Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

I gårsdagens kamp klarte Marcos Senna og forfølge Arshavin fra første sekund og etterhvert gikk Arshavin sur.

 

Det viser bunnivået hans og det var ikke bra. Senna kunne vært en erstatter for Flamini, god deffensiv, rydder unna og slår knapr en feilpasning. (Telte faktisk i går, siden han hadde 100% en omgang her. I løpet av 90 minutter hadde han 3-4 feilpasninger/avleveringer hvor 2 av de var dueller....)

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er bunnivået til Arshavin vil jeg absolutt ikke ha han, han traff vel maks på en pasning i løpet av kampen, hadde han vært slik mot nederland også hadde nederland vunnet stort.

 

Jeg vil ikke ha en spiller som går fra 100 til 1 i ferdigheter på en kamp

Spesielt ikke til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er bunnivået til Arshavin vil jeg absolutt ikke ha han, han traff vel maks på en pasning i løpet av kampen, hadde han vært slik mot nederland også hadde nederland vunnet stort.

 

Jeg vil ikke ha en spiller som går fra 100 til 1 i ferdigheter på en kamp

Spesielt ikke til den prisen.

 

Er enig med at Arsahvin apilte dårlig igår, men når resten av laget gjør det samme, blir det vanskelig for en spiller å spille bra. Er overbevist om at han kunne spilt bedre dersom resten av laget hadde gjort det! Arshavin er en stjerne som kommer til å gå til en storklubb.. - forhåpentligvis Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er bunnivået til Arshavin vil jeg absolutt ikke ha han, han traff vel maks på en pasning i løpet av kampen, hadde han vært slik mot nederland også hadde nederland vunnet stort.

 

Ja, det kan hende, men han var ikke slik mot Nederland! Ser du poenget? Du kan ikke bare sitte å si hvis, hvis og hvis, når han har klart den oppgaven (med stil) allerede.

 

Det er slett ikke lett å være den desiderte stjernespilleren på et lag som skal møte et lag med jevnt over kun verdensstjerner. Arshavin ble tatt ut av først og fremst Senna, men ble også stoppet umiddelbart av Puyol og Marchena hvis han kom fri utenfor sekstenmeteren.

 

Skulle likt å sett f.eks Ronaldo i samme situasjon. På United og Portugal er det ikke slik at man bare trenger å fokusere på èn spiller. Altså, hvis forsvaret bare fokuserer på Ronaldo når de spiller mot United, blir det grei skuring for resten av angrepet deres å putte en del mål. Men hvis Ronaldo hadde spilt på Russland mot, la oss ta Spania igjen, så tror jeg han hadde spilt akkurat på samme nivå som Arshavin gjorde i går.

 

På Arsenal kunne ikke forsvaret fokusert kun på Arshavin, på grunn av Rosicky, Fabregas, van Persie og Adebayor blandt annet. Derfor ville han fått friere tøyler, og kunne briljert på samme måte som han gjorde mot Nederland og Sverige.

 

Jeg mistet ikke troen på Andrey i går, jeg så bare positivt på det: Prisen sank betraktelig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan hende, men han var ikke slik mot Nederland! Ser du poenget? Du kan ikke bare sitte å si hvis, hvis og hvis, når han har klart den oppgaven (med stil) allerede.

 

Det er slett ikke lett å være den desiderte stjernespilleren på et lag som skal møte et lag med jevnt over kun verdensstjerner. Arshavin ble tatt ut av først og fremst Senna, men ble også stoppet umiddelbart av Puyol og Marchena hvis han kom fri utenfor sekstenmeteren.

 

Skulle likt å sett f.eks Ronaldo i samme situasjon. På United og Portugal er det ikke slik at man bare trenger å fokusere på èn spiller. Altså, hvis forsvaret bare fokuserer på Ronaldo når de spiller mot United, blir det grei skuring for resten av angrepet deres å putte en del mål. Men hvis Ronaldo hadde spilt på Russland mot, la oss ta Spania igjen, så tror jeg han hadde spilt akkurat på samme nivå som Arshavin gjorde i går.

 

På Arsenal kunne ikke forsvaret fokusert kun på Arshavin, på grunn av Rosicky, Fabregas, van Persie og Adebayor blandt annet. Derfor ville han fått friere tøyler, og kunne briljert på samme måte som han gjorde mot Nederland og Sverige.

 

Jeg mistet ikke troen på Andrey i går, jeg så bare positivt på det: Prisen sank betraktelig.

 

Selvfølgelig kan ikke en spillere prestere sitt beste når han blir tatt ut så effektivt av kampen, men det jeg ikke skjønner er hvorfor Arshavin fortsatt forsøkte å drible seg fri fra enhver situasjon, og kun gjøre ting mer kompliserte? Vi så jo f.eks. Ballack mot Tyrkia hvor Mehmet Aurelio gjorde som Senna, og var på Ballack som en klegg hver gang han fikk ballen, men Ballack klarte fortsatt å komme inn i kampen igjen, b.l.a. ved at han gikk dypere inn for så og spille seg videre opp.

 

Nå var vel Arshavin den spilleren som fikk minst rom av alle spillerene i går, mest pga. at Russland ikke har noe stjernegalleri som du sier, men bare Arshavin som er den store stjernen.

 

For meg så virket det som om Arshavin har litt av den samme moralen til Hleb, når laget spiller bra så spiller han nesten utenomjordisk, men han kan ikke løfte laget når de sliter, men for all del en fantastisk spiller når han har litt medgang og ting går hans vei ;)

Link to comment
Share on other sites

Russerne spilte bra i første omgang også, men hvor var arshavin da?

Det var Paclyouchenko (ELNS) som gjorde det bra på spissplassen til russland i går

 

Pavlyuchenko kom fri på grunn av at forsvaret fokuserte mest på Arshavin.

 

Og nei, russerne spilte ikke bra i første omgang. De var passive, mindre løpsvillige enn tidligere i mesterskapet og var tydelig preget av stundens alvor. Når Arshavin fikk ballen var det ingen bevegelse foran ham, så han hadde ikke andre valg enn å prøve selv - og det går ikke bra mot et bunnsolid spansk forsvar. Derfor virket Arshavin dårlig og usynlig i første omgang. Andre omgang nevner jeg ikke engang, siden Spania hadde ballen så godt som hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Russerne spilte bra i første omgang også, men hvor var arshavin da?

Det var Paclyouchenko (ELNS) som gjorde det bra på spissplassen til russland i går

 

Pavlyuchenko kom fri på grunn av at forsvaret fokuserte mest på Arshavin.

 

Og nei, russerne spilte ikke bra i første omgang. De var passive, mindre løpsvillige enn tidligere i mesterskapet og var tydelig preget av stundens alvor. Når Arshavin fikk ballen var det ingen bevegelse foran ham, så han hadde ikke andre valg enn å prøve selv - og det går ikke bra mot et bunnsolid spansk forsvar. Derfor virket Arshavin dårlig og usynlig i første omgang. Andre omgang nevner jeg ikke engang, siden Spania hadde ballen så godt som hele tiden.

Helt enig. Alle gode dribler er avhengige av bevegelse rundt seg når man har lite rom. Hvis ikke skjønner forsvareren at dribleren skal drible, og han er dermed mye enklere å stoppe. Hleb er kroneksempelet på dette. Det blir feil å dømme Arshavin når resten av laget også spilte dårlig. Fint å se at han også kan stoppes, slik at vi vet oppskriften dersom vi møter han neste sesong :(

Link to comment
Share on other sites

Tror det skal mer til enn 1 dårlig kamp for at prisen synker betraktelig Helmik'en. Han skal ikke dømmes etter verken Nederland eller Spania kampen. Alle har gode og dårlige kamper, og det er ikke enkelt når laget ikke fungerer.

 

Desverre er jeg relativt sikker på at denne spilleren ikke kommer til Arsenal i denne omgang i hvertfall.

Perosnlig er jeg litt usikker på hva jeg håper på. For meg er han ikke verdt 250 millioner.

Link to comment
Share on other sites

er ikke overbevist om at Arshavin skal få det så enkelt i en tøff liga som den engelske, ikke noe hadde gledet mer enn at han gikk til Chelsea og floppet totalt! hehe....

Åjoda, han kunne nestensignet for Tottenham først! ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtm...4/sfnche204.xml

http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/03/539884.html

 

Det meste tyder på at han havner i Chelsea. Ikke at jeg bryr meg så veldig mye om han ikke kommer til Arsenal. Han er svak i kroppen, fyllegutt og vil nok ikke klare å prestere over lang tid med tanke på det tøffe kampprogrammet.

 

Jeg tror han kun vil bli en "av og på" spiller i Chelsea, der han vil briljere når han er "på", men ville han klart å spilt 90 minutter hver tredje dag? Jeg er tvilsom.

 

Men hva vil Arshavin koste egentlig? Jeg har hørt både £10, £12, £20 og £25 millioner?

Link to comment
Share on other sites

Klausulen skal være på rundt £12 millioner, etter hva jeg har fått med meg.

 

Har på følelsen av at Arshavin kommer dersom Adebayor reiser. Wenger har gått frem på en spesiell måte her, som får meg til å tenke at det kun er mind-games, og at han i hemmelighet prøver å sikre seg russeren.

 

Håper selvfølgelig han kommer. En spiller som kan spille spiss og begge vinger hadde vært perfekt i vårt spillesystem. I tillegg har nok Wenger veldig strenge regler angående nattklubb-besøk osv, så jeg tviler på at det vil bli et problem.

Link to comment
Share on other sites

Men om Arshavin kommer, hva skjer med en av Arsenals dødeligste angrep med å rulle opp på kantene og slå inn? Om vi stiller med Van Perise og Arshavin på topp tror jeg det kan bli for mye som går igjenna midten. Selvsagt vil vi score på angrep fra kanten, men det vil ikke bli like effektivt uten hodestyrken til Adebayor.

 

Som jeg leste ovenfor her(tror det var av deg Helmik'n), så er det sant at han vil kunne herje når ikke alt fokuset går på å stoppe Arshavin, for det kan ingen lag gjøre mot Arsenal, for da vil andre dødelige spillere få rom for å herje de også. Jeg tror det kan bli bra med Arshavin, men tviler fortsatt på fysikken hans og "av og på"-statusen.

 

Men Arshavin vil selvsagt passe inn i spillestilen, og om Wenger får slutt på nattklubb-livet hans, så er jeg ikke i tvil om at han kommer til å bli en hit. Men da må Andrei pumpe jern, mye jern også. :)

 

Og en klausul på £12 millioner var ikke så ille som jeg trodde :blink: Hadde sett for meg at han ville koste oppi £20 milloner, og da ville jeg sett på det som uaktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er den største favoritten til å sikre seg den russiske playmakeren Andrei Arsjavin, etter at Chelseas interesse for spilleren skal ha kjølnet i går. Wenger har tidligere uttalt at han ønsker seg Arsjavin til Highbury.

Jeg velger å ta dette med en klype salt.

 

Forresten leser jeg at han skal ha en årslønn på rundt 63 millioner? Vil Wenger gi så mye i lønn med tanke på at vi må tjene mer enn vi bruker? Jeg er meeget tvilsom.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er den største favoritten til å sikre seg den russiske playmakeren Andrei Arsjavin, etter at Chelseas interesse for spilleren skal ha kjølnet i går. Wenger har tidligere uttalt at han ønsker seg Arsjavin til Highbury.
Link to comment
Share on other sites

Det virker som at det var Arsenal som la inn budet på £19 millioner for Arshavin, men det budet ble ikke akseptert av Zenit.. Ryktene sier hvertfall at det var Arsenal som kom med det budet. Syns ikke vi skal betale mer enn 19 millioner pund for han, for det er for dyrt for en spiller vi ikke er helt sikre på om kan prestere over en lengre periode med det harde kampprogrammet som er i England. Men dersom Hleb går, er Arshavin den ideele erstatteren, men ikke for en hver pris!

Link to comment
Share on other sites

Om Wenger mener han er verdt £19 millioner, så er han vell det, ingen kan overgangsmarkedet så godt som Wenger. Er vell liten tvil på at toppnivået til Arshavin er helt fenomenalt. Det visste han i de to kampene i EM, klarer Wenger mer eller mindre å stabilisere det nivået så er han verdt penga, og kanksje mer til.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...