Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå har vel Almunia også sagt at han føler at han fortjener å stå....

eksakt hva han har sagt skal jeg ikke si... for det gidder ikke media gjengi.... men med en gang Jensemann sier no så hopper både media og supporterene på det... Almunia kan vel si hva som helst uten at noen bryr seg nevneverdigt.... Og om uttalelsene til Jensemann er 100% riktig gjenngitt i media skal ikke jeg uttale meg om heller.....

Men uansett så tar Wenger ut den som han mener er best... Tror ikke han hører på Almunia som sier han fortjener plassen eller Lehmann som har sine lite gjennomtenkte uttalelser....

Link to comment
Share on other sites

Min tålmodighet med Lehmann holder på å ta slutt nå. Det er for mye kontroversielt rundt han og i tillegg har vel han og Almunia aldri vært særlig gode kompiser, så disse uttalelsene kommer ikke som noen noen overraskelse.

Almunia har da jammen meg vært lojal og ventet på en sjanse og spør noen meg så har han helt klart blitt en bedre keeper det siste året.

Lehmann er god, og det spesielt på strek, men driver jo hele tiden å provoserer med tull og tøys under kampene, skyter utspill i hytt og pine, hårreisende utrustninger i feltet og diverse tabber oppå det.

Det siste vi goonere trenger er hjerteproblemer pga. Jensemanns økende usikre keeperspill. :)

 

En keeper trenger etter min mening en rolig framferd i mål og det syns jeg Almunia har. Han er også en mer sikker keeper nå. Klart han også kan gjøre tabber, men det gjør jo alle keepere.

Fabianski har vi også i bakhånd, så jeg tror ikke Lehmann skal kreve førstelagsplassen sånn uten videre. I det minste må ha vise med respekt for medspillerne og mer solid keeperspill enn han har vist til nå.

 

Tror det er best for både Arsenal og Lehmann at han selges i januar, men jeg tror nok likevel Wenger gir han tilbake plassen rimelig fort....forstå det den som kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare spørre om en ting:

 

Når Lehmann kommer tilbake og kjemper om plassen. Hvis han og Almunia blir tatt ut, hva er det egentlig som skjer med Fabianski?

 

Han spiller jo ikke på reservelaget og hvis han da ikke får være med på førstelaget får han jo ingen kamptrening?

 

Dette gjelder forøvrige den keeperen som ikke blir tatt ut, uansett om det er Jens, Manuel eller Lukasz.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare spørre om en ting:

 

Når Lehmann kommer tilbake og kjemper om plassen. Hvis han og Almunia blir tatt ut, hva er det egentlig som skjer med Fabianski?

 

Han spiller jo ikke på reservelaget og hvis han da ikke får være med på førstelaget får han jo ingen kamptrening?

 

Dette gjelder forøvrige den keeperen som ikke blir tatt ut, uansett om det er Jens, Manuel eller Lukasz.

 

Det kommer vel FA-cup og Carling Cup etter hvert. Tipper Almunia "får" førstnevnte, og Fabianski sistnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig hvor lite kritikk Almunia får for den gigantiske tabben i går (som heldigvis Toure reddet). Med tanke på det hardkjøret Lehman fikk for sine.

 

Er det merkelig at han ikke får så mye kretikk for den "gigantiske" tabben ? .. Tenk deg litt om da, den gikk ikke i mål en gang eller av gjorde kampen på ett vis. Lehmann sin ene tabbe gjorde at vi har 2 poeng mindre enn vi skulle hatt. Er ikke det en viss forskjell når du gjør en tabbe og den går rett i mål eller gjør en tabbe, men forsvaret klarer å rette den opp ? For meg er det 2 forskjellige ting, er ikke vist å kritisere en keeper som gjør en tappe viss ikke tabben har noe å si på kampen, sefølgelig skal ikke tabber skje, men de kommer dem også og heldivigs når Almunia gjør noen så går de ikke i mål sånn som når lehmann gjør dem ! Takk..

Link to comment
Share on other sites

Håper Lehmann er tilbake som 1.Keeper når han er skadefri. Jeg syns rett og slett Lehmann er mye bedre enn Almuinia. Almunia var ikke spesielt god i går heller, og jeg ønsker virkelig Lehmann tilbake. Da skal det også sies, at hvis det kommer flere tabber er det bare å sette karen ut av laget. For dem må det ikke bli mer av, men ellers er han Arsenals klart beste keeper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha tilbake Lehmann. Lehmann er en god keeper som gjør en og annen tabbe, Almunia er en tabbekeeper.

Link to comment
Share on other sites

Tja, vi har fortsatt ikke gitt bort poeng med Almunia i mål. Og ja alle keepere gjør tabber noen flere enn andre og noen får større konsekvenser enn andre. Nå har godeste Jensemann gjort mange "gigant tabber" han også som ikke har resultert i mål, føler meg egentlig ganske trygg uansett hvem som vokter målet. Meneg mener fortsatt at Lehmann er gått ut på dato, om Almunia er mannen til å erstatte han vil tiden vise. Men la Almunia få stå mere enn 10kamper på rad som førstevalg før man feller noen dom over han.

 

Men så er det vel noen som sympatiserer med enkelte spillere uansett hvor dårlige de enn er, det som egentlig betyr noe er resultatene i historieboka. Vinner vi kamper er alt glemt.

Link to comment
Share on other sites

Almunia viste i går at han ikke er god nok for Premier League. Jeg har lenge trodd det, men det han viste i går motbeviste det.

 

Hadde det ikke vært for Tourè, hadde Spurs sannsynligvis vunnet. Da tenker jeg på den hodeløse utrusningen han hadde da Berbatov kom alene mot ham. Berbatov trengte kun å la ballen få en liten flikk, så var han på blankt mål. Heldigvis kom Tourè med en utrolig takling. Han virket rusten på mange andre felt også... Han var utrolig heldig som bare slapp inn ètt, for å si det slik..

 

Bring on Jensemann.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt for å bringe Jens tilbake ennå. Alumunia hadde en ikke helt overbevisende opptreden igår...men vi har ikke tapt med Alumunia i mål ennå. Som andre trenger han tillit over tid for å bli trygg.

Så inntil videre får Alumunia stå...for er aldeles ikke overbevist om at Jens er et bedre alternativ...og overbeviser ikke Alumunia nå...må Wenger se seg om etter ny keeper...eller Fabianski....

Link to comment
Share on other sites

Merkelig hvor lite kritikk Almunia får for den gigantiske tabben i går (som heldigvis Toure reddet). Med tanke på det hardkjøret Lehman fikk for sine.

 

Er det merkelig at han ikke får så mye kritikk for den "gigantiske" tabben ? .. Tenk deg litt om da, den gikk ikke i mål en gang eller av gjorde kampen på ett vis. Lehmann sin ene tabbe gjorde at vi har 2 poeng mindre enn vi skulle hatt. Er ikke det en viss forskjell når du gjør en tabbe og den går rett i mål eller gjør en tabbe, men forsvaret klarer å rette den opp ? For meg er det 2 forskjellige ting, er ikke vist å kritisere en keeper som gjør en tappe viss ikke tabben har noe å si på kampen, selvfølgelig skal ikke tabber skje, men de kommer dem også og heldivigs når Almunia gjør noen så går de ikke i mål sånn som når lehmann gjør dem ! Takk..

dette skurrer litt, gjør det ikke?

 

hvis Kolo ikke hadde vært der, hadde det altså vært en tabbe av Almunia? Almunias tabber avhenger av Kolo (og andre medspillere).

 

hvis Kolo trekker seg fra en blokkering, og Lehmann ikke rekker å reagere fordi han ikke ser skuddutgangen så er det Lehmanns feil ene og alene? Lehmann vinner fotballkamper alene.

 

hvis jeg følger denne logikken så hadde det da vel vært feil av Lehmann hvis han hadde gjort det samme som Almunia, eller rett av Lehmann hvis noen hadde stått på streken og reddet ballen han glapp?

(jeg snakker nå om Jens's andre tabbe som startet heksejakten her inne på forumet).

 

en ting til: Jens hadde plassert seg og muren bedre på Bales frispark for Tottenham. det er jeg overbevisst om. men det gjør vel ingenting, Almunia hadde jo i det tilfelle rett til å bruke laget til å frikjenne seg. vi vant. bygones.

 

jeg tenker at tabbene kan komme for hvem som helst enten man er en tysk hissigpropp med et trollstort ego eller en platinablond degos med hundeøyne, den platinablonde er vel bare mer sjarmerende. men hva vet jeg... ;)

Link to comment
Share on other sites

Almunia viste i går at han ikke er god nok for Premier League. Jeg har lenge trodd det, men det han viste i går motbeviste det.

 

Hadde det ikke vært for Tourè, hadde Spurs sannsynligvis vunnet. Da tenker jeg på den hodeløse utrusningen han hadde da Berbatov kom alene mot ham. Berbatov trengte kun å la ballen få en liten flikk, så var han på blankt mål. Heldigvis kom Tourè med en utrolig takling. Han virket rusten på mange andre felt også... Han var utrolig heldig som bare slapp inn ètt, for å si det slik..

 

Bring on Jensemann.

 

Jeg vet at det ikke var lurt av Almunia å gå ut der, men han forstyrret faktisk Berbatov nok til at han ikke klarte å komme seg forbi Tourè. I tillegg hadde han en redning da Berbatov var alene med han på litt spiss vinkel som var veldig bra!

 

jeg synes ikke han har gjort noen store tabber enda!

Link to comment
Share on other sites

jeg tenker at tabbene kan komme for hvem som helst enten man er en tysk hissigpropp med et trollstort ego eller en platinablond degos med hundeøyne, den platinablonde er vel bare mer sjarmerende. men hva vet jeg...

 

Ja, sefølgelig kommer de en eller annen gang på alle keepere, men poenge er at Lehmann har blitt slaktet mer pga. hans tabber har gått i mål ...

 

Mitt syn på Keeper Plassene er at Almunia er 1 Keeper ut sesongen, Fabianski er 2 keeper ut sesongen(Blir 1 keeper neste sesong) og Lehman har ikke sjans Lenger..

 

Har ikke Lehmann en sjangs lenger ? Pga. de to gigant tabbene han har hatt ? .. Det skjer med alle, ta en titt på videoer av Lehmann å Almunia. Da ser du hvorfor Lehmann er forsatt 1.keeper ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...