Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Spiller en meget god kamp mot United i dag. Virker nesten å være tilbake på sitt gode gamle nivå.. hadde nok godt av å spille i et annet lag med et annet system. Som Kolo så er Clichy en av de jeg unner/unnet en stor karriere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Spiller en meget god kamp mot United i dag. Virker nesten å være tilbake på sitt gode gamle nivå.. hadde nok godt av å spille i et annet lag med et annet system. Som Kolo så er Clichy en av de jeg unner/unnet en stor karriere.

Og en stilig frisyre han har laget seg.

Link to comment
Share on other sites

Unner Clichy en Premier League pokal til. Det er Nasri som gjør at jeg helst ikke vil at City skal vinne. Men siden jeg ikke kjenner mange City-fans, så går det noenlunde greiere at City vinner ligaen i år. Selvsagt før vi tar ligaen til neste år... ;)

Link to comment
Share on other sites

Clichy var sammen Zabaleta Citys beste spillere i denne kampen. Unner Clichy alt godt. 8 gode år i Arsenal, alltid positiv og uttalte seg fornuftig til pressen. Det er nokså naturlig at man av og til trenger en forandring for å finne tilbake til sitt toppnivå og det ser ut til at Gael har klart det i år. Han virker mer bestemt og tydelig i sine bevegelser og tør nå bruke hurtigheten sin til å utfordre en mot en. I Arsenal ble det veldig mye full fart frem til han møtte en motspiller før han vendte opp og slapp ballen til første og beste spiller. Det ble for trangt og for lite bevegelse. City spiller med mer dybde og angriper litt mer som United med stor fart gjennom ledd. Da kommer Clichy mer til sin rett og mot United var han rett og slett meget god.

 

Hvis City vinner tittelen så er det vel fortjent og Clichy skal ha en stor del av æren.

Link to comment
Share on other sites

Hvis City vinner tittelen så er det vel fortjent og Clichy skal ha en stor del av æren.

 

Lottovinnaren Man. City er ikkje som andre millionærar. Sidan 2008 har dei kjøpt lodd for 315 millionar pund (fråtrekt spelarsal), og da seier det seg sjølv at gevinsten er meir eller mindre garantert. Til samanlikning kjem Ferguson ut med eit nettoutlegg på spelarkjøp på 224000 pund på sine 25 år i sjefsstolen. Mancini er ein langt på veg ein middelmådig manager som har fått det verktyet han treng servert opp i hendene for å gjere jobben. Ein eventuell ligatittel er ikkje noko dei har gjort seg fortènt til. Den er kjøpt, og den er så ufortènt som den kan få blitt. Og det er ei skam. Ein tittel for Man. Utd. vil være ein siger for fotballen, men diverre sannsynlegvis også ei utsetjing av det uungåelege.

Link to comment
Share on other sites

 

Lottovinnaren Man. City er ikkje som andre millionærar. Sidan 2008 har dei kjøpt lodd for 315 millionar pund (fråtrekt spelarsal), og da seier det seg sjølv at gevinsten er meir eller mindre garantert. Til samanlikning kjem Ferguson ut med eit nettoutlegg på spelarkjøp på 224000 pund på sine 25 år i sjefsstolen. Mancini er ein langt på veg ein middelmådig manager som har fått det verktyet han treng servert opp i hendene for å gjere jobben. Ein eventuell ligatittel er ikkje noko dei har gjort seg fortènt til. Den er kjøpt, og den er så ufortènt som den kan få blitt. Og det er ei skam. Ein tittel for Man. Utd. vil være ein siger for fotballen, men diverre sannsynlegvis også ei utsetjing av det uungåelege.

Hvis man ser hva Mancini har fått til i sin managerkarriere så framstår han som alt annet enn middelmådig. Hva har City gjort anderledes enn andre klubber bortsett fra å ha mer penger? Er Chelsea noe bedre? Real Madrid?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser hva Mancini har fått til i sin managerkarriere så framstår han som alt annet enn middelmådig. Hva har City gjort anderledes enn andre klubber bortsett fra å ha mer penger? Er Chelsea noe bedre? Real Madrid?

Hadde flaks med timingen han kom til Inter på, men jeg mener han har gjort mye riktig og gjort City-laget til sitt eget. Mark Hughes og Sven-Gøran hentet inn spillere som Elano, Roque Santa Cruz, Petrov og Bellamy for å nevne noen som gjorde det godt i sine tidligere klubber, men passet mindre bra inn i laget og ble nok alle hentet av navn og statistikker fremfor hvor mye de kan bidra til lagseiere.

 

Det City Mancini har bygget opp spiller veldig bra som lag og selv om jeg synes han har fått litt få stjerner ut av pengene syns jeg det er bra. Må huske på at to av de faste spillerne han har brukt hele sesongen(Kompany og Hart) er gutter som ble hentet av Hughes og en tredjemann er fra akademiet(Micah Richards), Dette er spillere Mancini har fått det beste ut av og de har skapt sine navn under hans ledelse, han kunne altså gått ut og handlet inn enn Neuer for eksempel, men har valgt å ha troen på flere av de unge.

 

Kritikkverdig at han ikke har fått det beste ut av Dzeko, Kolo, Kolarov og De Jong, men ellers fått inn bra spillere og fått samspilt dem på meget god tid.

Link to comment
Share on other sites

 

Lottovinnaren Man. City er ikkje som andre millionærar. Sidan 2008 har dei kjøpt lodd for 315 millionar pund (fråtrekt spelarsal), og da seier det seg sjølv at gevinsten er meir eller mindre garantert. Til samanlikning kjem Ferguson ut med eit nettoutlegg på spelarkjøp på 224000 pund på sine 25 år i sjefsstolen. Mancini er ein langt på veg ein middelmådig manager som har fått det verktyet han treng servert opp i hendene for å gjere jobben. Ein eventuell ligatittel er ikkje noko dei har gjort seg fortènt til. Den er kjøpt, og den er så ufortènt som den kan få blitt. Og det er ei skam. Ein tittel for Man. Utd. vil være ein siger for fotballen, men diverre sannsynlegvis også ei utsetjing av det uungåelege.

Nei, spillerne må fortsatt gjøre jobben. Det er ikke de som setter prislappen på sitt eget hode. At klubben er en vits er så sin sak, men du kan ikke ta det prestasjonen bort fra spillerne. Det er to helt forskjellige ting.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser hva Mancini har fått til i sin managerkarriere så framstår han som alt annet enn middelmådig. Hva har City gjort anderledes enn andre klubber bortsett fra å ha mer penger? Er Chelsea noe bedre? Real Madrid?

 

Mancini har stort sett hatt tilgang til dei spelarane han har peika på dei siste tre åra. Han presterte, etter omsider å ha kvalifisert seg for C.L, å bli utslått i gruppespelet. Man. City. har, etter fem år med prøving og feiling, og etter å ha svidd av uhyggeleg mykje pengar, klart å skrape saman eit godt lag. For ein kjempeprestasjon! Det skal mykje til for å feile når ein konsekvent går etter dei beste spelarane. Newcastle har truffe bllnk med tre-fire spelarkjøp, og plutseleg framstår til og med Alan Pardew som eit geni....

 

Nei, Man. City gjer ikkje noko anna enn å bruke ubegrensa med pengar for å oppnå sine mål. Di rørande omsut for denne klubben og deira metodar er patetisk, særleg når ein tenkjer på at deira kunstige suksess skjer på bekostning av vår eigen klubb.

Når har eg påstått at Chelsea og Real Madrid er noko betre? Eg foraktar dei og alt dei står for.

 

Til RP7: Tinga heng saman, også her. Har ein topp kvalitet i kvar posisjon og på benken vil ein før eller sidan lukkast. Og topp kvalitet heng i dette tilfellet saman med det ein er viljug til å betale. Eg nektar å bøye meg i støvet for ein flokk lukkejegarar hvis einaste motiv for å signere er at Man. City kan betale mest, samt utsiktene til lettkjøpte pokalar.

Link to comment
Share on other sites

 

Mancini har stort sett hatt tilgang til dei spelarane han har peika på dei siste tre åra. Han presterte, etter omsider å ha kvalifisert seg for C.L, å bli utslått i gruppespelet. Man. City. har, etter fem år med prøving og feiling, og etter å ha svidd av uhyggeleg mykje pengar, klart å skrape saman eit godt lag. For ein kjempeprestasjon! Det skal mykje til for å feile når ein konsekvent går etter dei beste spelarane. Newcastle har truffe bllnk med tre-fire spelarkjøp, og plutseleg framstår til og med Alan Pardew som eit geni....

 

Nei, Man. City gjer ikkje noko anna enn å bruke ubegrensa med pengar for å oppnå sine mål. Di rørande omsut for denne klubben og deira metodar er patetisk, særleg når ein tenkjer på at deira kunstige suksess skjer på bekostning av vår eigen klubb.

Når har eg påstått at Chelsea og Real Madrid er noko betre? Eg foraktar dei og alt dei står for.

 

Til RP7: Tinga heng saman, også her. Har ein topp kvalitet i kvar posisjon og på benken vil ein før eller sidan lukkast. Og topp kvalitet heng i dette tilfellet saman med det ein er viljug til å betale. Eg nektar å bøye meg i støvet for ein flokk lukkejegarar hvis einaste motiv for å signere er at Man. City kan betale mest, samt utsiktene til lettkjøpte pokalar.

Vil heller påstå at dine tårer av misunnelse er patetisk. Man kan akseptere ting som de er eller sette seg ned å sutre. Gratulerer med siste alternativ

Link to comment
Share on other sites

Misunning? No har du rota deg bra langt ut på viddene. Eg ville aldri ha akseptert den slags pengebruk i Arsenal. Medan du og dine likesinna hadde jubla vilt for alle pokalane som rann inn, ville eg heller brukt energien på å hjelpe til å sende pakket ut dørane. Arsenal har sidan starten i 1886 vore ein seriøs fotballklubb, og eg vil kjempe for at det skal forbli slik så lenge det er pust i meg. Heller det enn å sitje med hendene i fanget og akseptere at somme klubbar tek snarvegar, for så i neste augneblink skjelle ut Arsenal og Wenger på det grovaste fordi ein er ute av stand til å kjempe heilt i toppen.

Link to comment
Share on other sites

For all del Good Old Arsenal, jeg forakter på lik linje med deg måten spesielt City de siste sesongene, men også Chelsea, Real Madrid m.flere driver ”økonomisk doping” og bruker umennesklige summer på spillere år etter år.

Allikevel er det langt fra noen enkel jobb Mancini har hatt til tross for at han har hentet inn mange store stjerne for store summer. Han lever garantert under ett enormt press, først om fremst fra de arabiske sjeikene, men også fra media og supportere. Mange ville mislykkes til gangs, og bukket under bare på grunn av dette presset.

En annen ting han med blandet hell har lykkes med er å holde alle stjernene fornøyde og at ikke alle de store personlighetene i klubben blir større en han selv og klubben. Ja, Tevez sagaen har han vel kommet ut av med blandet hell, men her mislykkes også en viss Alex Ferguson, og jeg er ganske sikker på alle managere i verden ville mislykkes med det samme.

Også Balotelli har det til tider blåst heftig rundt, men igjen, mannen virker forstyrret og jeg tror også de aller fleste andre managere og klubbledere vil slitt med å kontrollere den totalt uforutsigbare italieneren.

Så skal det legges til at City laget består av stort sett utelukkende godt betalte fotballspillere, med store navn og minst like store selvbilder. At ikke det har oppstått mer drama og synlig misnøye på banen og treningsfeltet er ett godt stykke arbeid.

Mancini har også gjort en god jobb med å komponere ett LAG, ikke kun en samling av egoister som kun spiller for seg selv. Senest mot United så vi hvordan laget jobbet sammen, for hverandre og for sin manager.

Så alt i alt er jeg helt enig at det er en skammelig måte og drive fotballklubber på, men det er tross alt eierne, ikke Mancinis skyld. Som manager syns jeg i aller høyeste grad italieneren har gjort en meget god jobb, som jeg tror blir kronet med seriemesterskapet denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Misunning? No har du rota deg bra langt ut på viddene. Eg ville aldri ha akseptert den slags pengebruk i Arsenal. Medan du og dine likesinna hadde jubla vilt for alle pokalane som rann inn, ville eg heller brukt energien på å hjelpe til å sende pakket ut dørane. Arsenal har sidan starten i 1886 vore ein seriøs fotballklubb, og eg vil kjempe for at det skal forbli slik så lenge det er pust i meg. Heller det enn å sitje med hendene i fanget og akseptere at somme klubbar tek snarvegar, for så i neste augneblink skjelle ut Arsenal og Wenger på det grovaste fordi ein er ute av stand til å kjempe heilt i toppen.

Det er misunnelse. Du kan kalle det hva du vil, men en spade er fortsatt en spade

Link to comment
Share on other sites

Du bør la være å uttale deg om ting du ikkje veit noko om, som t.d. mine motiv for å engasjere meg i desse sakene. Dette kokar til slutt ned til eit spørsmål om verdiar, både for Arsenals del og fotball generelt. Det handlar om å drive under sunne økonomiske prinsipp og å stoppe grådigheitskulturen før det vert for seint, og alt går over styr. Forhold du stiller deg heilt likegyldig til fordi alt skal handle om suksess og pokalar. Det vitnar om ein kynisme som er heilt skremmande.

Link to comment
Share on other sites

Du bør la være å uttale deg om ting du ikkje veit noko om, som t.d. mine motiv for å engasjere meg i desse sakene. Dette kokar til slutt ned til eit spørsmål om verdiar, både for Arsenals del og fotball generelt. Det handlar om å drive under sunne økonomiske prinsipp og å stoppe grådigheitskulturen før det vert for seint, og alt går over styr. Forhold du stiller deg heilt likegyldig til fordi alt skal handle om suksess og pokalar. Det vitnar om ein kynisme som er heilt skremmande.

Som man roper i skogen får man svar

Link to comment
Share on other sites

City har brukt i følge transferleague.co.uk:

2011/12 sesongen:

Kjøpt spillere for £76 000 000, og solgt for £27 750 000 = Resultat: - £48 250 000

 

2010/11 sesongen:

Kjøpt spillere for £154 000 000, og solgt for £37 750 000 = Resultat: - £117 000 000

 

2009/10 sesongen:

Kjøpt spillere for £125 000 000, og solgt for £26 000 000 = Resultat: -£99 000 000

 

2008/09 sesongen:

Kjøpt spillere for £127 700 000, og solgt for £9 800 000 = Resultat: - £117 900 000

 

Totalt: - £381 250 000 på 4 sesonger.

 

Mancini kom til klubben i desember 09, og tok over en klubb som da hadde hentet spillere som; De Jong, Given, Bridge, Bellamy, Kompany, Zabaleta, Wright-Phillips, Jo, og Robinho for å nevne noen.

Med tanke på den pengebruken de har brukt i de neste transfervinduene, så ser jeg ikke det som en prestasjon fra Mancini sin side, om de skulle vinne pokalen denne sesongen. Selvfølgelig må jobben gjøres på banen, men når man har dobbel dekning (og mer enn det...) med klassespillere, så er utgangspunktet langt lettere enn de andre som har helt andre forutsetninger og rammer. Synes faktisk det er en større prestasjon, at de faktisk ikke har avgjort ligaen før vi ser mai på kalenderen.

 

Mange hadde meget skarpe tunger når Chelsea ble brukt som et leketøy i "moderne tid", når de fikk kjøpt seg sine pokaler både i ligaen og i FA-cupen på 2000-tallet. Men; nå blir man sett på som misunnelig, om man fortsatt mener det er en feil måte å drive en fotballklubb på.

 

Forøvrig; så synes jeg Clichy har hatt en sterk sesong i City-drakta.

Link to comment
Share on other sites

 

Si meg, er du blitt en City-sympatisør?

Fordi jeg evner å se tingene i et annet perspektiv enn det selvhøytidelige perspektivet enkelte andre velger? City har ikke gjort noe galt. De har fått en fantastisk mulighet som de har benyttet seg av. Gidder ikke å være så smålig at jeg setter meg ned og griner fordi vi plutselig har fått en konkurrent i toppen som vi lo av for 10 år siden. Juventus er dømt for doping og kampfiksing alikevel så er City et hatobjekt. Bør man da ikke hate Juventus uendelig mye mer? Det City gjør er noe som er blitt gjort maaaange ganger før, de gjør det bare større. Jeg velger derfor å heller bry meg om min egen klubb framfor å irritere meg over noe man ikke råder over

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...