Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 29 2009, 05:13 PM) 179533[/snapback]

Er utrolig uenig i at du sier Fabianski ikke har gjort mange klasseredninger enda. Lukasz er vel den eneste av keeperne våre som er i stand til å gjøre de mest utrolige redningene!

 

F.eks. denne.

 

For all del, kanonredning den andre der, men synes returen han gir først er helt håpløst! Er iallefall ikke skikkelig imponert over Fabianski enda iallefall, men liker at han er mer offensiv i spillestilen inne i feltet og kjappe igangsetninger..

 

Men man må jo ikke gjøre klasseredninger for å være en god keeper?

Det blir feil å trekke noe sånt til vår polske keeper. :rolleyes:

 

Det er jo akkuratt "dere" syter så mye på når det gjelder Almunia, at han aldri har matchvinnene redninger og at han kun er stabil med få klasseredninger?

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde ikke alllverdens å henge fingrene i mot Tottenham i går, men jeg personlig føler meg mye tryggere når jeg vet at Almunia står bakerst.

 

Jeg har små problemer med å se at Almunia ikke har verdensklasse standard inne, men han er relativt sikker og gjør etter min mening betraktelig færre tabber enn våre 2 andre alternativer.

 

Per dags dato ett klart førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

Med den offensive spillestilen vi har - og måten vi scorer mål på om dagen - så er det nesten en fordel at en av de yngre får matching og tillit. Mannone kan fort vise seg å bli den keeperen vi har ventet på... Fabianski er jeg mer tvilende til - men intet vil glede meg mer enn om han motbeviser meg.

 

 

Men akkurat nå vil jeg gjerne se mer av Mannone. Flotte igangsettinger. Fantastisk reaksjonsevne. Alt han trenger er posisjonering og lese spillet bedre. Det kommer med erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Med den offensive spillestilen vi har - og måten vi scorer mål på om dagen - så er det nesten en fordel at en av de yngre får matching og tillit. Mannone kan fort vise seg å bli den keeperen vi har ventet på... Fabianski er jeg mer tvilende til - men intet vil glede meg mer enn om han motbeviser meg.

Men akkurat nå vil jeg gjerne se mer av Mannone. Flotte igangsettinger. Fantastisk reaksjonsevne. Alt han trenger er posisjonering og lese spillet bedre. Det kommer med erfaring.

Jeg vil også se mer til Mannone, men nå har han hatt en bra periode i mål og vil ha godt av å bare kunne konsentrere seg en liten stund om hva han skal jobbe med på treningsfeltet fremfor å bli kastet "til løvene" i en slik derbykamp. Håper dog Wenger tar å roterer litt oftere på keeperplassen fremover.

 

Nå er Almunia tilbake i målet og vil nok kjempe litt hardere for at han ikke skal miste plassen til Mannone.

Spørsmålet er om Wenger skal hente inn en klassekeeper i januar(om det er mulig) eller om han skal satse på at enten Mannone, Fabianski eller Szczesny skal ta steget opp for å bli skikkelige konkurrenter til Manuel om ikke altfor lenge.

 

Av de tre unge keeperne vi har i stallen ser jeg mest potensiale i Mannone og Szczesny og stiller meg litt mer tvilende til Fabianski. Får håpe jeg tar feil og at vi har tre klassekeepere om noen år.

Link to comment
Share on other sites

I går gjorde Almunia en svært god figur, og det kunne like gjerne stått Lehmann bak på drakta hans. Han oppførte som Lehmann, spilte som Lehmann og hadde noen glipper som Lehmann. Det var rett og slett perfekt. Dessverre virker det som om Almunia blir mer og mer "pusekattaktig" desto lenger han får stå, og jeg håper derfor at Mannone og Fabianski virkelig klarer å få ham til å spille på sitt optimale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg foreslår nå at Wenger gjør det Ferguson gjorde. Hentet inn en rutinert spiller som Van der Saar samtidig som at han hadde flere talenter på vei opp(Foster, Kuzczack). Dette har visst seg å være en stor suksess. Jeg er helt sikker på at ALLE her inne er enige i at Almunia er en søppelsekk som ikke holder nivået i en klubb som Arsenal. Ja, jeg tørr å snakke på vegne av hele gjengen, for det er ikke mulig å være så blind som Wenger på dette punktet.

 

Jeg begynner å grine hver gang jeg tenker på at Given glapp for under £10 millionerslappen da Newcastle var på vei nedover. Neste sesong må City velge mellom Joe Hart og Shay Given. Jeg er for at vi henter den de henviser til benken såfremst de ikke låner ut Joe Hart på ny. Aller helst ser jeg at vi henter en keeper i aldersklassen 32+ mens vi venter på Sczezhny(?), Mannone eller Fabianski. Almunia løser vi fra kontrakten, for jeg tror alle oppegående managere i Premier League skal ha betalt for å få han inn i klubben.

 

Fy fader for en klovn vi har i mål.

Link to comment
Share on other sites

Helt den ene dagen (strafferedningen mot West Ham) og klovn den andre (baklengsen mot Birmham i dag).

Skjerpings sier jeg. Bendtner, Rosicky, Walcott og Fabregas hadde alle svakere kamper i dag en Manuell. :(

 

 

Bendtner begynte rolig synes eg, men ikke spesielt dårlig og Rosicky var ganske brukbar i dag, ikke dårlig.

 

Synd at en nok en keepertabbe ødelegger i dag, men det positive må vel være Diaby, han gjorde en meget god jobb i dag, BB!

Link to comment
Share on other sites

Med en spiss på free transfer kan overskuddet brukes til å gjøre noe med det andre store problemet.

 

Bør bli gjort noe med det i sommer, bør jo si seg selv at mann gjør det ganske vanskelig for seg selv å vinne serien med den 19ende beste keeperen i PL..

Link to comment
Share on other sites

Jeg foreslår at vi nå henter tilbake Woiciech, og lar han få stå resten av kampene. Det står en 19-20 åring i mål hos Atletico Madrid, så hvorfor ikke?? Går det noenlunde bra, kan vi heller se på hva som bør skje med keeperplassen. Hvis ikke bør Wenger kvitte seg med minst to av Fabi, Almu og Vito, og kjøpe et klart førstevalg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg foreslår at vi nå henter tilbake Woiciech, og lar han få stå resten av kampene. Det står en 19-20 åring i mål hos Atletico Madrid, så hvorfor ikke?? Går det noenlunde bra, kan vi heller se på hva som bør skje med keeperplassen. Hvis ikke bør Wenger kvitte seg med minst to av Fabi, Almu og Vito, og kjøpe et klart førstevalg!

 

Skulle vært gjort for en stund tilbake det.. Synes Almunia har fått alt for mange sjanser for og bevise at han ikke duger..

Link to comment
Share on other sites

Det er alltid vondt å kritisere egne spillere.

For meg er det å synke litt dumt, liker ikke gateargumentasjon.

Men sannheten ligger vel nær opp til at vi i dag har et keeperproblem. Mangler matchredningene og tryggheten over tid.

Vi har ikke god nok keeper uansett hvem vi stiller med. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Nok engang er det maalvakten som svikter for Arsenal. Selvfoelgelig er han ikke god nok, men jeg synes det er en annen person som skal faa kritikken, og det er Arsene Wenger.

At den mannen ikke faar med seg at vi har et keeper problem som oedelegger for resten av laget er helt sykt.

Det er Wenger som er ansvarlig for aa hente inn gode nok spillere. Han gjorde et forsok paa aa hente ny keeper, men overgangen gikk i vasken.

Om Wenger bare hadde gitt litt ekstra for en kvalitet keeper saa hadde vi hengt med i kampen om ligagullet!

Link to comment
Share on other sites

Nok engang er det maalvakten som svikter for Arsenal. Selvfoelgelig er han ikke god nok, men jeg synes det er en annen person som skal faa kritikken, og det er Arsene Wenger.

At den mannen ikke faar med seg at vi har et keeper problem som oedelegger for resten av laget er helt sykt.

Det er Wenger som er ansvarlig for aa hente inn gode nok spillere. Han gjorde et forsok paa aa hente ny keeper, men overgangen gikk i vasken.

Om Wenger bare hadde gitt litt ekstra for en kvalitet keeper saa hadde vi hengt med i kampen om ligagullet!

 

kjøpt Given når han var tilgjengelig for 5 mill pund?? Rein idioti å ikke hente han til denne prisen.. Men Wenger mener vel at det ikke hadde vært verd det

Link to comment
Share on other sites

kjøpt Given når han var tilgjengelig for 5 mill pund?? Rein idioti å ikke hente han til denne prisen.. Men Wenger mener vel at det ikke hadde vært verd det

Ja, og da kan man også spørre seg kva er logikken?

Han henter ein ung og lovande Jeffers til nesten 10 millionar pund, og Walcott til over 10 millionar pund. To unggutter som ikkje har bevist noko anna enn å være eit talent når dei blei kjøpt. Vi har jo alle sett korleis det gjekk med Jeffers, mens Walcott har enda litt igjen å bevise, men man ser glimtvis kvifor Wenger var villig til å legge så mykje pengar i eit ungt talent.

 

Eg meinar at å legge så mykje pengar i ungt og lovande, men akk så usikkert, samt stramme igjen pengesekken så kraftig på spelarar som har bevist sine kvalitetar (les: Alonsorykter forrige sesong, Given som var tilgjengeleg, Lampard som var tilgjengeleg fra West Ham (mener Chelsea kjøpe han for rundt 9 millionar pund). Eg husker eg verkeleg håpte Wenger la penger på bordet for Lampard, men han beviste vel i ettertid at han hadde andre planer. Vieira og Petit.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Create New...