Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Aner ikke hvor troverdig denne kilden er, men WTTGT melder at Gäel Clichy er klar for PSG, og at overgangen vil bli offentliggjort i løpet av de neste dagene. Summen skal ligge på £10 millioner.

 

http://www.welcometothegunnerstown.com/arsenal/2011/6/22/wttgt-exclusive-arsenal-defender-sold.html

 

£10 millioner er en meget bra pris for en spiller som kun har kontrakt ut neste sesong. Vi får se hva som skjer.

Link to comment
Share on other sites

Aner ikke hvor troverdig denne kilden er, men WTTGT melder at Gäel Clichy er klar for PSG, og at overgangen vil bli offentliggjort i løpet av de neste dagene. Summen skal ligge på £10 millioner.

 

http://www.welcometothegunnerstown.com/arsenal/2011/6/22/wttgt-exclusive-arsenal-defender-sold.html

 

£10 millioner er en meget bra pris for en spiller som kun har kontrakt ut neste sesong. Vi får se hva som skjer.

 

Om dette stemmer er det meget god handel av Arsenal å få en så høy pris for Clichy. Ikke det at han ikke er verdt £10 millioner, men mtp at kontrakten går ut i 2012. Mulig PSG har blitt "tvunget" til å betale en slik pris for å holde konkurrenter som Roma unna. Om dette stemmer ønsker jeg Clichy lykke til i ny klubb. En herlig fyr som hadde flere gode kamper i Arsenal-trøya. Desverre må noen ofres når forsvaret må forbedres. Clichy er nok en av dem.

 

"Geal Clichy, Clichy

He's better than Ashley

He should wear the number 3

Geal Clichy, Clichy"

Link to comment
Share on other sites

PSG får forøvrig et veldig bra lag neste år. Ser ut til å bli Clichy-Varane-Sakho og HØYREBACK i forsvar og en midtbane som kan inneholde både Maitudi og Sissoko og Horeau på topp. Kan spille seg inn i verdenseliten igjen!

 

Bra handel hvis det stemmer, men skulle ønske vi kunne hentet Moussa Sissoko/Sakho i en byttehandel hvis vi først forhandlet med PSG, men uansett så er £10M for Clichy meget bra.

 

Det tviler jeg veldig på. Jeg er ganske sikker på at Wenger ikke selger Clichy. Han signerer en ny kontrakt sammen med Nasri og blir :)

 

Det er absolutt ingenting som tyder på at Clichy skal signere ny kontrakt og mtp. hvor stille han og Arsenal har vært så er nok Clichy definitvt på vei ut.

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt ingenting som tyder på at Clichy skal signere ny kontrakt og mtp. hvor stille han og Arsenal har vært så er nok Clichy definitvt på vei ut.

Clichy plans Gunners stay | Football News | Sky Sports

 

Gael Clichy insists he does not want to leave the Emirates - with his ultimate ambition being to win the title with the Gunners.

 

Inntil neste gang han uttaler seg om framtiden sin, bør man ta utgangspunkt i det intervjuet der før man konkluderer noe som helst vedrørende hans situasjon i klubben.

Link to comment
Share on other sites

SkySports | Wenger wants Clichy stay

 

Første ganger Wenger virkelig har pratet om Clichy sin kontraktsituasjon til media og det virket temmelig klart at han var på vei vekk fra Arsenal, men kanskje fant Wenger ut at det ikke var veldig mange gode erstattere for Clichy der ute til en pris nogenlunde det samme som hva franskmannen var verdt?

 

Vet ikke om jeg er positiv eller ikke til om Clichy blir. Jeg elsker måten han løper utrettelig rundt på, men han har store mangler som venstreback på posisjonering og er ikke akkurat en spiller som leverer tonnevis med målpoeng heller. Dette koblet med konsentrasjonssvikter og personlige feil gjør at jeg mener vi burde forsterke venstrebacken med en bedre spiller, MEN det er ikke det mest kritiske området å forsterke.

 

Tror også Gael ville hatt godt av å ha privattimer med Winterburn om hvordan man skal forsvare seg som venstreback :P

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg positiv til at Clichy drar og at han blir. Som du skriver så er det ikke mye bedre alternativ enn Gael til samme prisen og gael har lenge vært en av favorittene mine, om vi får sikra oss han for et par år framover blir han langt mer verdifull neste sommer sannsynligvis, da kan vi heller se på muligheten til å selge han og få inn en erstatter til samme pris da.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Tv2sporten er Clichy snart på plass i Manchester, for å signere for City.

De skal ha bydd 20 millioner, pund håper jeg. 20 mill for en spiller med kun 1 år igjen er vel en god deal.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Tv2sporten er Clichy snart på plass i Manchester, for å signere for City.

De skal ha bydd 20 millioner, pund håper jeg. 20 mill for en spiller med kun 1 år igjen er vel en god deal.

I følge artikkelen på Tv2 så er det snakk om 20 millioner mer enn Liverpools bud på 50. Så da er det vel snakk om 70 millioner. Det er vel en grei deal i mine øyne. Clichy er en bra spiller, men blir litt for ofte en "kenguru i ett minefelt" Dessuten er han altfor svak på hodet sånn den bakre fireren er i dag.

 

Bare å ønske Clichy lykke til hvis dette er tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Liker aldri at vi selger til våre hovedkonkurrenter og som kjemper om topp 4-plassering

Når det er sagt trenger vi en venstreback som er bedre defensivt og kan å slå innlegg.

 

Baines bør jo være høyaktuell hvis Clichy selges.

Link to comment
Share on other sites

Liker aldri at vi selger til våre hovedkonkurrenter og som kjemper om topp 4-plassering

Når det er sagt trenger vi en venstreback som er bedre defensivt og kan å slå innlegg.

 

Baines bør jo være høyaktuell hvis Clichy selges.

 

Baines er ikke bedre defensivt. Og uansett så vil de fleste av innleggene gå til spille når vi aldri har spillere inne i boksen som kan prikke de inn i mål heller.

 

Forøvrig helt enig med deg om at han ikke burde ha blitt solgt til City. Italia, Frankrike eller Spania hadde vært langt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette betyr at vi får Enrique, blir jeg meget glad! Men at vi selger han til en konkurrent liker jeg dårlig, og jeg tror heller ikke Wenger ønsker å gjøre det. Kilden i saken (the Independent) er ikke den mest pålitelige heller. Vi får se hva som skjer.

 

Edit; ser nå at det er franske medier som melder at Clichy skal til City, jaja. Bare å smøre seg med tålmodighet.

Link to comment
Share on other sites

@Orbinho Orbinho

"Clichy v Enrique - Shots 11-11, Goals 0-0, Assists 1-1, Chances created 21-30, Pass% 80%-77%, Cross % 17%-23% @GeezyPeas"

 

@Orbinho Orbinho

Clichy v Enrique Tackles 111-61, Duels won 58%-50%, Aerial Duels won 51%-32%, Blocks 8-9 Clearances 150-61, Interceptions 105-58 @GeezyPeas

 

Ut ifra statistikken ser det ut til at Clichy ikke er noe dårligere enn Enrique, men nå forteller ikke statistikken hele sannheten.. Blir uansett skuffet hvis vi selger Clichy og som flere sier hvert fall hvis han går til en annen klubb i PL.

Link to comment
Share on other sites

Det er visstnok en done deal allerede. Clichy til Shitty for £7M.

 

Vedder på at han spiller knallbra i City hvor han får lært seg litt defensiv taktikk og coaching.

 

Han har sin beste tid bak seg. Og han har værtveldig godt.

Vi har solgt spillere til Man C som ikke er så veldig alvorlig tap.

Det går nok bra selv om GC ble solgt til City. Like vanskelig med gode innlegg for dem.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er meget trist, om vi mister Clichy.

En meget god venstreback, men som har slitt i et spillesystem uten sikring (defensivt), med store rom i forsvarsleddet, utrygghet/ubalanse i laget på den defensive delen av spillet.

Tror dessverre at Clichy tar nye steg på et lag som jobber med disse områdene, og at han "igjen" vil stå frem som en av de aller beste backen i europeisk fotball.

 

Meget synd!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...