Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

Ser ut til at Wenger har spart i alle år for å endelig åpne sjekkheftet i dette vinduet. Han har sikkert latt pengene ligge til det er krise. Men jeg spør meg om det er Arshavin vi trenger mest? Ny, fin og offensiv fotball har vært savnet av meg denne sesongen, så sånn sett så klager jeg ikke.

 

Men kommer Arshavin, så kommer det nok minst en til! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Hvis Arshavin blir det eneste kjøpet, da skjønner ikke jeg heller stort.

 

Vi tar ikke skade av å hente av å hente en spiller type Arshavin, men å si at han er akkurat det vi trenger

vil jeg si er å bomme grovt. Et passende eksempel på det :

 

Liverpool 20 13 6 1 35 - 13 45

Chelsea 20 12 6 2 40 - 9

Manchester U. 18 11 5 2 29 - 10

Arsenal 20 10 5 5 33 - 23

 

Trenger vi å score flere mål eller slippe inn færre? Tallenes tale er vell klare?

 

1: DM , 2: Keeper, 3: Stopper, 4 : Offensiv midt/Spiss/Ving. Sånn er min "prioriterings-liste" !

men angrep er som kjent det det beste forsvar....1.arshavin, 2.given,3.(inler,cana,toure)

men for å være helt ærlig har jeg mer lyst på david silva enn arshavin :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arshavin blir det eneste kjøpet, da skjønner ikke jeg heller stort.

 

Vi tar ikke skade av å hente av å hente en spiller type Arshavin, men å si at han er akkurat det vi trenger

vil jeg si er å bomme grovt. Et passende eksempel på det :

 

Liverpool 20 13 6 1 35 - 13 45

Chelsea 20 12 6 2 40 - 9

Manchester U. 18 11 5 2 29 - 10

Arsenal 20 10 5 5 33 - 23

 

Trenger vi å score flere mål eller slippe inn færre? Tallenes tale er vell klare?

 

1: DM , 2: Keeper, 3: Stopper, 4 : Offensiv midt/Spiss/Ving. Sånn er min "prioriterings-liste" !

men angrep er som kjent det det beste forsvar....1.arshavin, 2.given,3.(inler,cana,toure)

men for å være helt ærlig har jeg mer lyst på david silva enn arshavin :)

Vil være et fantastisk kjøp. Slik Arsjavin fremsto i EM gjorde meg mektig imponert.

Han vil helt klart bidra til å gjenvinne varemerket vårt, "The Arsenal way"

Tenk en midtbane med Fabregas og Arsjavin. Pluss Wallcotts sin superfart.

Vi kommer ikke til trenge et rivjern av en defensiv midtbanespiller, vi kommer til å spille skjorta av alle og ingen kommer til å få låne ballen i samme grad som nå om dagen. Vi vil kunne løpe opp alt av trusler.

Skjønner ikke at det er mulig å være kritisk til et kjøp av Arsjavin.

 

Til lyst og glede:

http://thegoonerforum.wordpress.com/2009/0...arshavin-video/

Link to comment
Share on other sites

Hvis Arshavin blir det eneste kjøpet, da skjønner ikke jeg heller stort.

 

Vi tar ikke skade av å hente av å hente en spiller type Arshavin, men å si at han er akkurat det vi trenger

vil jeg si er å bomme grovt. Et passende eksempel på det :

 

Liverpool 20 13 6 1 35 - 13 45

Chelsea 20 12 6 2 40 - 9

Manchester U. 18 11 5 2 29 - 10

Arsenal 20 10 5 5 33 - 23

 

Trenger vi å score flere mål eller slippe inn færre? Tallenes tale er vell klare?

 

1: DM , 2: Keeper, 3: Stopper, 4 : Offensiv midt/Spiss/Ving. Sånn er min "prioriterings-liste" !

men angrep er som kjent det det beste forsvar....1.arshavin, 2.given,3.(inler,cana,toure)

men for å være helt ærlig har jeg mer lyst på david silva enn arshavin :)

Vil være et fantastisk kjøp. Slik Arsjavin fremsto i EM gjorde meg mektig imponert.

Han vil helt klart bidra til å gjenvinne varemerket vårt, "The Arsenal way"

Tenk en midtbane med Fabregas og Arsjavin. Pluss Wallcotts sin superfart.

Vi kommer ikke til trenge et rivjern av en defensiv midtbanespiller, vi kommer til å spille skjorta av alle og ingen kommer til å få låne ballen i samme grad som nå om dagen. Vi vil kunne løpe opp alt av trusler.

Skjønner ikke at det er mulig å være kritisk til et kjøp av Arsjavin.

 

Til lyst og glede:

http://thegoonerforum.wordpress.com/2009/0...arshavin-video/

Helt enig med ben elfen her! Arshavin er en utrolig spiller jeg er sikker på ville passet perfekt inn i klubben vår. Greit nok at vi trenger ny DM og keeper og alt det, men vi trenger også Arshavin. En spiller som kan gjøre ting på egen hånd, en spiller som kan åpne ethvert forsvar, sette fart, drible og score! Dette kan Arshavin. Har savnet litt kreativitet i dagens Arsenallag og med Arshavin kan vi få inn nettopp det. Håper bare inderlig at det ikke bare er tomme rykter og at vi snart får se Arshavin med nr 13 drakten på Arsenal.com! For han er definitivt velkommen :D

Link to comment
Share on other sites

Eg blei imponsert over han i EM, men eg spør meg sjølv; hvis han er så stabilt god som han viste under EM kvifor er han fortsatt, i ein alder av 27 år, fortsatt i Zenit St. Peterburg?

I sommer sa Wenger noe om at han ikke fikk ut talentet sitt før nå nylig, noe som visstnok er ganske sjelden i en så høy alder. Zenit har kanskje også hatt allt for høy pris på ham foreløpig?

Det er en stiv pris til den alderen, men for allt vi vet kan denne signeringen bety like mye for klubben som da vi hentet Bergkamp.

Link to comment
Share on other sites

Lønningene i Russland er vel også ganske høye, noe som nok ikke akkurat har gjort det nødvendig for russerne (inkludert Arshavin) å spille i "større" ligaer.

 

Når det er sagt skal jeg ikke uttalle meg så mye om Arshavins ferdigheter. Har, som sikket mange andre her inne, kun sett han i EM. Der overbeviste han stort, men jeg har nok desverre ikke sett nok om han til å uttale meg videre.

Link to comment
Share on other sites

for noen pasninger han serverer på videoen ovenfor! det er jo i verdensklasse, ja nesten på Cesc nivå :)

viste han hadde fart og teknikk osv, men han er jo en passningslegger av rang i tillegg :D

denne mannen kan vi bare ikke la gå ifra oss!

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på lasset med de som er noe skeptiske til dette (eventuelle) kjøpet. Det er ingen som helst tvil om at Arshavin innehar kvaliteter som enhver klubb på kloden ville nytte godt av, og jeg har selv nylig sagt at enhver forsterkning er god forsterkning. Det jeg dog stusser over er at hvis Wenger først skal strekke seg til å for en gangs skyld åpne lommeboka for fullt, hvorfor hente en angrepsspiller? Per i dag er det ingen som helst tvil i verden om hvor Arsenal trenger mest forsterkning. Det er på den defensive midtbaneposisjonen. Får vi inn en spiller her, vil sannsynligvis hele laget heve seg. Vi trenger ingen midlertidig (nå blir selvsagt ikke Andrey noen midlertidig løsning, men dog) Cesc-erstatter. Vi har nok av unge fremadstormende sentrale midtbanespillere som kan fylle opp for spanjolen.

 

Jeg skal ikke prøve å legge en demper på gleden til de som ser frem til denne eventuelle overgangen. Jeg må si at jeg blir litt våt i ganen av å tenke på Arshavins briljante bevegelser, pasninger og avslutninger i en Arsenaltrøye, men som sagt - skal Arsène først åpne lommeboka, hvorfor hente Arshavin?

Link to comment
Share on other sites

Arshavin kan være et positivt kjøp det. Etter Cesc ble skadet

så finnes det omtrent ikke kreativitet el tempo på midtbanen vårs.

Akkurat nå er en kreativ spiller som kan utfordre og gi tempo til spillet vårt en kjærkommen gave.

 

http://uk.eurosport.yahoo.com/02012009/4/w...s-shortage.html

 

Men £18 mill tviler jeg stort på.

Link to comment
Share on other sites

For å være erlig så meiner eg det er ein ving vi treng mest. Eg blir deprimert kvar kong er seg denilson på ving. Før hadde vi kansje di beste vingene i verden ( freddie og robert) men nå er eg nesten flau over kva vi stiller med på vingene nå som walcott er skada. ( nasri har vert god for det om :) ) Ingen ting hadde vert så fint som en spiller som kan spilles i mange posisjoner.

 

Dm er kansje og en posisjon som burde styrkes men sjølv har eg veldig troa på Song.

Link to comment
Share on other sites

No kan vel Arshavin gjere ein jobb på vingen? Han takk iallfall mykje ut mot vingane i EM og scora jo mellom anna eit fantastisk mål frå nevnte posisjon..

 

Når det er sagt, så tviler eg sterkt på at han kjem. Trur han blir for dyr for Wenger (og klubben).. Men dersom han kjem, då er vinduet redda! Vi treng ein slik spelar, meiner nå eg..

Link to comment
Share on other sites

No kan vel Arshavin gjere ein jobb på vingen? Han takk iallfall mykje ut mot vingane i EM og scora jo mellom anna eit fantastisk mål frå nevnte posisjon..

 

Når det er sagt, så tviler eg sterkt på at han kjem. Trur han blir for dyr for Wenger (og klubben).. Men dersom han kjem, då er vinduet redda! Vi treng ein slik spelar, meiner nå eg..

 

Arshavin kan fint spille som ving, som offensiv midtbanespiller bak spissene, eller som en spiss i et 4-4-2 system. Med Nasri, Walcott, Vela og evt Rosicky (som jeg tviler på vil komme tilbake i god gammel klasse), finnes da stor bredde på offensivt rettet vingspillere med forskjellige kvaliteter. En ting til felles er at de har egenskaper som gjør de kreative med sin teknikk og spilleforståelse, selv om Walcott er en mer "express" ving. I bakhold har man spillere som kan gli inn på vingen med en annen kvalitet, og der er Eboue, og Wilshere et godt eksempel av de vi har idagens stall.

Sistnevnte tror jeg blir flyttet i en annen posisjon når han har utviklet seg enda et par hakk, og tilvenner seg tempoet i PL.

 

Hvor vil Arshavin evt spille om han blir kjøpt??

Jeg tror at det kan skje mye i klubben nå i januar og til sommeren.

 

* Forsvinner Adebayor til sommeren etter at han langt ifra har prestert bra (stabilt) på ca 1-års tid, og vi husker alle hvordan sommeren var. Da vil nok Arshavin være en glimrende makker til Persie på topp, mens Eduardo ville blitt en perfekt reserve for en av disse.

Jeg synes ikke Adebayor fungerer sammen med Persie på topp, begge liker å møte ballen og trekke seg mot kanten. Dessuten mener jeg at Adebayor ikke fremstår som sulten og 100% engasjert (holdninger?) i kampene de siste 12mnd, selv om han besitter store kvaliteter som spiller. Synd, men får man en god sum så tror jeg ikke vi taper nivå i laget, men men.....min mening.

Persie er som skapt inn i spillesystemet om han fikk en rettvendt spiss som jobbet og jaktet på rom fremover, og er en spiller som for all del ikke må bli solgt av det vi har av spisser.

 

* Er det slik at mine tanker om Rosicky stemmer, så vil han bli et glimrende alternativ i så måte. Ganske like i spillestilen med teknikk, overblikk, offensive kvaliteter, avslutningsegenskaper, osv osv.

 

 

Uansett, jeg er som nevnt tidligere ikke helt 100% gira på om Arshavin vil lykkes i PL. Han har enorme kvaliteter, men bekymringene rundt stabiliteten på det nivået vi forventer, og seriøsiteten stiller jeg meg noen spørsmål om. £18mill blir nok uansett ikke summen Arsenal betaler med engang, men det er snakk om mye penger. Vi veit jo at flere klubber nå sliter med økonomien, og Valencia har jo en spiss som kunne passet meget bra inn på topp om det er der planen til Wenger er med Arshavin.

Villa for £22-25mill, hvor £15mill betales med engang er noe jeg hadde jublet for. :)

Link to comment
Share on other sites

At det har stilnet har mye med det Wenger nå har gått ut med. Kan hende det kun er en liten avledningsmanøver fra Wengers side for å få litt mere ro til å sikte inn den rette spilleren. Vi får se, men jeg er overbevist om at det er en nye forsterkning rett rundt hjørnet! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor gidder vi? Det er det samme hver bidige gang. Sist januar satt jeg og fulgte med transfer clockwatch (skysports.com) til the bitter end, men ingenting hendte. Så var det det med Flamini; vi håpa og håpa, men det gikk i vår disfavør. Så ventet vi natt til 1.september 2008, og jeg husker så og si alle her inne klamret seg til at "Wenger har nokkjøpt en ny verdensklassespiller, men han har holdt det hemmelig, så vi får vel vente til litt ut på dagen før vi får vite det.." Men 1.september gikk og ingenting hendte. Det kommer det ikke til ågjøre nå heller. Som i de andre tilfellene har styret gått ut og sagt at det finnes nok av penger for Wenger tilå kjøpe spillere for. Enste forskjellen denne gangen er at de nå i ettertid har gått ut og sagt at det IKKE finnes penger...

 

Så sier Wenger: "Alle klubbene, unntatt United, går med underskudd nå. Se på Chelsea, de har ikke en gang nytt stadion og de går med 100mill i gjeld."

Han sier altså "unntatt United". Da må man jo se på hva de gjør - jo, de har suksess, og suksess avler suksess og mer penger i kassa. Man får ikke et merkenavn som det Manu har nå, ved å være feige og samle på 4-5. plasser i serien, kvartfinaler i CL eller semifinaler i FA cupen. Den beste markedsføringen Arsenal har nå er jo nesten prestasjonene unggutta gjør i ligacupen, og det sier jo alt...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor gidder vi? Det er det samme hver bidige gang. Sist januar satt jeg og fulgte med transfer clockwatch (skysports.com) til the bitter end, men ingenting hendte. Så var det det med Flamini; vi håpa og håpa, men det gikk i vår disfavør. Så ventet vi natt til 1.september 2008, og jeg husker så og si alle her inne klamret seg til at "Wenger har nokkjøpt en ny verdensklassespiller, men han har holdt det hemmelig, så vi får vel vente til litt ut på dagen før vi får vite det.." Men 1.september gikk og ingenting hendte. Det kommer det ikke til ågjøre nå heller. Som i de andre tilfellene har styret gått ut og sagt at det finnes nok av penger for Wenger tilå kjøpe spillere for. Enste forskjellen denne gangen er at de nå i ettertid har gått ut og sagt at det IKKE finnes penger...

 

Så sier Wenger: "Alle klubbene, unntatt United, går med underskudd nå. Se på Chelsea, de har ikke en gang nytt stadion og de går med 100mill i gjeld."

Han sier altså "unntatt United". Da må man jo se på hva de gjør - jo, de har suksess, og suksess avler suksess og mer penger i kassa. Man får ikke et merkenavn som det Manu har nå, ved å være feige og samle på 4-5. plasser i serien, kvartfinaler i CL eller semifinaler i FA cupen. Den beste markedsføringen Arsenal har nå er jo nesten prestasjonene unggutta gjør i ligacupen, og det sier jo alt...

 

men hvorfor har styret gått ut tidligere å sagt at wenger har en bråte med millioner til spillerkjøp?? hva er det som skjer i klubben egentlig? er ikke klubbens penger gode nok for wenger, eller er det styret som lyver... jeg blir mer og mer frustrert for hver jævla gang det kommer ut at arsenal har penger å handle for, og wenger fortsetter med at det skal handles kvalitet. for noen dager senere å si at det ikke er penger å handle for. blir like skuffet alle dagene transfermarkedet er åpent og arsenal ikke forsterker sin alt for svake og urutinerte stall.

Link to comment
Share on other sites

Vel det hersker vel ingen tvil om at Arshavin innehar større ferdigheter på fotballbanen enn i karaoke!

Jeg hadde satt utrolig stor pris på å se han i arsenal drakt men hvor sannsynlig det er vet jeg ikke.

Vi har jo lenge ønsket oss en DM men når skadesituasjonen er som den er trenger vi definitivt mer offensiv kraft. Jeg tror vi blir like skuffet i dette vinduet som i sommer. Håpet mitt er at Wenger kan gjøre noen røverkjøp ala Sagna, altså spillere til en grei penge som presterer stabilt med en gang. Ettersom styret har uttalt at det ikke er så mye penger å rutte med som vi først trodde tørr jeg ikke håpe på signeringer som Arshavin, Arteta, Senna, Villa og Silva. Men jeg hopper i taket dersom førstnevnte kommer ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...