Jump to content

Gael Clichy


Sindre

Recommended Posts

  • Replies 500
  • Created
  • Last Reply

Problemet her blir vel hvem som skal erstatte han?

Blir det bare til at der er Gibbs som tar over plassen og Jankison som blir andre valget eller kommer det inn en solid signering?

 

Vil tro at Pedro får sin(e) velfortjent(e) sjanse® neste år. Har tro på at han kan bli en meget god spiller. Trenger fortsatt å bli bedre defensivt, men offensivt skal han visst være helt enormt god, med en meget god innleggsfot. I tillegg har han en veldig fin høyde til å spille i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at Pedro får sin(e) velfortjent(e) sjanse® neste år. Har tro på at han kan bli en meget god spiller. Trenger fortsatt å bli bedre defensivt, men offensivt skal han visst være helt enormt god, med en meget god innleggsfot. I tillegg har han en veldig fin høyde til å spille i forsvar.

 

Han har spilt 2 sesonger i spansk 2 div. Hva slags ambisjonsnivå vitner det om, dersom vi satser på at han skal greie å holde PL nivå?

Link to comment
Share on other sites

Han har spilt 2 sesonger i spansk 2 div. Hva slags ambisjonsnivå vitner det om, dersom vi satser på at han skal greie å holde PL nivå?

 

Nå sa jeg ikke at jeg ønsker at han skal spille fast, men når en spiller har imponert så mye på et utlån er det fortjent om han får seg noen sjanser til å vise hva han er god for på førstelaget. Hva slags signal vil vi vise om vi ikke lar unge spillere som imponerer på utlån få en sjanse? Jeg ønsker at vi henter inn en erstatter for Clichy, gjerne en med PL-erfaring (Baines, Enrique), men jeg ønsker også at Gibbs og Pedro skal få lovt til å vise seg fram. Helst vil jeg selvfølgelig at en av de to viser seg god nok, ettersom det er mest lønnsomt for klubben. Om Pedro får vist at han har nivået inne, hva skal vi da med 3-4 gode venstrebacker? Det vil bare føre til misnøye i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Nå sa jeg ikke at jeg ønsker at han skal spille fast, men når en spiller har imponert så mye på et utlån er det fortjent om han får seg noen sjanser til å vise hva han er god for på førstelaget. Hva slags signal vil vi vise om vi ikke lar unge spillere som imponerer på utlån få en sjanse? Jeg ønsker at vi henter inn en erstatter for Clichy, gjerne en med PL-erfaring (Baines, Enrique), men jeg ønsker også at Gibbs og Pedro skal få lovt til å vise seg fram. Helst vil jeg selvfølgelig at en av de to viser seg god nok, ettersom det er mest lønnsomt for klubben. Om Pedro får vist at han har nivået inne, hva skal vi da med 3-4 gode venstrebacker? Det vil bare føre til misnøye i stallen.

 

 

Selvfølgelig skal han få sjansen men, er kanskje litt vel optimistisk å tro at han skal kunne greie å etablere seg i A-stallen etter to med såpass lavt nivå. En belønning kunne heler være at han blei leid ut til en championship klubbe eller i bestefalle en annen Pl klubb

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig skal han få sjansen men, er kanskje litt vel optimistisk å tro at han skal kunne greie å etablere seg i A-stallen etter to med såpass lavt nivå. En belønning kunne heler være at han blei leid ut til en championship klubbe eller i bestefalle en annen Pl klubb

 

Etter han har vært på utlån i 4 strake sesonger så tror jeg han vil forlate klubben ved nok et utlån..

 

Botelho holder hvertfall det nivået Gibbs har vist i Arsenal trøya. Hadde han bare vært engelsk så hadde han vært massivt hypet han også :P

Link to comment
Share on other sites

For all del om man har lyst på en ny nesten sesong, så kjør på!

 

Jeg lever i håpet om at man ved å selge Clichy skulle lage plass til en solid venstre back, ikke at man skal gjøre som så mange ganger før, at når vår meste spiller i posisjonen forsvinner så ryker bare han bak fremover i køen. Slik blir det nok ikke gull av...

Link to comment
Share on other sites

For all del om man har lyst på en ny nesten sesong, så kjør på!

 

Jeg lever i håpet om at man ved å selge Clichy skulle lage plass til en solid venstre back, ikke at man skal gjøre som så mange ganger før, at når vår meste spiller i posisjonen forsvinner så ryker bare han bak fremover i køen. Slik blir det nok ikke gull av...

 

Syns da ikke vi skal grave oss ned enda, og syns ikke vi skal svartmale Pedro og Gibbs før dem får vist seg fram. Vil gi dem pre-season på å vise hva dem er gode for. Imponerer dem syns jeg vi skal beholde dem begge og satse på en av dem som førstevalg. Viser det seg at dem er ustabil ønsker jeg at vi skal hente inn en ny venstreback. Det kan vise seg at vi allerede har en bedre venstreback i vår egen stall. Clichy har ikke vært overbevisende de siste par sesongene og det skulle ikke overraske meg om Gibbs eller Pedro kan ta et steg i riktig retning og bli en bedre venstreback enn det Clichy er per i dag.

Link to comment
Share on other sites

Da må jeg si du venter mye av dem ;)

Jeg tror hele troppen er sugene på en skikkelig signering og da er nok dette en potensiell plass å forsterke.

En annen ting er at vi ser jo nå hvilke konsekvenser det får ved at vi ikke vant noe forrige sesong, hva skjer om vi ikke vinner noe neste sesong heler? Nei, nå føler jeg ting har godt alt for langt og at man ikke lenger kan satse på ting. En solide back inn og så får Gibbs og Pedro kjempe om 2. valget, take it or leave it!

Link to comment
Share on other sites

Botelhos framtid er nok som ving, ellers kunne nok han vært et godt alternativ, sist gang en av venstrebackene våre gikk erstatta vi med en Clichy som holdt omtrent samme nivået, før det henta vi inn Van Bronckhorst og Sylvinho, men det var ungdomsspilleren vår Cashley som var best for oss i det lange løp. Noe å tenke over før vi maser om en ny back.

Link to comment
Share on other sites

Skal Clichy seriøst selges til City for kun 7 millioner pund? Med dagens kurs er det rundt 60 millioner kroner. Det er seriøst for lite for en landslagsspiller som Clichy. Kan nesten ikke skjønne at vi lar han gå så billig?

 

Kanskje det er vesentlig å få med seg at han kun har 1 år igjen på kontrakten og har avslått kontraktstilbud?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det er vesentlig å få med seg at han kun har 1 år igjen på kontrakten og har avslått kontraktstilbud?

 

Var ikke klar over at han kun hadde 1 år igjen, trodde faktisk det var 2. Men ja, det forklarer jo en del. Trist at vi kanskje mister 3 spillere i Nasri, Clichy og Fabregas for en billig penge. Selvom Fab seff ikke blir "billig", men ser ut til å gå billig iforhold til det jeg mener han er verdt med tanke på dagens marked.

Link to comment
Share on other sites

£7 mill. er vel kanskje maks. det vi kan få for Clichy med 1 år igjen på kontrakten.

Han har ikke vært på sitt beste på snart 3 år og vår defensivt svakeste spiller de siste sesongene.

 

Takker han for innsatsen og kan til nød leve med at han går til Shitty selv om jeg ikke liker det, men kunne han ikke funnet seg en annen klubb i utlandet?

Enser ikke mye klubbfølelse for Arsenal selv etter 8 år i klubben når han velger å gå til en klubb vi kjemper om CL-plass med. "It's all bout the money"...

 

Tviler sterkt på at han blir en bedre spiller i Shitty og ser fram til å se Walcott å Gervinho bruke han som rundingsbøyle kommende sesong. :P

Link to comment
Share on other sites

Clichy set for medical | Sky Sports | Football | Premier League | News

 

For å være ærlig er jeg smått bekymret. Ikke fordi vi mister Clichy, men pga hvem Wenger har tenkt til å bruke som erstatter. Traore? Gibbs? Hadde ikke overrasket meg tbh.

 

Edit; bilder av Clichy på den medisinske testen i Mancehster har nå blitt vist på Sky Sports News, så det er bare å ønske han lykke til i sin nye klubb. Takk for alt.

Link to comment
Share on other sites

article-2010893-0CDD1F4400000578-37_634x467.jpg

 

En 110% spiller som virket til å kunne tette hullet etter Ashley Cole, men som desverre stagnerte ganske fort. Jeg kan ikke annet enn å like Gael Clichy, men han har vært en risiko defensivt og tilnærmet impotent offensivt - desverre. I alle fall i vårt spillesytem. Ønsker han lykke til videre, men kan ikke si det samme om hans nye lag.

Link to comment
Share on other sites

Av de tre som har blitt linket bort er jeg ikke i tvil om at jeg er mest fornøyd med å bli kvitt Clichy. Er vel ikke blitt nevnt noen offisiell sum, men hvis man ser på forholdene er vel ikke £7 mill så galt. Sånn jeg ser det var Clichy et av de svakeste leddene i laget vårt, og det burde være mulig å finne en bedre erstatter uten å sprenge banken. Nå er det bare å komme seg ut på markedet, Wenger! Jeg ville iallfall ikke stolt på at Gibbs eller Traore kan gå rett inn i laget. Tror Gibbs har potensialet, men hans skadehistorie bekymrer meg.

Alt i alt er jeg fornøyd, tror dette betyr at ting begynner å bevege seg på overgangsmarkedet for vår del.

Link to comment
Share on other sites

£7 mill. er vel kanskje maks. det vi kan få for Clichy med 1 år igjen på kontrakten.

Han har ikke vært på sitt beste på snart 3 år og vår defensivt svakeste spiller de siste sesongene.

 

Takker han for innsatsen og kan til nød leve med at han går til Shitty selv om jeg ikke liker det, men kunne han ikke funnet seg en annen klubb i utlandet?

Enser ikke mye klubbfølelse for Arsenal selv etter 8 år i klubben når han velger å gå til en klubb vi kjemper om CL-plass med. "It's all bout the money"...

 

Tviler sterkt på at han blir en bedre spiller i Shitty og ser fram til å se Walcott å Gervinho bruke han som rundingsbøyle kommende sesong. :P

 

Uten en allerede signert back så er vi klart den tapende part i denne dealen, såfremst det ikke var 19MIO pund de gav for han. Andre klubber vet at vi virkelig trenger en ny back og skrur dermed opp prisen ditto. Når det kommer til hans defensive kvalitet, så er jeg ikke enig i at han vært vår defentsivt svakeste spiller de siste sesongene. Her er det mange gode kanditater om vi ser på forrige sesong.

 

Dette liker jeg SVÆRT dårlig!

Link to comment
Share on other sites

So it begins.. En herlig fyr med mange flotte sesonger i arsenal! Desverre så har han blitt et av våre defensive problemer de siste sesongene, og at han nå forlater klubben uten "stor" motstand fra arsenal er nok et resultat av nettopp dette.

 

Problemet nå vil bli hvordan Wenger løser tomrommet etter Clichy.. Det værste han kan finne på er å gi plassen til en urutinert og skadeplaget Gibbs! Tror nok det heller vil bli en eldre spiller som er så der i prestasjoner, så vi ikke "dreper" talentet til Gibbs.

 

Uansett så ønsker jeg Clichy alt vell, men ingen suksess i City :)

Link to comment
Share on other sites

Kan vel nesten garantere at det ikkje blir kjøpt nokon ny venstreback. Gibbs er nok tiltenkt denne plassen og eg er innstilt på å gi han ein sjanse! Synd at han er lagd av kjeks..

 

Ellers kjem eg IKKJE til å like å sjå Clichy i City-drakt... Money talks, Clichy walks..

Link to comment
Share on other sites

Sier meg enig i den, Clichy var en av spillerne jeg virkelig likte personligheten til og er som oftest 100% proff uansett om han har prestert dårligere på banen og progressert mindre enn vi har ønsket. Synd penger har så mye å si for disse gutta som har nok for livet etter endt karriere uansett.. Han kunne like godt dratt til Pool hvor han hadde fått spille..

Link to comment
Share on other sites

Kan vel nesten garantere at det ikkje blir kjøpt nokon ny venstreback. Gibbs er nok tiltenkt denne plassen og eg er innstilt på å gi han ein sjanse! Synd at han er lagd av kjeks..

 

Ellers kjem eg IKKJE til å like å sjå Clichy i City-drakt... Money talks, Clichy walks..

 

 

Gibbs er nok tenkt som direkte erstatter her ja og med Traore som backup kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...