler i ulike deler av spillet, at man ønsker en annen type back med andre kvaliteter, o.l, men det å snakke med ordlag som:

 

Clichy er en litt for løs kanon til at jeg bryr meg nevneverdig om han signerer eller ei. Eneste er at det ville vært greit å få litt peng for han...

 

......, det synes jeg er så utrolig lite respektfullt. Er det slik du ser på dine egne "spillere", eller gjelder dette kun Clichy?

Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

......, det synes jeg er så utrolig lite respektfullt. Er det slik du ser på dine egne "spillere", eller gjelder dette kun Clichy?

Hvorfor?

 

Du får synes hva du vil. For min egen del så synes jeg Clichy har tapt seg voldsomt de siste sesongene. Når Cole gikk følte jeg vi hadde en grei dekning i Clichy. Men har for ofte sett han gjøre alt for store taktiske feil. Sist mot barca hadde han ett par helt håpløse opptredner. En der hvor han går frem og tilbake med ballen bak i forsvar før han til slutt skal klarere med høyre beinet, det gikk nesten galt. Og nummer to er når han ruser ut for og bryte, men er langt på etterskudd og blottlegger hele sonen sin, som igjen gir barca en stor mulighet. Men det er nok satt litt på spissen med om han signerer eller ei. Jeg vil jo selvsagt ikke miste spillere uten noe overgangspenger. Men hadde ikke vært den store undergangen for meg om han gikk nei.

 

Og nei det synet har jeg ikke bare på Clichy, det er noen flere spillere jeg meget godt kunne tenkt meg erstattet. Nemlg, Denilson, Diaby, Bendtner, Squillachi, Arshavin, Almunia(med mindre han er fornøyd som tredjevalg) og nevnte Clichy.

 

Nå ser jeg selvsagt at dette er en del og lite sannsynlig at det skjer. Og jeg skal ikke dra noen diskusjon på andre i denne Clichy tråden.

 

Men det er bare min simple mening, når vi møter topptopp motstand som barca, så faller en del igjennom, desverre...

Link to comment
Share on other sites

Bytte Clichy med hvem? Er ikke mange venstrebacker i verden som vil være bunnsolide når de spiller uten sikring og ved siden av stoppere som har 20 matcher sammen. Etter en litt rufsete start på sesongen så har Clichy vært en av våre bedre på nyåret. Han er rask, aggressiv og stødig med ballen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi har jo en mann ved navn Gibbs, han mener jeg er mer en god nok for å ta over for Clichy etterhvert. Gibbs har itillegg mye mer ro i viktige situasjoner

 

Jeg ville aldri i verden stolt på at Gibbs var klar for å ta over for Clichy. Gutten er aldri holdt seg skadefri i lange perioder og har kun såvidt over 50 kamper totalt på øverste nivå (da tatt Carling Cup og Championship med i beregning). Han har også tidligere vært veldig god, men etter skaden han pådro seg tidligere i sesongen syntes jeg ikke han har vært like god som tidligere. Dog absolutt ikke et dårlig alternativ sammenlignet med Clichy.

 

Vi har også Pedro Botelho som har imponert for Cartagena som visstnok endelig skal få komme til Arsenal i sommer, men jeg mener fortsatt vi behøver en litt eldre og mer erfaren venstreback enn disse to hvis Clichy forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem Traore. Han spiller nå godt for Juventus |og har i motsetning til Clichy en meget god innleggs -og skuddfot. Jeg har ikke sett han spille for Juventus og for det jeg husker fra tiden han spilte for oss var at han hadde mye å lære på posisjonering. Jeg tror og håper at Italia er landet hvor dette best kan læres.

 

Gutten er fortsatt ung og kanskje han blir vår nye venstreback hvis Clichy forsvinner?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...