Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi er et team. Ikke glem det. Jens er en del av teamet. Han må ivaretas, dette for at han skal fortsette å prestere.

Jeg mener Almunia eller Fabianski for den sakens skyld kan stå neste kamp. Og det ikke for å straffe eller vrake Lehman, men for å ivareta han.

Sjansen for at neste tabbe skal komme i neste kamp er stor. Dette sitter i hodet på en og handler om redselen for ikke å prestere. Ta Thomas Myhre sine mange tabber i den berømte EM-kvalkampen. Mptstanderne skjøt og skjøt. De skjønte tabbene kunne komme. Keeper slutter å fokusere, men deler oppmerksomheten sin over mot tanker om at nå må jeg redde og alle lurer på om jeg vil redde.

Ved å stå over kommende kamp eller kamper kan denne type tanker tilbakelegges. Keeper vil kunne komme sterkere tilbake.

Så om Lehman står over neste kamp handler det også om ivaretagelse av vår ellers så glitrende førstekeeeper. Tenk om det jeg skriver medfører riktighet og vi får en ny tabbe. Det ville være lite gunstig.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Før Lehmann signerte en ny kontrakt sa Wenger at han hadde ikke hatt noen problemer med å starte sesongen med Almunia som første keeper skulle Lehmann gå. Når Wenger signerte Fabianski, sa han at han er signert for å konkurere om nr 1 drakten med en gang. Så når Lehmann gjør såpass store feil på 2 pl kamper så burde vel en av de 2 andre få muligheten? Lehmanns tabber kan gi store problemer for han selv og lagets psyke, men tiden vil vise og forhåpentlig vil disse tabbene bli i fortiden. Men lurer litt på hva Almunia og Fabinaki tenker når de ser hvordan Lehmann tabber seg ut og fortsatt ikke får muligheten, kanskje de blir litt frustrerte og utålmodige.. Slik jeg hadde tenkt det hadde jeg vært Almunia, "jeg har vært i klubben i flere år, mange gode kamper under beltet, hadde en god pre-season, jobber hardt, Lehmann har tabbet seg kraftig ut og kostet laget 2 viktige poeng, hvorfor får ikke jeg sjansen? Har ikke laget eller Wenger tillit til meg i å gjøre jobben når første keeperen ikke gjør jobben sin?" Setter det litt på spissen, men det er ikke bare disse tabbene til Lehmann som gjør at jeg vil ha et keeper bytte. Usportslig og til tider mer klovn enn en profesjonell keeper, ofte på bærtur, farlig på tilbakespill, svak i luftrommet hvor vi kanskje trenger det mest pga forsvarets svakheter der. Det er ingen tvil om at han er litt av en karakter og en av de bedre keepere de siste årene og en mester som skuddstopper. Han er en frustrerende spiller å ha, machvinner den ene kampen, syndebukk den neste, så komisk, så tragisk, også en redning som gjør at vi vinner en storkamp.. Så med tanke på egen helse ;) lagets unge alder og store problemer med dødballer, så søker jeg en mer rolig/proffesjonell og stabil keeper. Er nå min mening og jeg er ikke ute etter å hetse Lehmannn, men ønsker som alle andre her og det er å ha den riktige mannen for jobben og laget. Kanskje blir tabbene til Lehmann det som virkelig knytter laget enda mer sammen og Lehmann får sin beste sesong så langt. Men skal man "gamble", fortsette slik man har gjort så langt..Ikke vet jeg, men noe bør gjøres før vi evt handler for sent.

Link to comment
Share on other sites

Det einaste spørsmålet ein treng stillle seg er: Er Almunia ein keeper som vil sleppe inn mindre mål enn Lehmann i kampane som kjem?(Fabianski er etter Almunia)

 

Det er jo ikkje utenkeleg at sjølv om Almunia neppe hadde gjort dei same tabbene, så kan det vere han hadde slippe inn mål i andre situasjonar, forårsaka av til dømes dårligare kommando over forsvarslinja, dårligare kommunikasjon, dårligare feltinngripen eller dårligare arbeid på streken. Eg berre spekulerar. Men det er ikkje så lett som å sei at Almunia ikkje hadde gjort desse to feila... Hadde Almunia klart å sette i gong Sagna på same måten som Lehmann før 2-1 målet mot Fulham?

 

Det er sjølvsagt berre så og så lenge ein kan tolerere feil som dette, men eg ropar ikkje etter hans hovud. Enda..

endelig en sindig stemme. :rolleyes:

 

for å gå litt videre i diskusjonen: det er forsåvidt ikke så viktig om vi her inne mener det er (for store) tabber eller ikke. naa mener Wenger at det var feil av Lehmann, og Lehmann selv mener det så da er det vel mer interessant hva som blir konsekvensen av det. klarer Lehmann og fokusere og er Wenger villig til å gi han flere sjangser? hvis presset er like mye trykkoker i Lehmanns hode som inne på forumet her så er det sikkert best å la han hvile. her stoler jeg faktisk mest av alle på Wenger.

 

jeg håper allikevel fortsatt han ikke lar Senderos og Tourès markeringssvikt og unnvikelse av press gå upåaktet. og si at målet er ene og alene Lehmanns feil er å devaluere kompleksiteten i fotball til amøbestadiet.

 

kan vel si mye om markering osv hær,men i dette tilfellet så var det et ganske greit skudd som kom.

Lehmann har 2 valg-1 bokse/blokkere skuddet og satse på at man klarer å få returen ut av faresonen

eller nr 2 Holde balle i fast grep,noe han prøvde på og som gikk galt.

Rgner med at når lehmann hær prøver å holde ballen så er det også ett skudd som han i utgangspunkte mener skal være greit å holde i fast grep.

Når han så ikke klarer det,så er det en keepertabbe/feil.

Å laste forsvaret for dette synes jeg ikke blir rett,for situasjoner som dette må en keeper forvent å få,det skjer i di fleste kamper og med di beste lag.

 

Lehmann dreit seg å ferdig med det!

Håper han klarer å legge dette bak seg,for slik usikkerhet sprer seg ikke bare til han selv,men i forsvaret generelt.

Tror selv han er sterk mentalt,men det får vi nok svar på ilåpet av di neste kampene.

da er vi enkelt og greit uenig når det gjelder forsvarsarbeidet. jeg ser helt klart på repetisjonene at Senderos er feilplassert ifht spilleren som gir assist og at Kolo dekker skuddvinkelen og trekker seg fra å blokkere skuddet akkurat når det blir avfyrt.

 

det du sier om Lehmanns inngripen høres forsåvidt ikke så dumt ut, men synes ikke denne tabben er like grov som den i Fulham-kampen mest pga av Kolo trekker seg i fra å blokkere skuddet.

 

hvis det er noe som er sammenlignbart mellom de to tabbene så er det som du er inne på at Jens ikke klarer å bestemme seg for hva han skal gjøre. i og med at han ellers er så "handlingskraftig", så er jeg egentlig ikke bekymret.. foreløbig

Link to comment
Share on other sites

Lehmann med et par dårlige involveringer også i går. Viser helt klart at han er langt unna formen og ikke holder mål for enten klubblag eller landslag nå.

 

virket ikke helt stabil i går heller synes jeg og..

 

og at noen her inne begynner og skylde på at kolo trekker seg fra bla bla bla er jo bare helt latterlig..

er bare en måte og beskrive målet og det er tabbe, det vet jens og det vet resten av verden, så de som prøver og unnskylde jens her inne fordet må ta seg en bolle.

 

håper mad-jens får seg en liten pause, for som anabole sier "han er ikke i form"

Link to comment
Share on other sites

"Skadet" ifølge Wenger...

 

Han skal ha slått opp noe i akillesen, men hvor mye jeg tror på det er en annen sak, men jeg synes det er positivt at han får hvile en kamp, skadet eller ei. Håper at Almunia gjør en flott kamp og at vi får gode gamle Mad Jens tilbake i storslag.

Link to comment
Share on other sites

At klubben og Lehman skal gått ut med en fiktiv skade er rett og slett latterlig.

Det står jo også at han skal til en spesialist i Tyskland..

Viss det er slik at Wenger vurderte å gi Almunia sjansen i neste kamp så er dette virkelig flaks, da får en ny keeper sjansen, uten at Lehman fikk en mental knekk som kunne gjordt det enda vanskeligere for ham å komme tilbake.

Link to comment
Share on other sites

At klubben og Lehman skal gått ut med en fiktiv skade er rett og slett latterlig.

Det står jo også at han skal til en spesialist i Tyskland..

Viss det er slik at Wenger vurderte å gi Almunia sjansen i neste kamp så er dette virkelig flaks, da får en ny keeper sjansen, uten at Lehman fikk en mental knekk som kunne gjordt det enda vanskeligere for ham å komme tilbake.

Wenger sier i dag på AOTV at det er en ankelskade Lehmann har slitt med tidligere og dette ikke hadde noe med Blackburn-kampen å gjøre.

 

han sier også at han har full tillitt til Lehmann, at han alltid har vært førstevalget og at dette ikke har forandret seg, selv om han ved noen få anledninger har fått sitte på benken i noen kamper pga dårlig form.

 

skaden er altså mer "heldig" for Almunia enn for Lehmann og Wenger. nå er det opp til Mani. han må nok spille veldig godt for å beholde plassen.

 

Fabianski trenger mer tid.

Link to comment
Share on other sites

Må si det er meget interessant å sitte å tenke på/over pollen på fremsiden her på Gunners.no.

 

[164] Lehmann [274] Almunia [490] Fabianski

Her er altså tallenes tale klar: Medlemmene av Arsenal Norway mener helt klart at den svært unge (til å være keeper) Lukasz Fabianski skal få sjansen allerede nå. Den tålmodige Manuel Almunia skal være backup, mens Jens Lehmann bør bli nærmest kastet ut av klubben.

Det jeg da har sittet å spekulert litt på de siste dagene, det er om stemmene virkelig har blitt tenkt gjennom før de er gitt..

 

For ordens skyld kan jeg ta med at jeg selv stemte på Jens Lehmann. Jens er helt klart den mest rutinerte av de tre, og er rett og slett den beste keeperen. Lukasz er ennå for ung til å få sjansen i PL, men bør få prøve seg fast i Carling Cup. Men hvor skal vi da gjøre av Almunia, spør kanskje noen seg? Jo, nå som Mad Jens har fått seg en trøkk i akillesen, skal Manuel vise hva han er god for på førstelaget. Gjør han en god innsats, og fortsetter der han slapp i Pre Season, med klasseredninger fra øverste hylle, vil Lehmann får en tøff jobb med å jobbe seg tilbake på laget, og Manuel vil være vår nye førstekeeper. I det minste for en stund. Vi husker vel alle hvordan det var i 04/05(?)-sesongen, da Jens hadde et par tabber på rad, og gjorde seg fortjent til benken (tabbene var vel enda større, og enda mer skjebnesvangre enn de han har gjort nå). Da gjorde Professor Wenger genistreken å sette en støkk i Jens ved å bruke Manuel som førstekeeper for en stund. Etter dette visste Lehmann av han faktisk ikke var den eneste spilleren i Arsenal som kunne stå i mål. Manuel sto, etter hva mitt minne kan si, godt han, og jobben for Lehmann ble stor. Men det virket, og Lehmann kom tilbake, og ble kåret til Årets Keeper i verden sesongen etter.

Nå vil skjebnen ha det til at Jens blir benket (tatt av laget) helt naturlig, og faktisk ikke på grunn av tabbene, så det vil være enda enklere for Arsenè denne gangen.

Så etter de neste kampene vil vi kunne bedømme hvem av Jens og Manuel som fortjener førstelagsplassen.

Men per dags dato er det vel egentlig ingen tvil om hvem som virkelig bør være førstekeeper, om alle er skadefrie. Det er Jens Lehmann.

Jeg respekterer dere andres meninger, om dere virkelig har tenkt gjennom stemmene dere har gitt, men jeg må si at det virker hastig at 490 stykker har stemt på den unge nyvervelsen Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Må si det er meget interessant å sitte å tenke på/over pollen på fremsiden her på Gunners.no.

 

[164] Lehmann [274] Almunia [490] Fabianski

Her er altså tallenes tale klar: Medlemmene av Arsenal Norway mener helt klart at den svært unge (til å være keeper) Lukasz Fabianski skal få sjansen allerede nå.

Det er jo ikke kun medlemmer av AN som kan stemme der, dvs at Spudz, Moan, Pool fans også kan stemme. Ser jo mange ganger sånn som 'Hvor havner Arsenal på tabellen i år?' Så er det maaange stemmer på det altarnativet som er det verste utfallet for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Et fornuftig og bra innlegg helmike`n. Er helt enig i det du sier...Nå må folk ta det litt med ro her.

Lehmann har et utrolig bra toppnivå og er da en keeper i verdensklasse. Nå tror jeg også Lehmann er mildt sagt forbannet og topp motivert til å vise hva han kan...tror han har brukt opp tabbekvota si for i år, ihvertfall før Jul :D så da blir det bare smil, moro og masse poeng fra nå av :D

Link to comment
Share on other sites

Må si det er meget interessant å sitte å tenke på/over pollen på fremsiden her på Gunners.no.

 

[164] Lehmann [274] Almunia [490] Fabianski

Her er altså tallenes tale klar: Medlemmene av Arsenal Norway mener helt klart at den svært unge (til å være keeper) Lukasz Fabianski skal få sjansen allerede nå.

Det er jo ikke kun medlemmer av AN som kan stemme der, dvs at Spudz, Moan, Pool fans også kan stemme. Ser jo mange ganger sånn som 'Hvor havner Arsenal på tabellen i år?' Så er det maaange stemmer på det altarnativet som er det verste utfallet for Arsenal.

 

Til yids osv som stikker inn bare for å sabotere slik.. vet dere hva jeg sier til dere? Get a life!

 

Nei, jeg tviler på at mesteparten av stemmene kommer av slikt, Joakim. Ja, jeg er klar over at dette er fullt mulig, men jeg tviler på at det er mange herfra som går inn på Tottenhamsvenner.no bare for å stemme at Spurs kommer på nedre halvdel av tabellen eller noe, i en eller annen poll der, og jeg tror dette er gjensidig. Altså at det ikke er mange som kommer derfra, og fra andre forskjellige sider. Unødvendig og lite konstruktivt. Tyder på lav tankegang innen fotball om de gjør det.

 

Og forresten. Ja, jeg er enig med deg også, Martini. Tror Lehmann vil komme tilbake veldig sterkt etter dette skadeoppholdet. Nå har han fått seg to trøkker i trynet, og er sterk og rutinert nok til å tåle det, samtidig som han lærer av det.

Han kommer neppe til å gjøre flere slike brølere på en stund. Ihvertfall ikke som vil være skikkelig skjebnesvangre.

Link to comment
Share on other sites

Hva dere basserer avgjørelsen med at Fabianski er for ung enda, lurer jeg på. Det er flere eksempler på unge keepere som har gjort det veldig bra i de store ligaene - Ser ingen grunn til at han ikke skulle få prøve seg. Men at han ligger bak de andre keeperne i ferdigheter er noe annet, dog jeg skal ikke si noe om det da jeg ikke har sett tilstrekkelig med kamper hvor han har spilt (er det noen her inne som faktisk har sett han i mer enn de usle minuttene i pre-season? Youtube kjlipp ikke inkludert!)

 

Jeg bare spør..

Link to comment
Share on other sites

Hva dere basserer avgjørelsen med at Fabianski er for ung enda, lurer jeg på. Det er flere eksempler på unge keepere som har gjort det veldig bra i de store ligaene - Ser ingen grunn til at han ikke skulle få prøve seg. Men at han ligger bak de andre keeperne i ferdigheter er noe annet, dog jeg skal ikke si noe om det da jeg ikke har sett tilstrekkelig med kamper hvor han har spilt (er det noen her inne som faktisk har sett han i mer enn de usle minuttene i pre-season? Youtube kjlipp ikke inkludert!)

 

Jeg bare spør..

 

Jeg er polsk, og jeg følger med på Polsk fotball.. Jeg skjønner heller ikke dette med at alle snakker om alderen til Fabianski!?

 

Fabianski er en utrolig rutinert keeper, setter spillet fort i gang slik at vi kan komme på kontringer(Noe Arsenal er driiit gode på)

 

Jeg vil ikke si at Fabianski er for ung.. Etter det han har Prestert i Polen så kunne Fabianski vært 1 keeper i Arsenal allerede for 1-2 år siden hvis han hadde vært kjøpt av Arsenal da... Fabianskis Kvaliteter som Keeper er helt utrolige for å være så ung! Som Oraklet sier... Pre-season kampene og Youtube klipp er ikke bra nok! Se en ordentlig kamp med han og ALLE som sier han er for ung vil bli overasket;)

 

FABIANSKI SOM 1 KEEPER FOR ARSENAL!!

Link to comment
Share on other sites

Fabianski er en utrolig rutinert keeper, setter spillet fort i gang slik at vi kan komme på kontringer(Noe Arsenal er driiit gode på).

 

Meget riktig. Fabianski har vært ute en vinternatt før, sin unge alder til tross og står ikke noe tilbake for Almunia i så måte. Som du helt riktig påpeker er han en meget god igangsetter, som Lehmann også er det. Noe Almunia ikke er så god til. Fabianski er forøvrig en keeper som ikke skygger unna noe som helst. Han er den reneste Bob Wilson i så måte. Stuper glatt inn i en skog av sparkende motstanderbein for å fange ballen. Refleksene er det heller lite i veien med ut fra det jeg har sett av han. Jeg har stor tro på at det kan bli Fabianski som tar over etter Lehmann når Arsenal bytter keeper til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...