Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Er jo helt utrolig at Clichy ikke er med i troppen til EM, han har jo klart vært den beste av de tre, spesielt i forhold til det elendige året til Abidal, han har vært like god som laget sitt, og det sier vel sitt... Men jeg takker og bukker jeg, ta deg en velfortjent ferie Clichy, så er du klar til sesongoppkjøringen med oss:)

 

Enig, men det som er enda merkeligere er at Sagna ikke er med. Han er jo PL beste høyreback og var kåret til den beste i frankrike i fjor. Han i hvertfall bedre en Sagnol som er med i troppen.

Men som du har sagt er det digg å se at så mange arsenalspillere får ekstra ferie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Synd for Clichy og Sagna at de ikke blir med til EM. De hadde begge fortjent det. De kunne også skaffet seg enda mer erfaring som kunne vært nyttig for både dem og for oss, men allikevel så er det godt at de får sommeren til å slappe av og være klare igjen til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er veldig rart at ikke Sagna er med ja, vet jo at det er hard konkurranse om plassene på det franske laget... Men er jo mulig skaden til Sagna har vært verre enn først antatt, og man har trodd at han ikke kommer til å komme i form før det braker løs!?! ikke vet jeg, men det er VELDIG merkverdig at Sagna og Clichy ikke er med

Link to comment
Share on other sites

Jeg fant en ny statistikk-side. Ifølge den var Clichy årets NEST BESTE spiller (spklart bak Ronaldo). Clichy har klart mest interceptions i ligaen (134) - Nicky Butt er nestemann med 94! En stor svakhet med dette systemet, er at man blir ranket etter poeng, og ikke poeng / kamp, noe som betyr at de som spilte mange kamper kommer veldig mye bedre ut i statistikken! Nå har vi i alle fall en fin statistikk å slenge på bordet dersom noen skulle mene at Clichy ikke er ligaens beste back <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjelden blitt sint etter et landslagsuttak. Men at hverken Clichy eller Sagna er med i troppen til Dom.... er helt ufattelig!!! Her har Frankrike to unge backer med masse erfaring, og som ikke står tilbake for noen av alternativene.

 

Clichy er selvsagt årets spiller i Arsenal (se min vurdering av årets sesong). Jeg er rasende over at han ikke får muligheten nå. Jeg vet at han ikke presterte stort sist han var med, men :P !

 

Det positive er at vi har uthvilte kjappe (!) føtter til høsten. Men tviler på om Clichy er på den akkurat nå :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjelden blitt sint etter et landslagsuttak. Men at hverken Clichy eller Sagna er med i troppen til Dom.... er helt ufattelig!!! Her har Frankrike to unge backer med masse erfaring, og som ikke står tilbake for noen av alternativene.

 

Clichy er selvsagt årets spiller i Arsenal (se min vurdering av årets sesong). Jeg er rasende over at han ikke får muligheten nå. Jeg vet at han ikke presterte stort sist han var med, men :P !

 

Det positive er at vi har uthvilte kjappe (!) føtter til høsten. Men tviler på om Clichy er på den akkurat nå :)

 

Naturligvis et idiotisk uttak, men vi goonere har jo ingen grunn til å klage, snarere tvert i mot! Som du selv er inne på bør jo både Clichy og Sagna stille til start i august, spillesugne, forhåpentlig skadefrie, og skikkelig sultne på revansj. Dette kan bare være bra for oss! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det irriterer meg altså når andre lags trenere snakker åpenlyst om våre spillere og at de ønsker dem.

 

Roma boss Luciano Spalletti said: "Clichy is an excellent defender of international class. He is also still very young, so has plenty of football improvement left in him.

 

"Certainly, it would please me a great deal to see Gael Clichy in a Roma shirt. We will have to wait and see what develops.

 

Juventus coach Claudio Ranieri is also keen: "Having worked in England with Chelsea, I know the Premier League players very well and have to admit that Gael Clichy is one of the most impressive players right now.

 

"He is an important player, above all, because of his versatility. I believe he can play anywhere down the left and across the defence, too. He could come to Juventus.

 

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=99346

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke byttet en eneste venstreback i verden for Clichy! Vi har så å si fostret han opp selv og ferdighetsmessig finnes det i mine øyne ingen bedre venstrebacker. Uttalelsene han i media gjør at jeg liker han enda bedre. En av mine absolutt favoritter på dagens lag!

 

Hvorfor skal Clichy bytte lag? VI spiller en fotball som passer han utmerket, han er soleklart førstevalg og trives godt i en klubb som har et enormt potensiale som forhåpentligvis utnyttes i form av pokaler til neste år. Clichy er en viktig del av Wengers 3. storlag som forhåpentligvis blir det beste. Sammen med Toure er Clichy en spiller jeg vankselig kan tenke meg forsvinner fra klubben så lenge Wenger er trener og alt er normalt i klubben :)

Link to comment
Share on other sites

Clichy pratet engasjert om pokaldrømmer foran neste sesong i et intervju for årets sesong-DVD. Han har som nevnt også kommet med masse positive uttalelser tidligere. Clichy er gull verdt, og jeg er også veldig sikker på at han blir. Det er jo veldig lett å si sånne ting, men Clichy virker faktisk som en lojal og klartenkt gutt. Og for et talent! Håper han vinner prisen for årets Arsenal-spiller på arsenal.com og i The Gunners Post. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Takk og pris! Deilig å få noen gode bekreftelser i disse tidene hvor halve troppen er linket bort fra klubben. Ekstra gledelig at vi dermed har en av verdens beste venstrebacker i våre rekker i mange år fremover.

Dette var viktig. Vi har med det en kjempeforutsetning for å holde nivået og kanskje øke det i lang tid framover. Signaler slike forlengelser gir er uvurderlig. Tyder på en klubb som vil være med.

Men det jeg gjerne skulle vite er lengden på kontraktene.

Finnes vel ingen liste over kontraktutløpsdatoer for våre spillere, men hadde vært interessent å vite mer.

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen la idag ut rykte om at Clichy hadde skrevet under på en ny kontrakt med Arsenal...

Komisk :)

 

Nettavisen er rett og slett forferdelige til å gi riktig informasjon, husker de skrev i fjor at Henry hadde dratt til Barca en mnd får han virkelig dro, og nå står det om at Clichy har skrevet kontrakkt med Arsenal som et rykte. Jeg kan ikke skjønne hvor lav utdanning du trenger for å bli journalist! det er rett og slett tåpelig og flaut

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...