Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Jeg syntes at Arshavin ville vært et bra kjøp jeg! Han er litt lik som Hleb bare med litt mer mål, og Wenger tar sikkert rotta på partylivet og de ustabile prestasjonene hans :)

Men hvis jeg kunne valgt hvilken russisk spiller jeg ville hatt så blir det han har:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Pogrebnyak

Han ble topscorer i årets UEFA cup og skulle vært, sammen med Arshavin, Russlands store stjerner i EM, men han ble skadet like i forkant! Genial spiller, det sier jeg dere :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Sjøl ble jeg faktisk mer imponert over Zhirkov og Pavljuchenko(?).

 

Tja, Zhirkov imponerte, men selv om Pavljuchenko gjorde mye bra fremsto han som for ineffektiv. det er ikke det vi trenger nå. Arshavin imponerte stort i noen kamper, og hvis det han viste der er representativt så vil han være en forsterking; mye mer direkte i stilen enn Hleb. Men jeg tillater meg å være skeptisk til Arshavin; han er ihvertfall alt for hypet, og den antydete prisen er det jo helt uaktuelt å betale.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...n.html?ITO=1490

 

Absolut ett interesant rykte, hadde ikke takket nei til Arshavin..

men er han det vi trenger nå? han kan spille spiss, høyre midt og sentralt.. kunne jo vært fint med en som kunne kommet inn og satt skikkelig fart på angrepet vårt, nå som vi sliter litt.. også er jo Theo ute noen måneder til. men er han vært pengene?

får etterlate det spørsmålet til Wenger..

 

Er ikke Dailymail en ganske seriløs kilde?

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt hva vi skal med Arshavin akkurat for øyeblikket. Eduardo er snart tilbake, og da har vi tre spisser med stort potensiale. Men vi trenger muligens en god offentsiv høyre midtbane til å avlaste Walcott. Hvis vi skal ha ny spiss vil jeg heller sett Villa, som vi sikkert får til omtrent samme pris. Veloso og Villa ville gitt en fin januar :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nei hva skal vi med Arshavin når vi kan bruke Diaby og Denilson som backup på vingene.

Dette er en spiller vi kunne trengt sårt nå,han vil være et bedre alternativ enn de overnevnte i uansett posisjon på banen,og spesielt nå som Theo er ute såpass lenge.

 

Løp å kjøp Wenger så får vi fart på midtbanen vår igjen!

Link to comment
Share on other sites

Tror at dette er en spiller uten sjel, bare se hvordan han gjorde i sommer.. først var Chelsea eller Arsenal "drømmen" klubben han alltid ville dra til, men når det ikke skjedde så var plutselig Tottenham klubben han elsket. Uten tvil en veldig begavet spiller, men han er dog veldig liten i størrelse.. men han har jo overlevd i den russiske ligaen, så da burde ikke den engelske være noe problem for han.

 

Tviler dog bare som sagt på klubbfølelsen hans, om han virkelig ville gitt alt for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Han har spilt mange år i russisk fotball,og ønsker nå å prøve seg de siste årene av karrieren på europeisk toppfotball,er det så rart?

Vist det var noen som oppførte seg dårlig i sommer så var det klubben hans.

De brukte prestasjonene hans for landslaget mot han,og festet en pris som ikke hørte hjemme noen plass.

Synes ikke det er så rart at han prøvde å fri til flere klubber,det var muligens eneste måten å få drømmen oppfylt.

At han ikke skulle kunne gi alt for klubben synes jeg er et tullball utsagn,han har faktisk gitt mye allerede for en klubb han ikke ønsker å spille for.

 

Når det er sagt så kommer neppe Wenger til å hente han,det er snakk om for mye penger for oss.

Blir nok våre rike naboer Spurs som henter han til slutt!

Link to comment
Share on other sites

Heller Arshavin fremfor Tevez! Men det er et par andre jeg helst ser vi har gått for til 200 mill. Men det er i det minste positivt at vi blir linket til store navn, men det er vel kanskje bare sånn det er, få uker før overgangsvinduet åpner igjen?

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2008, 10:05 AM) 152235[/snapback]

Tror at dette er en spiller uten sjel, bare se hvordan han gjorde i sommer.. først var Chelsea eller Arsenal "drømmen" klubben han alltid ville dra til, men når det ikke skjedde så var plutselig Tottenham klubben han elsket. Uten tvil en veldig begavet spiller, men han er dog veldig liten i størrelse.. men han har jo overlevd i den russiske ligaen, så da burde ikke den engelske være noe problem for han.

 

Tviler dog bare som sagt på klubbfølelsen hans, om han virkelig ville gitt alt for Arsenal!

 

Mildt sagt håpløst argument Stefan! Det er da ikke sikkert det er Arshavin som har sagt at han elsker ditt og elsker datt. Pressen lager det de vil lage, og det er rett og slett sånn det fungerer. Hvordan det er mulig å bruke det som et argument i en seriøs diskusjon klarer ikke jeg å se!

 

Arshavin ville nok bli sett på som en erstatter for Hleb, eller i bindeleddet mellom midtbane og angrep. Jeg syns personlig at dette er posisjoner som vi har nok spillere i. Diaby og Van Persie er spillere som mestrer bindelddsposisjonen på en fortreffelig måte, Fabregas kan til nød ta den posisjonen. Dette gjør at jeg vil utelukke Arshavin i den poisjonen. Det må være på kantene vi har bruk for han, men Arshavin vil være en spiller som trekker sentralt i banen, og dem har vi nok av fra før av. Da kan Diaby gjøre en finfin jobb på kanten. Dette gjør at jeg ikke ser at vi har bruk for Arshavin, heller en defansiv midtbanespiller som kan gi Fabregas rom for mere offensiv spillestil!

 

Nei takk Arshavin, ja tak DM! :!:

Link to comment
Share on other sites

Arshavin ville vært en god signering, det eneste jeg bekymrer meg over er at han nok hadde trengt tid til å finne seg tilrette i Premier League, og i den alderen han er i nå, så har vi ikke tid til å vente på at han trenger tid. men Arshavin er en kreativ spiller, og er det noe midtbanen vår trenger nå er det kreativitet. Fabregas, Nasri og Rosicky er våre kreative menn, Rosicky er skadet , og kommer nok ikke tilbake i toppform denne sesongen. Fabregas har blitt mer og mer defensivt tilrettelagt av Wenger, fordi Denilson som er en offensiv spiller, spiller ved siden av Fabregas, da får ikke Fabregas brukt sine kreative egenskaper godt nok. Da står vi igjen med Nasri, det holder ikke på en midtbane som skal spille for trofeer i verdens tøffeste liga. Noen nevner sikkert også Walcott på en slik liste, han er ikke særlig kreativ av seg. Han løper rett fram hele tiden, mot sidelinjen og får som oftest slått inn, effektivt, men veldig ensidig, og enkelt å lese i lengden.

 

Så, om Wenger mener Arshavin slår seg til rette i PL på en rask måte, noe ala Nasri, så ja takk til Arshavin!

Link to comment
Share on other sites

Nå som Wallcott og Rosicky er langtidsskadet trenger vi uten tvil en "god" ving/angreps spiller.

Arshavin er absoludt god nok, men han er allt for dyr for Wenger, mins også å huske at Wenger avkreftet Arshavin ryktene etter kampen i går?

Vi får håpe Wenger bruker transfervinduet når det åpner, vi trenger helt klart friskt blod i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Selv tviler jeg på dette ryktet, selv om det er spennende. Det er det ingen tvil om. Jeg kunne gjerne tenkt meg Arshavin til klubben, han er kreativ spiller som både kan spille ving, spiss og sentral. Men jeg vil heller ha en dm først og fremst, slik som flere påpeker. Dessuten så er jeg redd Arshavin kan bli litt for lett i PL, akkurat som Luka Modric. Dermed vil det ta lengre tid å tilpasse seg den engelske spillestilen, men enkelte klarer jo det på et blunk. Nasri blant annet...

Link to comment
Share on other sites

Selv tviler jeg på dette ryktet, selv om det er spennende. Det er det ingen tvil om. Jeg kunne gjerne tenkt meg Arshavin til klubben, han er kreativ spiller som både kan spille ving, spiss og sentral. Men jeg vil heller ha en dm først og fremst, slik som flere påpeker. Dessuten så er jeg redd Arshavin kan bli litt for lett i PL, akkurat som Luka Modric. Dermed vil det ta lengre tid å tilpasse seg den engelske spillestilen, men enkelte klarer jo det på et blunk. Nasri blant annet...

 

Må jo huske at Arshavin spiller i den russiske ligaen, så jeg tror ikke han ville ha slitt særlig med å tilpasse seg til de fysiske spillet i Premier League..

Link to comment
Share on other sites

WENGER bruke 20 mill på en 27 åring som stortsett har vist seg fram i enkeltkamper...Hvorfor tviler jeg sterkt...

Hvis du tror at Arshavin er blitt interessent for verdens største klubber bare pga EM?

Han har visstnok lenge vært Russlands beste spiller og EM toppa det hele hvor han viste hva han sto for.

Arshavin er riktignok ustabil, men har vist seg frem i mer enn enkelt kamper..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 22 2008, 08:03 PM) 152281[/snapback]

Selv tviler jeg på dette ryktet, selv om det er spennende. Det er det ingen tvil om. Jeg kunne gjerne tenkt meg Arshavin til klubben, han er kreativ spiller som både kan spille ving, spiss og sentral. Men jeg vil heller ha en dm først og fremst, slik som flere påpeker. Dessuten så er jeg redd Arshavin kan bli litt for lett i PL, akkurat som Luka Modric. Dermed vil det ta lengre tid å tilpasse seg den engelske spillestilen, men enkelte klarer jo det på et blunk. Nasri blant annet...

 

Må jo huske at Arshavin spiller i den russiske ligaen, så jeg tror ikke han ville ha slitt særlig med å tilpasse seg til de fysiske spillet i Premier League..

 

Godt mulig at han har utviklet det fysiske gjennom den russiske ligaen, men jeg tviler sterkt på at en kar på 172 og 62 kg klarer seg uten et problem i starten hvis han kommer til PL. Uansett, dette er en spiller jeg ønsker. Bredde i stallen er noe vi trenger når februar og mars kommer. Og nå som Fabregas kan være ute lenge trenger vi kanskje Arshavin enda mer. ;)

Link to comment
Share on other sites

WENGER bruke 20 mill på en 27 åring som stortsett har vist seg fram i enkeltkamper...Hvorfor tviler jeg sterkt...

Hvis du tror at Arshavin er blitt interessent for verdens største klubber bare pga EM?

Han har visstnok lenge vært Russlands beste spiller og EM toppa det hele hvor han viste hva han sto for.

Arshavin er riktignok ustabil, men har vist seg frem i mer enn enkelt kamper..

 

Jeg har ikke sett Wenger uttrykke interesse for Arshavin i noen sikre kilder, kanskje du har? Alt jeg har sett er han si pene ting om Arshavin, men også kommentere hans begrensninger.

 

Jeg følger ikke med den russiske ligaen, men den er visstnok nr. 6 eller 7 i Europa kvalitetsmessig....

Link to comment
Share on other sites

Hva er greia med at norske medier på død og liv skal skrive Arsjavin? Jeg tror han vil ta overgangen mellom Russisk og Engelsk fotball fort om han kommer, og jeg begynner selv å tro på at det ligger noe i ryktene, etter som det blir skrevet veldig mye om det de siste dagene!

Link to comment
Share on other sites

Hva er greia med at norske medier på død og liv skal skrive Arsjavin?

Det kyrilliske alfabetet oversettes forskjellig til norsk og engelsk. Arshavin er den engelske måten å skrive det på, mens Arsjavin er riktig her i landet.

 

Samme som med Shevchenko/Sjevtsjenko.

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner faktisk å virke som et seriøst rykte. Alt ligger jo tilrette. Arshavin vil bort, Zenit må selge han siden han ikke vil spille mer for klubben og Arsenal trenger forsterkninger og Wenger har skrytt av Arshavin tidligere.

 

Hvis han kommer til klubben så blir det spennende og se hvilken rolle han får i laget.

men det er fortsatt rykter, og det blir spennende å se hva som skjer i Januar

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...