Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Lurer på hvor Wenger ser for seg at Arshavin skal spille? Hvis han skal være en direkte erstatter for Fabregas, og altså spille offensiv sentralmidtbane, så sliter vi med det vi har slitt helt siden Walcott ble ute. En ordentlig kantspiller, men hvis han derimot flytter Arshavin på venstre og Nasri på høyre, samtidig som Denilson og Song utgjør den sentrale midtbanen, tror jeg dette kan fungere ganske bra.

 

Nasri har vist at han fungerer bedre på høyrekanten de få gangene han har fått spille der, og Denilson fungerer ikke på kant. Arshavin har såvidt jeg har fått med meg, spilt på venstrekanten før? Litt som Ronaldo i Manure, altså en ganske fri roller hvor han vandrer en del.

 

Med Song og Denilson på midtbanen har vi iallfall 3 kreative midtbanespillere, som alle spiller i en rolle de behersker godt, samtidig som Diaby også kan ta over for Denilson hvis han får seg en skade, slik at han kanskje for en gangs skyld får spilt seg varm i trøya.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Vist vi kjøper Arshavin,noe som jeg faktisk tør begynne å håpe på så mangler vi bare en defansiv klassespiller for å ha en meget bra midtbane.

Nå er riktignok endel skadet ,men tenk å ha fabregas,theo,nasri,arshavin og rosicky ,da har vi ettervert en sinnsykt rå midtbane.

 

Kan ikke nasri ta over for fabregas sentralt på midten?og evt arshavin på kant til vi har midtbane elegante vår tilbake?

Link to comment
Share on other sites

Hahaha - konge bilder av Arshavin der!

 

Det er mange jeg kunne tenkt meg istedefor han - men slik situasjonen er nå, så er han en spiller som vi faktisk trenger.

 

Arshavin, Cana(eller Veloso) og Mexes (Eller Hangeland). Bring it on! (og gjerne Adler!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er positivt til et Arshavin-kjøp så lenge nykkene hans ikke tar over for mye. Han er nok ingen direkte erstatning for Fabregas siden han er mer ving eller tilbaketrukket spiss, men fordelen er at han er kreativ og kan sette litt fart i laget..noe vi mangler for tiden.

 

Ellers er jeg enig i at Nasri bør kunne erstatte Fabregas til en viss grad og innehar mye av kvalitetene hans. Nasri er vel også mest vant til å spille offensiv midtbane, men største problemet nå er at han også ofte er skadet. Syns også Wenger kan gi Wilshere og Ramsey flere sjanser tross for deres unge alder. Diaby er for ujevnt til å vikariere for Fabregas syns jeg, men en grei løsning.

 

Uansett....hvis vi ikke får inn en defensiv midtbane tror jeg vi fortsatt kommer til å slite. Jeg syns ikke Song og Denilson mestrer denne rollen bra nok og vi trenger mer "trøkk" og aggresivitet på den plassen.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha - konge bilder av Arshavin der!

 

Bildet er i alle fall en tankevekker....

Robhino er omtrent på samme høyde og Tevez er lavere, så tror nok ikke det blir et problem for Arshavin å spille i PL, men Arsenal er jo ganske svake på dødballer fra før, så det er helt klart noe å tenke over.

Link to comment
Share on other sites

Ser endel mener at arshavin kommer til å slite med fysikken ,han er verken stor eller sterk.

Slik jeg ser det så er spillere som faller igjennom pågrunn av dårlig fysikk rett å slett ikke gode nok.

Verken Fabregas,Pires,Overmars,Zola,owen, osv er eller var noen store/fysiske spillere,likevel har de hevdet seg veldig bra i premier league.

Er du god nok og finner deg til rette i klubben så går det bra å være liten og veik :(

 

Arshavin er det jeg liker å kalle en magisk spiller.

Han kan dominere totalt og gjøre masse bra for laget,eller så kan han være bort fra kampen for så og gjøre et fantastisk mål ut av ingen ting,og jeg mener vi mangler en slik spiller i dagens lag.

Han vil sef ha dårlige kamper som alle andre,men det lukter mål av han og det trenger vi.

Skulle han få flyten hos oss så tror jeg han kan bli enorm,så dette kjøpet er noe jeg virkelig håper kommer

til å gjennomføres.

 

Vi trenger helt klart en dominant defansiv midtbane også,håper wenger klarer å finne en god løsning her iløpet av transfer vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det ikke skjer: ¤Han koster mye penger. ¤Han er kjent. ¤Andre lag er ute etter han. ¤Det står i avisen! ¤Diaby, Eboue, Song og Denilson er i laget!

Hvorfor det "kan" skje: ¤Fabregas, Rosicky og Walcott ute lang tid + at Nasri har ofte småskader! ¤Med all fornuft i verden så ser man at man har et MEGET skadet lag som trenger klasse for alt det er verdt!

 

Må nok si at det ikke skjer. Som folk flest her så må det nå tettes kraftig til bakover resten av sesongen og da bør det nok investeres i en DM og evt en CB.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så denne spilleren i EM og det gjorde alle her inne. Han var til tider fantastisk, hevet sitt eget lag og vil kunne heve hvilket som helst lag. Finnes det et lag som ikke kan bruke denne spilleren til å heve prestasjonene? Absolutt ikke. Og med Fabregas tilbake i tillegg vil vi ha en kreativitet og uforutsigbarhet i laget som jeg og vi alle vil komme til å glede oss veldig over. Sånn er det.

Håper med andre ord vi ikke sier nei takk til dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par spørsmål. Hva skjer når de fleste av de skadede spillerene er tilbake som Fabregas, walcott, Tomas Rosicky. Hva gjør vi da? Hvor plasserer vi dem? Hvordan bruker vi Arshavin da? Arshavin er ingen defensiv midtbane spiller og det er det vi trenger for tiden. Hvem setter vi på benken? hva med spillere som Song, Diaby og Denilson. Vi kan jo ikke bare spytte ut penger for et par måneder. Vi må ha en plan videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par spørsmål. Hva skjer når de fleste av de skadede spillerene er tilbake som Fabregas, walcott, Tomas Rosicky. Hva gjør vi da? Hvor plasserer vi dem? Hvordan bruker vi Arshavin da? Arshavin er ingen defensiv midtbane spiller og det er det vi trenger for tiden. Hvem setter vi på benken? hva med spillere som Song, Diaby og Denilson. Vi kan jo ikke bare spytte ut penger for et par måneder. Vi må ha en plan videre.

Det er vel ikke uvanlig at det kjøpes inn spillere. Hva gjør andre klubber, jo de ser over spillermaterialet og gjør sine vurderinger om salg og utleie/utlån.

Jeg har aldri vært tilhenger av å kjøpe seg bort fra problemene, men i den situasjonen klubben er i nå kan det være det riktigste. Vi sier vi skal være et av verdens beste lag og jeg kan vel egentlig ikke se at vi har en midtbane som reflekterer dette målet. Den er vel noe svak og den er ikke bred. Så problemet med hva vi skal gjøre med alle spillerne er vel egentlig ikke noe problem i det hele tatt om vi henter denne russiske spilleren.

Skal vi være med må vi være med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par spørsmål. Hva skjer når de fleste av de skadede spillerene er tilbake som Fabregas, walcott, Tomas Rosicky. Hva gjør vi da? Hvor plasserer vi dem? Hvordan bruker vi Arshavin da? Arshavin er ingen defensiv midtbane spiller og det er det vi trenger for tiden. Hvem setter vi på benken? hva med spillere som Song, Diaby og Denilson. Vi kan jo ikke bare spytte ut penger for et par måneder. Vi må ha en plan videre.

 

Er vel derfor Chelsea og Manchester United har vunnet serien de siste 4 årene? Stor stall=seriegull. Tror aldri vi får sett alle disse spillerne friske samtidige, selv om jeg håper på det! Men jeg er enig med de som vil ha inn en ny midtbakespiller og en back. Tenk for en fantastisk benk/startellever vi får! Rosicky har vært ute i nesten 1 år, Walcott blir ute i 3 mnd, Fabregas i 3-4 mnd. Er ikke sikkert at disse 3 kommer rett tilbake på a-laget og spiller på samme høye nivået de har spilt.

 

En annen ting jeg reagerer på er at så utrolig mange legger seg borti prislappen på Arshavin. 200 mill er faktisk en helt grei pris på en såpass god spiller og vi har råd til det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par spørsmål. Hva skjer når de fleste av de skadede spillerene er tilbake som Fabregas, walcott, Tomas Rosicky. Hva gjør vi da? Hvor plasserer vi dem? Hvordan bruker vi Arshavin da? Arshavin er ingen defensiv midtbane spiller og det er det vi trenger for tiden. Hvem setter vi på benken? hva med spillere som Song, Diaby og Denilson. Vi kan jo ikke bare spytte ut penger for et par måneder. Vi må ha en plan videre.

 

Er vel derfor Chelsea og Manchester United har vunnet serien de siste 4 årene? Stor stall=seriegull. Tror aldri vi får sett alle disse spillerne friske samtidige, selv om jeg håper på det! Men jeg er enig med de som vil ha inn en ny midtbakespiller og en back. Tenk for en fantastisk benk/startellever vi får! Rosicky har vært ute i nesten 1 år, Walcott blir ute i 3 mnd, Fabregas i 3-4 mnd. Er ikke sikkert at disse 3 kommer rett tilbake på a-laget og spiller på samme høye nivået de har spilt.

 

En annen ting jeg reagerer på er at så utrolig mange legger seg borti prislappen på Arshavin. 200 mill er faktisk en helt grei pris på en såpass god spiller og vi har råd til det.

 

Dette er litt av hva Wenger sier i forbindelse med at han ikke tror Ason Villa har tittelsjanser:

 

“I feel some teams have bigger squads with more potential creatively and, in the longer term, that has an importance. Look at the offensive potential of Man United for example. They have Berbatov, Tevez, Rooney, Ronaldo, Nani, Giggs and Anderson.

“When you go into March and April and you have two or three players out, they will still have players to come in who are at the top level.”

 

Det er det samme mange her inne på forumet sier, men som Wenger ikke mener gjelder Arsenal.

For meg er dette interessent.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet blir vel om noen har lyst til å komme ombord på et synkende skip. Frister vel ikke akkurat å komme til en klubb som skal spille UEFA-Cup neste år, kanskje Intertoto.

 

Med hånden på hjertet Imers; jeg skjønner fanden meg ikke hva du gjør som Arsenalsupporter. Det er bare dritt, edder og galle fra A til Å hos deg. De fleste andre kommer i det minste med mer eller mindre saklige argumenter i forhold til sin missnøye med klubben. Fra deg renner det bare dritt. Hele tida. Du har til og med "truet" med å la være å reise til London for å se Arsenal hvis de ikke skjerper seg, tidligere. Jeg håper du holder ord, og at jeg slipper å møte en sånn supporter på noen av turene mine.

 

Forøvrig en riktig god jul.

 

PS Hva Arshavin angår sier jeg tja takk, men Wenger og Ivan er neppe interessert i å bruke 20 mill på ham..

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet blir vel om noen har lyst til å komme ombord på et synkende skip. Frister vel ikke akkurat å komme til en klubb som skal spille UEFA-Cup neste år, kanskje Intertoto.

 

Med hånden på hjertet Imers; jeg skjønner fanden meg ikke hva du gjør som Arsenalsupporter. Det er bare dritt, edder og galle fra A til Å hos deg. De fleste andre kommer i det minste med mer eller mindre saklige argumenter i forhold til sin missnøye med klubben. Fra deg renner det bare dritt. Hele tida. Du har til og med "truet" med å la være å reise til London for å se Arsenal hvis de ikke skjerper seg, tidligere. Jeg håper du holder ord, og at jeg slipper å møte en sånn supporter på noen av turene mine.

 

Forøvrig en riktig god jul.

 

PS Hva Arshavin angår sier jeg tja takk, men Wenger og Ivan er neppe interessert i å bruke 20 mill på ham..

Hei Nilsen.

 

Skjønner ikke hvorfor du plutselig slår til med personangrep her på forumet, du som ellers er en så seriøs og dyktig debattant.

 

Men det må faktisk gå an å være realistiske her; Tap mot Hull (H), Stoke ( B ), Fulham ( B ), Man City ( B ) og Aston Villa (H), samt uavgjort mot Sunderland, Middlesbrough (Ledet 1-0), Tottenham (Ledet med 2 mål), Aston Villa (Ledet med 2 mål) og Liverpool (Greit nok). Lukter ikke akkurat 4.plass av det, med Aston Villa i form og Everton hakk i hæl med masse borteseire. Og vi som har greid å rote bort 2 poeng i kamper hvor vi har ledet med både 1 og 2 mål. Da må det gå an å være irritert over Wengers arroganse og naivitet, samt spillernes mangel på vinnermentalitet. Vi vinner ikke Premier League med en haug fjortiser ute på banen.

 

Håper jeg også slipper å møte deg på en av mine turer over til England. Og bare så du vet det: Jeg har bare sagt at jeg setter London-turen "på hold" hvis de ikke skjerper seg.

 

Imers

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet blir vel om noen har lyst til å komme ombord på et synkende skip. Frister vel ikke akkurat å komme til en klubb som skal spille UEFA-Cup neste år, kanskje Intertoto.

 

Med hånden på hjertet Imers; jeg skjønner fanden meg ikke hva du gjør som Arsenalsupporter. Det er bare dritt, edder og galle fra A til Å hos deg. De fleste andre kommer i det minste med mer eller mindre saklige argumenter i forhold til sin missnøye med klubben. Fra deg renner det bare dritt. Hele tida. Du har til og med "truet" med å la være å reise til London for å se Arsenal hvis de ikke skjerper seg, tidligere. Jeg håper du holder ord, og at jeg slipper å møte en sånn supporter på noen av turene mine.

 

Forøvrig en riktig god jul.

 

PS Hva Arshavin angår sier jeg tja takk, men Wenger og Ivan er neppe interessert i å bruke 20 mill på ham..

Hei Nilsen.

 

Skjønner ikke hvorfor du plutselig slår til med personangrep her på forumet, du som ellers er en så seriøs og dyktig debattant.

 

Men det må faktisk gå an å være realistiske her; Tap mot Hull (H), Stoke ( B ), Fulham ( B ), Man City ( B ) og Aston Villa (H), samt uavgjort mot Sunderland, Middlesbrough (Ledet 1-0), Tottenham (Ledet med 2 mål), Aston Villa (Ledet med 2 mål) og Liverpool (Greit nok). Lukter ikke akkurat 4.plass av det, med Aston Villa i form og Everton hakk i hæl med masse borteseire. Og vi som har greid å rote bort 2 poeng i kamper hvor vi har ledet med både 1 og 2 mål. Da må det gå an å være irritert over Wengers arroganse og naivitet, samt spillernes mangel på vinnermentalitet. Vi vinner ikke Premier League med en haug fjortiser ute på banen.

 

Håper jeg også slipper å møte deg på en av mine turer over til England. Og bare så du vet det: Jeg har bare sagt at jeg setter London-turen "på hold" hvis de ikke skjerper seg.

 

Imers

 

Jeg ser selvsagt at alt langt i fra er rosenrødt i Arsenal-leiren om dagen. Det er ikke det dette handler om. Jeg har bare sett meg lei på utelukkende negative uttalelser om Arsenal fra din side. I siste innlegget ditt nå har du faktisk lagt litt mer substans bak kritikken din, selv om du ikke utdyper den særlig mye. Litt mer av det så er det langt enklere å akseptere negativiteten.

 

"På hold" eller avlyse, samma det, har tanken streifet deg at klubben trenger supportere som støtter dem også i motgang?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...