Jump to content

Keeperplassen


The Gunner

Hvem ønsker du som førstekeeper?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

 

Synes ikke Jens har vært spesielt god de siste sesongene, og burde vært byttet ut for lenge siden. For han som påstod at vi ikke ville kommet til CL-finale uten Jens, hva får deg til å være så sikker på det? Vi kunne gått like langt med Almunia i mål, og kanskje sluppet å spille med 10 mann store deler av finalen.

Keepere gjør tabber uten tvil, men det er få toppkeepere som gjør like mange og ofte tabber som Jensemann. Det er bare å stikke fingeren i jorda å erkjenne det.

 

 

Jeg skammer meg over tullinger som deg. Null respekt, null takknemliget, og korttidshukommelse. Uten Jens, hadde vi kanskje ryki rett på rævva allerede mot Real Madrid. Redningen på Ronaldo sin heading i første omgang, for ikke å snakke om hvordan i alle dager han fikk hånden på Rauls bom på åpent mål.

 

Han var utrolig trygg mot Juventus, og mot Villareal viste han flere meget gode redninger, før han reddet straffen helt på slutten. Husker du det? Lehmann slapp aldri inn mål i CL 2005/06 og dermed er han en av de store grunnene til at Arsenal kom til sin første CL finale.

 

Jeg tror ikke vi hadde greid det med Almunia, selv om han sto de 2 eller 3 første kampene.

 

jeg skammer meg over folk som deg som ikke kan innse sannheten;) BYTT HAN UT! SELG HAN, AVLØS HAN FRA KONTRAKTEN!

Link to comment
Share on other sites

Lehmann har vært en god keeper for arsenal, men to tabber på to kamper, som jeg vil nesten tro at ingen premier league keepere slipper inn, på tide at Almunia eller fabz for sjansen.... idag kunne vi fått tre viktige poeng på en veldig dårlig dag... derfor er det veldig kjipt at en keepertabbe gjør at vi mister 2 poeng...

Link to comment
Share on other sites

Jens har vært god for oss... legg merke til har alle sammen... Men to tabber på to kamper er uakseptabelt av en keeper på så høyt nivå, og særlig for oss... Jeg håper Wenger bytter han ut til fordel for Almunia, men at han muligens får spille Carling og FA cup så han får bygd opp selvtillitten igjen... hvis ikke den er langt nede nå er det noe gæærnt ...

Link to comment
Share on other sites

Tja. Spørmålet aktualiserer seg igjen!!

 

Mener du fortsatt at Lehmann er bedre enn Almunia?

 

 

Over en sesong så mener jeg fortsatt det, men det er klart Jens' aksjer svekkes. Det er mulig å leve med to-tre toppen fire kanonbrølere på en sesong. Halve kvoten er brukt opp i løpet av 2-3 kamper.

 

For å illustrere. Det hadde ikke kommet et mål nr. 2 mot Sparta med Almunia i mål. Det er mer ved keeperspill enn å stoppe skudd, selv om det selvsagt er det viktigste.

 

Skal medgi at klokka tikker og at jeg forventer en ny førstekeeper innen neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Lehmann har vært en god keeper for arsenal, men to tabber på to kamper, som jeg vil nesten tro at ingen premier league keepere slipper inn, på tide at Almunia eller fabz for sjansen.... idag kunne vi fått tre viktige poeng på en veldig dårlig dag... derfor er det veldig kjipt at en keepertabbe gjør at vi mister 2 poeng...

 

Tony Warner i Fulham har gjort det samme. 2 tabber på de siste 2 kamper. Han ble lovprist etter kampen mot Arsenal på Emirates, men så blitt hoggestabbe etter de siste to kampene. Det går opp og ned her i verden.

 

Lehmann slår tilbake og Lehmann står neste kamp! Fabianski har ikke vist noenting så langt og skulle noen tukte Lehmann om keeperplassen nå i starten av sesongen så er det Almunia.

 

Hvordan kan noen hevde at Lehmann er bedre enn våre to andre keepere over en sesong, når de to øvrige aldri har vist seg over en sesong.

 

Lehmann er ikke bedre enn det han har vist, og dermed konkluderer jeg med at med en slik keeper blir vi aldri ligamestere.

Denne kampen, Blackburn, kunne gitt full gevinst. Noe som er svært godt i en vanskelig bortekamp. Dessverre ble Lehmann-tabben fatal, og vi tapte to poeng.

Egentlig var vi jo nære å tape poeng også i forrige ligakamp.......pga tabbe-Jens.

 

Arsenal trenger en ny nummer 1, og er ikke Almunia og Fabianski bedre enn Lehmann da må Arsene fram med sjekkheftet.

 

1. Hvordan kan man tro at to tabber ikke blir gjort av Almunia og Fabianski i løpet av en sesong? Når de ikke har stått en hel sesong enda.

 

2. Hvordan kan man sitte og dømme Lehmann pga to tabber? Kampen varer faktisk i 90 minutter og utenom de to tabbene Lehmann gjorde så kan jeg ikke se at det er så mye å utsette på innsatsen.

 

3. Hvorfor skriker man på kjøp hver gang noe går galt? Det løser ingenting! Ingen keepere er feilfrie og for øyeblikket nå så får man ikke kjøpt noen keepere som kan danke ut Lehmann og Almunia som de to aktuelle keeperne i Arsenal.

 

Hvis ikke folk snart skjønner at tabber skjer i fotball så begynner jeg virkelig å lure. Til og med de beste keeperne i verden gjør tabber.

Link to comment
Share on other sites

 

1. Hvordan kan man tro at to tabber ikke blir gjort av Almunia og Fabianski i løpet av en sesong? Når de ikke har stått en hel sesong enda.

 

2. Hvordan kan man sitte og dømme Lehmann pga to tabber? Kampen varer faktisk i 90 minutter og utenom de to tabbene Lehmann gjorde så kan jeg ikke se at det er så mye å utsette på innsatsen.

 

3. Hvorfor skriker man på kjøp hver gang noe går galt? Det løser ingenting! Ingen keepere er feilfrie og for øyeblikket nå så får man ikke kjøpt noen keepere som kan danke ut Lehmann og Almunia som de to aktuelle keeperne i Arsenal.

 

Hvis ikke folk snart skjønner at tabber skjer i fotball så begynner jeg virkelig å lure. Til og med de beste keeperne i verden gjør tabber.

 

1. Logikken her er virkelig vanskelig å fatte. Du vil altså ikke gi Almunia eller Fabianski sjansen pga at de helt sikkert kommer til å gjøre tabber, noe du beviser gjennom at de ikke har stått en hel sesong?????? Ifølge din logikk er en mistenkt skyldig til det motsatte er bevist, og den skyldige skal ikke få noen sjanser til å bevise sin usklyd.

 

2. Det er svært enkelt å dømme en keeper etter to tabber. Spesielt når de to tabbene skjer i løpet av en uke, og at den ene av tabbene gjorde at Arsenal mistet 2 poeng. Det er også helt ufattelig å forsvare han med at han gjør jobben sin ellers. Enten gjør han jobben sin, eller så gjør han den ikke. Lehmann har ikke vært i nærheten av å gjøre jobben sin de to første kampene.

 

3. Jeg nekter å tro at du har oversikt over hvilke keepre som er tilgjengelige. Det fins 100% sikkert en eller annen keeper som vi kan skaffe oss som er bedre enn Jens. Prisen på han er en annen sak.

Det som er så skremmende er at Wenger ser på Almunia og Fabianski som dårligere spillere enn Jens. Hvis Wenger her tar rett så er den eneste logiske konklusjonen etter de to første ligakampene at vi MÅ ut på markedet og handle.

 

En klubb som Arsenal trenger en keeper som kan være matchvinner. Lehmann er ingen matchvinner, med eller uten tabber. Han har rett og slett ikke ferdigheter lengre til å redde de samme skuddene som f.eks Reina eller Cech. Noen som kan huske hva som skjedde med keepre som har gjort tabber gang etter gang i andre storklubber? Vel, jeg kan gi dere svaret: De har blitt solgt, benket eller utleid. Andre har kommet inn og gjort en bedre jobb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke skjelle ut Jens helt enda, men synes i bunn og grunn det kun er rettferdig at Almunia faar prove seg i neste kamp. Hadde RvP blaast to straffer, ville vi bytta straffeskytter til neste kamp.. easy as that.

 

Gi iallefall den glade spanjolen en sjans. Fabianski er absolutt ikke klar enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke skjelle ut Jens helt enda, men synes i bunn og grunn det kun er rettferdig at Almunia faar prove seg i neste kamp. Hadde RvP blaast to straffer, ville vi bytta straffeskytter til neste kamp.. easy as that.

 

Gi iallefall den glade spanjolen en sjans. Fabianski er absolutt ikke klar enda.

Ja når skal du begynne å skjelle han ut da?

Hvordan kan du si at Fabianski ikke er klar enda?

 

Syns Wenger skal slippe til Almunia eller Fabianski umiddelbart. Jens har hatt mange tabber, og han har vært veldig ustabil de to siste sesongene. En annen ting er jo at fyren er en klovn, og jeg syns han sverter Arsenal med sin usportselige oppførsel.

 

Viss Wenger kan få litt cash for Jens så for guds skyld selg, selg selg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke skjelle ut Jens helt enda, men synes i bunn og grunn det kun er rettferdig at Almunia faar prove seg i neste kamp. Hadde RvP blaast to straffer, ville vi bytta straffeskytter til neste kamp.. easy as that.

 

Gi iallefall den glade spanjolen en sjans. Fabianski er absolutt ikke klar enda.

Hvordan kan du si at Fabianski ikke er klar enda?

Det blir vel samme ulla som hvordan du kan si at han er klar...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke skjelle ut Jens helt enda, men synes i bunn og grunn det kun er rettferdig at Almunia faar prove seg i neste kamp. Hadde RvP blaast to straffer, ville vi bytta straffeskytter til neste kamp.. easy as that.

 

Gi iallefall den glade spanjolen en sjans. Fabianski er absolutt ikke klar enda.

Ja når skal du begynne å skjelle han ut da?

Hvordan kan du si at Fabianski ikke er klar enda?

 

Syns Wenger skal slippe til Almunia eller Fabianski umiddelbart. Jens har hatt mange tabber, og han har vært veldig ustabil de to siste sesongene. En annen ting er jo at fyren er en klovn, og jeg syns han sverter Arsenal med sin usportselige oppførsel.

 

Viss Wenger kan få litt cash for Jens så for guds skyld selg, selg selg!

 

Om vi så må betale 20£ millioner for å bli kvitt han, er det en god deal.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hva som skjedde for et par sesonger siden, når Wenger benket Lehmann til fordel for Almunia, vil jeg si det kan vise seg å bli et sjakktrekk hvis han lar Manuel stå mot City. Tenker da på hvor viktig Jens viste seg å bli da han kom tilbake, med ny glød og vilje. Jeg mener at det var den perioden han satt på benken som gjorde at han spilte seg inn i VM-elleveren til Tyskland

Link to comment
Share on other sites

 

1. Hvordan kan man tro at to tabber ikke blir gjort av Almunia og Fabianski i løpet av en sesong? Når de ikke har stått en hel sesong enda.

 

2. Hvordan kan man sitte og dømme Lehmann pga to tabber? Kampen varer faktisk i 90 minutter og utenom de to tabbene Lehmann gjorde så kan jeg ikke se at det er så mye å utsette på innsatsen.

 

3. Hvorfor skriker man på kjøp hver gang noe går galt? Det løser ingenting! Ingen keepere er feilfrie og for øyeblikket nå så får man ikke kjøpt noen keepere som kan danke ut Lehmann og Almunia som de to aktuelle keeperne i Arsenal.

 

Hvis ikke folk snart skjønner at tabber skjer i fotball så begynner jeg virkelig å lure. Til og med de beste keeperne i verden gjør tabber.

 

1. Logikken her er virkelig vanskelig å fatte. Du vil altså ikke gi Almunia eller Fabianski sjansen pga at de helt sikkert kommer til å gjøre tabber, noe du beviser gjennom at de ikke har stått en hel sesong?????? Ifølge din logikk er en mistenkt skyldig til det motsatte er bevist, og den skyldige skal ikke få noen sjanser til å bevise sin usklyd.

 

2. Det er svært enkelt å dømme en keeper etter to tabber. Spesielt når de to tabbene skjer i løpet av en uke, og at den ene av tabbene gjorde at Arsenal mistet 2 poeng. Det er også helt ufattelig å forsvare han med at han gjør jobben sin ellers. Enten gjør han jobben sin, eller så gjør han den ikke. Lehmann har ikke vært i nærheten av å gjøre jobben sin de to første kampene.

 

3. Jeg nekter å tro at du har oversikt over hvilke keepre som er tilgjengelige. Det fins 100% sikkert en eller annen keeper som vi kan skaffe oss som er bedre enn Jens. Prisen på han er en annen sak.

Det som er så skremmende er at Wenger ser på Almunia og Fabianski som dårligere spillere enn Jens. Hvis Wenger her tar rett så er den eneste logiske konklusjonen etter de to første ligakampene at vi MÅ ut på markedet og handle.

 

En klubb som Arsenal trenger en keeper som kan være matchvinner. Lehmann er ingen matchvinner, med eller uten tabber. Han har rett og slett ikke ferdigheter lengre til å redde de samme skuddene som f.eks Reina eller Cech. Noen som kan huske hva som skjedde med keepre som har gjort tabber gang etter gang i andre storklubber? Vel, jeg kan gi dere svaret: De har blitt solgt, benket eller utleid. Andre har kommet inn og gjort en bedre jobb.

 

 

1. Jeg har ikke sagt at de ikke bør få sjansen fordi de helt sikkert kommer til å gjøre tabber i løpet av en hel sesong. Det jeg mener er at folk her inne virker å tro at å sette Almunia eller Fabianski i mål vil gjøre oss immune mot keepertabber, men slik er det faktisk ikke. Tabber kan skje, med hvilken som helst.

 

2. Lehmann gjør faktisk jobben sin til punkt og prikke. Jeg kan ikke erhindre at han gjorde noen feil bortsett fra målet, og jeg syns at selv om målet var Lehmann sin feil, så syns jeg det blir for dumt å legge all skyld på han når vi faktisk kunne avgjort kampen før utlikningsmålet kom ettersom vi hadde noen sjanser til å øke ledelsen. (Tabben mot Fulham og tabben i dag tror jeg ligger på konsenstrasjonen og ikke kvaliteten hos Lehmann)

 

3. Hvis du nekter å tro at jeg ikke har oversikt over hvilke keepere som er tilgjengelig for oss, hvordan kan du da sitte der og si at du er 100% sikker på at det finnes en keeper som faktisk kan gjøre jobben bedre enn Jens som vi kunne fått tak i nå?

 

At andre keepere blir vraket pga tabber de gjør får jo stå for de trenerne sin regning. Wenger velger derimot å stå bak sin keeper og når en så erfaren keeper som Lehmann gjør en tabbe så vet han det veldig godt selv også, så jeg har full tiltro til de valgene Wenger gjør med keeperplassen og jeg har fulltiltro til Lehmann. Selv om han begynner å dra på årene så føler jeg at han har mye å tilføre oss fortsatt denne sesongen også.

 

Jeg skal uansett ikke bare sitte og forsvare Lehmann. Han har blitt satt på benken tidligere og kommet sterkere tilbake, og det kan skje igjen. Så vi får bare vente og se hva Wenger gjør og hvordan Lehmann klarer seg fremover. Jeg syns nå uansett at man ikke skal vrake spillere kun for en tabbe de gjør en sjelden gang. (dessverre har det nå skjedd Lehmann i to strake seriekamper).

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har bare 2 spørsmål til dere!!!

 

er det på tide å bytte ut lehmann etter to tabber av to kamper!!!

 

hvem syntes dere burde bli fast i mål for Arsenal??????

tviler på at det blir noe keeperbytte denne sesongen. men jeg ser gjerne fabianski i mål fra neste sesong

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa det før sessongen starter at Lehmann kom til å starte med tabber ! Jeg har hatt rett til nå, men det betyr ikke han er ubrukelig, han er litt utav for å det er bedre at han har den formen nå enn midt i sessongen ! Alle keepere har en sånn periode selv om det er gigant tabber som ALDRI skal skje !

Link to comment
Share on other sites

Jeg sa det før sessongen starter at Lehmann kom til å starte med tabber ! Jeg har hatt rett til nå, men det betyr ikke han er ubrukelig, han er litt utav for å det er bedre at han har den formen nå enn midt i sessongen ! Alle keepere har en sånn periode selv om det er gigant tabber som ALDRI skal skje !

 

Hvis jeg ikke husker feil, har ikke Lehmann hatt den perioden før?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...