Jump to content

Andrej Arsjavin


Dannialdo

Recommended Posts

"På hold" eller avlyse, samma det, har tanken streifet deg at klubben trenger supportere som støtter dem også i motgang?

Ja, den tanken har streifet meg, men hvem har vel lyst til å bestille en tur til kr 4-5000,- rett etter et flatterende hjemmetap mot Hull f.eks?

 

Vel, det er faktisk flere av oss som har det.. ;-)

Men selvsagt vil vi alle se vårt Arsenal vinne til enhver tid. Det er bare det at slik er det ikke! Så enkel er desverre ikke fotballverdenen. Jeg håper hver gang Arsenal går på banen, men det er ikke bestandig jeg tror. Slik som i dag. Men gleden over å se laget i aksjon er likevel like stor hver gang. Men nok om det.

Jeg har trua på at Arsenal igjen vil reise seg. Jeg tror på at det er mange kvaliteter i laget, som sammen med noen fornuftige kjøp, ja det trengs, kan gi balansen som gir oss det vi lengter etter. Men jeg klarer å vente til neste år. Kanskje et par år til også, avhengig av omstendighetene. Når du skriver får jeg derimot inntrykk av at det er opplest og vedtatt at laget er elendig, ræva, klubben er på villspor, Wenger er en idiot og spillerne ubrukelige. Jeg klarer ikke sitte å lese slik dritt bli slengt om min lidenskap uten å reagere, derav angrepet på deg Imers.

Jeg kjenner deg jo overhode ikke Imers, du er sikkert en fin fyr, men den ensidige drittslengingen om Arsenal kan jeg spare meg for.

 

Nilsen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

"På hold" eller avlyse, samma det, har tanken streifet deg at klubben trenger supportere som støtter dem også i motgang?

Ja, den tanken har streifet meg, men hvem har vel lyst til å bestille en tur til kr 4-5000,- rett etter et flatterende hjemmetap mot Hull f.eks?

 

Vel, det er faktisk flere av oss som har det.. ;-)

Men selvsagt vil vi alle se vårt Arsenal vinne til enhver tid. Det er bare det at slik er det ikke! Så enkel er desverre ikke fotballverdenen. Jeg håper hver gang Arsenal går på banen, men det er ikke bestandig jeg tror. Slik som i dag. Men gleden over å se laget i aksjon er likevel like stor hver gang. Men nok om det.

Jeg har trua på at Arsenal igjen vil reise seg. Jeg tror på at det er mange kvaliteter i laget, som sammen med noen fornuftige kjøp, ja det trengs, kan gi balansen som gir oss det vi lengter etter. Men jeg klarer å vente til neste år. Kanskje et par år til også, avhengig av omstendighetene. Når du skriver får jeg derimot inntrykk av at det er opplest og vedtatt at laget er elendig, ræva, klubben er på villspor, Wenger er en idiot og spillerne ubrukelige. Jeg klarer ikke sitte å lese slik dritt bli slengt om min lidenskap uten å reagere, derav angrepet på deg Imers.

Jeg kjenner deg jo overhode ikke Imers, du er sikkert en fin fyr, men den ensidige drittslengingen om Arsenal kan jeg spare meg for.

 

Nilsen

Er meget enig med deg i det som står uthevet :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Wenger har nok veldig lyst på Arshavin. Men det store spørsmålet er prisen.. Zenit har iallefall tidligere krevd mye for Arshavin. Men det var etter EM nå er ikke Zenit i den samme posisjonen. Arshavin har truet med å nekte å spille for klubben og Zenit har kanskje sett seg nøtt til å selge. Hvis Arshavin ikke blir alt for dyr så kan han fort havne i Arsenaldrakt :)

Link to comment
Share on other sites

Sikkert bare vanlig tåkelegging av Wenger, alle spekulasjoner går rundt Arshavin, så ender vi opp med David Silva og David Villa ut av det blå :-) ......liksom da Reyes kom, kan ikke si jeg husker mye rykter rundt han før han var klar.

 

Vet det er feil tråd, men Valencia i økonomisk krise kan være bra for oss (Albiol,Villa og Silva).

Link to comment
Share on other sites

Sikkert bare vanlig tåkelegging av Wenger, alle spekulasjoner går rundt Arshavin, så ender vi opp med David Silva og David Villa ut av det blå :-) ......liksom da Reyes kom, kan ikke si jeg husker mye rykter rundt han før han var klar.

 

Vet det er feil tråd, men Valencia i økonomisk krise kan være bra for oss (Albiol,Villa og Silva).

 

Det var nok rykter om Reyes ganske lenge faktisk, men under sesongen virket det som lite sannsynlig. Og vips så var han plutselig på plass i januar :-)

 

Interessant hvis det som står her stemmer:

http://goonertalk.com/2008/12/28/exclusive...vin-be-patient/

 

Det er vel noe av det samme vi etterlyser. En kreativ spiller og en midtbanespiller.

 

Blir spennede å se om Arshavin kommer til oss.

Kanskje £20 mill. er for mye og også uvanlig at Wenger bruker så mye på èn spiller, men byr andre klubber såpass må man bare punge ut for å sikre seg han.

Minuset er vel at han ikke kan spille i CL. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Vi har nok dessverre ikke nok kreativtitet der oppe når Fabregas, Walcott og Rosicky er ute. Og med en skadeutsatt Samir Nasri sier jeg aldeles ikke nei takk til Andrey Arshavin! I dette øyeblikket hadde Arshavin vært et drømmekjøp.

 

Men er litt enig med deg, Fredriktc, vi har så absolutt godt av en defensiv midtbane også!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns heller at vi burde prøve å signere en DM istedet for Arshavin. Arshavin er offensiv midtbane og spiss, har vi ikke nok av det?

På en måte har du rett, men spøsrmålet er nivået da. Og skadesituasjonen. Som vi har fremstått i år har vi vel ikke akkurat tatt verden med storm. Varemerket - "The Arsenal way" - trues. Tenk da varemerket vårt var "Lucky Arsenal", det var tristere tider det. Det er også lov til å selge litt. Med en kreativ Arsjavin og arbeidssom og uroskapende Tevez, som eksempler, ville kampen i går mot Portsmouth sett annerledes ut.

Vi må ha nivå for å være der vi burde være.

Link to comment
Share on other sites

Med større krefter offensivt og spillere som er uforutsigbare gjør at motstanderen legger seg mer bakpå, noe som igjen resulterer i mindre å gjøre for det defensive i laget vårt, så det behøver ikke å være dumt å kjøpe en offensiv og kreativ spiller som f.eks Arshavin. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det som er å bite merke i, er at når Wenger blir spurt om spillernavn, så er han enten _meget_ raskt ute å sier enkelt og greit "nei" - eller så "vil han ikke nevne navn". Står stor respekt av akkurat det Wenger gjør i transfermarkedet - hadde bare alle andre klubber vært likeens...

Link to comment
Share on other sites

Ikke sjokkerende hvis dette stemmer.

Var vel å forvente at han helt sikkert har et skyhøyt lønnskrav.

 

http://www.sport.co.uk/news/Football/11835...ge_demands.aspx

selvfølgelig er det ikke sjokkerende, verdensklasse spillere forventer "verdensklasse" lønninger..

men nå må vi snart skjønne at det er slik det fungerer i dagens fotball, Man.U har høye lønninger, Liverpool har høye lønninger, Chelski har skyhøye lønninger og det samme har City osv. osv..

skal vi henge med i toppen må vi signere gode spillere med høye lønninger.. jeg liker det ikke, men slik har det blitt

Link to comment
Share on other sites

Med større krefter offensivt og spillere som er uforutsigbare gjør at motstanderen legger seg mer bakpå, noe som igjen resulterer i mindre å gjøre for det defensive i laget vårt, så det behøver ikke å være dumt å kjøpe en offensiv og kreativ spiller som f.eks Arshavin. :)

Spennende tanke det der, med så mye offensiv skyts at motstanderen blir presset helt tilbake og ikke får gjort annet enn å forsvare seg. Spørs vel kanskje hvordan dette ville gått i kamper mot andre lag som også virkelig går for seieren, da vil vi nok ofte kjenne savnet etter et ordentlig rivjern på midten. Det som derimot hadde vært perfekt, hadde vært en ny Vieira. En som virkelig tar tak bakover og tenner gnisten i gutta, men som samtidig har såpass gode offensive evner at han vil være viktig brikke i det offensive og kreative spillet. Men det er vel bare drømmetenkning jeg driver med her :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det perfekte hadde vært en ny Vieira\Petit, kjøpt Arshavin og i tillegg solgte Adebayor til Milan for £30 mill og kjøpt David Villa for £20 mill.

 

Forøvrig er det ikke ulogisk at Arshavin krever mye i lønn, men han bør allikevel ikke ligge på topp som ny spiller i Arsenal. Vet ikke hvem som ligger på lønnstoppen i Arsenal, men der bør vel Fabregas ligge da han både er vår beste spiller, kaptein og ikke minst er en av verdens mest ettertraktede spillere. I tillegg har han også spilt lenge i klubben, selv om han er ung. Synes Arshavin isåfall bør ligge rundt nr 5-6 på lønningslisten vår.

Uansett, jeg skjønner ikke at isåfall Arshavin ville latt en overgang gå i vasken pga lønn. Han vil uansett tjene ufattelig mye mer penger enn han har brukt for, og hvis han heller vil gå rundt og surmule i Russland pga noen millioner fra eller til er han absolutt ikke spilleren vi trenger uansett.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke Arshavin setter lønnskravet sitt like høyt som i sommer, han er rimelig gira på å forlate Zenit nå!

Det beste hadde egentlig vært om Wenger kunne fått til en låne avtale på Arshavin + oppkjøpsrett, på den måten har vi resten av sesongen på oss til å se om gutten klarer nivået og om han virkelig er verdt pengene.

Lån Arshavin og kjøp Cana!

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg hørte snakk om rundt 20 etter EM i sommer, og han blir vel neppe noe dyrere nå. Men 25 hadde heller ikke vært noen upris for en spiller av den dimensjonen. Cesc hadde også garantert satt pris på en overgang for Villa. Tror en klinisk avslutter i Villa og van Persie med sine kvaliteter ville blitt en kanon spisspar. Adebayor har mange kvaliteter han, men ingen kan vel påstå at han er en klinisk avslutter.

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg hørte snakk om rundt 20 etter EM i sommer, og han blir vel neppe noe dyrere nå. Men 25 hadde heller ikke vært noen upris for en spiller av den dimensjonen. Cesc hadde også garantert satt pris på en overgang for Villa. Tror en klinisk avslutter i Villa og van Persie med sine kvaliteter ville blitt en kanon spisspar. Adebayor har mange kvaliteter han, men ingen kan vel påstå at han er en klinisk avslutter.

 

Overasker meg hva du har hørt! Det var vell flere ganger rykter om at blandt annet Chelsea og Real Madrid var intreserte, og for at de skulle få kjøpe han så måtte de ut med buyout klausulen han hadde i kontrakta si. Og det var vell snakk om at den lå på 50 mill pund, så jeg er ganske sikker på at det ikke var 20 det var snakk om. Men jeg skal nok tro at vi kan få han for en pris som ligger ned mot 30 mill. pund, på grunn av Valencias økonomiske problemer, og at de tilsynelatende ikke får solgt han for rekordsummer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...