Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Arshavin's agent confirms Arsenal move

 

Kanskje ikke den sikreste kilden, vil tippe at dersom han faktisk har sagt dette vil det plukkes opp av de store nyhetskildene i England ganske snart. Det er snakk om £18m og en 5-årskontrakt.

 

Hipp hurra hvis det stemmer...

Link to comment
Share on other sites

Arshavin's agent confirms Arsenal move

 

Kanskje ikke den sikreste kilden, vil tippe at dersom han faktisk har sagt dette vil det plukkes opp av de store nyhetskildene i England ganske snart. Det er snakk om £18m og en 5-årskontrakt.

 

Hipp hurra hvis det stemmer...

 

Kan du finne et utdrag fra siden?

Link to comment
Share on other sites

Russia hotshot Andrei Arshavin will be an Arsenal player in the coming days, according to his agent Dennis Lachter.

 

Italian daily TuttoMercato says 27-year-old Arshavin will sign a 5-year deal with Zenit pocketing £18m from the transfer fee.

 

Gunners boss Arsene Wenger, who is a known admirer of the highly-rated star, beat off competition from Premier League rivals Tottenham and Liverpool.

 

Arshavin’s representitive Dennis Lachter commented on the transfer, saying:

 

“Andrei is rated by Wenger who wanted him to sign [for Arsenal] last summer. This transfer would please everyone but we must wait a few days for confirmation.”

 

French tactician Wenger refused to say whether or not Arshavin could be an Arsenal player earlier last week, but replied with a cheeky smile - typical of the coy Alsatian.

 

Gooner Talk will keep you updated in the coming days on the Gunners transfer news, rumours and much more.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si at £18 mill er så mye for en spiller som har vært priset vesentlig høyere tidligere. Dette er en stjerne med et stort navn, og da må man være forberedt på å betale litt for en slik spiller.

 

Husker ikke hvor mye Tottenham var interessert i å betale for han tidligere jeg? Og hvis dette stemmer og at han tar et kraftig lønnskutt i tillegg så er ikke det noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Om det stemmer at prisen vil ligge på ca £18mill, så tviler jeg sterkt på at dette er en sum som blir betalt med engang. Kanskje x-antall millioner £, etter x-antall kamper eller slikt. £12-13mill med engang er mitt råtips om overgangen blir en realitet.

 

Jeg har hele tiden vært tvilsom om Arshavin vil lykkes i PL, og jeg synes det er en liten gambling å ta. Han har enorme toppkvaliteter som offensiv midtbane/spiss, med hurtighet, teknikk, og bra skuddegenskaper. Det jeg synes er litt skummelt, og som gjør at jeg ikke jubler stående i gågata i timesvis om overgangen skulle gå i orden er:

Hvor stabil i prestasjonene vil Arshavin lykkes i PL.

 

Jeg har hørt mye om Arshavin sine fantastiske ferdigheter på fotballbanen som utmerket nok kan passe meget bra i spillesystemet til Arsenal, men jeg har også betenkeligheter med hans sans for utelivet. Han er en som tydeligvis ikke sier nei til å "leve" utenom sin fotballkarriere, og sier ikke nei til en fest. Om dette stemmer, så skal det kanskje mye til at han stopper helt med dette når han kommer til en by som London? Ikke veit jeg, og skal heller ikke dømme han før han beviser eller motbeviser det jeg har hørt om livet utenom fotballen. Likevel, må det lov å være skeptisk når det er snakk om slike summer....... Utelivet kan påvirke spillet i perioder, og det behøver ikke være noe man skal overse.

 

Vi ser jo en annen russer i spurs som helt klart har slitt med overgangen til PL, så det er ikke sikkert at det bare er så enkelt å ta et slikt skritt uansett om utelivet er en faktor eller ikke.

PL er en meget sterk liga, hvor spillere må takle tempo, kvalitet i spillet/kreativitet, teknikk, og ikke minst holde prestasjonene stabilt på det nivået som kreves fra klubben.

 

Jeg tror neppe Rosicky vil komme tilbake i gammelt slag (måtte jeg ta feil), og da vil jo Arshavin evt være et spennende innkjøp i hans rolle, om han takler overgangen til nytt land, ny spillestil, og ny liga.

Tiden vil vise, men en offensiv kreativ spiller blir nok kjøpt inn i januar eller til sommeren, det er jeg nok rimelig sikker på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger kjøper Arshavin så skjønner jeg ingenting.

hva er det du ikke skjønner????

det er jo akkurat dette vi trenger..

 

Han mener sikkert at det er jo litt "uvant" av Wenger å hente en såpass dyr spiller.

 

Det hadde vært kanon om Arshavin signerte. Fart, teknikk og kreativitet i verdensklasse.

Spørsmålet er dog om Arshavin klarer å tilpsse seg den harde spillestilen som er i Premier League. Jeg vet ikke helt hvordan den russiske ligaen er, men den er vel hard den og?

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arshavin blir det eneste kjøpet, da skjønner ikke jeg heller stort.

 

Vi tar ikke skade av å hente av å hente en spiller type Arshavin, men å si at han er akkurat det vi trenger

vil jeg si er å bomme grovt. Et passende eksempel på det :

 

Liverpool 20 13 6 1 35 - 13 45

Chelsea 20 12 6 2 40 - 9

Manchester U. 18 11 5 2 29 - 10

Arsenal 20 10 5 5 33 - 23

 

Trenger vi å score flere mål eller slippe inn færre? Tallenes tale er vell klare?

 

1: DM , 2: Keeper, 3: Stopper, 4 : Offensiv midt/Spiss/Ving. Sånn er min "prioriterings-liste" !

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger kjøper Arshavin så skjønner jeg ingenting.

hva er det du ikke skjønner????

det er jo akkurat dette vi trenger..

 

Han mener sikkert at det er jo litt "uvant" av Wenger å hente en såpass dyr spiller.

 

 

Helt riktig.

Han har vært så "gnien" de siste årene og så skal han plutselig kjøpe Arshavin for 18 mill?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...