Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Feil. Det er står faktisk i regelverket at forsøk på å lure dommer skal straffes med gult kort. Det Young gjør er derfor straffbart, det City har gjort er det ikke. Jeg støtter det ikke, jeg liker det ikke og jeg ønsker ikke at det skal få fortsette. Likevel har jeg ingen problemer med å gratulere spillerne med et evnt ligagull, for de har gjort akkurat den jobben de ellers ville ha gjort i en annen klubb helt uavhengig av eierne.

 

Vi skjønner det. Derfor GoA, derfor. Don't you see?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Takka være min dårlege formuleringsevne ser alle ut til å misforstå kva eg eigentleg ynskjer å få fram. Min påstand er at folk hadde vært fly forbanna på Young og Man. Utd. også utan regelverk og sanksjonar. Det engelske fotballpublikummet er ikkje dumme, og dei kjenner att ein "cheat" når dei ser ein. Når så Man. City prøver seg på ein enda større "svindel", så skal ein altså akseptere klubben som verdige vinnarar berre fordi dei held seg innanfor regelverket? Nei, nei, nei. Er det verkeleg berre meg som ser denne samanhengen? Kvifor gjer ikkje denne moralske indignasjonen seg gjeldande når ein veit at Man.Citys belønning er ein ligatittel og ikkje berre tre poeng?

Du har helt rett i at publikummet gjenkjenner en "cheat" når dei ser den. Personlig så håper jeg derfor at "hatlaget" mitt ManU tar gullet, rett og slett fordi jeg ikke ønsker at "cheat-laget" Man C skal kunne "Kjøpe" gullet.

Men når det er sagt så er regler regler, og "cheaten" Young handlet mot reglene, mens "cheaten" Man C handler innenfor reglene. Det kan virke urettferdig, men "thats life".

 

Så til spørsmålet (husker ikke hvem som framsatte det) om hvorfor skal Arsenal vise en "edruelig" økomomisk drift, når andre lag fortar en (lovlig) økonomisk doping. Jeg har ingen problemer med å forstå de som ønsker en "Sugar Daddy" for å få raske resultater, men for meg personlig så er det en situasjon som jeg ikke klarer å se for meg. Det er mulig at jeg er naiv når jeg vil unngå "Sugar Daddys", det er mulig at klubben risikerer mindre sportslig suksess (på kort sikt) uten en "Sugar Daddy", men det er en sjanse jeg er villig å ta fordi jeg er overbevist om at det i det lange løp vil lønne seg.

Mye avhenger selvsagt av "fotball-myndighetene" evne og vilje til å implementere de reglene som er på trappene, samt deres evner til å hindre smutthull som vil komme for å omgå disse nye reglene.

 

Jeg vet at vi ikke lever i en ideell verden, men det betyr ikke at jeg ikke kan drømme om den. Min ideelle verden er verden der fotballen først og fremst handler om spillet og mindre om "buisness". En verden der "Sugar Daddys" ikke eksisterer og lagene har en lokal forankring eiermessig. En verden der lagenes spillere har en "hovedsaklig" lokal forankring med innslag av "eksotiske" spillere (ja, jeg vet at Arsenal er det komplett motsatte i dag, "eksotiske" spillere med innslag av lokale (britiske) spillere).

 

TIl slutt så vil jeg motsi meg selv. Jeg ser tilfeller der "Sugar Daddys" er nødvendige. I små klubber der en lokal "pengemann" spytter inn penger for at laget i det hele tatt skal eksistere så MÅ man ha slike lokale "Sugar Daddys" for at fotballen i det hele tatt skal ha en bredde og ikke bare en "elite".

Link to comment
Share on other sites

 

Vi skjønner det. Derfor GoA, derfor. Don't you see?

 

Det er veldig mykje her i verda eg ikkje forstår. Difor får du bære over med meg. Slik eg ser det: Man.City-spelarane er den ein viktig og integrert del av ein organisasjon som gjer seg skuldig i lovleg fusk med ytterst tvilsam moral. Det gjer dei av fritt val. Ingen tvingar dei. Difor avslår eg, høfleg men bestemt, å gratulere dei med eit eventuelt ligagull. Om ein gjer det, men så lèt være å gratulere klubben som sådan kan det kanskje oppfattast som litt søkt.

Eg forstår at den problemstillinga eg reiser ikkje vert sett som relevant, eller i alle fall litt på sida. Då vert det vanskeleg å argumentere, kanskje også fordi ein til dels snakkar forbi kvarandre. Sta og påståeleg som eg er, står eg inntil vidare på mitt. Kanskje kjem eg ein dag til å sjå lyset, og vil hylle deira spelarar som dei sanne idrettsheltar dei angiveleg er:-)

Link to comment
Share on other sites

Har blitt den gode gamle Clichy igjen under Mancini. Er nok dessverre systemet til Wenger som herpa han. Har så og si vært bunnsolid for City bortsett fra et par kamper i starten og ville glatt gått foran både Gibbs og Santos med den formen han viser.

 

Det eneste jeg har å utsette på han er den stygge mohawken. :P

Link to comment
Share on other sites

Nei, savner på ingen måte Clichy i Arsenal, ettersom jeg mener både Gibbs og Santos har prestert bedre for oss som venstreback enn det Clichy gjorde de 2-3 siste årene. Men det er hyggelig å se at han har funnet tilbake formen i en annen klubb, som passer hans måte å spille på bedre enn Arsenal. Clichy virker som en fantastisk flott fyr, og ønsker han mye godt!

Link to comment
Share on other sites

Savner ikke Clichy nei. Syns aldri han prøvde hardt nok da han var her, og instillingen hans var ikke riktikg. Virket ofte som han ga blanke f. Og det var ikke "systemet til Wenger" som gjorde at han ble voldtatt av Nani, Drogba, N'Zogbia osv hver gang, og det var heller ikke Wenger sin feil at han ikke kunne slå et innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, i en Arsenal-trøye. Se gamle opptak av kampene våre mot Man U med Clichy på banen. Var ikke mange gangene Nani kom seg rundt på den kanten.

 

Husker også han hadde stålkontroll på Ronaldo. Var som regel ikke mye han fikk til mot Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, i en Arsenal-trøye. Se gamle opptak av kampene våre mot Man U med Clichy på banen. Var ikke mange gangene Nani kom seg rundt på den kanten.

Clichy ble voldtatt av Nani så mange ganger på den kanten, siste sesong klarte han seg brukbart, men sesongene før det ble han rundlurt.

Link to comment
Share on other sites

Castor: Eg svarer gjerne på spørsmåla. Fyrst svarar du på mitt. Det er veldig enkelt, ja eller nei?

Det er umulig å svare fordi fair play er relativt og vi vil ha forskjellig oppfating av hva fair play er. For å gi et svar er jeg derfor avhengig av at du setter helt klare rammer for hva du definerer som fair play.

Link to comment
Share on other sites

Med fair play meiner eg det som er UEFAs målsetjing. At klubbanes utgifter ikkje i for stor grad skal overstige inntektene.

Hva er "i for stor grad"? Når går det fra å være fair til unfair?

Link to comment
Share on other sites

Det må du nesten spørje UEFA om. Det er dei som lagar reglane, ikkje meg. Eg får spørje deg på ein anna måte da. Er du for Fair Play Rules, eller er du ikkje ?
Kan du linke til Fair Play Rules så jeg kan sjekke hva jeg er for eller imot. Er det Financial Fair Play som visst nok trår i kraft nå i 2012 du sikter til?
Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia....lay+Rules&go=Go

 

Ingen treff på Wikipedia dessverre. Du må nok spesifisere hvilken artikkel

 

Jo, det er faktisk ein link til UEFA Financial Fair Play Regulations på sida du henviser til. Ein smarting som deg forstår nok at det handlar om det same.

Sidan eg ikkje orkar å halde på med dette spelet lengre, og sidan det er lite sannsynleg at me får noko svar på denne sida av nyttår, registrerer eg at du ikkje vil svare på mitt enkle spørsmål. Så kan kvar og ein trekkje sine konklusjonar ut frå det.

Link to comment
Share on other sites

 

Jo, det er faktisk ein link til UEFA Financial Fair Play Regulations på sida du henviser til. Ein smarting som deg forstår nok at det handlar om det same.

Sidan eg ikkje orkar å halde på med dette spelet lengre, og sidan det er lite sannsynleg at me får noko svar på denne sida av nyttår, registrerer eg at du ikkje vil svare på mitt enkle spørsmål. Så kan kvar og ein trekkje sine konklusjonar ut frå det.

Du har heller ikke svart på mine så får kvar og ein trekke konklusjoner fra det.

 

Hvis du legger UEFA's Financial Fair Play til grunn hva er da problemet? UEFA håndhever jo sine egne regler? Er City unfair så blir de utestengt

Link to comment
Share on other sites

Snakk om å "snike" seg unna.......

Hvis City sniker seg unna så er det jo reglene det er noe i veien med.

 

Fant forresten et morsomt bilde. Et stykke fra sannheten, men det setter ting litt i perspektiv?

457157_10150893515566480_663786479_12073929_607516136_o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...