Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Clichy er den del av den defensive strukturen, og den defensive strukturen har ikke fungert, kanskje ikke Clichys feil aleine, men han er et klart og tydelig uro moment i den bakre fireren. Det er ikke til å stikke under en stol at Clichys største problem er den defensive posisjoneringen. Om man noen gang skal greie å skape noe defensive trygghet i dette Arsenal laget, så må man få inn en like stabil venstre back, som vi har på høyre siden. Om backene ikke ligger i posisjon, så blir det med en gang usikkerhet og midtstopperne våre får en mye vanskeligere oppgave en de strekt tatt trenger.

 

Nå viker det kanskje som om jeg prøver å ligge all skylda over på Clichy og det mener jeg ikke. Den defensiven tryggheten er et kollektivt ansvar, der også midtstopperne må ta si del av ansvaret(ikke gjort denne sesongen i en del kamper)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Tror du er inne på noe.. Jeg hadde ikke blitt veldig lei meg om clichy hadde gått å vi hadde fått inn en venstreback som var litt bedre defensivt og på hode.. Hvor denne spillere skulle være er jeg derimot mer usikker på.

Link to comment
Share on other sites

Får ikke hetta av dette isolert sett, men jeg synes det forteller en historie om et bakenforliggende problem at en spiller som Gael Clichy (eller Denilson og Bendtner for den saks skyld) ikke synes livet i Arsenal er verdt å forlenge. De tror ikke lenger på prosjektet (de heller).

Kan vel også tenkes at de har fått beskjed om å pakke kofferten av Wenger? Tror Wenger har sett like mange Arsenal kamper som oss denne sesongen :D

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Wenger ville kasta Clichy på dør om han hadde valget.

Tja, han har jo gått ut å sagt at Nasris kontrakt skal fornyes for en hver pris. Kan ikke erindre å ha hørt det samme om Clichy

Link to comment
Share on other sites

Tja, han har jo gått ut å sagt at Nasris kontrakt skal fornyes for en hver pris. Kan ikke erindre å ha hørt det samme om Clichy

 

Har jeg ikke tenkt på, hadde Wenger vært like hypp på begge hadde han vel nevnt begge i samme sleng.

Jeg ser på han som en litt "Weak link" i forsvaret, så tror det kan være en bra greie om han forsvinner..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeremy Menez 'offered to Arsenal' in Gael Clichy swap transfer deal

 

Hvis det er sånn at Clichy ikke vil signere ny kontrakt så sier jeg ja takk. Hvis det blir en ren "swap-deal" så er dette en vinn-vinn situasjon for Arsenal mtp. at vi trenger en venstrekant/ving og Clichy er på vei ut av klubben uansett.

 

Selvfølgelig kun hvis Wenger er interessert i Menez da selvfølgelig :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger er fan av Menez mener jeg å ha hørt, byttet vil være bra, men om Baines sin pris blir så stiv som forespeilet og Enrique i Newcastle sin pris er enda stivere er jeg veldig usikker på hvem vi skal få til å erstatte Gael, Taiwo har jo dratt til Milan og alt..

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger kunne fått Sakho til Venstre backen som erstatning for Clichy, det ville gått en lang vei å fixe litt av set piece problemene vårer å erstatte en midget med Sakho.. Baines er en spennende spiller men desverre ingen hodesterk spiller!

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal ha sagt nei på tilbudet Liverpool kom med. Kunne jo ha solgt unna og handlet inn Baines, men da hadde vi hatt Baines og Gibbs som rene venstrebacker, og med Gibbs som er skadet omtrent hele tiden, så er det fort at vi får en krise på VB. Selv om Vermaelen kunne tatt den rollen i noen kamper, så ville jeg ikke ha gamblet så mye. Huske på at Vermaelen kan fort få en ny skade. Baines, Clichy og Gibbs kunne vert en løsning, men det spørs jo hvor mye Wenger vil handle.

Link to comment
Share on other sites

Ikke selg Clichy til Pool hvertfall, om han finner tilbake til toppnivået sitt vil jeg ikke ha han hos en rival som prøver å komme helt i toppen i PL.

(Selv om jeg ler litt av Liverpools bravuder på transfermarkedet for tiden, Wickham 10-15 millioner pund, Henderson 15-20 millioner pund, Carroll 35 millioner pund og et forsøk på jones for 15-20 millioner pund, strør med andre ord om seg for engelske talenter, england er et av de dårligere landslagene i verdenstoppen og prisene er syke i forhold til talentene.)

Link to comment
Share on other sites

Ikke selg Clichy til Pool hvertfall, om han finner tilbake til toppnivået sitt vil jeg ikke ha han hos en rival som prøver å komme helt i toppen i PL.

(Selv om jeg ler litt av Liverpools bravuder på transfermarkedet for tiden, Wickham 10-15 millioner pund, Henderson 15-20 millioner pund, Carroll 35 millioner pund og et forsøk på jones for 15-20 millioner pund, strør med andre ord om seg for engelske talenter, england er et av de dårligere landslagene i verdenstoppen og prisene er syke i forhold til talentene.)

Tviler sterkt på at Clichy ville gått til en annen PL klubb. Han er vel kanskje den av dagens spillere sammen vP som oftest uttrykker sin kjærlighet til klubben. Han er en ekte gooner og forlater han oss nå så vil det være for å spille i Italia eller Spania. I de landene ville hans svakheter som hodespill og plasseringsevne ikke blitt avslørt i like stor grad som i England. Tempoet er lavere og intensiteten langt dårligere. Når du ser hva for eksempel Barcelona og Real M stiller med som backer i de fleste kamper så forstår man at de ikke blir utfordret nevneverdig defensivt. De kjører ofte rene vinger for å kunne angripe med flest mulig spillere og i en slik setting vil Clichy kunne utnytte sine styrker enda bedre.

Når det er sagt så tror jeg at Gaël og vP kommer til å avslutte sine karrierer i Arsenal. De fremstår som sterke ambassadører og talsmenn for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at Clichy ville gått til en annen PL klubb. Han er vel kanskje den av dagens spillere sammen vP som oftest uttrykker sin kjærlighet til klubben. Han er en ekte gooner og forlater han oss nå så vil det være for å spille i Italia eller Spania. I de landene ville hans svakheter som hodespill og plasseringsevne ikke blitt avslørt i like stor grad som i England. Tempoet er lavere og intensiteten langt dårligere. Når du ser hva for eksempel Barcelona og Real M stiller med som backer i de fleste kamper så forstår man at de ikke blir utfordret nevneverdig defensivt. De kjører ofte rene vinger for å kunne angripe med flest mulig spillere og i en slik setting vil Clichy kunne utnytte sine styrker enda bedre.

Når det er sagt så tror jeg at Gaël og vP kommer til å avslutte sine karrierer i Arsenal. De fremstår som sterke ambassadører og talsmenn for klubben.

I England er det full fres gjennom helse sesongen. Finnes ikke lenger lette kamper i ligaen. Man må være fullt skjerpet. Clichy har vært god til mye synes jeg. Han er god til å erobre ballen og han setter fart. Han er med på overlappinger. Han bidrar til å bringe laget fort fram. Samme med Sagna også. Deres felles største problem er innleggene. Treffprosenten eller kvaliteten dessverre lav. Med alt det de skaper før innlegget så er dette vanvittig synd. Med gode innlegg ville vi skapt mange flere sjanser og derved mål. Og mulighetene for gode innlegg er der ofte. Dette er, etter min mening, vår største offensive utfordring.

Link to comment
Share on other sites

Clichy er for dårlig bakover og han har dessverre heller ikke offensive kvaliteter som veier opp for det slik som Alves eller Baines. Når man i tillegg har en høyrebeint russisk slappfisk foran seg så er det "a match made in hell". Tør påstå at Gibbs har skapt mer offensivt på de få kampene han har spillt enn det Clichy har klart hele sesongen

Link to comment
Share on other sites

Clichy har alltid vært en favoritt hos meg. Han begynte å spille seg oppover på den tida da jeg virkelig begynte å følge med på Arsenal, og jeg har alltid hatt sansen for hans vinnevilje. Han er en som står fram i krigen og en som alltid støtter spillerne når de har det vanskelig. Desverre stoppet den bratte utviklingen hans for rundt 3 sesonger siden. Innleggene er like dårlige som da han var 18 år. Han kan framstå som et uromoment i kamper der vi virkelig får kjørt oss, og svikter gang på gang på posisjoneringen. Det har blitt sånn at jeg stadig griper tak i sofaen når han får ballen i pressede situasjoner. Han løper opp og ned venstresiden, og tar alltid de tunge løpene hjem, men han har for mange svakheter. Svakheter han heller ikke klarer å gjøre noe med.

 

Derfor synes jeg det er på tide at han pakker sakene og drar til Italia. Der ville han blomstret for fult. Vi kan bruke pengene vi får for han på å kjøpe Baines, eller Coentrao om han ikke skulle bli snappet av andre storklubber. Ingen av disse er ekspesjonelt gode defensivt, men har begge enorme offensive kvaliteter på hver sin måte. Coentrao kan også bekle vingen mens Gibbs kan ta backen.

 

Det er synd å si det, for Clichy hadde potensiale til å bli både kaptein og legende i klubben, men jeg synes det er på tide å la han dra for å få inn andre krefter.

Link to comment
Share on other sites

For 2-3 år siden var Clichy min favoritt også. Synes egentlig litt synd på han, skjønner ikke helt hva som er problemet. Noen ganger lurer jeg på om det er pga. hans medspillere, at han ikke får nok hjelp bak der og får en mye større oppgave ->forvirret.

Link to comment
Share on other sites

Det er alltid vemodig når man innser at sine favoritter ikke strekker til, og det er vel få som ikke har hatt ett godt inntrykk og mye glede av Clichy.

Viljen, raidene, bruddene og returløpene er herlig å se på, men det er lett å forveksle vilje med kvalitet. Jeg tror at vi trenger en mer defensiv sikker venstreback. Clichy er jo i sin beste alder og vil neppe sitte på benken i Arsenal. Derfor er det kanskje til beste for begge parter at man skiller lag.

Trist men sant.

Link to comment
Share on other sites

Clichy er for dårlig bakover og han har dessverre heller ikke offensive kvaliteter som veier opp for det slik som Alves eller Baines. Når man i tillegg har en høyrebeint russisk slappfisk foran seg så er det "a match made in hell". Tør påstå at Gibbs har skapt mer offensivt på de få kampene han har spillt enn det Clichy har klart hele sesongen

 

Jeg håper du har Clichy's chip mot Barca i bakhode, når du skriver dette ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...