Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som Arsenal90 er inne på. Vi skal stå samlet både i motgang og medgang, og når da en av spillerne som har vist seg stabilt god flere sesonger på rad (ja, jeg vet han har sine tabber og usportsligheter, men han er faktisk pr dags dato vår beste keeper, og det er ikke noe dere kan gjøre med det) gjør noen tabber i starten av en sesong, må vi støtte ham, ikke slakte han.

Som jeg har sagt, da han ble benket til fordel for Almunia den ene sesongen, nettopp pga tabber, kom han så sterkt tilbake at han spilte seg inn foran Oliver Kahn i VM-troppen til Tyskland og det sier ikke akkurat lite!

Om han er blitt for gammel til å komme tilbake igjen på samme nivå, det er det ingen her på forumet som kan si med sikkerhet, men det hjelper iallefall ikke på selvtilliten at supporterene vil ha han ut av laget!

 

Fabregas gjorde noe det står veldig respekt av, å gå ut i mediene slik er det vel kun store og rutinerte spillere som har gjort før han. Og han har helt rett, vi må stå bak laget vårt og "backe" de opp i medgang og motgang, selv om vi kan være kritiske til valg, oppførsel og arbeidsvilje på banen. Selv tror jeg Jens kan komme tilbake, kanskje til og med sterkere enn han gjorde den sesongen Manuel tok plassen i målet i en liten periode.

Link to comment
Share on other sites

Håper så jævlig at Lehmann har en kjempe kamp en gang, og fortsetter med en fin form etter det, og se hva alle de jævla kritikerne her inne sier! Er det faen meg ingen her inne som tåler litt "motgang"?! ;)

 

Hahahahaha!!! Hvis Lehmann fortsetter i målet, selv etter disse giganttabbene, og spiller stort vil alle selvsagt juble! Det er jo tross alt en fordel at laget man holder med har en god keeper. Det du skriver viser at du har misforstått all kritikken mot Lehmann til nå. Dette handler ikke om at vi har noe personlig imot Lehmann, det handler om at vi tror et keeperbytte kan være bedre for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

folk er flinke til å sette ting på spissen her - og det må man bare akseptere - Men når folk presterer å si at "Håper Lehmann står en kjempe kamp en gang" - Det er vel kanskje nettopp det som er poenget? Skal man virkelig sitte åvente på at han EN GANG skal stå en kjempekamp denne sesongen? Det å prestere å si noe slikt, er å skyte seg selv, og sine meninger i leggen, for det understreker nettopp det mange her er ute etter å si - At man kan ikke vente på at en keeper skal spille en god kamp, en keeper på spille gode kamper hele tiden. En keeper skal ikke være nære ved å koste laget poeng i 2 kamper på rad, heldigvis så ble det bare 2 poeng, og ikke 5 eller 6!

 

Dessuten så er det tull å si at Almunia "ikke er klar for å ta over som førstekeeper i klubben" - Mannen sto fantastisk bra i pre-season - og har generelt spilt bra i klubben. Desverre huskes han for spesielt 1 kamp, CL-finalen. Men Lehmann sine tabber utspiller seg i så utrolig mange kamper.

 

Når man også sier at "Lehmann ikke kan komme tilbake etter ett opphold på benken" - og bruker det som grunn til at han skal få fortsette å "spille seg i form" - Det også beviser vel at han kanskje burde vurdere å legge hanskene på hylla?

 

Og det spiller ingen rolle at den ballen er "glatt, sleip, med skru" eller at skuddet er "mellom beina på en arsenal spiller", eller at "han får gå upressa i 5 meter" - den ballen går rett på Lehmann, han har begge henda bak ballen - eneste som har skylda er at han ikke klarer å gjøre jobben sin. Han som er så rutinert og god som alle skal ha det til, burde vite at han skal bokse ballen i slike tilfeller, og ikke prøve å holde en ball.

 

De fleste af argumentene her, er i bunn og grunn til fordel for at Lehmann idet minste burde få en pause fra førstelaget i noen kamper.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det er vel dei fleste av oss einige i..

Det eg ikkje er med på, er å ville drive ei heksejakt utan sidestykke.. Så lenge Jens er Arsenal-spelar, får han iallfall mi støtte, så får Arsene avgjere om han er god nok eller ikkje..

 

Og dei synspunkta klarer eg å få fram utan å legge ut idiotiske innlegg som Mee and Bertie.. Unødvendig..

Link to comment
Share on other sites

Det er da vel ingen her inne som hever Lehmann over laget? Det som det er snakk om er at man står bak sine egne spillere, selv om de av og til gjør feil.

 

Så klart kan man kritisere egne spillere. Det er ikke noe galt i det, men til tider så blir flere av våre spillere fryktelig store hoggestabber her inne på forumet og når da andre forumister som sitter her og faktisk syns synd på spilleren det går utover og syns at den voldsomme kritikken som til tider kommer renner litt over, så er det mange som prøver å forsvare spilleren. Og da i stedet for at man møter forståelse for sine synspunkter så får man krasse svar tilbake og mange dumme kommentarer.

 

Slik som i går. Jeg sitter og ser kampen og etter kampen så går jeg innom forumet for å lese litt her inne, og som alltid så er det de provoserende innleggene som man først ser. Det er innlegg som "selg Lehmann, vrak han i neste kamp, Lehmann ødelegger alt, etc etc". Når man kommer inn på forumet, skuffet men fattet etter et uavgjort resultat og når man også syns synd på Lehmann pga tabben og får lese kommentarer og innlegg som dette så blir jeg litt provosert.

 

Det er klubben Arsenal vi elsker og vi setter aldri spillere over klubben, men spillerne tilhører uansett per dags dato Arsenal og da er de en del av det vi alle er. Derfor føler hvertfall jeg for å støtte spillerne når de blir halshugget inne på diverse forumer og prøver å få folk til å innse at det faktisk er andre forumister som faktisk kan bli litt irritert og frustert over at spillerne våre gang på gang blir gjort til hoggestabber. Jeg syns kritikken mot flere spillere veldig ofte kommer igjen og igjen på bestemte spillere.

 

En god stund var det Flamini, men etter en god sesongåpning så har dette faktisk roet seg, men det blusser vel helt sikkert opp igjen hvis han skulle få en dårlig kamp f.eks. Jeg syns mye av kritikken til tider er altfor overdrevet og at man glemmer alle de positive tingene som spillerne faktisk gjør også.

 

Kanskje kommer det noen krasse svar tilbake på mitt innlegg nå, men det får nå så være. Dette var i hvertfall hva jeg mente og mener.

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende uttalelse fra Fabregas. Slik skal det gjøres i offentlig uttalelse.

 

Men det blir for patetisk at vi som gooners skal heve Lehmann over laget;

heia Lehmann, drit i klubben,

om du ødelegger seieren

spiller ingen rolle.

Vi heier på tyskeren.

Hipphurra 3 ganger for tabbe-Jens.

 

Om vi mister poeng på tabber,

hva gjør vel det

så lenge jensemann er i trøye nummer en.

 

leve lehmann drit i klubben!

Men det må da for faen gå ann å heie på begge deler?

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende uttalelse fra Fabregas. Slik skal det gjøres i offentlig uttalelse.

 

Men det blir for patetisk at vi som gooners skal heve Lehmann over laget;

heia Lehmann, drit i klubben,

om du ødelegger seieren

spiller ingen rolle.

Vi heier på tyskeren.

Hipphurra 3 ganger for tabbe-Jens.

 

Om vi mister poeng på tabber,

hva gjør vel det

så lenge jensemann er i trøye nummer en.

 

leve lehmann drit i klubben!

Lo så jeg grein når jeg leste det "diktet" ditt ;)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kommer LAGET foran SPILLEREN, men det betyr fortsatt ikke at vi ikke kan støtte spillere som har en dårlig periode! Fordi noen støtter Jens, selv om han nå har hatt to store tabber på to kamper betyr ikke det at vi setter laget foran spilleren! Det jeg mener, er at Jens faktisk har vært utrolig viktig for oss tidligere sesonger, så hvorfor skal vi da plutselig gjøre ham til en hoggestabbe?

Han fortjener en sjanse til, om han så trenger en liten pause og at vi lar Almunia få sjansen til å vise hva han er god for. Selvfølgelig må da Lehmann selv ta ansvar for å spille seg inn på laget igjen. Klarer han ikke det, er jeg klar for å la ham gå, men han er fortsatt vår beste keeper og vår nr 1. Selv om jeg mener det, betyr jo ikke det at jeg ikke mener at Almunia eller Fabianski kan klare å spille seg inn som vår nye nr 1.

Og selv om keeperplassen er en mye mer utsatt "jobb" med tanke på at man ikke skal gjøre mange tabbene før det kan bli avgjørende, så må jeg si dette;

Hadde det vært en annen som hadde gjort to slike avgjørende tabber(hvilken som helst av utespillerne som er i førsteelleveren og som allerede har bevist hvor gode de er) hadde vi da gått ut på samme måte og ropt etter en erstatter? Nei, vi hadde følt sympati for spilleren og håpet at han fikk sjansen igjen til å kunne bevise at han fortsatt kunne være viktig for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Håper så jævlig at Lehmann har en kjempe kamp en gang, og fortsetter med en fin form etter det, og se hva alle de jævla kritikerne her inne sier! Er det faen meg ingen her inne som tåler litt "motgang"?! ;)

 

Hahahahaha!!! Hvis Lehmann fortsetter i målet, selv etter disse giganttabbene, og spiller stort vil alle selvsagt juble! Det er jo tross alt en fordel at laget man holder med har en god keeper. Det du skriver viser at du har misforstått all kritikken mot Lehmann til nå. Dette handler ikke om at vi har noe personlig imot Lehmann, det handler om at vi tror et keeperbytte kan være bedre for Arsenal.

Har ikke lest alt, og det gidder jeg ikke heller!

Men har fått med meg en ting, og det er at flertallet her inne syter og klager på alle feil som gjøres i Arsenal. Men, gir F.. Dere får ha deres meninger om keeperbytte, men håper han har en kanonperiode snart, og da skal jeg se hva dere sier!

Link to comment
Share on other sites

Det einaste spørsmålet ein treng stillle seg er: Er Almunia ein keeper som vil sleppe inn mindre mål enn Lehmann i kampane som kjem?(Fabianski er etter Almunia)

 

Det er jo ikkje utenkeleg at sjølv om Almunia neppe hadde gjort dei same tabbene, så kan det vere han hadde slippe inn mål i andre situasjonar, forårsaka av til dømes dårligare kommando over forsvarslinja, dårligare kommunikasjon, dårligare feltinngripen eller dårligare arbeid på streken. Eg berre spekulerar. Men det er ikkje så lett som å sei at Almunia ikkje hadde gjort desse to feila... Hadde Almunia klart å sette i gong Sagna på same måten som Lehmann før 2-1 målet mot Fulham?

 

Det er sjølvsagt berre så og så lenge ein kan tolerere feil som dette, men eg ropar ikkje etter hans hovud. Enda..

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende uttalelse fra Fabregas. Slik skal det gjøres i offentlig uttalelse.

 

Men det blir for patetisk at vi som gooners skal heve Lehmann over laget;

heia Lehmann, drit i klubben,

om du ødelegger seieren

spiller ingen rolle.

Vi heier på tyskeren.

Hipphurra 3 ganger for tabbe-Jens.

 

Om vi mister poeng på tabber,

hva gjør vel det

så lenge jensemann er i trøye nummer en.

 

leve lehmann drit i klubben!

 

haha herlig imers, og det er faktisk en del på dette forumet som er overbeskyttsomme ovenfor lehmann.

jeg har respekt for de som mener han fortsatt burde stå, men noen skal jo stå opp for han noe så inn i h***** og det blir bare for dumt

Link to comment
Share on other sites

Håper så jævlig at Lehmann har en kjempe kamp en gang, og fortsetter med en fin form etter det, og se hva alle de jævla kritikerne her inne sier! Er det faen meg ingen her inne som tåler litt "motgang"?! :ph34r:

 

Hahahahaha!!! Hvis Lehmann fortsetter i målet, selv etter disse giganttabbene, og spiller stort vil alle selvsagt juble! Det er jo tross alt en fordel at laget man holder med har en god keeper. Det du skriver viser at du har misforstått all kritikken mot Lehmann til nå. Dette handler ikke om at vi har noe personlig imot Lehmann, det handler om at vi tror et keeperbytte kan være bedre for Arsenal.

Har ikke lest alt, og det gidder jeg ikke heller!

Men har fått med meg en ting, og det er at flertallet her inne syter og klager på alle feil som gjøres i Arsenal. Men, gir F.. Dere får ha deres meninger om keeperbytte, men håper han har en kanonperiode snart, og da skal jeg se hva dere sier!

 

PANG!

Enda et skudd i leggen. Alle her inn håper at Lehmann tar kontroll og redder alt som kommer, men spørsmålet som diskuteres her er hvor lenge vi har mulighet til å "vente" på at han skal gjøre det?

 

Og er det rettferdig ovenfor Almunia å ikke bruke han når Jens tuller det til to ganger på rad?

Ikke veit jeg, det får Wenger gjøre et valg på.

 

Når det er sagt, så har Jens vært trygg i feltet og faktisk virket pigg i de siste matchene, selvom tabbene har svartmalt prestasjonene hans.

Link to comment
Share on other sites

Håper så jævlig at Lehmann har en kjempe kamp en gang, og fortsetter med en fin form etter det, og se hva alle de jævla kritikerne her inne sier! Er det faen meg ingen her inne som tåler litt "motgang"?! :ph34r:

 

Hahahahaha!!! Hvis Lehmann fortsetter i målet, selv etter disse giganttabbene, og spiller stort vil alle selvsagt juble! Det er jo tross alt en fordel at laget man holder med har en god keeper. Det du skriver viser at du har misforstått all kritikken mot Lehmann til nå. Dette handler ikke om at vi har noe personlig imot Lehmann, det handler om at vi tror et keeperbytte kan være bedre for Arsenal.

Har ikke lest alt, og det gidder jeg ikke heller!

Men har fått med meg en ting, og det er at flertallet her inne syter og klager på alle feil som gjøres i Arsenal. Men, gir F.. Dere får ha deres meninger om keeperbytte, men håper han har en kanonperiode snart, og da skal jeg se hva dere sier!

 

PANG!

Enda et skudd i leggen. Alle her inn håper at Lehmann tar kontroll og redder alt som kommer, men spørsmålet som diskuteres her er hvor lenge vi har mulighet til å "vente" på at han skal gjøre det?

 

Og er det rettferdig ovenfor Almunia å ikke bruke han når Jens tuller det til to ganger på rad?

Ikke veit jeg, det får Wenger gjøre et valg på.

 

Når det er sagt, så har Jens vært trygg i feltet og faktisk virket pigg i de siste matchene, selvom tabbene har svartmalt prestasjonene hans.

PANG meg her og PANG med der..

Vet at dere håper dere og, men grunnen til at jeg håper er at jeg skal glede meg til å se hva som skrives her inne da ! Mange kritikere som kommer til å bli stumme..

Link to comment
Share on other sites

Håper så jævlig at Lehmann har en kjempe kamp en gang, og fortsetter med en fin form etter det, og se hva alle de jævla kritikerne her inne sier! Er det faen meg ingen her inne som tåler litt "motgang"?! :ph34r:

 

Hahahahaha!!! Hvis Lehmann fortsetter i målet, selv etter disse giganttabbene, og spiller stort vil alle selvsagt juble! Det er jo tross alt en fordel at laget man holder med har en god keeper. Det du skriver viser at du har misforstått all kritikken mot Lehmann til nå. Dette handler ikke om at vi har noe personlig imot Lehmann, det handler om at vi tror et keeperbytte kan være bedre for Arsenal.

Har ikke lest alt, og det gidder jeg ikke heller!

Men har fått med meg en ting, og det er at flertallet her inne syter og klager på alle feil som gjøres i Arsenal. Men, gir F.. Dere får ha deres meninger om keeperbytte, men håper han har en kanonperiode snart, og da skal jeg se hva dere sier!

 

PANG!

Enda et skudd i leggen. Alle her inn håper at Lehmann tar kontroll og redder alt som kommer, men spørsmålet som diskuteres her er hvor lenge vi har mulighet til å "vente" på at han skal gjøre det?

 

Og er det rettferdig ovenfor Almunia å ikke bruke han når Jens tuller det til to ganger på rad?

Ikke veit jeg, det får Wenger gjøre et valg på.

 

Når det er sagt, så har Jens vært trygg i feltet og faktisk virket pigg i de siste matchene, selvom tabbene har svartmalt prestasjonene hans.

PANG meg her og PANG med der..

Vet at dere håper dere og, men grunnen til at jeg håper er at jeg skal glede meg til å se hva som skrives her inne da ! Mange kritikere som kommer til å bli stumme..

 

Tror du har misforstått hele poenget. Det er LOV å kritisere en spiller når han gjør det dårlig, kritikk gjør ofte folk bedre i det de holder på med. KANSKJE han blir bedre av litt motgang og en eller t o kamper på benken? Tviler på at så mange betviler det faktum at Jens er stallens beste keeper, men når han roter det til - er det fair at noen andre får prøve seg. Dog gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden, men det veit man ikke før man har hoppa over gjerdet.

Link to comment
Share on other sites

Håper så jævlig at Lehmann har en kjempe kamp en gang, og fortsetter med en fin form etter det, og se hva alle de jævla kritikerne her inne sier! Er det faen meg ingen her inne som tåler litt "motgang"?! :ph34r:

 

Hahahahaha!!! Hvis Lehmann fortsetter i målet, selv etter disse giganttabbene, og spiller stort vil alle selvsagt juble! Det er jo tross alt en fordel at laget man holder med har en god keeper. Det du skriver viser at du har misforstått all kritikken mot Lehmann til nå. Dette handler ikke om at vi har noe personlig imot Lehmann, det handler om at vi tror et keeperbytte kan være bedre for Arsenal.

Har ikke lest alt, og det gidder jeg ikke heller!

Men har fått med meg en ting, og det er at flertallet her inne syter og klager på alle feil som gjøres i Arsenal. Men, gir F.. Dere får ha deres meninger om keeperbytte, men håper han har en kanonperiode snart, og da skal jeg se hva dere sier!

 

 

PANG!

Enda et skudd i leggen. Alle her inn håper at Lehmann tar kontroll og redder alt som kommer, men spørsmålet som diskuteres her er hvor lenge vi har mulighet til å "vente" på at han skal gjøre det?

 

Og er det rettferdig ovenfor Almunia å ikke bruke han når Jens tuller det til to ganger på rad?

Ikke veit jeg, det får Wenger gjøre et valg på.

 

Når det er sagt, så har Jens vært trygg i feltet og faktisk virket pigg i de siste matchene, selvom tabbene har svartmalt prestasjonene hans.

PANG meg her og PANG med der..

Vet at dere håper dere og, men grunnen til at jeg håper er at jeg skal glede meg til å se hva som skrives her inne da ! Mange kritikere som kommer til å bli stumme..

 

Det er det teiteste jeg har sett så langt. Du er helt på viddene her er jeg redd. Spiller Lehmann kanonbra vil de fleste på dette forum selvfølgelig si det.

Har selv støtta Lehmann og gjør det selvsagt ennå, men med så store grove tabber som Jens gjør nå er det mulig at benken kan være det beste for både Jens og Arsenal.

Det har Jens bevist før.

 

Håper jeg slipper flere slike uttalelser som dette på forumet.,.....

Link to comment
Share on other sites

Det er det teiteste jeg har sett så langt. Du er helt på viddene her er jeg redd. Spiller Lehmann kanonbra vil de fleste på dette forum selvfølgelig si det.

Har selv støtta Lehmann og gjør det selvsagt ennå, men med så store grove tabber som Jens gjør nå er det mulig at benken kan være det beste for både Jens og Arsenal.

Det har Jens bevist før.

 

Håper jeg slipper flere slike uttalelser som dette på forumet.,.....

Glem alt du, du forstår ikke poenget mitt..

Link to comment
Share on other sites

Det som eg syns er verst i denne sammenhengen, er folk som seier: "Ja men han var jo så god då me kom til CL - finalen! Han bør få stå uansett kor mange blundarar han gjer".

 

Ingen spelarar kan leve på tidlegare bedriftar.

 

HELT ENIG!!!

Lehman var stor i fjord, men man kan ikke alltids leve på gode minner, livet må gå videre;)

Lehman har gått ut på dato og må erstattes med en annen:)

Link to comment
Share on other sites

Det einaste spørsmålet ein treng stillle seg er: Er Almunia ein keeper som vil sleppe inn mindre mål enn Lehmann i kampane som kjem?(Fabianski er etter Almunia)

 

Det er jo ikkje utenkeleg at sjølv om Almunia neppe hadde gjort dei same tabbene, så kan det vere han hadde slippe inn mål i andre situasjonar, forårsaka av til dømes dårligare kommando over forsvarslinja, dårligare kommunikasjon, dårligare feltinngripen eller dårligare arbeid på streken. Eg berre spekulerar. Men det er ikkje så lett som å sei at Almunia ikkje hadde gjort desse to feila... Hadde Almunia klart å sette i gong Sagna på same måten som Lehmann før 2-1 målet mot Fulham?

 

Det er sjølvsagt berre så og så lenge ein kan tolerere feil som dette, men eg ropar ikkje etter hans hovud. Enda..

endelig en sindig stemme. :ph34r:

 

for å gå litt videre i diskusjonen: det er forsåvidt ikke så viktig om vi her inne mener det er (for store) tabber eller ikke. naa mener Wenger at det var feil av Lehmann, og Lehmann selv mener det så da er det vel mer interessant hva som blir konsekvensen av det. klarer Lehmann og fokusere og er Wenger villig til å gi han flere sjangser? hvis presset er like mye trykkoker i Lehmanns hode som inne på forumet her så er det sikkert best å la han hvile. her stoler jeg faktisk mest av alle på Wenger.

 

jeg håper allikevel fortsatt han ikke lar Senderos og Tourès markeringssvikt og unnvikelse av press gå upåaktet. og si at målet er ene og alene Lehmanns feil er å devaluere kompleksiteten i fotball til amøbestadiet.

Link to comment
Share on other sites

Det einaste spørsmålet ein treng stillle seg er: Er Almunia ein keeper som vil sleppe inn mindre mål enn Lehmann i kampane som kjem?(Fabianski er etter Almunia)

 

Det er jo ikkje utenkeleg at sjølv om Almunia neppe hadde gjort dei same tabbene, så kan det vere han hadde slippe inn mål i andre situasjonar, forårsaka av til dømes dårligare kommando over forsvarslinja, dårligare kommunikasjon, dårligare feltinngripen eller dårligare arbeid på streken. Eg berre spekulerar. Men det er ikkje så lett som å sei at Almunia ikkje hadde gjort desse to feila... Hadde Almunia klart å sette i gong Sagna på same måten som Lehmann før 2-1 målet mot Fulham?

 

Det er sjølvsagt berre så og så lenge ein kan tolerere feil som dette, men eg ropar ikkje etter hans hovud. Enda..

endelig en sindig stemme. :ph34r:

 

for å gå litt videre i diskusjonen: det er forsåvidt ikke så viktig om vi her inne mener det er (for store) tabber eller ikke. naa mener Wenger at det var feil av Lehmann, og Lehmann selv mener det så da er det vel mer interessant hva som blir konsekvensen av det. klarer Lehmann og fokusere og er Wenger villig til å gi han flere sjangser? hvis presset er like mye trykkoker i Lehmanns hode som inne på forumet her så er det sikkert best å la han hvile. her stoler jeg faktisk mest av alle på Wenger.

 

jeg håper allikevel fortsatt han ikke lar Senderos og Tourès markeringssvikt og unnvikelse av press gå upåaktet. og si at målet er ene og alene Lehmanns feil er å devaluere kompleksiteten i fotball til amøbestadiet.

 

Var det Senderos, Toure eller Lehmann som fomlet ballen i mål??

Link to comment
Share on other sites

Du tåler ikke ironi og litt intern sarkasme skjønner jeg....ømme tær?

Og som Ibsens Peer Gynt: De finnes ikke idiotiske skriverier, bare idioter som leser skriveriene... :)

 

Og å støtte spillere det gjør vi alle, men man må da ha en smule nyanse i sine meninger. Regner med at du støtter Almunia også, så han får en plass i buret. Kanskje vi kan ha begge i mål, hver sin omgang......

 

Og dine heiarop hjelper sikkert Lehmann til å prestere. Da må di skrive HØYT, jævla HØYT. Så kanskje han leser det.

 

Står Lehmann neste kamp, så er det vel soleklart at alle krysser fingre og tær for at han ikke skal begå enda en blunder, som kan koste oss poeng. Og at han skal bli like god som før VM!

Og står Almunia i målet så gjør vel du det samme.........................

 

Dette handler ikke om å støtte enkeltespiller, dette handler om å få det aller beste ut av laget. Laget er nemlig ikke bedre enn den svakeste spilleren. Og skal Arsenal bli bedre så må det være en kontinuitet med å skifte ut de som ikke presterer.

Skjønte vel sarkasmen og ironien, men var litt lei den einsidige Lehmann-kritikken og det gjekk ut over deg.. Men beklager uansett den krasse kommentaren... :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Det einaste spørsmålet ein treng stillle seg er: Er Almunia ein keeper som vil sleppe inn mindre mål enn Lehmann i kampane som kjem?(Fabianski er etter Almunia)

 

Det er jo ikkje utenkeleg at sjølv om Almunia neppe hadde gjort dei same tabbene, så kan det vere han hadde slippe inn mål i andre situasjonar, forårsaka av til dømes dårligare kommando over forsvarslinja, dårligare kommunikasjon, dårligare feltinngripen eller dårligare arbeid på streken. Eg berre spekulerar. Men det er ikkje så lett som å sei at Almunia ikkje hadde gjort desse to feila... Hadde Almunia klart å sette i gong Sagna på same måten som Lehmann før 2-1 målet mot Fulham?

 

Det er sjølvsagt berre så og så lenge ein kan tolerere feil som dette, men eg ropar ikkje etter hans hovud. Enda..

endelig en sindig stemme. :ph34r:

 

for å gå litt videre i diskusjonen: det er forsåvidt ikke så viktig om vi her inne mener det er (for store) tabber eller ikke. naa mener Wenger at det var feil av Lehmann, og Lehmann selv mener det så da er det vel mer interessant hva som blir konsekvensen av det. klarer Lehmann og fokusere og er Wenger villig til å gi han flere sjangser? hvis presset er like mye trykkoker i Lehmanns hode som inne på forumet her så er det sikkert best å la han hvile. her stoler jeg faktisk mest av alle på Wenger.

 

jeg håper allikevel fortsatt han ikke lar Senderos og Tourès markeringssvikt og unnvikelse av press gå upåaktet. og si at målet er ene og alene Lehmanns feil er å devaluere kompleksiteten i fotball til amøbestadiet.

 

kan vel si mye om markering osv hær,men i dette tilfellet så var det et ganske greit skudd som kom.

Lehmann har 2 valg-1 bokse/blokkere skuddet og satse på at man klarer å få returen ut av faresonen

eller nr 2 Holde balle i fast grep,noe han prøvde på og som gikk galt.

Rgner med at når lehmann hær prøver å holde ballen så er det også ett skudd som han i utgangspunkte mener skal være greit å holde i fast grep.

Når han så ikke klarer det,så er det en keepertabbe/feil.

Å laste forsvaret for dette synes jeg ikke blir rett,for situasjoner som dette må en keeper forvent å få,det skjer i di fleste kamper og med di beste lag.

 

Lehmann dreit seg å ferdig med det!

Håper han klarer å legge dette bak seg,for slik usikkerhet sprer seg ikke bare til han selv,men i forsvaret generelt.

Tror selv han er sterk mentalt,men det får vi nok svar på ilåpet av di neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...