Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Wilshere la ut denne på sin twitter idag : http://yfrog.com/gy57ubej

Haha, morsomme greier.. :P Kanskje han også drømmer å spille for Barcelona/Real Madrid som Diaby, Fabregas, Bendtner osv? ;)

 

Edit: Fabregas sier:

cesc4official Cesc Fàbregas Soler

@jack_wilshere can't believe i had to go to get Messi's shirt for u. U were so scared. You were MOTM so next time please ask urself!

 

Burde det ikke være det motsatte?

Link to comment
Share on other sites

Haha, dagens: http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6769971,00.html

 

Det måtte jo komme....

 

Selv om jeg ikke kan fordra hvordan Barca har oppført seg mot Arsenal når det gjelder Fabregas, mener jeg iallfall én ting.

 

Det er at jeg har stor respekt for Guardiola. Han er en fantastisk manager, var en fantastisk fotballspiller - og hvis dette stemmer, er han et fantastisk menneske. Cudos, Pep.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ikke kan fordra hvordan Barca har oppført seg mot Arsenal når det gjelder Fabregas, mener jeg iallfall én ting.

 

Det er at jeg har stor respekt for Guardiola. Han er en fantastisk manager, var en fantastisk fotballspiller - og hvis dette stemmer, er han et fantastisk menneske. Cudos, Pep.

Pep har jo også holdt hodet forholdsvis lavt i Cesc-sagaen også. Er jo diverse presidenter og verdens beste pasningsspiller som har holdt huskestue

Link to comment
Share on other sites

Pep har jo også holdt hodet forholdsvis lavt i Cesc-sagaen også. Er jo diverse presidenter og verdens beste pasningsspiller som har holdt huskestue

 

Ja du sier noe. Guardiola har vel egentlig aldri sagt annet en at Barcelona ønsker de beste i sin klubb, og Cesc er en av verdens beste. Men han har ikke lagt ut i det vide og brede som presidentene og Xavi/Iniesta/Messi/Villa har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Man blir jo nesten rørt til tårer av slikt : http://www.dailymail.co.uk/sport/article-1...lshere-all.html

 

Utrolig morsom lesning. Herlig å høre at Jack er akkurat så sympatisk som han virker. Gutten er Arsenal inn til beinet og vi er utrolig heldige som har et så stort talent i troppen som også er så sympatisk og "levelheaded". Virker som han alltid har tid til fansen og han hjelper til å bryte ned barrieren mellom spillerne og fansen på twitter.

Som han sier i dette intervjuet vil han spille for Arsenal hele karrieren og bli en Arsenallegende. Jeg tror Wilshere har alt som skal til for å bli den neste store, engelske fotballspilleren. Han har teknikken, overblikket, løpskapasiteten og selv om han er liten av vekst har han en utrolig guts og styrke.

Gleder meg, som alltid, til å se Jack spille i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jack sender en melding til svinet Bowyer på twitter:

 

"Well done to the BCFC player who slapped Koscielny on the head when they scored, very big of you!"

 

Så sant Jack, så sant!!

 

Edit: Noen mener det var Barry Ferguson som gjorde det, vel Bowyer er uansett en dritt!!

Link to comment
Share on other sites

Jack sender en melding til svinet Bowyer på twitter:

 

"Well done to the BCFC player who slapped Koscielny on the head when they scored, very big of you!"

 

Så sant Jack, så sant!!

 

Reagerte på dette selv. Håper kødden får nok en karantene. Bowyer er trolig den ekleste og kvalmeste fyren i hele England.

Link to comment
Share on other sites

Og Bowyer gjorde faen ikke annet enn å ligge nede "skadet" hele kampen. For en fitte han egentlig er.

 

Jaja, jeg ifkk ihvertfall opplevd Wembley når jeg var over...

 

Vi faar troeste oss med det. Var fantastisk helt fram til Martins scora paa skamfullt forsvars/keeperspill. Trist som f, men det beste laget vant faktisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uff, jeg hadde håpet å slippe å skrive dette innlegget, men jeg klarer ikke å la være. Det er ikke meningen å provosere noen, og jeg skal forsøke å ikke spissformulere meg. Noen vil vel mene at jeg er en inkompetent dust, mens andre føler jeg tråkker dem på tærne. Nok om det:

 

HYPEN RUNDT JACK WILSHERE MINNER OM HISTORIEN OM KEISERENS NYE KLÆR

 

Jeg synes Wilshere er en veldig god fotballspiller - til å være 19 år. Jeg synes entusiasmen han viser i perioder er helt herlig. Jeg tror han kan utvikle seg til å bli en meget god fotballspiller.

 

De siste månedene har både media og supportere tatt helt av og enkelte later til å mene at han er blant de aller beste spillerne i Arsenal, i England og i Premier League. Han er ikke det.

 

Jeg synes det var svært gledelig å se ham i hjemmekampen mot Barcelona, hvor han etter min mening presterte det beste han noensinne har gjort. Et nytt toppnivå av en ung spiller med selvtillitt og tillitt. Flotte greier!

 

I perioden etter denne kampen har han gang etter gang blitt kåret til banens beste (MotM på Arsenal.com) av Arsenalfans og også i enkelte media. Det forstår ikke jeg. Det virker på meg som om folk så gjerne ønsker at han skal være en Messias, at man forledes til å tro han er det.

 

Jack Wilshere har forbedringspotensial i mange deler av spillet sitt. I kamp etter kamp er han den av våre midtbanespillere med flest feilpasninger (Guardian Chalkboard). I kamp etter kamp blir han borte i store deler av tiden. Han sliter med posisjonering når motstanderen bryter vårt spill. Der hvor Song står og venter på andreballen eller motstanderens ballfører, ser vi Wilshere halsende etter både mann og ball. Det gleder forsåvidt mitt fotballhjerte å se en unggutt med slik entusiasme, men når det kommer til stykket blir jeg mer imponert over midtbanespillere som "vet" hvor ballen kommer - og rekker å posisjonere seg. Han utmerker seg heller ikke i målprotokollen eller ved antall assist. Store muligheter for forbedring, og heldigvis er han bare 19 år, og har god tid til å lære.

 

Jack ble også kåret til vår bestemann i CC-finalen. Han gjorde en god førsteomgang, men andreomgangen er han knapt involvert. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se. På Old Trafford ble han igjen kåret til vår bestemann. Den kampen har vi alle i minnet. Hvor var Jack da ManU kontret på oss gang etter gang i andreomgangen. Han luntet og jogget hjemover ved mer enn en anledning. Det minner meg om Denilson som fortsatt hetses for å gjort nøyaktig det samme mot United for over ett år siden. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se.

 

Det virker som at det å være fotballsupporter anno 2011 handler om å skape helter og syndebukker. Jeg ønsker meg mer refleksjon, men det er kanskje for mye forlangt?

 

Jeg håper og tror at Jack skal fortsette sin gode utvikling, men jeg frykter at en kanonisering og et legendestempel kan bli tungt å bære i en alder av 19 år. I verste fall kan det hemme utviklingen hans at supportere og media velger å overse hans svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Uff, jeg hadde håpet å slippe å skrive dette innlegget, men jeg klarer ikke å la være. Det er ikke meningen å provosere noen, og jeg skal forsøke å ikke spissformulere meg. Noen vil vel mene at jeg er en inkompetent dust, mens andre føler jeg tråkker dem på tærne. Nok om det:

 

HYPEN RUNDT JACK WILSHERE MINNER OM HISTORIEN OM KEISERENS NYE KLÆR

 

Jeg synes Wilshere er en veldig god fotballspiller - til å være 19 år. Jeg synes entusiasmen han viser i perioder er helt herlig. Jeg tror han kan utvikle seg til å bli en meget god fotballspiller.

 

De siste månedene har både media og supportere tatt helt av og enkelte later til å mene at han er blant de aller beste spillerne i Arsenal, i England og i Premier League. Han er ikke det.

 

Jeg synes det var svært gledelig å se ham i hjemmekampen mot Barcelona, hvor han etter min mening presterte det beste han noensinne har gjort. Et nytt toppnivå av en ung spiller med selvtillitt og tillitt. Flotte greier!

 

I perioden etter denne kampen har han gang etter gang blitt kåret til banens beste (MotM på Arsenal.com) av Arsenalfans og også i enkelte media. Det forstår ikke jeg. Det virker på meg som om folk så gjerne ønsker at han skal være en Messias, at man forledes til å tro han er det.

 

Jack Wilshere har forbedringspotensial i mange deler av spillet sitt. I kamp etter kamp er han den av våre midtbanespillere med flest feilpasninger (Guardian Chalkboard). I kamp etter kamp blir han borte i store deler av tiden. Han sliter med posisjonering når motstanderen bryter vårt spill. Der hvor Song står og venter på andreballen eller motstanderens ballfører, ser vi Wilshere halsende etter både mann og ball. Det gleder forsåvidt mitt fotballhjerte å se en unggutt med slik entusiasme, men når det kommer til stykket blir jeg mer imponert over midtbanespillere som "vet" hvor ballen kommer - og rekker å posisjonere seg. Han utmerker seg heller ikke i målprotokollen eller ved antall assist. Store muligheter for forbedring, og heldigvis er han bare 19 år, og har god tid til å lære.

 

Jack ble også kåret til vår bestemann i CC-finalen. Han gjorde en god førsteomgang, men andreomgangen er han knapt involvert. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se. På Old Trafford ble han igjen kåret til vår bestemann. Den kampen har vi alle i minnet. Hvor var Jack da ManU kontret på oss gang etter gang i andreomgangen. Han luntet og jogget hjemover ved mer enn en anledning. Det minner meg om Denilson som fortsatt hetses for å gjort nøyaktig det samme mot United for over ett år siden. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se.

 

Det virker som at det å være fotballsupporter anno 2011 handler om å skape helter og syndebukker. Jeg ønsker meg mer refleksjon, men det er kanskje for mye forlangt?

 

Jeg håper og tror at Jack skal fortsette sin gode utvikling, men jeg frykter at en kanonisering og et legendestempel kan bli tungt å bære i en alder av 19 år. I verste fall kan det hemme utviklingen hans at supportere og media velger å overse hans svakheter.

 

Her er vi helt på hver vår kant :huh:

Jack har helt overgått hva jeg trodde han skulle klare så tidlig i karrieren, og det på flere områder.

 

Han har gått inn i sin første sesong, og prestert fra dag en. Han har spilt på et midtbaneledd, som i perioder har hatt mye skader. Dette er ikke lett for en i sin første sesong å takle, men han har bekledd flere "oppgaver" i leddet. Tenker da både som den "holdende midtbanespilleren/balansespilleren" og den mer "drivende-playmakeren".

 

At det gjøres feil er helt naturlig for en urutinert spiller, og iallefall i Jack sitt tilfelle. Han spiller sin første sesong i laget, spiller til dels på høy risiko, og har fått mange kamper i et høyt tempo. I Bolton fikk han litt erfaring på fysikken, her er det et helt annet tempo i spillet som kreves. Dette kan nok påvirke hodet og avgjørelser i faser, der man kanskje er mer sliten i kroppen. Dette er feil man "mest sansynlig" luker vekk med rutinen.

 

Mulig har noen tatt av, men jeg synes virkelig at han ikke har fått for mye skryt. Dette er en spiller som virkelig har slått stort til, og har vært stabil meget god og viktig for et lag som sloss om PL gullet. En modenhet både ferdighetsmessig og "spillerforståelse" som er lenge mellom hver gang man opplever, hos en 19-åring. Sist var for meg Fabregas, som kanskje var enda et par år tidligere ute i dette nivået.

 

Nei; Jack fortjener virkelig rosen og "landslags-diskusjonen" etter en slik sesong. Vært et hav foran spillere som Gerrard og Lampard kvalitetsmessig denne sesongen som sentral midtbane, og da fortjener man å bli hyllet.

Link to comment
Share on other sites

Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se.

 

Her har du i alle fall eit godt poeng. Unge Jaques har fått mykje velfortjent skryt, og når vi ser han spele, gjer vi skryt for det positive han gjer, og ser gjennom fingrane på mykje av det ikkje fullt så gode.

 

Om ein så tek for seg spelarar som har fått mykje (velfortjent?) negativ omtale, har vi nok lettare for å gje kjeft for det negative, og sjå gjennom fingrane på det positive.

 

Så kan vi t.d. lese teori om Løft der man i større grad gir positiv tilbakemelding på det positive, framfor å gje negativ tilbakemelding på det negative

 

Atferd som gis oppmerksomhet, har en tendens til å gjenta seg. Man er derfor bedre tjent med å konsentrere seg om det man ønsker, enn det man ikke ønsker. Det er mer hensiktsmessig å snakke om det man vil ha mer av, enn det man vil ha mindre av. Det er nyttigere å finne ut hva mennesker gjør som virker, enn det de gjør som ikke virker. Når man blir klar over hva man gjør som har god effekt – og hvilke evner og talenter man tar i bruk for å få dette til – blir det mer av slike handlinger og kvaliteter.

 

Sjølv fungerer eg betre med ros enn kjeft (sånn i tilfelle nokon skal svare på dette innlegget) :huh:

Link to comment
Share on other sites

Om ein så tek for seg spelarar som har fått mykje (velfortjent?) negativ omtale, har vi nok lettare for å gje kjeft for det negative, og sjå gjennom fingrane på det positive.

 

Denne setningnen føler jeg du treffer meget godt med Runcie, med tanke på hvor svart/hvitt vi som supportere er.

Vi ser nok igjennom noe av det "negative" på de "populære" spillerene, mens de såkalte "upopulære" blir dømt enda hardere i motsatt retning. Der det er er mye positivt som blir utelatt av reaksjoner etter kamp/sesong.

Link to comment
Share on other sites

Jack Wilshere blir hypet voldsomt opp fordi han for det første er veldig ung og eksepsjonelt god til å være så ung. For det andre fordi han er engelsk.

 

Jeg syns du RastaPinky påpeker viktige svakheter i hans spill, men jeg syns han har blitt mye bedre bare i løpet av sesongen, men per i dag er han ikke like god som Song, Fabregas eller Nasri, men han kan helt klart bli det en gang.

 

Hvis Diaby og Ramsey kan spille seg i form og holde seg skadefrie så er jeg ikke sikker på om Wilshere ville forsvare en plass i en skadefri midtbane, men en slik luksus opplever vi nok neppe med det første :huh:

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/news/2483/6814350/...shere-potential

 

"Jack Wilshere is the best young midfielder I have seen for his age," said Capello.

 

"He will be England captain one day. He needs more caps but he is a real leader."

 

 

Jada, kanskje vi blir litt revet med i vår lovprisning, men denne gutten er framtiden for Arsenal så la oss være litt "fjollete" :huh:

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/news/2483/6814350/...shere-potential

 

"Jack Wilshere is the best young midfielder I have seen for his age," said Capello.

 

"He will be England captain one day. He needs more caps but he is a real leader."

Jada, kanskje vi blir litt revet med i vår lovprisning, men denne gutten er framtiden for Arsenal så la oss være litt "fjollete" :)

 

Jack har fått mange store ord og sammenligninger, etter å ha tatt PL med storm denne sesongen. Ikke bare fra Arsenal supportere, men også fra helt andre hold. Capello (som Castor nevnte i tidligere innlegg) har jo gang på gang gått ut å beskrevet Jack med store ord.

Kenny Dalglish sammenlignet Jack med Steven Gerrard, når han var på samme alder. I en alder av 20år, ble Steven kåret til årets unge spiller, samt fikk plass på årets lag.

 

Velger også å ta med en annen beskrivelse:

“It’s more than 20 years on, but Jack is the biggest talent we’ve had since Gascoigne." sitat Trevor Francis

 

Er godt mulig at han blir hypet, men er det ikke fortjent? Jack har tross alt stått frem på et meget stabilt nivå på ekstremt høyt nivå, om vi ser sesongen under ett. Noen feilpasninger vil forekomme, når spillere som Jack spiller på risiko. Det skjer med Fabregas, og det skjer med Nasri. Jack vil antakelig luke vekk noen % av disse "feilene" med litt mer rutine, og vokse frem som disse to spillerene.

Virker som det blir lagt frem her, at han blir hypet som Mellor i Liverpool. Forskjellen er at Jack har overbevist uke etter uke for et lag som sloss om gullet, mens den andre fikk et par gode opplevelser på noen år......

 

Jack har bevisst mye mer enn hva Ramsey gjorde før skaden, når det er snakk om stabilitet, ferdigheter, og modenhet. Litt ulike i spillestilen, men akke som. Ikke noe vondt ord om Rambo, men for meg er Jack ganske unik. Nesten på høyde med vår egen Fabregas på samme alder.

Link to comment
Share on other sites

Jack har bevisst mye mer enn hva Ramsey gjorde før skaden, når det er snakk om stabilitet, ferdigheter, og modenhet. Litt ulike i spillestilen, men akke som. Ikke noe vondt ord om Rambo, men for meg er Jack ganske unik. Nesten på høyde med vår egen Fabregas på samme alder.

Jeg er både enig og uenig i denne uttalelsen. Wilshere har virkelig stått frem som et stort friskt pust i banespill og hvordan han er med å ta kommandoen på midtbanen, samt en fightervilje uten like. Likevel mener jeg Ramsey gjorde mer ut av seg på banen før skaden med tanke på at han både hadde en veldig god periode med mål i tillegg til at han skapte mye mer offensivt. Wilshere sliter litt foran mål når det kommer til slike ting, men det kommer mest sannsynlig etterhvert.

 

Uansett mener jeg her at vi har to enorme talenter som viser en ro med ball i ung alder som ikke altfor mange før de har gjort. En midtbane kanskje uten Fabregas, men med disse to om et par sesonger, kan bli en fryktet midtbane av mange lag. Begge to har den britiske fandenivoldskheten i seg i tillegg til ferdigheter som jeg tror kan utfylle hverandre veldig bra. Gleder meg til fortsettelsen.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...