Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

VI fikk i dag se hvor viktig det er å ha en skikkelig keeper. Keeperen til Burnley var forskjellen på et småstygt tapt og seier....

 

Han var mektig oppskrytt da. Det var først og fremst spissene våre som manglet "sharpness".

Link to comment
Share on other sites

Ja, da har Fabianski fått vist frem noen av sine svake sider han også. Han skremte meg litt i dag, ved å glippe et par enkle baller, og var vel kanskje ikke helt patent på første målet. Synes generelt han gjør mye rart.

 

Jeg har ønsket at Fabianski skal benke Almunia en stund nå, men i dag ble jeg litt usikker. Håper vel aller mest vi henter inn en ny førstekeeper ASAP.

 

Som jeg skrev i kamptråden la vel ikke Fabianski inn noen god søknad i går. Mulig ingen av dagens keepere er gode nok, og at Wenger fortsatt satser på Almunia i ligaen KAN skyldes at han betraktes som det minste av to "onder"? Den endelige løsningen er kanskje å kjøpe en ny keeper i toppklasse? Synes for øvrig at dagens situasjon i klubben generelt, og keeperplassen spesielt, gir grunn til å stille spørsmål ved Wengers evne til å finne de beste talentene og transformere dem til verdensstjerner. For så langt har han vel ikke klart å frembringe en eneste toppkeeper (Safe Hands "arvet" han fra Graham, og Lehmann var ferdig vare)? Selv om det unge mannskapet SOM LAG er utrolig talentfullt, synes jeg også det er mange spillere det er grunn til å stille spørsmål ved potensialet til; deriblant keeperne.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski viste seg så absolutt ikke fra en god side i går. Enten hadde han bare ikke dagen, eller så hadde han lånt såpehanskene til Robinson. Det holdt iallfall ikke mål (bokstavelig talt).

 

Vi får takke oss til Almunia enn så lenge, men dette holder ikke for en klubb med forutsetninger om å gjøre det godt i Champions League, og ikke minst det å være der,

Link to comment
Share on other sites

VI fikk i dag se hvor viktig det er å ha en skikkelig keeper. Keeperen til Burnley var forskjellen på et småstygt tapt og seier....

 

Han var mektig oppskrytt da. Det var først og fremst spissene våre som manglet "sharpness".

 

 

Mr. Jensen var vel "helten" mot Chelsea i forrige runde også, så oppskrytt er han nok ikke, men det er klart at Bendtner burde ha scoret på minst en av de 3 sjansene alene med keeper han fikk i går..

Link to comment
Share on other sites

Fabianski viste seg så absolutt ikke fra en god side i går. Enten hadde han bare ikke dagen, eller så hadde han lånt såpehanskene til Robinson. Det holdt iallfall ikke mål (bokstavelig talt).

 

Vi får takke oss til Almunia enn så lenge, men dette holder ikke for en klubb med forutsetninger om å gjøre det godt i Champions League, og ikke minst det å være der,

Vil nå si at Barcelona har da klart å vinne mye med en keeper som ikke er landslagsklasse. Valdes er ikke akkurat noen knallkeeper han heller...

 

Men det er ingen tvil om at vi har et keeperproblem, og at Wenger er dårlig på å hente gode keepere. Han traff med Lehmann, men han var heller ingen Seaman...

 

Det som får bli Wengers oppgave er å finne en keeper som passer sammen med sammensetninga av forsvarsspillere. Noe det tidligere i sesongen ikke var. Får håpe Djourou fortsetter som fast i midten og kan ta seg av de høye ballene inn i feltet som Almunia ikke tør komme ut på...

Link to comment
Share on other sites

Fabianski har spilt dårlige kampe tidligere også. Borte mot Tottenham i fjor var det jo som å se en damekamp,. Skudd på mål var det samme som en kjempe sjanse.

 

Fabianski har overhodet ikke imponert meg så langt. Jeg er litt engstelig for fysikken hans. Synes han virker litt for treg og stiv. Han har gode egenskaper som ikke for eksempel Almunia har, tenker da spesielt på igangsetting, men per dags dato er han ikke bedre.

 

Hva tillitt kan gjøre for Fabianski er ikke godt å si, men tror faktisk Wenger gjør rett i å bruke Almunia enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Ja, da har Fabianski fått vist frem noen av sine svake sider han også. Han skremte meg litt i dag, ved å glippe et par enkle baller, og var vel kanskje ikke helt patent på første målet. Synes generelt han gjør mye rart.

 

Jeg har ønsket at Fabianski skal benke Almunia en stund nå, men i dag ble jeg litt usikker. Håper vel aller mest vi henter inn en ny førstekeeper ASAP.

 

Du er inne på noe. Ingen av keeperne holder skikkelig mål. Langt unna Seaman og Lehmann. Har lenge gått i den troen at Fabianski skulle være en solid utfordrer til Almunia. Kampen i går (sammen med de tidligere) gir grunn til bekymring. Fabianski imponerer ikke nevneverdig. Dermed har Arsenal et problem på keeperplassen.

 

Har dessverre liten tro på at Wenger handler en keeper i nærmeste fremtid. Det skremmer!

Link to comment
Share on other sites

Ja, da har Fabianski fått vist frem noen av sine svake sider han også. Han skremte meg litt i dag, ved å glippe et par enkle baller, og var vel kanskje ikke helt patent på første målet. Synes generelt han gjør mye rart.

 

Jeg har ønsket at Fabianski skal benke Almunia en stund nå, men i dag ble jeg litt usikker. Håper vel aller mest vi henter inn en ny førstekeeper ASAP.

 

Du er inne på noe. Ingen av keeperne holder skikkelig mål. Langt unna Seaman og Lehmann. Har lenge gått i den troen at Fabianski skulle være en solid utfordrer til Almunia. Kampen i går (sammen med de tidligere) gir grunn til bekymring. Fabianski imponerer ikke nevneverdig. Dermed har Arsenal et problem på keeperplassen.

 

Har dessverre liten tro på at Wenger handler en keeper i nærmeste fremtid. Det skremmer!

 

Mulig dere har rett, men jeg har fortsatt troa på Fabianski, etter en god kamp mot Burnley. Jeg sier som jeg har sagt mange ganger tidligere at vi bør la Fabianski prøve seg så mye som mulig fra nå til ca medio januar. Viser han seg så dårlig som noen her antyder så må vi bruke siste del av januar på å kjøpe en ny keeper, er han så god som jeg tror så trenger vi ikke å kjøpe noen keeper.

 

Det er ingen tvil at at Almunia/fabianski ikke rekker Seaman og Lehmann til knærne. Men Fabianski er enda ung og han har noen fantastiske kvaliteter. Jeg har meget stor tro på at han kan ble en ny keeperlegende i Arsenal.

 

BE

 

Edit: Jeg synes Fabianski spilte en god kamp mot Burnley

Link to comment
Share on other sites

Ja, da har Fabianski fått vist frem noen av sine svake sider han også. Han skremte meg litt i dag, ved å glippe et par enkle baller, og var vel kanskje ikke helt patent på første målet. Synes generelt han gjør mye rart.

 

Jeg har ønsket at Fabianski skal benke Almunia en stund nå, men i dag ble jeg litt usikker. Håper vel aller mest vi henter inn en ny førstekeeper ASAP.

 

Du er inne på noe. Ingen av keeperne holder skikkelig mål. Langt unna Seaman og Lehmann. Har lenge gått i den troen at Fabianski skulle være en solid utfordrer til Almunia. Kampen i går (sammen med de tidligere) gir grunn til bekymring. Fabianski imponerer ikke nevneverdig. Dermed har Arsenal et problem på keeperplassen.

 

Har dessverre liten tro på at Wenger handler en keeper i nærmeste fremtid. Det skremmer!

 

Mulig dere har rett, men jeg har fortsatt troa på Fabianski, etter en god kamp mot Burnley. Jeg sier som jeg har sagt mange ganger tidligere at vi bør la Fabianski prøve seg så mye som mulig fra nå til ca medio januar. Viser han seg så dårlig som noen her antyder så må vi bruke siste del av januar på å kjøpe en ny keeper, er han så god som jeg tror så trenger vi ikke å kjøpe noen keeper.

 

Det er ingen tvil at at Almunia/fabianski ikke rekker Seaman og Lehmann til knærne. Men Fabianski er enda ung og han har noen fantastiske kvaliteter. Jeg har meget stor tro på at han kan ble en ny keeperlegende i Arsenal.

 

BE

 

Edit: Jeg synes Fabianski spilte en god kamp mot Burnley

 

Synes jeg også.

Skjønner ikke hvorfor mange får "panikk" etter en dårlig kamp

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Fabianski spilte en god kamp mot Burnley

 

Synes jeg også.

Skjønner ikke hvorfor mange får "panikk" etter en dårlig kamp

 

Her motsier du deg selv litt ;) Jeg tror han har et enormt potensial. Han har utrolige reflekser, men mangler litt på grep. Vi må huske at de fleste keepere ikke når toppen før de nærmer seg 30.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Fabianski spilte en god kamp mot Burnley

 

Synes jeg også.

Skjønner ikke hvorfor mange får "panikk" etter en dårlig kamp

 

Her motsier du deg selv litt ;) Jeg tror han har et enormt potensial. Han har utrolige reflekser, men mangler litt på grep. Vi må huske at de fleste keepere ikke når toppen før de nærmer seg 30.

Her trenger man ikke å være en rakettforsker for å skjønne hva Amsen vil fram til.

Han mener Fabianski hadde en god kamp, men samtidig skjønner han ikke hvorfor folk får panikk etter hva de mener er en dårlig kamp.

 

Jeg støtter Amsen i denne tankegangen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dersom det skulle vere noko sannheit i rykta om at City jakter Casillas for store summar, så syns eg godt vi kan prøve å skaffe oss Joe Hart.. Ung, god og engelsk!

Når det gjelder keeper synes jeg alder og nasjonalitet er irrelevant. Det eneste som gjenstår da er GOD. Nå er det slik at jeg synes at Fabianski er god, og hvis vi skal kjøpe inn noe nytt så bør det være en forbedring, altså god er ikke godt nok. La oss gå for jævlig god. Der er ikke Hart (av det lille jeg har sett). Da stemmer jeg heller for Sir John's første navn på ønskelisten til julenissen wenger (må være tidenes gjerrigste nisse) Buffon.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mange er urolige for grepet til Fabianski. Det første jeg lot merke til han da jeg så han, var nettopp at han nesten alltid holdt ballen ved skudd, og sjelden gav returer. Keeperen til Brunely sleit også med grepet, så ballen var nok glatt. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor folk synes Fabianski var helt katostrofal. De gangene han mistet ballen hadde han kontroll, da ballen spratt noen centimetre fra hendene hans. Polakken gav ingen billige returer til motspiller slik Almunia gjorde mot Spurs.

 

Fabianski hadde noen litt svake ingangsettinger, så det var litt skuffende. Han hadde derimot et fantastisk utspill til Bendtner som skapte en én mot én situasjon mellom Bendtner og en forsvarsspiller. Det er sjelden vi ser med Almunia i mål.

Link to comment
Share on other sites

Hvem av de jeg foretrekker vet jeg ikke, men det er helt klart i mine øyne at det er nødvendig med en toppkeeper for at Arsenal skal nå sine trofiske mål. Og da er det kanskje nødvendig å åpne lommeboka.

 

Jeg ser folk her på forumet forguder Wenger sin ungdomspolitikk, og er tålmodige med å la spillere få spille på seg selvtillit erfaring etc. Hvorfor gjelder det alle andre plasser enn keeperplassen? Det skjønner ikke jeg.

Fabianski er 24 år, et kjempetalent, en mann med et helt fantastisk potensiale. alle forguder Boruc men ingen har trua på Fabianski. De er begge landslagskeepere for Polen.

Poenget er hvorfor skrike etter en keeper før Fabianski får sjansen? Hvorfor ikke la ha nfå prøve seg til midten av januarvinduet? Alle vet hva almunia står for og alle vet at han ikke er god nok. Alternativet da er enten fabianski eller en ny keeper. Jeg synes det er for dumt å ikke la Fabianski få prøve seg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvem av de jeg foretrekker vet jeg ikke, men det er helt klart i mine øyne at det er nødvendig med en toppkeeper for at Arsenal skal nå sine trofiske mål. Og da er det kanskje nødvendig å åpne lommeboka.

 

Jeg ser folk her på forumet forguder Wenger sin ungdomspolitikk, og er tålmodige med å la spillere få spille på seg selvtillit erfaring etc. Hvorfor gjelder det alle andre plasser enn keeperplassen? Det skjønner ikke jeg.

Fabianski er 24 år, et kjempetalent, en mann med et helt fantastisk potensiale. alle forguder Boruc men ingen har trua på Fabianski. De er begge landslagskeepere for Polen.

Poenget er hvorfor skrike etter en keeper før Fabianski får sjansen? Hvorfor ikke la ha nfå prøve seg til midten av januarvinduet? Alle vet hva almunia står for og alle vet at han ikke er god nok. Alternativet da er enten fabianski eller en ny keeper. Jeg synes det er for dumt å ikke la Fabianski få prøve seg.

 

BE

Det er klart han kunne få prøve seg. det er gjennom kontinuitet man bygger selvtillit. Kanskje det er bare det som mangler for å forgylle et talent. Men slik våre keepere fremstår per dags dato, er det nokså tydelig for meg at vi som en verdensklubb også har et potensial på denne plassen,sompå flere plasser.

Link to comment
Share on other sites

Hvem av de jeg foretrekker vet jeg ikke, men det er helt klart i mine øyne at det er nødvendig med en toppkeeper for at Arsenal skal nå sine trofiske mål. Og da er det kanskje nødvendig å åpne lommeboka.

 

Jeg ser folk her på forumet forguder Wenger sin ungdomspolitikk, og er tålmodige med å la spillere få spille på seg selvtillit erfaring etc. Hvorfor gjelder det alle andre plasser enn keeperplassen? Det skjønner ikke jeg.

Fabianski er 24 år, et kjempetalent, en mann med et helt fantastisk potensiale. alle forguder Boruc men ingen har trua på Fabianski. De er begge landslagskeepere for Polen.

Poenget er hvorfor skrike etter en keeper før Fabianski får sjansen? Hvorfor ikke la ha nfå prøve seg til midten av januarvinduet? Alle vet hva almunia står for og alle vet at han ikke er god nok. Alternativet da er enten fabianski eller en ny keeper. Jeg synes det er for dumt å ikke la Fabianski få prøve seg.

 

Nå synes jeg også du snur ting LITT på hodet ben elfen. Jeg er enig i at Wenger snart bør la Fabianski få sjansen. Ja, han har potensiale, og ja, hvis han skal utvikle seg må han få tillit. Og Almunia er ingen fremtidsløsning. Så i Wengers ungdomsånd er det naturlig å la fabianski få sjansen nå. Men grunnen til at noen mener at Wenger bør vurdere å kjøpe keeper handler ikke bare om ungdomslinje, skjønt at man ønsker mer rutine KAN være NOE av årsaken, men det gjelder ikke bare keeperplassen. Mange av oss har jo etterlyst mer rutine både i midtforsvaret og på midtbanen. Men ser man bort fra argumentet om rutine er det mange som rett og slett sår tvil om Fabianski egentlig har talent nok til å bli den superkeeperen vi trenger. Du mener han har det, og jeg tviler ikke på at du har bakgrunn til å vurdere dette. Men du må også respektere at andre kanskje ser det litt annerledes. De kan jo ha et poeng. Rent personlig mener jeg altså at man bør la Fabianski få sjansen, men ut fra det jeg har sett, er heller ikke jeg overbevist om at han er fremtidens keeper i Arsenal. Ikke noe hadde vært morsommere enn om Fabianski hadde gjort tvilen min til skamme! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvem av de jeg foretrekker vet jeg ikke, men det er helt klart i mine øyne at det er nødvendig med en toppkeeper for at Arsenal skal nå sine trofiske mål. Og da er det kanskje nødvendig å åpne lommeboka.

 

Jeg ser folk her på forumet forguder Wenger sin ungdomspolitikk, og er tålmodige med å la spillere få spille på seg selvtillit erfaring etc. Hvorfor gjelder det alle andre plasser enn keeperplassen? Det skjønner ikke jeg.

Fabianski er 24 år, et kjempetalent, en mann med et helt fantastisk potensiale. alle forguder Boruc men ingen har trua på Fabianski. De er begge landslagskeepere for Polen.

Poenget er hvorfor skrike etter en keeper før Fabianski får sjansen? Hvorfor ikke la ha nfå prøve seg til midten av januarvinduet? Alle vet hva almunia står for og alle vet at han ikke er god nok. Alternativet da er enten fabianski eller en ny keeper. Jeg synes det er for dumt å ikke la Fabianski få prøve seg.

 

Nå synes jeg også du snur ting LITT på hodet ben elfen. Jeg er enig i at Wenger snart bør la Fabianski få sjansen. Ja, han har potensiale, og ja, hvis han skal utvikle seg må han få tillit. Og Almunia er ingen fremtidsløsning. Så i Wengers ungdomsånd er det naturlig å la fabianski få sjansen nå. Men grunnen til at noen mener at Wenger bør vurdere å kjøpe keeper handler ikke bare om ungdomslinje, skjønt at man ønsker mer rutine KAN være NOE av årsaken, men det gjelder ikke bare keeperplassen. Mange av oss har jo etterlyst mer rutine både i midtforsvaret og på midtbanen. Men ser man bort fra argumentet om rutine er det mange som rett og slett sår tvil om Fabianski egentlig har talent nok til å bli den superkeeperen vi trenger. Du mener han har det, og jeg tviler ikke på at du har bakgrunn til å vurdere dette. Men du må også respektere at andre kanskje ser det litt annerledes. De kan jo ha et poeng. Rent personlig mener jeg altså at man bør la Fabianski få sjansen, men ut fra det jeg har sett, er heller ikke jeg overbevist om at han er fremtidens keeper i Arsenal. Ikke noe hadde vært morsommere enn om Fabianski hadde gjort tvilen min til skamme! :)

 

Just for the record, jeg er heller ikke overbevist om at Fabianski blir vår neste superkeeper. En gang tidligere var jeg sikker på at en ung Manninger kom til å bli vår neste keeperstjerne. Jeg tok feil. Han hadde i likhet med Fabianski et utvilsomt talent, men falt likevel gjennom. Jeg utelukker ikke at det samme skjer med Fabianski.

 

Jeg mener i midlertid i likhet med en del andre her at han bør få de neste par månedene på å vise om han duger eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Nå er det på tide å bumpe denne tråden. Hvem skal være fast keeper på Arsenal? Min oppfatning:

 

Manuel Almunia

+ Spiller alltid ganske bra

+ Gjør få tabber

+ Har mest erfaring av keeperene våre

+ Har spilt mye med laget, og kommuniserer godt med forsvaret

- Vil sannsynligvis ikke bli stor bedre

- Veldig passiv

- Dårlig feltarbeid

- Bruker lang tid for å få ballen i gang

- Ingen matchvinnende keeper

 

Vito Mannone

+ Fantastiske reflekser

+ Raske utkast

+ Ung, og kan spille i minst 15 sesonger til

+ Matchvinnende keeper

- Ustabil, gjør noen tabber nå og da

- Urutinert, og har litt dårlig kommunikasjon med forsvaret

 

Lukasz Fabianski

+ Fryktløs, og hopper inn i dueller

+ Godt feltarbeid, god i lufta

+ Gode reflekser

+ En smule lav, men tar det igjen på spensten

+ Har mange år foran seg

- Litt ustabil

- Urutinert

- Har ikke gjort mange klasseredninger enda

 

Almunia spiller sannsynligvis ikke fast neste sesong. Denne sesongen tror jeg vi vil rullere litt, men jeg håper at Mannone og Fabianski blir prioritert, da begge har et kjempepotensial. Szczesny (?) har ikke spilt så mye enda, men han har også vist glimt av potensial. For meg er Mannone førstevalget. Han har glimret i Almunias fravær, og har de samme, raske utkastene som Seaman og Lehmann. Det gjør oss enda mer kontringssterke.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...