Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Almunia i går.

 

Han hadde en god redning der han holdt et relativt godt skudd fast i første omgang.

 

Han hadde også en "dårlig" redning der han får et middelmådig skudd fra hans venstre side som han slenger seg til høyre og gir en livsfarlig retur midt ut i feltet.

 

I tillegg hadde han en relativt dårlig enhånds boksing i andre omgang som ikke var imponerdene i det hele tatt. Den var lav, gikk ikke langt og det virket som om han ikke hadde kontroll. Denne inngrepenen bryter også med keeperens regel om å ta ballen på det høyeste punktet.

 

På det første målet er han noe feilplassert. Han bør skjønne at skuddet kommer der det kommer da det er et skudd med utsiden av foten. og andre alternativer er blokkert. Dette er et skudd Lehmann garantert ville ha tatt. Og dette er også problemet til Almunia. Han redder ikke halvvanskelige skudd.

Jeg synes det var ganske dårlig.

 

Til slutt, straffen.

Ja, det er ikke stor sannsynlighet for at en keeper redder en straffe. Men det skader ikke å prøve. Man bør jo prøve å gjøre det litt vanskelig for straffe tageren. På straffen i går gikk almunia altfor tidlig og satt med et kne i bakken da straffen ble avfyrt. Jeg skjønner ikke hva han drev med der.

 

på andre målet var han sjanseløs.

 

Karakter basert på gårsdagens kamp (på en skala fra 1-10). En svak 4

Min dom er at det er bedre for Arsenal å spille med Lehmann i mål

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Totalt uenig!!!!

Lehmann hadde reddet ditt og datt my a..

Dette blir utrolig usaklig og synsing.

Mulig Almunia burde begynne med telepati el noe..da hadde han sannsynligvis reddet alle 3....

 

Almunia gjorde en grei kamp og var sjanseløs på alle 3 måla med et

forsvar foran som var helt på bærtur til tider.

1 målet var Senderos..2 målet var Toure...

Sett skylda der den hører hjemme neste gang.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt utrolig at det skal være slik. Det beste for klubben er nok at en av dem finner seg en ny klubb, og da er Lehmann det logiske valget. Jeg vil tippe at en langvarig krangel og missfornøyde spillere vil smitte over på lagmoralen til resten av gutta og, så det beste vil kanskje være å selge en for å forhindre det?

Link to comment
Share on other sites

Alt anna enn overbevisande opptredene frå Almunia i dag, sjøølv om han ikkje kan gjere noko med baklengsen...

 

Han hadde eit par rare bærturar, men han hadde også eit par viktige og gode utboksingar.

I tillegg er eg rimeleg sikker på at han hadde tatt headinga til Carew-cunt.

Målet var på ingen måte noka keepertabbe.

Link to comment
Share on other sites

Alt anna enn overbevisande opptredene frå Almunia i dag, sjøølv om han ikkje kan gjere noko med baklengsen...

 

Men det var han ikke alene om, det var pmtrent inegn som fikk godkjent karakter etter 2. omgangen.

 

Almunia er inegn storkeeper, men alldeles ok. Og han har det ikke lett med den tyske idioten som han trener sammen med hver dag. For en arbeidssituasjon.

 

Syns det er skuffende lesning at Arsenal som har hatt fine keepertyper opp

igjennom tidende har en type som kan være belastende for miljøet innad i gjengen.

Almunia har vært som B&M sier ok. Han spiller på det jevne.

Virker som spillerne er trygg på Almunia.

Han virker veldig trygg teknisk med ballen. Og det

er ingen ulempe.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger ikke henter Jaaskelainen, og allikevel skulle hentet en bra keeper, så ville jeg gått for Celtic's polske landslagskeeper Artur Boruc. Virker veldig, veldig solid.

en stund siden jeg har vært her og pjattet om Lehmann og siden sist har gamlefar sagt litt for mye for selv min tålmodighet. all min sympati går til Mani i krangelen som nå vist nok har blitt til isfront mellom de to keeperne. ikke noe herlig forbilde for Fabianksi akkurat. nå sier til og med erkerivalen Kahn at Jens må finne seg en annen klubb. http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_2949914,00.html ville overraske meg mye om det ikke skjedde. "lykke på reisa og takk for alt Jens" sier jeg da. "det var hyggelig så lenge det var hyggelig."

 

har ikke noe tro på at Wenger signer en så dyr keeper som Buroc, polakk eller ei. Jussi er akkurat en sånn type jeg tror det blir. en erfaren kar som kan hoppe inn uten og lage alt for mye trøbbel. antagelig en som er eldre enn Almunia og har kort tid igjen av kontrakten (som vel Jussi vel har?). tror det blir en signing a la Mart Poom. enten på samme nivå som esteren, forhåpentligvis bedre.

 

det bør være i hvertfall være en som ikke gjør veien til 11'eren alt for lang for Fabianski og en som er mer erfaren enn han.

 

tror ikke det blir noe spanjoler, for Wenger har jo sagt at Almunia snart er på landslaget, og det blir nok ingen tyskere..., eller briter fra PL; de er for dyre. ser ikke så mange andre alternativer enn Jussi med eller uten Schengen-visa.

 

ny keeper må vi uansett ha hvis Jensemann drar sin kos.

 

EDIT: Nå sier Wenger at det ikke har vært snakk om noen overganger for Wolfsburg http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...britain-locale/ så vi får ta ting med en klype salt. Kanskje ting er litt overdrevet i pressa etter såpa tidligere i høst.

 

Mani forsøker seg på mer sjamrerende taktikker ovenfor pressa i hvertfall og sier han gjerne vil spille for England. mye rart med keeperne gitt..

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Foo...nia-on-England/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå kommer vel det samme problemet atter tilbake... Jeg sier Jens, hva sier du?

 

 

Jeg sier Jens (og det har jeg alltid sagt. Jeg sier også Jens i 08/09 sesongen)

 

BE

 

Det er da ingen problem at det er konkurranse om plassene? Jeg kan ikke skjønne annet enn at Jens nå må spille seg ut for at Almunia skal komme tilbake i buret. Det har Jens ikke gjort, ergo tar jeg det for gitt at han vokter målet også etter at Almunia blir friskmeldt.

 

Et av høydepunktene i løpet av kampen i går var Jens fantastiske utkast til Ade. Et kast godt over midtbanen og med millimeters presisjon. Det er slike ekstremferdigheter som Almunia mangler og som jeg tror kan bli helt avgjørende for at årets sesong skal få en lykkelig slutt for oss goonere.

Link to comment
Share on other sites

Jens har ikke spilt seg ut nå. Men han vikarierer kun på grunn av sykdom hos Almunia. Med andre ord er ikke Lehmann lenger førstevalget. Han var det da sesongen startet men spilte seg enkelt ut med ett par kamper som var godt under middels.

 

Om dette er sånn Wenger tenker vet jeg ikke, men som sagt så er vel dette som en uskreven regel å regne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var en av de første til å skrive att Jens måtte benkes.

Jeg var forbanne etter de to kjempetabbene hans og på uttalelsene hans i media om at han var så mye bedre enn Almunia og slikt. Men der må jeg si meg enig med Lehmann, han gjør redninger som Almunia ikke er kapabel til å gjøre. De raske utkastene hans er viktige. Det er ingen tvil om att Lehmann er en bedre målvakt enn Almunia. Men det er alle de teite tabbene og noen småe "skandaler"som følger med Lehmann. Men jeg sier ja til Jens :P

Link to comment
Share on other sites

Jens har ikke spilt seg ut nå. Men han vikarierer kun på grunn av sykdom hos Almunia. Med andre ord er ikke Lehmann lenger førstevalget. Han var det da sesongen startet men spilte seg enkelt ut med ett par kamper som var godt under middels.

 

Om dette er sånn Wenger tenker vet jeg ikke, men som sagt så er vel dette som en uskreven regel å regne.

 

Det du skriver er jo feil. eneste grunnen til at Almunia fikk spille er fordi Lehmann ble skada. Ja han hadde to tabber, men hadde han ikke blitt skadet så hadde han fortsatt vært første valget. Det var faktisk Almunia som spilte seg inn (selv om han ikke spilte spesielt godt) og ikke Lehmann som spilte seg ut.

 

Personlig så synes jeg det er teit at en må spille seg ut eller inn. Den som er best bør stå og det er Lehmann som er best av disse to. Han er mange hakk bedre enn Almunia.

 

Ben Elfen

 

Jeg var en av de første til å skrive att Jens måtte benkes.

Jeg var forbanne etter de to kjempetabbene hans og på uttalelsene hans i media om at han var så mye bedre enn Almunia og slikt. Men der må jeg si meg enig med Lehmann, han gjør redninger som Almunia ikke er kapabel til å gjøre. De raske utkastene hans er viktige. Det er ingen tvil om att Lehmann er en bedre målvakt enn Almunia. Men det er alle de teite tabbene og noen småe "skandaler"som følger med Lehmann. Men jeg sier ja til Jens :P

 

hvis du var en av de første til å skrike at Jens skal ut og allerede nå skriker etter å få han tilbake så bør du kanskje lære deg å bli mer tålmodig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jens har ikke spilt seg ut nå. Men han vikarierer kun på grunn av sykdom hos Almunia. Med andre ord er ikke Lehmann lenger førstevalget. Han var det da sesongen startet men spilte seg enkelt ut med ett par kamper som var godt under middels.

 

Om dette er sånn Wenger tenker vet jeg ikke, men som sagt så er vel dette som en uskreven regel å regne.

 

Det du skriver er jo feil. eneste grunnen til at Almunia fikk spille er fordi Lehmann ble skada. Ja han hadde to tabber, men hadde han ikke blitt skadet så hadde han fortsatt vært første valget. Det var faktisk Almunia som spilte seg inn (selv om han ikke spilte spesielt godt) og ikke Lehmann som spilte seg ut.

 

Personlig så synes jeg det er teit at en må spille seg ut eller inn. Den som er best bør stå og det er Lehmann som er best av disse to. Han er mange hakk bedre enn Almunia.

 

Ben Elfen

 

Jeg var en av de første til å skrive att Jens måtte benkes.

Jeg var forbanne etter de to kjempetabbene hans og på uttalelsene hans i media om at han var så mye bedre enn Almunia og slikt. Men der må jeg si meg enig med Lehmann, han gjør redninger som Almunia ikke er kapabel til å gjøre. De raske utkastene hans er viktige. Det er ingen tvil om att Lehmann er en bedre målvakt enn Almunia. Men det er alle de teite tabbene og noen småe "skandaler"som følger med Lehmann. Men jeg sier ja til Jens :P

 

hvis du var en av de første til å skrike at Jens skal ut og allerede nå skriker etter å få han tilbake så bør du kanskje lære deg å bli mer tålmodig.

 

BE

Skaden til Jens var vel mer en unnskyldning for å sette han ut sånn jeg forstod dette!? Nok engang mulig jeg tar feil, men han spilte da landskamp for Tyskland mens han var "skadet" for Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Jens har ikke spilt seg ut nå. Men han vikarierer kun på grunn av sykdom hos Almunia. Med andre ord er ikke Lehmann lenger førstevalget. Han var det da sesongen startet men spilte seg enkelt ut med ett par kamper som var godt under middels.

 

Om dette er sånn Wenger tenker vet jeg ikke, men som sagt så er vel dette som en uskreven regel å regne.

 

Det du skriver er jo feil. eneste grunnen til at Almunia fikk spille er fordi Lehmann ble skada. Ja han hadde to tabber, men hadde han ikke blitt skadet så hadde han fortsatt vært første valget. Det var faktisk Almunia som spilte seg inn (selv om han ikke spilte spesielt godt) og ikke Lehmann som spilte seg ut.

 

Personlig så synes jeg det er teit at en må spille seg ut eller inn. Den som er best bør stå og det er Lehmann som er best av disse to. Han er mange hakk bedre enn Almunia.

 

Ben Elfen

 

Jeg var en av de første til å skrive att Jens måtte benkes.

Jeg var forbanne etter de to kjempetabbene hans og på uttalelsene hans i media om at han var så mye bedre enn Almunia og slikt. Men der må jeg si meg enig med Lehmann, han gjør redninger som Almunia ikke er kapabel til å gjøre. De raske utkastene hans er viktige. Det er ingen tvil om att Lehmann er en bedre målvakt enn Almunia. Men det er alle de teite tabbene og noen småe "skandaler"som følger med Lehmann. Men jeg sier ja til Jens ;)

 

hvis du var en av de første til å skrike at Jens skal ut og allerede nå skriker etter å få han tilbake så bør du kanskje lære deg å bli mer tålmodig.

 

BE

Skaden til Jens var vel mer en unnskyldning for å sette han ut sånn jeg forstod dette!? Nok engang mulig jeg tar feil, men han spilte da landskamp for Tyskland mens han var "skadet" for Arsenal?

 

Stemmer det, men jeg tror ikke Wenger lyver, og sies det at han er skadet så var han vel det.

 

BE

 

edit: presens/preteritum feil

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...