Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Lenge siden det har vært noen i Clihy tråden ser eg, men uansett:

Han er kåret til rundens høyre back :(

 

se Dagbladet link.

 

Og som høyreback, hehe. Men hyggelig at Gael får litt kredit for innsatsen han gjør/har gjort i år!!

Link to comment
Share on other sites

Clichy er den nye Cashley. Har alt potensiale inne for å bli det hvert fall!

 

Oh crap, for en utrolig tåpelig påstand! Begrunne, shallwe?

Hva er det som er så tåpelig med den påstanden? Tolker du det dithen at Fabregas 14 tenker på "sviket", eller tenker du at han ikke har ferdigheter til å bli "den nye Cole".

 

Forøvrig synes jeg at alle slike "den nye" er ganske idiotiske - de aller fleste er og blir seg selv...

 

Beklager at jeg ikke begrunnet. Det var selvsagt skrevet med et glimt i øyet.

 

Tenkte selvfølgelig på sviket fra Cole. Får inderlig ikke håpe Clichy følger hans fotspor. Det var poenget mitt. <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil ikke si "endelig", men heller at det er veldig fortjent. Vi vet jo hva som alltid skjer med Robin etter en landslagssamling: Da er det på'an igjen med 2-3 måneders ventetid før han er tilbake. Derfor er dette egentlig litt synd, men så utrolig fortjent.

 

Mener han er bedre enn både Abidal og muligens Evra. Ihvertfall førstnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si "endelig", men heller at det er veldig fortjent. Vi vet jo hva som alltid skjer med Robin etter en landslagssamling: Da er det på'an igjen med 2-3 måneders ventetid før han er tilbake. Derfor er dette egentlig litt synd, men så utrolig fortjent.

 

Mener han er bedre enn både Abidal og muligens Evra. Ihvertfall førstnevnte.

Abidal regnes som den beste venstrebacken i verden, og ble kåret til det i fjor. Kjipt for Clichy, for jeg tviler på at noen andre spiller ville holdt han ute av laget. Clichy er mye bedre Evra bare se på statistikkene!

Link to comment
Share on other sites

Clichy er mye bedre Evra bare se på statistikkene!

 

Ser man bare på statistikkene er Carlos Tevez Premier Leagues beste spiller, noe han naturligvis ikke er, så man må nok se litt utenom statistikker og :D Men det er for all del et sterkt kort når man skal argumentere for at Clichy er bedre, selv om det ikke alene sier alt. Er dog enig i at Gael er seriens beste venstreback, kanskje back totalt også. Veldig hyggelig for Gael å få prøve seg for landet sitt, men som Arsenalfan ser jeg egentlig at så mange som mulig holder seg hjemme og får litt ekstra hvile i landslagspausene :)

Link to comment
Share on other sites

[Abidal regnes som den beste venstrebacken i verden, og ble kåret til det i fjor. Kjipt for Clichy, for jeg tviler på at noen andre spiller ville holdt han ute av laget. Clichy er mye bedre Evra bare se på statistikkene!

 

Gjorde han det? synes uansett Zambrotta er best. Clichy fortjener denne sjansen, og gir ihvertfall Frankrike et ernergisk kvalitetsalternativ på venstrebacken!! GRATULERER MED UTTAKET, FRANKRIKE!!

Link to comment
Share on other sites

Dette sier litt om kvaliteten til Clichy:

http://dagbladet.jumpmediagroup.no/default...al=8&CID=33&vd=

 

Ville ikke byttet ham mot noen annen venstreback i verden.

 

Imponerende lesning.

For en statistikk! Han utklasser jo alle :)

En skade på Clichy kan absolutt ødelegge mulighetene for seriegull. Så jeg håper han holder

drivet ut sesongen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har han ikke en tråd fra før av?

 

Clichy er en spiller som får alt for lite skryt for det han gjør på banen (bortsett fra oss arsenal-supportere). Det er bare å se på statistikken fra årets sesong. Clichy er klart bedre en Evra. For all del, Man U spilleren er en meget god spiller, men er langt svakere defensivt. Det skal også sies at det er mye lettere å glimte til offensivt når man samarbeider med Ronaldo som trekker til seg minst en spiller, framfor en Diaby som spiller ute av posisjon. På den andre siden er Ronaldos defensive bidrag ekstremt begrenset, så det er klart at Evra lider litt under defensivt. Dog skal han ikke klage med ligaens beste stopperpar (ikke minst kontinuerlig) ved sin side. Alle "experter" som setter Evra foran Clichy på årets lag, beviser at de er blottet for alt som gjelder spillervurdering. Det samme gjelder de som ikke setter Sagna på motsatt side.

 

Den franske landslagstreneren skulle hatt sparken for lenge siden. Frankrike har et vanvittig landslag, og til tross for dette sleit de med å kvalifgisere seg til EM. Diarra, som ikke engang fikk fast plass hos oss, spiller foran Sagna på høyrebacken. Videre spiller de kjedelig og scorer lite mål. Henry, Anelka, Benzema ++++. Lista er lang over fantastiske offensive spillere. Vi husker alle også hvor mye den håpløse treneren tvang Henry til å spille HELE treningskamper, når vår legende var sliten. konsekvensene ble en sliten Henry som underpesterte og som fikk slitasjeskader (men han spilte for det). Med riktig trener, er det utrolig få lag som kan matche dem. Abidal vil jeg ikke uttale meg om, for jeg føler jeg ikke har nok kunnskaper om prestasjonene hans i år, men jeg kan vanskelig tenke meg at han har vært bedre enn Clichy. Eventuelt, hvorfor ikke bruke Clichy / Evra på vingen?

Link to comment
Share on other sites

Clichy er en meget god spiller. Det eneste som gjør at han ikke er verdens beste venstre back er at han har elendige avslutninger og innlegg. Der har han et stort forbedringspotensiale.

 

BE

 

Apropos dårlige avslutniger, så prøver han litt for hardt akkurat der noen ganger. Jeg har irritert meg over at Clichy skyter noen ganger, men den dagen ballen ligger i krysset, skal jeg søren meg juble. Allikevel.. Kritikk over skuddene og ofte innleggene hans, det er på sin plass. Utover det er han en sinnsyk spiller. I dette tilfellet er "sinnsyk" noe positivt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...