Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Almunia bør få fortsette å stå, mens Jens bør få gå til en annen klubb i januar.

 

Fabianski har dog virket veldig positiv i Carling Cup, og virker som om han kan utvikle seg til å bli en virkelig klassekeeper for oss. Er god i feltet, kommuniserer med forsvaret og er god på strek.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er ingen dårlig keeper, men han er heller ikke en keeper som skaffer deg ekstra poeng i forhold til konkurrentene. Fabianski er lovende, men ut fra det jeg har sett av han i carling Cup er det et godt stykke vei igjen før han er en keeper høyeste nivå. Han har imidlertid et utvilsomt talent. Lehmann er nok fortsatt vår beste keeper, men han spiller seg selv ut over sidelinjen og alderen taler også i hans disfavør. Han forsvinner i januar.

 

Støtter Bertie her, dette er ett av våre svakere punkter. Get me Buffon!!

Link to comment
Share on other sites

Almunia er ingen dårlig keeper, men han er heller ikke en keeper som skaffer deg ekstra poeng i forhold til konkurrentene. Fabianski er lovende, men ut fra det jeg har sett av han i carling Cup er det et godt stykke vei igjen før han er en keeper høyeste nivå. Han har imidlertid et utvilsomt talent. Lehmann er nok fortsatt vår beste keeper, men han spiller seg selv ut over sidelinjen og alderen taler også i hans disfavør. Han forsvinner i januar.

 

Støtter Bertie her, dette er ett av våre svakere punkter. Get me Buffon!!

 

Helt enig, vi trenger en ny keeper. Almunia er en helt grei keeper, men ingen matchvinner. Vi trenger en slik keeper om vi skal vinne serien, CL eller de andre cupene. Jeg føler meg mye tryggere med Almunia der baki med tanke på kommunikasjon med spillerne og tilbakespill. Jeg husker godt at jeg brukte å bite sammen tennene hver gang Lehmann fikk et tilbakespill. Almunia har greid seg fint med unntak av dagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi fremdeles ikke tapt en kamp med Alumunia i mål.

Han gjorde en tabbe mot MU, men ser fremdeles ingen grunn til å

sette inn Jens. Tabbene hans var mye verre og det på 2 kamper.

Er også usikker på hva skjer med teamspiriten som er så bra

nå med å skifte ut Alumunia med en Jens som ikke hever laget.

Nei kjør på Alumunia videre. Ser ennå ingen grunn til å skifte han ut

etter en litt overivrig utrusning. Tror Lehmann er på vei vekk og ny keeper blir handlet inn i januar uansett.

Alumunia har vært stabil og laget fungerer bra med Manuel i mål.

Link to comment
Share on other sites

keeperproblemt vårt er bekymrigsverdig. Hverken Lehmann eller Almunia er etter mitt skjønn gode nok for Arsenal. Lehmann spolerte sine sjangser tidligere i sesongen, men jeg synes heller ikke Almunia har vært overbevisende.

I går hadde han to store tabber som var helt like. Det ble mål på det ene. Synes også at frisparkmålet til Tottenham mot oss så ut som en keepertabbe. Jeg er ganske sikker på at de fleste PL-keepere hadde tatt den.

Håper for all den Wenger henter inn en keeper i januar. Men jeg har sterke tvil.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er for dårlig for Arsenal, ingen tvil om det. Hadde Lehmann holdt kjeft og ikkje oppført seg som ein drittsekk, ville han stått i mål mot Slavia onsdag. Lehmann har ødelagt for seg sjølv. Håper han forsvinner i januar, og ein ny keeper kjem inn. Viss ikkje stiller Arsenal langt svakare på keeperplassen enn dei andre topplaga, og det svekker gullsjangsen vår betydelig...

Link to comment
Share on other sites

Almunia er for dårlig for Arsenal, ingen tvil om det. Hadde Lehmann holdt kjeft og ikkje oppført seg som ein drittsekk, ville han stått i mål mot Slavia onsdag. Lehmann har ødelagt for seg sjølv. Håper han forsvinner i januar, og ein ny keeper kjem inn. Viss ikkje stiller Arsenal langt svakare på keeperplassen enn dei andre topplaga, og det svekker gullsjangsen vår betydelig...

 

almunia var dårlig mot Liverpool.

Mot Man U var han rett og slett ræva.

2 elendige utspill, ett farlig utkast til Sagna, og elendig på begge målene. Begge målene var keeper tabber.

Han gjorde ikke noe bra i det hele tatt.

Jeg ser frem til å få Jens tilbake i målet fram til vi får en ny keeper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia er for dårlig for Arsenal, ingen tvil om det. Hadde Lehmann holdt kjeft og ikkje oppført seg som ein drittsekk, ville han stått i mål mot Slavia onsdag. Lehmann har ødelagt for seg sjølv. Håper han forsvinner i januar, og ein ny keeper kjem inn. Viss ikkje stiller Arsenal langt svakare på keeperplassen enn dei andre topplaga, og det svekker gullsjangsen vår betydelig...

 

almunia var dårlig mot Liverpool.

Mot Man U var han rett og slett ræva.

2 elendige utspill, ett farlig utkast til Sagna, og elendig på begge målene. Begge målene var keeper tabber.

Han gjorde ikke noe bra i det hele tatt.

Jeg ser frem til å få Jens tilbake i målet fram til vi får en ny keeper.

 

BE

 

Synes det du skriver er helt bak mål.

Almunia reddet det som var mulig å ta mot liverpool,og mot united hadde han nok litt skyld i 2-1 målet.

Vist du mener at han skulle reddet 1-0 målet så synes jeg du er veldig streng,det er tross alt gallas som slår ballen i mål med handen,den er langt fra lett å gjøre noe med.

 

At noen utspill iblandt blir dårlig,det ser man stadig vekk med alle keepere,spesielt lehmann.

Jeg for min del har ikke lengre hjertet i halsen når vi spiller tilbake til keeper,i motsetning til før når lehman voktet buret.

 

At du vil ha lehman tilbake tar jeg som et tegn på at du synes di uttalelsene han har kommet med den siste tiden mot kollega og manager er greit?

Link to comment
Share on other sites

Almunia er for dårlig for Arsenal, ingen tvil om det. Hadde Lehmann holdt kjeft og ikkje oppført seg som ein drittsekk, ville han stått i mål mot Slavia onsdag. Lehmann har ødelagt for seg sjølv. Håper han forsvinner i januar, og ein ny keeper kjem inn. Viss ikkje stiller Arsenal langt svakare på keeperplassen enn dei andre topplaga, og det svekker gullsjangsen vår betydelig...

 

almunia var dårlig mot Liverpool.

Mot Man U var han rett og slett ræva.

2 elendige utspill, ett farlig utkast til Sagna, og elendig på begge målene. Begge målene var keeper tabber.

Han gjorde ikke noe bra i det hele tatt.

Jeg ser frem til å få Jens tilbake i målet fram til vi får en ny keeper.

 

BE

 

Almunia reddet oss mot Liverpool da. Og som sagt, ingen keepre står mange kamper uten å gjøre 1 miss i løpet av en sesomg.

La Almunia stå en del kamper, og han kan bli god...

 

Heller Almunia enn Lehmann har jeg alltid sagt!

Link to comment
Share on other sites

Almunia er for dårlig for Arsenal, ingen tvil om det. Hadde Lehmann holdt kjeft og ikkje oppført seg som ein drittsekk, ville han stått i mål mot Slavia onsdag. Lehmann har ødelagt for seg sjølv. Håper han forsvinner i januar, og ein ny keeper kjem inn. Viss ikkje stiller Arsenal langt svakare på keeperplassen enn dei andre topplaga, og det svekker gullsjangsen vår betydelig...

 

almunia var dårlig mot Liverpool.

Mot Man U var han rett og slett ræva.

2 elendige utspill, ett farlig utkast til Sagna, og elendig på begge målene. Begge målene var keeper tabber.

Han gjorde ikke noe bra i det hele tatt.

Jeg ser frem til å få Jens tilbake i målet fram til vi får en ny keeper.

 

BE

 

Almunia reddet oss mot Liverpool da. Og som sagt, ingen keepre står mange kamper uten å gjøre 1 miss i løpet av en sesomg.

La Almunia stå en del kamper, og han kan bli god...

 

Heller Almunia enn Lehmann har jeg alltid sagt!

 

Det er vell akkurat det som er cluet, Almunia kan bli god, han har i mine øyne stått ok, men kommer nok ikke til å bli så mye bedre enn den middelmådige keeperen han er i dag. Han er ikke dårlig han er bare ikke god. :)

Link to comment
Share on other sites

Dere som ikke syns Almunia er god nok. Jeg mener resultatene taler for seg, og det er ingen tvil at han har mange gode egenskaper. Hvis dere lar en liten feilvurdering veige opp for alt det bra han har gjort, da syns eg synd på dåkk. De tabbene Jens har gjort er da ti ganger verre en det Almunia har gjort etter at han fikk sjansen denne sesongen. Om det skulle hvise seg at Almunia ikke er rett mann, så må det kjøpes inn en som er bedre enn jens og almunia.

 

Almunia har hatt mange kanon redninger, men det prates lite om det. Har lagt merke til at veldig mange på dette forumet KUNN henger seg opp i de negative tingene, og så ser de ikke alt det positive som skjer i løpet av en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Keeperduellen er virkelig reell. Det får vi bekreftet når Wenger antyder hvor liten tabbekvote Almunia faktisk har. To dårlige kamper kan være nok. Det er listen!

 

Jeg synes vi er i en fin-fin situasjon med Almunia og Lehmann. Her er det krig om plassen, og Wenger kan ikke ønske seg noe bedre. Og til alle som klager, - om vi så kjøper en keeper fra øverste hylle er det ikke sikkert han slår til. Å kjøpe keeper er et stort sjansespill.

 

Derfor synes jeg vi skal ta det rolig og la disse to keeperne kjempe ut sesongen. Jeg tror ikke Wenger handler keeper til nyåret!

Link to comment
Share on other sites

På keeperplassen har vi etter mitt syn hele tre målvakter som holder PL standard (uten å ha sett for mye av Fabianski er jeg overbevist om at han også duger). Bredden er altså svært god, men det hjelper ikke å ha tre keepere som kunne stått for de fleste PL lag, å stå for en gullkandidat krever det lille elstra, og det er nettopp her jeg er usikker.

 

Lehmann vet vi alle hva står for på sitt beste, og da er han så absolutt en toppkeeper i Europa. Litt for mange tabber, alderen på feil side og upasselige kommentarer i media, samt tidvis hårreisende oppførsel på banen (han var vel oppe i tosifra antall gule kort forrige sesong, må vel nesten være rekord?) har gjort at mange er litt imot ham. Fabianski er nok fortsatt for ung og urutinert for en gullkandidat. Da står man igjen med Almunia, som har gjort sakene sine godt i cupene i fjor og i starten av denne sesongen. Med unntak av ligacupfinalen i fjor kan jeg ikke engang huske sist vi tapte en kamp med Almunia som burvokter, og det er naturlignok et stort pluss for ham. Så langt i sesongen har laget "svevd" og jeg føler ikke at vi har fått noen fasit på Almunias kvaliteter ennå, til tross for at det har vært spilt ca 15 kamper i år. Først når man får ting litt imot seg vil vi så en pekepinn på om Almunia er god nok eller ikke, og det krever ofte førstelagsspill over en hel sesong. Spørsmålet da er om vi har råd til å teste han nå som vi har fått en så god start, og nå som vi faktisk ser ut til å kunne utfordre gullet.

 

Jeg er veldig usikker på om spanjolen bør satses på. Han har utvilsomt noen gode redninger på samvittigheten, og virker mye tryggere (tenker mest på det han gjørr med ball i beina og delvis på feltarbeid) enn Lehmann. Likevel har vi sett noen eksempler på svakt keeperspill, også fra hans side. For mens Lehmann slipper inn mål etter rene tabber mener jeg heller at Almunia slipper inn mål ved noe som av og til kan kalles svakt keeperspill, for eksempel ved ManUs mål. Men han har fortsatt noe å gå på , og han bør hvertfall få tida frem til nyåret til å vise seg på. Holder han seg på samme nivå til da, noe jeg faktisk tror han vil gjøre, gir jeg Almunia grønt lys for resten av sesonen.

Link to comment
Share on other sites

Keeperduellen er virkelig reell. Det får vi bekreftet når Wenger antyder hvor liten tabbekvote Almunia faktisk har. To dårlige kamper kan være nok. Det er listen!

Det var lista for Lehmann, så då bør den vel vere det for Almunia og.

Link to comment
Share on other sites

Almunia er for dårlig for Arsenal, ingen tvil om det. Hadde Lehmann holdt kjeft og ikkje oppført seg som ein drittsekk, ville han stått i mål mot Slavia onsdag. Lehmann har ødelagt for seg sjølv. Håper han forsvinner i januar, og ein ny keeper kjem inn. Viss ikkje stiller Arsenal langt svakare på keeperplassen enn dei andre topplaga, og det svekker gullsjangsen vår betydelig...

 

almunia var dårlig mot Liverpool.

Mot Man U var han rett og slett ræva.

2 elendige utspill, ett farlig utkast til Sagna, og elendig på begge målene. Begge målene var keeper tabber.

Han gjorde ikke noe bra i det hele tatt.

Jeg ser frem til å få Jens tilbake i målet fram til vi får en ny keeper.

 

BE

 

Er vel en prestasjon i seg selv å se så svart på ting.

 

Almunia med 2 elendige utspill - Lehmann er da fantastisk på tilbakespill / utspill? Du må ha hatt bind for øynene de siste sesongene. Lehmann skal ha for at han er fantastisk på utkast, der kommer nok Almunia litt for kort i forhold.

 

Mener du virkelig, at målet til Rooney/Gallas er en keepertabbe? Almunia er nløyaktig der han skal være, og selve skuddet til Rooney hadde han reddet, men når Gallas er borti med handa og den går i mål, så er keeper sjanseløs - Og det må du da virkelig skjønne. 2-1 målet er en keepertabbe, man skal aldri gå ut når det er en duell mellom 2 spillere om ballen - Men det gjør Lehmann opptill flere ganger pr. sesong, og det gjør alle andre keepere også - kalles feilvurdering og det skjer noen ganger i løpet av sesongen. Hadde han stått på strek så hadde det blitt mål alikevel.

 

Jeg er åpne for alle 3 av våre keepere i mål, så lenge de har rett holdning og viser resultater. Eneste keeper som oppfører seg som "folk" pr. dags dato er FAbianski, og det er fordi han prøver å vise seg frem på trening / reservelag og i ligacup - Fordi han vet at det er måten å gjøre det på. Almunia lar seg hisse opp av Lehmann, noe jeg forstår godt - og han har hatt enkelte utsagn som kunne vært unngått.

 

Men Lehmann.. Han er i en klasse for seg selv. Han kritiserer Almunia, Fabianski, Kapteinene våre, MANAGEREN vår, og laget generelt. Det er ufyselig, og er på nippet til å kvalifisere til direkte rødt kort og kastes på hue og ræva ut av klubben. Det burde de fleste være enig i, og er man ikke det så setter man 1 spiller høyere enn klubben, og det er direkte usunt.

 

Etter min mening, så burde Almunia stå videre, men gjør han tabber som er i nærheten av Lehmann-typen, så er veien kort til Fabianski. Men som mange sier, jeg tror Lehmann forsvinner på nyåret, og det er faktisk mulig at vi får en rekord-signing til klubben. Flere keepere som er rapportert ulykkelige i sine nåværende klubber som er keepere i verdens-klasse.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er jo kva som er å sette en spelar høgare enn klubben.

 

Viss du veit at du har ein betre keeper på benken, og lar være å bruke han på grunn av ting som er blitt sagt, eller viss du setter den betre keeperen i mål og lar klubben tjene på det?

 

No seier eg ikkje at det rette er å setje Lehmann i mål igjen, men vil ikkje sei at det er å sette spelaren over klubben om ein set han i mål igjen. Kanskje tvert om?

Link to comment
Share on other sites

Var det vel mer med tanke på at han ikke skal ha klippekort og komme inn igjen så fort han er skadefri, så lenge Almunia har gjort sine saker meget bra i 10 kamper nå.

 

Så kan man jo igjen diskutere hvorvidt Almunia virkelig har stått meget bra i 10 kamper nå. Synes han gjør litt for mange snodige avgjørelser, som har ledet til et par mål, og kunne hatt langt større konsekvenser.

 

Når det er sagt, vil jeg ikke se Jensemann i mål igjen noen sinne for Arsenal, så valget mitt ligger ennå på Almunia, til tross for dette.

 

Jeg skulle mest ha sett en ny keeper i klubben (gamlere, mer etablert og rutinert enn Lukasz) til januar da. Vi har virkelig et keeperproblem on our hands her.

Link to comment
Share on other sites

Var det vel mer med tanke på at han ikke skal ha klippekort og komme inn igjen så fort han er skadefri, så lenge Almunia har gjort sine saker meget bra i 10 kamper nå.

 

Så kan man jo igjen diskutere hvorvidt Almunia virkelig har stått meget bra i 10 kamper nå. Synes han gjør litt for mange snodige avgjørelser, som har ledet til et par mål, og kunne hatt langt større konsekvenser.

 

Når det er sagt, vil jeg ikke se Jensemann i mål igjen noen sinne for Arsenal, så valget mitt ligger ennå på Almunia, til tross for dette.

 

Jeg skulle mest ha sett en ny keeper i klubben (gamlere, mer etablert og rutinert enn Lukasz) til januar da. Vi har virkelig et keeperproblem on our hands her.

 

Vist dette er et virkelig keeperproblem så vet tydligvis ikke jeg hva det er.

Husket vi måtte bruke john lukic for noen år tilbake i en alder av 40+,da synes jeg vi hadde et problem.

Det vi har nå minner mere om et luksusproblem.

Link to comment
Share on other sites

Var det vel mer med tanke på at han ikke skal ha klippekort og komme inn igjen så fort han er skadefri, så lenge Almunia har gjort sine saker meget bra i 10 kamper nå.

Enig i at så lenge ein keeper står bra, så skal han få lov å stå vidare. MEN; Almunia er ingen verdsklassekeeper, og på lang sikt inga god løysing. Det tykkjer eg også han har vist, sjølv om han har stått bra. Laget har vore i ei enorm flytsone, og det hjelper keeperen. Brølarar som mot ManU og tabbe som ikkje fører til mål mot Liverpool (Alonso-hands) er byrja å minne mistenkeleg om ein keeper som ikkje er god nok for dei store oppgjera. Og då kan ein spørre seg om det ikkje kunne vore betre for klubben med Lehmann? Svaret kan vere ja, eller nei - eg veit ikkje, men dersom svaret er ja, så er det dumt at vi taper poeng berre fordi ein person har sagt dumme ting.

Link to comment
Share on other sites

Almunia reddet oss definitivt igår med kampens eneste høydepunkt.

Noen keeperproblem er vi langt fra å ha.

Du tenker på utrusninga der han veldig fort kunne ha blitt lobba over?

Link to comment
Share on other sites

Almunia reddet oss definitivt igår med kampens eneste høydepunkt.

Noen keeperproblem er vi langt fra å ha.

Du tenker på utrusninga der han veldig fort kunne ha blitt lobba over?

 

Kunne,blitt,hvis ikke osv. Fakta er at han reddet oss der etter en godt timet utrusning...så

enkelt er det. Eller ble ballen lobbet over han???Ikke den kampen jeg så..

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...