Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Seier berre at dersom spissen til Slavia Praha hadde gjort det litt bedre, så kunne han lobbe balle over, og setje ballen relativt lett i mål. Dårlig utnytting av ein nølande opptreden frå Almunia. Då hadde alle sagt at Almunia var på halvdistanse, noko eg tykkjer han er uansett...

Link to comment
Share on other sites

Keeperduellen er virkelig reell. Det får vi bekreftet når Wenger antyder hvor liten tabbekvote Almunia faktisk har. To dårlige kamper kan være nok. Det er listen!

Det var lista for Lehmann, så då bør den vel vere det for Almunia og.

 

 

Det var nok neppe de to kampene alene som felte Lehmann, han har nok tabbet seg betydelig mere enn det, og Wenger ble vel kanskje lei alle tabbene over tid utført av Lehmann?

Desuten tror jeg Wenger spiller med den keeperen han føler er best tabber eller ei!!

Link to comment
Share on other sites

Seier berre at dersom spissen til Slavia Praha hadde gjort det litt bedre, så kunne han lobbe balle over, og setje ballen relativt lett i mål. Dårlig utnytting av ein nølande opptreden frå Almunia. Då hadde alle sagt at Almunia var på halvdistanse, noko eg tykkjer han er uansett...

 

Synes bestandig du har gode argumenter,men denne gangen er jeg veldig uenig med deg.

Dersom spissen til pravia hadde vært litt bedre så hadde han garantert puttet den ballen i mål vist almunia ble stående.

At han valgte å gå ut og gjøre målet mindre,samtidig som gallas la press fra siden gjorde dette til en rett avgjørelse av almunia.

 

At han er mye på halvdistanse er godt mulig,men noe må han gjøre rett.

Vi har 0 baklengs i championsleague og er ubeseiret i serien.

Virker også som om gutta der bak er mere trygg og føler seg tryggere med almunia.

Link to comment
Share on other sites

Almunia reddet oss definitivt igår med kampens eneste høydepunkt.

Noen keeperproblem er vi langt fra å ha.

Du tenker på utrusninga der han veldig fort kunne ha blitt lobba over?

 

Kunne,blitt,hvis ikke osv. Fakta er at han reddet oss der etter en godt timet utrusning...så

enkelt er det. Eller ble ballen lobbet over han???Ikke den kampen jeg så..

 

Begge har et poeng. Almunia ruste ut og stressa skytteren slik at han fikk dårlig tid og skøt rett på manuel, men kunne fort som blir sagt, lett blitt lobba over. Da hadde det kanskje vært

kampens nedtur... Tror Gallas (?) hadde håndert det hvis ikke Almunia hadde rykka ut.. =)

Link to comment
Share on other sites

Almunia reddet oss definitivt igår med kampens eneste høydepunkt.

Noen keeperproblem er vi langt fra å ha.

Du tenker på utrusninga der han veldig fort kunne ha blitt lobba over?

 

Kunne,blitt,hvis ikke osv. Fakta er at han reddet oss der etter en godt timet utrusning...så

enkelt er det. Eller ble ballen lobbet over han???Ikke den kampen jeg så..

 

Begge har et poeng. Almunia ruste ut og stressa skytteren slik at han fikk dårlig tid og skøt rett på manuel, men kunne fort som blir sagt, lett blitt lobba over. Da hadde det kanskje vært

kampens nedtur... Tror Gallas (?) hadde håndert det hvis ikke Almunia hadde rykka ut.. =)

 

Kunne aldri blitt en lobb ut i fra den situasjonen som det ble ! Fordi Almunia var så passe nærme at spilleren ikke så mål å ikke har sjangs til å lobbe. Men hvis Almunia hadde kommet 0,5 sekunder etter kunnet det bli fort en lobb, men Almunias timing på den situasjonen kunne ikke blitt bedre

Link to comment
Share on other sites

Enig i at så lenge ein keeper står bra, så skal han få lov å stå vidare. MEN; Almunia er ingen verdsklassekeeper, og på lang sikt inga god løysing. Det tykkjer eg også han har vist, sjølv om han har stått bra. Laget har vore i ei enorm flytsone, og det hjelper keeperen. Brølarar som mot ManU og tabbe som ikkje fører til mål mot Liverpool (Alonso-hands) er byrja å minne mistenkeleg om ein keeper som ikkje er god nok for dei store oppgjera. Og då kan ein spørre seg om det ikkje kunne vore betre for klubben med Lehmann? Svaret kan vere ja, eller nei - eg veit ikkje, men dersom svaret er ja, så er det dumt at vi taper poeng berre fordi ein person har sagt dumme ting.

 

Støtter Paddy her! Til tross for en imponerende rekke av Arsenal, så er jeg fremdeles ikke ikke trygg på Almunia. Som det nevnes, så flytter også han på en gedigen bølge sammen med laget.

 

Tror fremdeles Lehmann er en bedre keeper, men ser helt klart at Arsenal kan få trøbbel på dette området.

Link to comment
Share on other sites

Tror fremdeles Lehmann er en bedre keeper, men ser helt klart at Arsenal kan få trøbbel på dette området.

 

Arsenal kan ikke få trøbbel på dette området. Vi har trøbbel på dette området!

Men er enig at Lehmann forsatt er en bedre keeper, men bør han ikke gå snart ? :S

Det eneste Wenger burde tenkt på nå til januar er en klassekeeper ikke en middelsmodig Almunia (som ikke holder helt toppstandard) eller en rusten Lehmann som har vell så og si godt ut på dato :S

Link to comment
Share on other sites

Tror fremdeles Lehmann er en bedre keeper, men ser helt klart at Arsenal kan få trøbbel på dette området.

 

Arsenal kan ikke få trøbbel på dette området. Vi har trøbbel på dette området!

Men er enig at Lehmann forsatt er en bedre keeper, men bør han ikke gå snart ? :S

Det eneste Wenger burde tenkt på nå til januar er en klassekeeper ikke en middelsmodig Almunia (som ikke holder helt toppstandard) eller en rusten Lehmann som har vell så og si godt ut på dato :S

Dere og de middels modige keeperne.

 

Almunia er middelmådig. God nok til å stå i kamper der vi knapt har sjanser imot. En absolutt toppkeeper er ønskelig. Men hvor finner vi det?

 

Svaret er Lehmann. Selv om jeg ser problemene med uttalelsene hans.

Link to comment
Share on other sites

Seier berre at dersom spissen til Slavia Praha hadde gjort det litt bedre, så kunne han lobbe balle over, og setje ballen relativt lett i mål. Dårlig utnytting av ein nølande opptreden frå Almunia. Då hadde alle sagt at Almunia var på halvdistanse, noko eg tykkjer han er uansett...

 

Synes bestandig du har gode argumenter,men denne gangen er jeg veldig uenig med deg.

Dersom spissen til pravia hadde vært litt bedre så hadde han garantert puttet den ballen i mål vist almunia ble stående.

At han valgte å gå ut og gjøre målet mindre,samtidig som gallas la press fra siden gjorde dette til en rett avgjørelse av almunia.

 

At han er mye på halvdistanse er godt mulig,men noe må han gjøre rett.

Vi har 0 baklengs i championsleague og er ubeseiret i serien.

Virker også som om gutta der bak er mere trygg og føler seg tryggere med almunia.

 

Kan være enig i at Almunia ikke er en keeper i verdensklasse...det er heller ikke Lehmann lengre,

men å komme med slike påstander etter glimrende keeperarbeid blir for dumt.

Er det ikke feil må vi finne på noe for å justifisere egne meninger.

Slik det er blitt gjort med Senderos,Lauren,Gilberto osv.

 

Nå er ikke jeg en stor tilhenger av Almunia men urettferdig kritikk har jeg

lite sans for.

Hva enn Wenger velger å gjøre med keepersituasjonen så har foreløpig ikke Almunia gjort seg bort.

Wenger knows...blir dog ikke forundret hvis en keeper blir handla inn i januar og

en tysker solgt.

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen igår, så synes jeg Almunia fortsatt gjør en god jobb. Han har uten tvil god hjelp av forsvaret også, og han kan ikke klandres for målet - Helt og holdent Eboue sin feil som ikke klarer å klarere den ballen.

 

Fabianski får nok prøve seg han - ligacup og hvem vet, kanskje FA-cup også:blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja ! Almunia forsteter og gjøre det bra ! Men spørsmålet blir da, hvor lenge forsetter det ? ..

 

Men du ser med en gang at Almunia respekter de andre mye mer enn Lehmann, så en episode igår en reading spiller "taklet" Almunia, men almunia reiste seg opp og klappet reading spilleren på ryggen !

Det er en av grunnene til at jeg liker Almunia bedre enn Lehmann, sportsligheten !

Almunia har sine tider også, men Lehmann har dem i vær kamp han spiller ! Almunia fikk ikke så mye å gjøre i går, men det han gjorde var bra !

Som sagt så hadde ikke Almunia sjangs, han redder første skuddet og ligger nede, han hadde så vidt komt seg opp når reading spilleren kunne putte ballen i åpent mål. Akkurat den situasjonen der var det nåk Eboue som skapte, med en klomsette heading nesten rett opp ! Men, vi vant nå. 3poeng er 3poeng ! :blink:

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle1440299.ece

 

Om nå ikke Lehmann får spille snart, kan det se ut som om han forsvinner i januar. Om han gjør det vil jeg takke ham for alt det bra han har gjort for oss. Han var en fantastisk keeper og noen ganger en skøyer, og viste noe usportslighet på banen. Men han var en fantastisk keeper og sikkert en fin fyr utenfor banen. Men dette er opp til Wenger, Almunia, Lehmann og kanskje Fabianski? Det gjenstår å se...

Link to comment
Share on other sites

Ja ! Almunia forsteter og gjøre det bra ! Men spørsmålet blir da, hvor lenge forsetter det ? ..

 

Men du ser med en gang at Almunia respekter de andre mye mer enn Lehmann, så en episode igår en reading spiller "taklet" Almunia, men almunia reiste seg opp og klappet reading spilleren på ryggen !

Det er en av grunnene til at jeg liker Almunia bedre enn Lehmann, sportsligheten !

Almunia har sine tider også, men Lehmann har dem i vær kamp han spiller ! Almunia fikk ikke så mye å gjøre i går, men det han gjorde var bra !

Som sagt så hadde ikke Almunia sjangs, han redder første skuddet og ligger nede, han hadde så vidt komt seg opp når reading spilleren kunne putte ballen i åpent mål. Akkurat den situasjonen der var det nåk Eboue som skapte, med en klomsette heading nesten rett opp ! Men, vi vant nå. 3poeng er 3poeng ! :blink:

 

Det var ingenting Almunia gjorde i går som tilsier at han er god nok til å være første keeper i Arsenal.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det var ingenting Almunia gjorde i går som tilsier at han er god nok til å være første keeper i Arsenal.

 

BE

 

Var vel heller ingenting Almunia gjorde igår som tilseier at han IKKJE er god nok til å vere førstekeeper i Arsenal..

 

Eg syns Almunia har gjort det bra så langt, og ser ingen grunn til at det ikkje skal fortsette.. Blir for dumt å seie "ja, han gjer det bra no, men kor lenge varer det?"

 

Kanskje han før eller seinare vil gjere ei stor tabbe, eller kanskje han berre vil bli bedre og bedre, kven veit? Poenget er at Wenger meiner at han er den som er best skikka til å vere førstekeeper for Gunners, og eg stoler på han..! Wenger knows..

Link to comment
Share on other sites

Det var ingenting Almunia gjorde i går som tilsier at han er god nok til å være første keeper i Arsenal.

 

BE

 

Var vel heller ingenting Almunia gjorde igår som tilseier at han IKKJE er god nok til å vere førstekeeper i Arsenal..

 

Eg syns Almunia har gjort det bra så langt, og ser ingen grunn til at det ikkje skal fortsette.. Blir for dumt å seie "ja, han gjer det bra no, men kor lenge varer det?"

 

Kanskje han før eller seinare vil gjere ei stor tabbe, eller kanskje han berre vil bli bedre og bedre, kven veit? Poenget er at Wenger meiner at han er den som er best skikka til å vere førstekeeper for Gunners, og eg stoler på han..! Wenger knows..

 

er det noe jeg synes er idiotisk så er det folk som skal prøve å slå ihjel en diskusjon med Wenger knows. Det blir bare for dumt.

 

dessuten har jeg ikke sagt at han gjør det bra nå, men hvor lenge varer det. Jeg synes nemlig ikke han gjør det noe bra nå. Jeg synes faktisk ikke han gjør det noe bra i det hele tatt. Jeg synes heller ikke han gjorde noe bra i går. og derfor mener jeg at han ikke gjorde noe i går som tilsier at han er god nok til å være førstekeeper.

 

Hans opptreden på Reading målet var ikke bra. Det er ikke en førstekeeper i Arsenal verdig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det var ingenting Almunia gjorde i går som tilsier at han er god nok til å være første keeper i Arsenal.

 

BE

 

Var vel heller ingenting Almunia gjorde igår som tilseier at han IKKJE er god nok til å vere førstekeeper i Arsenal..

 

Eg syns Almunia har gjort det bra så langt, og ser ingen grunn til at det ikkje skal fortsette.. Blir for dumt å seie "ja, han gjer det bra no, men kor lenge varer det?"

 

Kanskje han før eller seinare vil gjere ei stor tabbe, eller kanskje han berre vil bli bedre og bedre, kven veit? Poenget er at Wenger meiner at han er den som er best skikka til å vere førstekeeper for Gunners, og eg stoler på han..! Wenger knows..

 

er det noe jeg synes er idiotisk så er det folk som skal prøve å slå ihjel en diskusjon med Wenger knows. Det blir bare for dumt.

 

dessuten har jeg ikke sagt at han gjør det bra nå, men hvor lenge varer det. Jeg synes nemlig ikke han gjør det noe bra nå. Jeg synes faktisk ikke han gjør det noe bra i det hele tatt. Jeg synes heller ikke han gjorde noe bra i går. og derfor mener jeg at han ikke gjorde noe i går som tilsier at han er god nok til å være førstekeeper.

 

Hans opptreden på Reading målet var ikke bra. Det er ikke en førstekeeper i Arsenal verdig.

 

BE

 

 

Vist det var noen som gjorde det dårlig der,så var det eboue!!

All denne klaginga di,er det for at du ønsker lehmann i mål,eller ønsker du vi skal kjøpe en ny keeper?

Link to comment
Share on other sites

 

er det noe jeg synes er idiotisk så er det folk som skal prøve å slå ihjel en diskusjon med Wenger knows. Det blir bare for dumt.

 

dessuten har jeg ikke sagt at han gjør det bra nå, men hvor lenge varer det. Jeg synes nemlig ikke han gjør det noe bra nå. Jeg synes faktisk ikke han gjør det noe bra i det hele tatt. Jeg synes heller ikke han gjorde noe bra i går. og derfor mener jeg at han ikke gjorde noe i går som tilsier at han er god nok til å være førstekeeper.

 

Hans opptreden på Reading målet var ikke bra. Det er ikke en førstekeeper i Arsenal verdig.

 

BE

 

For det første så er det ikkje snakk om å prøve å slå i hjel ein diskusjon her.. Det at eg meiner at Wenger veit best er eit argument like godt som at du meiner Almunia ikkje er god nok..

 

For det andre har eg aldri sagt at "han gjer det bra no, men kor lenge varer det".. Faktum er uansett at Almunia har holdt buret reint i 10 av 17 kampar, og ein kan ikkje BERRE takke forsvaret for det..

 

For det tredje så har eg ikkje høyrt at verken kommentatorane eller nokon andre enn du for den saks skuld meiner at Almunia gjorde ein graverande feil på Reading-målet..

Link to comment
Share on other sites

Ingen av våre keepere holder Seaman-nivå. da mener jeg ikke sjømannens siste sesong........

 

Setter lit til Fabianski.

Almunia er ok, men lenger strekker jeg meg ikke. Han er ingen Wilson-Jennings-Lukic-Seaman.

Han er mer Rimmer-Wood..............

 

Nå må du bruke vett Oskar, det var da himmelvid forskjell på Jimmy Rimmer og George Wood. Hadde det ikke vært for Jimmy Rimmer så hadde vi pinadø rykket ned i 2 divisjon midt på 70 tallet.

Link to comment
Share on other sites

 

.. og ja Bertie, jeg synes også det hadde vært på sin plass med en Jennings-Seaman keeper.

Da er det vel bare å begynne letinga etter en langhåra keeper, da. De er ikke enkle å finne...

 

Er det godtatt viss Almunia lar vere å klippe håret sitt for ei stund?

Link to comment
Share on other sites

Det var ingenting Almunia gjorde i går som tilsier at han er god nok til å være første keeper i Arsenal.

 

BE

 

Var vel heller ingenting Almunia gjorde igår som tilseier at han IKKJE er god nok til å vere førstekeeper i Arsenal..

 

Eg syns Almunia har gjort det bra så langt, og ser ingen grunn til at det ikkje skal fortsette.. Blir for dumt å seie "ja, han gjer det bra no, men kor lenge varer det?"

 

Kanskje han før eller seinare vil gjere ei stor tabbe, eller kanskje han berre vil bli bedre og bedre, kven veit? Poenget er at Wenger meiner at han er den som er best skikka til å vere førstekeeper for Gunners, og eg stoler på han..! Wenger knows..

 

er det noe jeg synes er idiotisk så er det folk som skal prøve å slå ihjel en diskusjon med Wenger knows. Det blir bare for dumt.

 

dessuten har jeg ikke sagt at han gjør det bra nå, men hvor lenge varer det. Jeg synes nemlig ikke han gjør det noe bra nå. Jeg synes faktisk ikke han gjør det noe bra i det hele tatt. Jeg synes heller ikke han gjorde noe bra i går. og derfor mener jeg at han ikke gjorde noe i går som tilsier at han er god nok til å være førstekeeper.

 

Hans opptreden på Reading målet var ikke bra. Det er ikke en førstekeeper i Arsenal verdig.

 

BE

 

 

Vist det var noen som gjorde det dårlig der,så var det eboue!!

All denne klaginga di,er det for at du ønsker lehmann i mål,eller ønsker du vi skal kjøpe en ny keeper?

 

 

Ja, jeg ønsker Lehmann tilbake i mål til vi får en bedre keeper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

er det noe jeg synes er idiotisk så er det folk som skal prøve å slå ihjel en diskusjon med Wenger knows. Det blir bare for dumt.

 

dessuten har jeg ikke sagt at han gjør det bra nå, men hvor lenge varer det. Jeg synes nemlig ikke han gjør det noe bra nå. Jeg synes faktisk ikke han gjør det noe bra i det hele tatt. Jeg synes heller ikke han gjorde noe bra i går. og derfor mener jeg at han ikke gjorde noe i går som tilsier at han er god nok til å være førstekeeper.

 

Hans opptreden på Reading målet var ikke bra. Det er ikke en førstekeeper i Arsenal verdig.

 

BE

 

For det første så er det ikkje snakk om å prøve å slå i hjel ein diskusjon her.. Det at eg meiner at Wenger veit best er eit argument like godt som at du meiner Almunia ikkje er god nok..

 

For det andre har eg aldri sagt at "han gjer det bra no, men kor lenge varer det".. Faktum er uansett at Almunia har holdt buret reint i 10 av 17 kampar, og ein kan ikkje BERRE takke forsvaret for det..

 

For det tredje så har eg ikkje høyrt at verken kommentatorane eller nokon andre enn du for den saks skuld meiner at Almunia gjorde ein graverande feil på Reading-målet..

 

For det første så er det ikkje snakk om å prøve å slå i hjel ein diskusjon her.. Det at eg meiner at Wenger veit best er eit argument like godt som at du meiner Almunia ikkje er god nok..

Det her er bare tull

 

Nå har jeg lastet ned målet til Reading og sett en del ganger på det (takk til Donaldiho for en fantastisk side).

Jeg merket meg følgende:

1, Almiunia burde ha stoppet innlegget i forkant av eboues elendige klarering. Innlegget er innenfor 5-meteren.

2. Ved headingen står Almunia og sover. Han blir overrasket og for sikkerhetsskyld står han feil plassert. Han har nemlig klart å plassere seg selv bak to av våre forsvarere.

3. Han løper inn i stolpen på en heller klønete måte, og for sikkerhetsskyld er han alt for seint ute.

4. Han ligger og kaver på bakken istedet for å pelle seg opp med en gang.

Bortsett fra dette syntes jeg han hånderte situasjonen meget bra.

 

http://www.allgoonerdup.com/Archives/2007_08/Nov/13Nov.html

Even as we made a hash of Reading's consolation goal, our keeper running into his own post like an overexcited Spanish hotel employee, our two-goal cushion puts us back on top going into the break.

 

Tar med denne også. Dette stod riktignok etter Man U kampen. Men jeg er enig i det som står der.:

http://www.arsenal-world.co.uk/news/loadne...=TMNW&id=361787

 

Manuel Almunia - 5 - The dark spot in a bright season is our goalkeeping situation. Almunia isn't good enough to be No 1 and Jens is being kept out because he pointed out that Almunia isn't good enough. There is only one sensible solution to this matter. Bring Back Jens.

 

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...