Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det som er fakta her er vel at vi ikke har noen suveren toppkeeper i klubben, Almunia er rett og slett for dårlig, og denne sesongen har også Lehmann vist klare svakhetstegn.

 

Personlig kunne jeg tenkt meg to forsterkninger på dagens lag, en toppkeeper som Buffon og en ving, gjerne en som kan spille på begge sider. Hadde Reyes ikke vært så dum så hadde vi hatt en av spillertypene i klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"Almunia has also said a lot in the past," said Lehmann in an interview to be published in Der Spiegel magazine on Monday. "He hasn't won anything for us yet.

 

"Once he even said he was one of the best in Europe. But his performances have not made me have any serious concerns."

 

Greit nok å ha sjøltillitt, men det må då gå ann å være litt ydmyk i blant, Jens. I hvertfall den siste kommentaren kunne han spart seg for...

Link to comment
Share on other sites

"Almunia has also said a lot in the past," said Lehmann in an interview to be published in Der Spiegel magazine on Monday. "He hasn't won anything for us yet.

 

"Once he even said he was one of the best in Europe. But his performances have not made me have any serious concerns."

 

Greit nok å ha sjøltillitt, men det må då gå ann å være litt ydmyk i blant, Jens. I hvertfall den siste kommentaren kunne han spart seg for...

 

Enig. Almunia har tross alt vært keeper for oss i denne fantastiske sesongstarten og ikke gjort seg bort i det hele tatt. Synd Lehmann skal være så frekk i kjeften.

Almunia har ikke blitt satt på de aller største prøvene, men har levert det som forventes i Arsenal. Husker å mene at mange her i forumet var litt redde for hvordan Almunia skulle dirigere forsvaret når han kom inn for Jens. Virker som han har gjort det ganske så bra. Vi har sluppet inn svært lite mål med Almunia i mål. Kanskje en indikasjon på at han dirigerer forsvaret så bra at han slipper å få de vanskeligste sjansene mot seg?

 

Så lenge vi gjør det så bra som nå synes jeg Almunia fortjener å fortsette i mål selv om Jens blir skadefri. Kanskje Lehmanns tid i Arsenal begynner å gå mot slutten?

Link to comment
Share on other sites

Mener bestemt at Jens hadde reddet de fleste målene Almunia har sluppet inn.

F.eks frisparket mot Spurs. Hær klarer han ikke å dirigere muren, og plasserer seg helt feil i målet. det samme gjordet han mot Pompay hvor han ga en livsfarlig retur på et slapt frispark som gikk midt på mål.

Heldigvis satte de returen over, om ikke ville det blitt omtalt som tabbe (iallefall svakt keeperspill).

 

Forskjellen er at Lehmann har vært maks uheldig på de 2 tabbene sine, mens Almunia har vært maks heldig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en følelse av at Alumunia hadde reddet de Lehmann slapp inn og....

Syns Alumunia har blitt bedre både på å sette spillet igang og han er uredd i feltet.

Alumunia har definitivt ikke gjort seg bort.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke påstå at Lehmann hadde reddet det Almunia har sluppet inn, men jeg mener helt klart at Almunia også har gjort opptil mange feil som ikke har blitt lagt merke til så godt fordi det ikke har straffa seg. Jeg har ikke noe imot Almunia, faktisk tvert imot. Men jeg er klar for å se Lehmann tilbake.

Link to comment
Share on other sites

"Almunia has also said a lot in the past," said Lehmann in an interview to be published in Der Spiegel magazine on Monday. "He hasn't won anything for us yet.

 

"Once he even said he was one of the best in Europe. But his performances have not made me have any serious concerns."

 

Greit nok å ha sjøltillitt, men det må då gå ann å være litt ydmyk i blant, Jens. I hvertfall den siste kommentaren kunne han spart seg for...

 

Enig. Almunia har tross alt vært keeper for oss i denne fantastiske sesongstarten og ikke gjort seg bort i det hele tatt. Synd Lehmann skal være så frekk i kjeften.

Almunia har ikke blitt satt på de aller største prøvene, men har levert det som forventes i Arsenal. Husker å mene at mange her i forumet var litt redde for hvordan Almunia skulle dirigere forsvaret når han kom inn for Jens. Virker som han har gjort det ganske så bra. Vi har sluppet inn svært lite mål med Almunia i mål. Kanskje en indikasjon på at han dirigerer forsvaret så bra at han slipper å få de vanskeligste sjansene mot seg?

 

Så lenge vi gjør det så bra som nå synes jeg Almunia fortjener å fortsette i mål selv om Jens blir skadefri. Kanskje Lehmanns tid i Arsenal begynner å gå mot slutten?

Almunia syns jeg har vært meget god, og det viser resultatene også. Det virker også som om at spillerne er mere rolig og konsentrert med Almunia mellom stengene. Bortsett fra noen feilplasseringer ved dødball, har han vært virkelig solid til nå. De småtabbene som har vært er jo bare blåbær i forhold til de Jens bruker å gjøre.

Jens er både ufin med motspillere og medspillere, og jeg håper Wenger bare tar og selger han i januar vinduet. Makan til oppførsel :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Er ny her på forumet, digg å endelig kunne ta del i debattene her inne :)

 

Ser på dette som en kinky situasjon. Velger Wenger Lehmann foran Almunia i kommende kamper, vil nok Almunia vurdere klubbskifte. Velger han Almunia vil nok disse kraftsalvene fra tyskerens side øke i omfang. Tror vel neppe så veldig mange klubber er interresert i Jens lenger pga hans alder. Tror nok en av keepernes karriere er over i arsenaltrøya innen neste sesong.

 

Tror nok Wenger kommer til å gå for Almunia i de kommende kampene, da får han en virkelig indikasjon på at Almunia kan holde støyten i kamper der han virkelig får bryne seg. Har ikke blitt helt overbevist av hans styrke enda, synes forsatt han gjør noen unødvendige feil.

 

Uansett Wenger knows

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du vere! :)

 

Eit godt og vettugt innlegg, og ein god start på forumet for din del.. :P

 

Er enig i at Wenger sannsynlegvis vil fortsette med Almunia mellom stengene, og det blir så absolutt spennande å sjå korleis Jens taklar dette.. Det bør uansett ikkje kome som noko sjokk for han..

Link to comment
Share on other sites

Per dags dato fortjener Almunia førsteplassen ! Håper at Wenger kommer til å bruke han selv om Lehmann er tilbake. Det fordi Lehmann er ute til neste år garantert ! Å da er Almunia mye mær kamp klar enn hvis han hadde bare spilt Cupkampene, som da kommer til å skje hvis Lehmann forsette som førstekeeper ! .. Almunia har vist at han har styrke selv om han ikke har hatt det største motstanderene enda, men de kommer så for vi see hva som skjer da !

Etter min mening har Lehmann godt ut på dato for lengst !

 

Lehmann begynner fort å glemme (noe som skylder alderen ?:S)

 

Jeg håper og tror at Wenger lar Almunia få prøve seg ! Det hjelper både for selvtilliten hans og for kommende sessong !

Link to comment
Share on other sites

the sun skriv idag at Man City vil ha Lehmann, pris visstnok £1 mill.

 

skal vi hente inn ny keeper i januar, så bør det vere ein som ikkje har spelt e-cup denne sesongen. Sånn sett kan jo Robert Green passe bra, men frykter at det kan bli ei ny Richard Wright-oppleving.

 

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...2794190,00.html

Fant en til. Skjønner egentlig ikke hva de skal med Lehmann. Kasper Schmeichel er vel mer enn god nok, og i tillegg mye yngre!

Link to comment
Share on other sites

the sun skriv idag at Man City vil ha Lehmann, pris visstnok £1 mill.

 

skal vi hente inn ny keeper i januar, så bør det vere ein som ikkje har spelt e-cup denne sesongen. Sånn sett kan jo Robert Green passe bra, men frykter at det kan bli ei ny Richard Wright-oppleving.

 

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...2794190,00.html

Fant en til. Skjønner egentlig ikke hva de skal med Lehmann. Kasper Schmeichel er vel mer enn god nok, og i tillegg mye yngre!

 

 

De vil kansje ha litt mer rutine bak, men rutinen hjelper ikke hvis Lehmann tapper seg ut vær kamp. Men det for jo tiden vise <_<

Link to comment
Share on other sites

Selg, selg, selg ;). Og helst så snart som mogleg, før Eriksson oppdagar at det ikkje let seg gjere å skvise det gigantiske egoet hans innanfor stadionportane i Manchester.

Maken til usympatisk haldning er det heldigvis lenge mellom kvar gong ein opplever frå ein Arsenal-spelar. Oppførselen hans overfor Almunia er berre pinleg, og han kan med fordel jekke seg nokre hakk ned. Ein plar kalle franskmenn arrogante, men på dette området stiller denne tyskaren verkeleg i ei klasse for seg sjølv. Av dei fire sesongane han har vore her, er det kun ein av dei han har vist verdsklasse. Elles har det i beste fall vore på det jamne. Som alle andre som har spelt for Arsenal fortener Lehmann ei viss respekt, men denne karen kjem eg ikkje til å sakne.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt oppgitt over at Lehmann skal hisse seg sånn opp. Irriterende at en spiller som nesten ikke har spilt i høst skal komme med idiotiske kommentarer som kan virke negativt på spillergruppen.

 

Skal vedde på at Lehmann ikke er en del av den gode spiriten laget har for tiden...

 

Jens er en god keeper for all del, men respekten han hadde etter unbeaten-sesongen og ifjor da vi nådde CL-finalen begynner å bli borte...

Link to comment
Share on other sites

Syntes Almunia er undervurdert. Har aldri sett han tabbe seg ut. Og han har noen utrolige utkastninger. Med Lehman og Fabianski i tillegg pluss Mannone har vi en god keepergjeng. Ikke nødvendig med kjøp av toppkeeper.

 

 

Jeg synes Almunia er meget overvurfert. Jeg har aldri sett han utmerke seg, og når det gjelder i gangsetting rekker han ikke Lehmann til knærne.

 

Jeg håper, tror og forventer at Jens er tilbake i mål mot Bolton.

 

Dersom Fabianski ikke er bedre enn Almuinia har vi et stort keeper problem når Lehmann høyst sannsynlig er ferdig i klubben etter denne sesongen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er litt vanskelig å si veldig mye ut i fra det vi har sett av Almunia i de kampene Lehmann har vært fraværende. Det har faktisk ikke skjedd SÅ mye imot oss. Han har hatt noen redninger vi kan kalle gode, men han har også hatt opptil flere minitabber/dårlige inntredener. Lehmann har alltid hatt gode redninger han også, og helhetlig ser jeg på ham som en keeper som er ganske mye bedre enn Almunia. Kan ikke tenke meg at Lehmann kommer til å ha like høy tabbestatistikk som han har hatt i PL 07/08 til nå. For oss som ser på og ser at slikt skjer, så får vi litt angst hver gang lignende situasjoner oppstår. Men jeg tror Lehmann er sterk noe mentalt til å shake hendelsene av seg, og at han ikke får noen slags prestasjonsangst fordi han har driti seg ut allerede. Lehmann har nå fått seg litt pause, men har holdt seg litt i gang med Tyskland. Lehmann er klar for kamp mot Bolton, og stiller sterkere enn Almunia.

 

Ja til Lehmann i buret.

Link to comment
Share on other sites

Blir bare helt tåpelig og bytte på keepre frem og tilbake hele sesongen. Håper og tror at Wenger vil velge Almunia før Lehmann denne sesongen. Hvis Lehmann blir valgt forsvinner Almunia neste sommer, om ikke i januar!

 

Ja til Almunia i målet!

Link to comment
Share on other sites

Lehmann er en idiot! Kommer med en haug med tåpelige og frekke kommentarer til lagkamerat Almunia, bare for å dekke over sine svært tabbete opptredener tidligere i sesongen.

 

Tviler på at Manuel engang har sagt det som Lehmann påstår.

 

Selg Jens før han ødelegger moralen i laget!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...