Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Også Reyes har signert en ny langtidskontrakt med klubben vår.

Kontrakten strekker seg til 2011.

Deilig spør du meg!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest OlaLøvsletten

cole ute i åtte uker...;)

...gir mulighet for clichy ;)

 

Dette er vel muligheten Gael har ventet på.. Selv om Cole er verdens beste venstre back tror jeg ikke Arsenal blir veldig svekket..

Er veldig spent på å se Clichy

Link to comment
Share on other sites

Clichy er en topp spiller, og han kan ha en stor karriere foran seg, bare han ikke begynner å tulle med forskjellige ting... Han kan bli god både som ving og back. Og det er veldig godt for ham, at han kan variere hvor han spiller mener jeg. Men når Cole (som er verdens beste eller 2. beste venstreback) er i samme posisjon som Gaël her i Arsenal, og Pires, Reyes, Hleb osv. kan spille på vingen så kommer nok desverre ikke Clichy så veldig langt i Arsenal. Men han må bare bevise i de kampene han spiller og han må bare trøkke på for å overbevise Wenger! Jeg er en stor fan av Clichy og jeg håper at han får mye spilletid og at han slår gjennom! :o

Link to comment
Share on other sites

Clichy er en topp spiller, og han kan ha en stor karriere foran seg, bare han ikke begynner å tulle med forskjellige ting... Han kan bli god både som ving og back. Og det er veldig godt for ham, at han kan variere hvor han spiller mener jeg. Men når Cole (som er verdens beste eller 2. beste venstreback) er i samme posisjon som Gaël her i Arsenal, og Pires, Reyes, Hleb osv. kan spille på vingen så kommer nok desverre ikke Clichy så veldig langt i Arsenal. Men han må bare bevise i de kampene han spiller og han må bare trøkke på for å overbevise Wenger! Jeg er en stor fan av Clichy og jeg håper at han får mye spilletid og at han slår gjennom! :o

23180[/snapback]

 

 

Nå er det ikke franskmennene som har til vane "å tulle" med forskjellige ting i Arsenal, -de har vel aldri skapt en eneste skandale.

 

Clichy står ikke tilbake for Cole defensivt, men har litt å gå på fremover. Disse ukene vil bli hans store sjanse til å bevise at han duger over lengre tid og ikke bare som step in for Cole. Jeg tror han har de kvalitetene som skal til for å lykkes. Hurtigheten er vel kanskje hans største force. Sammen med en god teknikk og allerede endel erfaring fra førstelaget er han klar for oppgaven. Han er litt uheldig med tidspunktet da Sol også er ute. Mangler derfor stabilitet også sentralt. Blir 2 nye som skal tre inn i backrekken samtidig, noe som blir en utfordring. Håper han er tålmodig og spiller på seg defensiv trygghet tidlig i kampen slik at han kan bidra fremover utover i kampen. Arsenal trenger 2 backer av topp kvalitet til en lang sesong, og det blir spennende å følge den unge franskmann i ukene som kommer; jeg gleder meg til mer enn jeg frykter de neste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Åhå, du glemmer Anelka.

23192[/snapback]

 

Anelka gjorde vel ingenting galt mens han var i Arsenal. At han har hatt pengegriske agenter som har lurt ham til dumme valg syns jeg ikke teller som "å tulle". Anelka har vel også uttalt at å forlate Arsenal var et meget dårlig valg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser at Cole på ny er linket mot spania. vil i så fall være trist da han kanskje er verdens beste på sin plass. Men skulle han gå ville det være åpent for Clichy. Og jeg tror at hvis Ckichy hadde spilt fast på laget ville han i løpet ikke alt for lenge blitt verdens beste på denne plassen. Sett ham i flere kamper og nåt han får spilt av seg startnervene synes jeg han fremstår som stor. Skal vi beholde Cole, noe jeg håper, synes jeg Clichy skal kunne være aktuell fastere på laget på kanten på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Cole på ny er linket mot spania. vil i så fall være trist da han kanskje er verdens beste på sin plass. Men skulle han gå ville det være åpent for Clichy. Og jeg tror at hvis Ckichy hadde spilt fast på laget ville han i løpet ikke alt for lenge blitt verdens beste på denne plassen. Sett ham i flere kamper og nåt han får spilt av seg startnervene synes jeg han fremstår som stor. Skal vi beholde Cole, noe jeg håper, synes jeg Clichy skal kunne være aktuell fastere på laget på kanten på midtbanen.

24659[/snapback]

 

Hva er det egentlig som får deg til å tro at Clichy vil bli verdens beste venstre-back hvis han får tillit?

Link to comment
Share on other sites

Ser at Cole på ny er linket mot spania. vil i så fall være trist da han kanskje er verdens beste på sin plass. Men skulle han gå ville det være åpent for Clichy. Og jeg tror at hvis Ckichy hadde spilt fast på laget ville han i løpet ikke alt for lenge blitt verdens beste på denne plassen. Sett ham i flere kamper og nåt han får spilt av seg startnervene synes jeg han fremstår som stor. Skal vi beholde Cole, noe jeg håper, synes jeg Clichy skal kunne være aktuell fastere på laget på kanten på midtbanen.

24659[/snapback]

 

Hva er det egentlig som får deg til å tro at Clichy vil bli verdens beste venstre-back hvis han får tillit?

25107[/snapback]

Det er vel kanskje en blanding av tro. håp og ut i fra mine begrensete kunnskaper om fotball.

De egenskapene jeg ser hos Clichy som gjør at jeg tror det er at jeg synes han er rask, han virker klok i de valgene han gjør, og jeg synes han er modig, villig og svært arbeidssom. Og i tillegg vil jeg tro at i og med at han spiller for en så stor klubb som Arsenal, skulle dette også tilsi at han vil kunne bli en av verdens beste på sin plass. Forutsetningene tror jeg er der, det er vel det jeg mener.

Og med tillit mener jeg vel ike noe annet enn at han får spille på laget. Hypotesen min er at forsvinner cole av en eller annen grunn vil clichy få mer spilletid og bli en av verdens beste på denne plassen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Egentlig så skjønner jeg hva du mener, men det jeg prøvde å få fram var at det er milevis fra å bli runddriblet av jonathan greening til å bli verdens beste vensteback. Det er svært sjeldent at tillitt er nok til at en spiller utvikler seg fra å være middels til å bli verdens beste. Jeg er forøvrig helt enig i at Clichy har et stort talent, men jeg tror dessverre ikke at det er så enkelt som å gi han tillit også er han plutselig verdens beste back.

Link to comment
Share on other sites

Enig, men bortsett fra de første 2 kampene så har Clichy vist

at han har vært tilliten verdig.

Jeg må si at han har imponert stort i Cole's skadefravær og

savnet av Cole har ikke vært skrikende takket være Clichy's gode spill.

Om han kan bli en av verdens beste venstrebacker...vel forutsetningene

er gode for at han kan bli det.

Link to comment
Share on other sites

Clichy har veldig gode forutsetninger for å bli veldig god, men for å komme dit må man ha tillit, flaks, gode medspillere og en god manager. Per i dag har han alt dette i Arsenal, men når Cole kommer tilbake vil Clichy måtte vike. Han rekker å spille seg varm og trygg, så er det rett ut igjen og neste gang trenger han pånytt noen kamper før han er i gang. Dette er litt uheldig for en ung spiller, men så lenge Cole er hakket vassere er det nødt til å være slik. Klubben har ikke mulighet til å ikke la det beste spille til en hver tid når Chelsea er så langt foran som de er. Jeg håper Clichy kan få noen kamper mot antatt lettere lag gjennom hele sesongen slik at man kan bygge videre på et utrolig talent.

Om han kan bli i verdenstoppen eller ikke betyr ingenting så lenge han fungerer for Arsenal og kan bidra til en retur mot toppen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...