Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Blir bare helt tåpelig og bytte på keepre frem og tilbake hele sesongen. Håper og tror at Wenger vil velge Almunia før Lehmann denne sesongen. Hvis Lehmann blir valgt forsvinner Almunia neste sommer, om ikke i januar!

 

Ja til Almunia i målet!

 

Så det du sier er at dersom Clichy blir skadet og traore kommer inn så skal ikke Clichy få tilbake plassen når han blir frisk? Nå er riktignok ikke Clichy en keeper, men det blir vel likt for alle. Det er vel ikke en egen regel for keepere?

 

Merkelig tankegang spør du meg.

 

I mine øyne er Lehmann et soleklart førstevalg. Nå er han rapportert skadefri og da bør gli rett inn i startelleveren igjen.

Link to comment
Share on other sites

Blir bare helt tåpelig og bytte på keepre frem og tilbake hele sesongen. Håper og tror at Wenger vil velge Almunia før Lehmann denne sesongen. Hvis Lehmann blir valgt forsvinner Almunia neste sommer, om ikke i januar!

 

Ja til Almunia i målet!

 

Så det du sier er at dersom Clichy blir skadet og traore kommer inn så skal ikke Clichy få tilbake plassen når han blir frisk? Nå er riktignok ikke Clichy en keeper, men det blir vel likt for alle. Det er vel ikke en egen regel for keepere?

 

Merkelig tankegang spør du meg.

 

I mine øyne er Lehmann et soleklart førstevalg. Nå er han rapportert skadefri og da bør gli rett inn i startelleveren igjen.

Er da ikke merkelig det? Flamini tok jo plassen til Gilberto, og Gilberto er nå tilbake hundre prosent kampklar, men Flamster har overbevist både oss og Wenger såpass at han fortsatt får lov å spille. Vil jo bare bli dumt hvis en spiller som gjør det bra over tid skal miste plassen til en som er teoretisk sett "førstevalget" til plassen bare fordi denne er tilbake fra skade/fravær?

 

Er bra med kamp om plassene, også keeperplassen, og hvis du da bare skal slenge Almunia tilbake på benken fordi Lehmann kommer tilbake skadefri vil det være å gi bort tilliten på feil måte mener jeg.

Og sånn som det er nå, med Almunia i mål vet han at hvis han gjør altfor mange feil, får Lehmann sjansen igjen. Dette vil gjøre at Lehmann vil være nødt til å gjøre det bra på trening og vente på sjansen sin, akkurat som Gilberto gjør nå. Han vet han vil få sjansen igjen, for absolutt ingen spiller kan klare å holde samme formen gjennom en hel sesong!

Og når den sjansen kommer, er det viktig at han er klar og griper den med begge hender, akkurat slik Flamini gjorde da han fikk sjansen. Sånn er fotball, og det kan vi ikke komme utenom. Det må spillerne som er "førstevalget" huske på, for laget kommer foran spilleren!

Link to comment
Share on other sites

Blir bare helt tåpelig og bytte på keepre frem og tilbake hele sesongen. Håper og tror at Wenger vil velge Almunia før Lehmann denne sesongen. Hvis Lehmann blir valgt forsvinner Almunia neste sommer, om ikke i januar!

 

Ja til Almunia i målet!

 

Så det du sier er at dersom Clichy blir skadet og traore kommer inn så skal ikke Clichy få tilbake plassen når han blir frisk? Nå er riktignok ikke Clichy en keeper, men det blir vel likt for alle. Det er vel ikke en egen regel for keepere?

 

Merkelig tankegang spør du meg.

 

I mine øyne er Lehmann et soleklart førstevalg. Nå er han rapportert skadefri og da bør gli rett inn i startelleveren igjen.

Er da ikke merkelig det? Flamini tok jo plassen til Gilberto, og Gilberto er nå tilbake hundre prosent kampklar, men Flamster har overbevist både oss og Wenger såpass at han fortsatt får lov å spille. Vil jo bare bli dumt hvis en spiller som gjør det bra over tid skal miste plassen til en som er teoretisk sett "førstevalget" til plassen bare fordi denne er tilbake fra skade/fravær?

 

Er bra med kamp om plassene, også keeperplassen, og hvis du da bare skal slenge Almunia tilbake på benken fordi Lehmann kommer tilbake skadefri vil det være å gi bort tilliten på feil måte mener jeg.

Og sånn som det er nå, med Almunia i mål vet han at hvis han gjør altfor mange feil, får Lehmann sjansen igjen. Dette vil gjøre at Lehmann vil være nødt til å gjøre det bra på trening og vente på sjansen sin, akkurat som Gilberto gjør nå. Han vet han vil få sjansen igjen, for absolutt ingen spiller kan klare å holde samme formen gjennom en hel sesong!

Og når den sjansen kommer, er det viktig at han er klar og griper den med begge hender, akkurat slik Flamini gjorde da han fikk sjansen. Sånn er fotball, og det kan vi ikke komme utenom. Det må spillerne som er "førstevalget" huske på, for laget kommer foran spilleren!

 

 

Les argumentet til Moen først da. Han skriver at det er helt tåpelig å bytte keepere fram og tilbake hele sesongen.

Det han skriver her er helt uavhengig av om Almunia har stått bra eller ikke. Lehmann har vært skada og derfor har han ikke spilt. Nå er han frisk igjen og dersom Wenger mener (slik som jeg mener) at han er første valg så bør selvfølgelig Lehmann stå. Man kan da ikke la den beste keeperen sitte på benken fordi "det er tåpelig å bytte keepere fram og tilbake hele sesongen".

 

Jeg er heller ikke enig i det du skriver om at Almunia må gjøre feil for å bli vraka. Tabber er både Almunia og Lehmann i stand til. Men matchvinnende redninger/usedvanlige viktige inngrepner har desverre ikke Almunia mens Lehmann har det i stor grad.

 

Du må huske på at det slippes inn mange mål som ikke er keepertabber eller feil av keepere, men likevel er det mange andre keepere som ville reddet disse målene rett og slett fordi det er bedre keepere.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Lehmann er den klart beste keeperen vi har, han er i mine øyne så mye bedre at jeg synes denne diskusjonen virker meningsløs. To tabbemål forandrer ikke på det.

 

Almunia har så langt hatt marginene på sin side, det kunne fort gått galt mot f.eks. Tottenham (da han var ute og klovna på 20 meter) i tillegg til at han burde tatt det første målet. Han er ikke en solid keeper, han er en tikkende bombe.

 

Jeg vil ha Lehmann tilbake, og jeg vil ha han i mål resten av sesongen. I januar håper jeg vi leter etter en fullverdig erstatter, for verken Almunia eller Fabianski er verdige førstekeepere for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Beklager for dårlig formulering sist innlegg..

 

Jeg mener selfølgelig at prestasjonen til Almunia/Lehmann teller, for all del.. Og så lenge Almunia ikke har gjort en dårlig jobb (som jeg tror alle er enige i!? Han har hatt noen dårlige inngripninger og noen småtabber/feil, men å si at han har spilt dårlig blir ifølge meg feil) blir det feil og bytte keeper. Almunia har vært bedre enn det Jens har vært denne sesongen (de få kampene han har spilt) så derfor mener jeg at det Almunia bør få stå, så lenge han presterer sånn så han har gjort til nå.

Ellers 100% enig i det Simbad sier!

Link to comment
Share on other sites

Beklager for dårlig formulering sist innlegg..

 

Jeg mener selfølgelig at prestasjonen til Almunia/Lehmann teller, for all del.. Og så lenge Almunia ikke har gjort en dårlig jobb (som jeg tror alle er enige i!? Han har hatt noen dårlige inngripninger og noen småtabber/feil, men å si at han har spilt dårlig blir ifølge meg feil) blir det feil og bytte keeper. Almunia har vært bedre enn det Jens har vært denne sesongen (de få kampene han har spilt) så derfor mener jeg at det Almunia bør få stå, så lenge han presterer sånn så han har gjort til nå.

Ellers 100% enig i det Simbad sier!

Syntes vi har to gode keepere. Eller tre.

Men det er vel mulig at vi kunne hatt 24 poeng med Almunia.

Skjønner ikke helt det med at han ikke har matchvinnende redninger.

Det har han da.

Link to comment
Share on other sites

Her fylgjer ei liste over antal minuttar mellom kvart baklengsmål, gjennomsnittleg, for topplaga i P.L.

(gjeld ligamål)

 

Manchester United 405 minuttar

Liverpool 180

Arsenal 120 (Jens Lehmann 90 minuttar, Manuel Almunia 135 minuttar)

Manchester City 116

 

Lista er i og for seg ikkje prov på noko som helst, og er i hovudsak eit resultat av eit lags totale defensive arbeid, men den gjev i alle fall ein peikepinn på at det finst eit forbetringspotensial for vår del. Korkje Lehmann eller Almunia held topp kvalitet. Almunia er til tider god, men ikkje spektakulær, og har til dels hatt flaks som ikkje har vorte straffa for dei feila han har gjort. Fabianski veit eg for lite om. Målvaktposisjonen er vel den Wenger har slite mest med, og har ennå til gode å gjere eit skikkeleg godt kjøp. Det hadde vore greitt om det kom i Januar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke at noen vil se denne mannen i Arsenal-drakt. Hysterisk morsomt, men likevel akk så patetisk av en godt voksen mann!

 

It's sad at times. Helt enig med Andy Gray(?). Igjen patetisk. Av begge vel og merke.

 

Ei heller er jeg noen fan av denne.

 

 

Nei, selg Lehmann. Jo før jo heller. Oppførsel som over er flaut å se av en i Arsenal-drakt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke at noen vil se denne mannen i Arsenal-drakt. Hysterisk morsomt, men likevel akk så patetisk av en godt voksen mann!

 

It's sad at times. Helt enig med Andy Gray(?). Igjen patetisk. Av begge vel og merke.

 

Ei heller er jeg noen fan av denne.

 

 

Nei, selg Lehmann. Jo før jo heller. Oppførsel som over er flaut å se av en i Arsenal-drakt!

 

Når eg ser på klovneria til Lehmann kjem eg til å tenkje på ein annan eksentrikar, Basil Fawlty.

"DON'T MENTION THE WAR!!"

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke at noen vil se denne mannen i Arsenal-drakt. Hysterisk morsomt, men likevel akk så patetisk av en godt voksen mann!

 

It's sad at times. Helt enig med Andy Gray(?). Igjen patetisk. Av begge vel og merke.

 

Ei heller er jeg noen fan av denne.

 

 

Nei, selg Lehmann. Jo før jo heller. Oppførsel som over er flaut å se av en i Arsenal-drakt!

 

Huff, huff... Om du så er verdens beste keeper, så er slik oppførsel utilgivelig... Blir helt flau av å se på det..

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke at noen vil se denne mannen i Arsenal-drakt. Hysterisk morsomt, men likevel akk så patetisk av en godt voksen mann!

 

It's sad at times. Helt enig med Andy Gray(?). Igjen patetisk. Av begge vel og merke.

 

Ei heller er jeg noen fan av denne.

 

 

Nei, selg Lehmann. Jo før jo heller. Oppførsel som over er flaut å se av en i Arsenal-drakt!

 

Huff, huff... Om du så er verdens beste keeper, så er slik oppførsel utilgivelig... Blir helt flau av å se på det..

Helt enig, på en måte er det jo gøy å se på. Men på en annen måte er det helt forferdelig å se på. Skremmende!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke at noen vil se denne mannen i Arsenal-drakt. Hysterisk morsomt, men likevel akk så patetisk av en godt voksen mann!

 

It's sad at times. Helt enig med Andy Gray(?). Igjen patetisk. Av begge vel og merke.

 

Ei heller er jeg noen fan av denne.

 

 

Nei, selg Lehmann. Jo før jo heller. Oppførsel som over er flaut å se av en i Arsenal-drakt!

 

Huff, huff... Om du så er verdens beste keeper, så er slik oppførsel utilgivelig... Blir helt flau av å se på det..

Helt enig, på en måte er det jo gøy å se på. Men på en annen måte er det helt forferdelig å se på. Skremmende!

 

Dere må gjerne synes det er flaut og forferdelig etc, men jeg klarer fint å leve med slik oppførsel når vedkommende i tillegg bidrar med noen fantastiske redninger i tillegg. Det går alltids an å se på Lehmann sine skrytevideoer også. Han har noen fenomenale redninger og det beviser at han er god, til tider helt fantastisk. Noen ganger gjør han tabber, det skal jeg ikke benekte, men tatt i betraktning hans tabber, hans idioti og hans fantastiske keeper egneskaper, så mener jeg han bør stå i mål foran Almunia som ikke har noen spisskompetanse i det hele tatt. Det i tillegg til at han også gjør tabber. Han har ikke blitt like hardt straffet for det i år, men han har blitt straffet for det før.

 

Lehmann i mål takk

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke at noen vil se denne mannen i Arsenal-drakt. Hysterisk morsomt, men likevel akk så patetisk av en godt voksen mann!

 

It's sad at times. Helt enig med Andy Gray(?). Igjen patetisk. Av begge vel og merke.

 

Ei heller er jeg noen fan av denne.

 

 

Nei, selg Lehmann. Jo før jo heller. Oppførsel som over er flaut å se av en i Arsenal-drakt!

 

Huff, huff... Om du så er verdens beste keeper, så er slik oppførsel utilgivelig... Blir helt flau av å se på det..

Helt enig, på en måte er det jo gøy å se på. Men på en annen måte er det helt forferdelig å se på. Skremmende!

 

Dere må gjerne synes det er flaut og forferdelig etc, men jeg klarer fint å leve med slik oppførsel når vedkommende i tillegg bidrar med noen fantastiske redninger i tillegg. Det går alltids an å se på Lehmann sine skrytevideoer også. Han har noen fenomenale redninger og det beviser at han er god, til tider helt fantastisk. Noen ganger gjør han tabber, det skal jeg ikke benekte, men tatt i betraktning hans tabber, hans idioti og hans fantastiske keeper egneskaper, så mener jeg han bør stå i mål foran Almunia som ikke har noen spisskompetanse i det hele tatt. Det i tillegg til at han også gjør tabber. Han har ikke blitt like hardt straffet for det i år, men han har blitt straffet for det før.

 

Lehmann i mål takk

 

BE

Helt enig det, men syns det er unødvendig å gjøre sånne usportslige ting, sånne ting burde ikke skje!

Men ellers kunne det vært greit å se Jens mellom stengene mot Bolton. :P

Link to comment
Share on other sites

er det INGEN som skjønner at Lehmann driver med ironi?

Jeg gjør! Elsker ham, han er jo Arsenalspiller og en av verdens beste keepere når han er i form... Nå vet jeg ikke om ditt innlegg var ironi, men det er jo noe annet :P Men jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor enkelte her, ikke liker enkelte spillere på klubben vi alle skal elske.

Link to comment
Share on other sites

er det INGEN som skjønner at Lehmann driver med ironi?

 

8 gule kort pådro vår førstekeeper seg i fjor. Dommerne skjønner tydeligvis ikke ironien. Episoder som dette tyder på at ikke lagkameratene heller skjønner den. Og da kan en jaggu spørre seg hva poenget med denne ironien er?!?!

Helt enig, bare tøv. Skaper en dårlig stemning i laget, når han gjør slikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå begynner jeg å bli skikkelig klar for å se Lehman i mål igjen, kan ikke akkurat si at Almunia har imponert, i mine øyne er han en grei nok keeper, men holder absolutt ikke Arsenal standard. Gi meg Lehman! Han har gjordt endel tabber i det siste, men han tilbyr mange flere redninger i løpet av en sesong en Almunia kommer til å gjøre, slik jeg ser det i alle fall.

 

Likte absolutt ikke måten Almunia håndterte situasjonen som førte til 1-2 målet. Hva skal han ut der å gjøre? Det var jo allerede en forsvarsspiller i duellen, og han var alt for sen uansett. Nå skal det dog sies at det sannsynligvis hadde blitt mål likevell.. Han feilberegnet også den situasjonen hvor Rooney kommer på kontring, han gjør for mange feil spør du meg, men han har vært super heldig denne sesongen og det er det som har gjordt at hans tabber ikke har resultert i mål.

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner jeg å bli skikkelig klar for å se Lehman i mål igjen, kan ikke akkurat si at Almunia har imponert, i mine øyne er han en grei nok keeper, men holder absolutt ikke Arsenal standard. Gi meg Lehman! Han har gjordt endel tabber i det siste, men han tilbyr mange flere redninger i løpet av en sesong en Almunia kommer til å gjøre, slik jeg ser det i alle fall.

 

Likte absolutt ikke måten Almunia håndterte situasjonen som førte til 1-2 målet. Hva skal han ut der å gjøre? Det var jo allerede en forsvarsspiller i duellen, og han var alt for sen uansett. Nå skal det dog sies at det sannsynligvis hadde blitt mål likevell.. Han feilberegnet også den situasjonen hvor Rooney kommer på kontring, han gjør for mange feil spør du meg, men han har vært super heldig denne sesongen og det er det som har gjordt at hans tabber ikke har resultert i mål.

 

 

Skjønner ikke at du kan si dette.

 

Bare uttalelsene som lehmann har kommet med den siste tiden bør være nok til at han aldrig ikler seg en arsenal trøye igjen.

Han har vært respektløs mot både konkurent/kollega almunia og mot wenger.

Vil bli direkte sjokkert om vi får se lehman i mål for arsenal igjen.

 

Synes også det er direkte deilig å slippe alle disse tøvete og flaue opptredningene til lehman.

Almunia har ikke vært super i mål,men tror han vil bli bedre og bedre vist han får forsette å spille.

Synes også forsvaret vårt har vært sikrere denne sesongen,og jeg tror mye av det er pågrunn av at spillerene vet at det er en mentalt stabil person som står i buret!!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...