Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger - My main concern is to add quality - not price tags

 

"We are not frightened to spend money but we have to be convinced the player is better than what we have," said Wenger. "That is our main concern, to bring quality. We have quality, but want to add more quality.


 

"We will try [to buy] but let's not forget that we have brought players in. I have Carl Jenkinson, we have bought Gervinho in, we have bought Joel Campbell in, we have brought Ryo Miyaichi in. You do not know them very well yet but they are all quality players."


 

For min del høres dette utrolig bekymrende ut. Jenkinson, Campbell og Miyaichi kvalitetssigneringer? Miyaichi er den som har vist størst potensiale (og Wenger nevner ikke Oxlade-Chamberlain her), men han er langt ifra kvalitet ennå. Fellesnevner for alle 4 (5) signeringer er at de er unge og uprøvde bortsett fra Gervinho.

 

Det er rett og slett ikke nok og når Wenger igjen begynner å mase om at han ser etter kvalitet og ikke på pengene så er det for meg bullshit. Wenger ser på en spiller som er meget god, men prislappen er forholdsvis høy og bestemmer seg derfor heller for å ta en spiller som er et par hakk dårligere, men med en mye mindre prislapp.

 

Man trenger ikke nødvendigvis alltid å betale i dyre dommer for ordentlig kvalitet, men noen ganger har man lite valg eller så lønner det seg rett og slett. For oss tror jeg begge de siste poengene stemmer etter tapet av Fabregas og kanskje Nasri.

 

Hvis Wenger virkelig mener at Campbell, Oxlade-Chamberlain, Miyaichi og Jenkinson alle er kvalitetssigneringer på lik linje med Gervinho så er jeg stygt redd for at mannen er mentalt utilregnelig..

Link to comment
Share on other sites

Tevez er veldig god og en solid forsterkning, men en spiller i hans posisjon er det siste vi trenger nå.

En sutrepetter som vil hjem til Argentina eller varmere strøk og en lønn Arsenal langt i fra er villig til å betale.

Tviler veldig på Tevez er hverken interessert eller har noe ønske om å bli i England overhodet.

Eneste mulighet hadde vært et kortvarig lån hvor vi delte på å betale lønna med Shitty. Noe hverken de eller Arsenal vil gjøre.

En Tevez-signering ville vært idioti nå. Vi trenger kreativitet, det er noe Tevez ikke er i det hele tatt, gutten ville ikke passet taktikken vår og ville vel krevd det tredobbelte av hva VP tjener.. Dessuten har han ikke noe ønske å spille fotball i England lenger og da får vi samme problem neste år; vi må selge en spiller for under markedsverdien fordi de har ytret seg misfornøyd og da synker verdien selvfølgelig. Mener at Hulk er et langt mer realistisk (og bedre) overgangsobjekt

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg blir bekymret når Wenger atter en gang begynner å snakke om kvalitet framfor pris. De siste sesongene så har det betydd at han er ferdig å handle fordi man ikke "finner riktig spiller til riktig pris". Tror det må en tøffere styreleder inn snart som kan bestemme litt. Tror ikke det er sunt at Wenger skal ta seg av alt. Han har ikke tid til det og det går utover det han foretar seg.

Link to comment
Share on other sites

Noe som bekymrer meg litt er at Wenger ikke allerede har gått ut og utnevnt ny kaptein og visekaptein.

Han kommer nok til å la RvP være kaptein(noe jeg håper han unngår) og la Nasri eller Verm bli den nye visekapteinen.

 

Selv håper jeg på Verm som soleklart valg som kaptein med RvP som vise.

Link to comment
Share on other sites

Må være som å få en kniv i hjertet det Wenger nå opplever. Spillere han har hentet og formet i sin støpeskje forsvinner i det man skal høste fruktene. (..) Ikke lett jobb Wenger har de neste dagene gitt..

 

forstår at Wenger har det vanskelig for tiden. Og selv om han roter seg inn i en del selvmotsigelser, står han forbausende støtt. Og han har min sympati, selv om dette for en stor del er selvforskyldt. For apropos det at spillere forsvinner idet man skal begynne å høste fruktene; Arsenal kunne og burde ha høstet fruktene av Cesc i fem år allerede, hvis Wenger hadde evnet å ta tak i manglene i laget. Dette peker med andre ord rett tilbake på Wenger selv. Og som nevnt annet sted, mulig Cesc hadde reist nå uansett, men da kunne man i det minste sagt at man hadde klart å få mer ut av ham i form av pokaler, og laget hadde utvilsomt stått sterkere når denne dagen kom. I tillegg bør vel nå erfaringen med Cesc og andre kanskje få det til å ringe noen bjeller; spanjoler er mer hjemkjære enn de fleste andre, og det er veldig sannsynlig at de før eller senere vil hjem. Henter du de som junior er det stor fare for at de reiser når de er i sin beste alder. Så kanskje Wenger heller bør forsøke å hente spillere andre steder enn spania? Derfor er det bra å satse på egen junioravdeling og utvikle egne talenter, og satse på unge britiske talenter som Wilshire, Ramsey, Walcott mfl. Men han kan altså ikke BARE satse på dette. Han må også hente etablerte, rutinerte spillere. Og etablerte spillere kan han også hente fra Spania. Slike spillere vet man at man kun har noen sesonger uansett. De er ingen fremtidsløsning, de er en her og nå løsning.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/08/15/sport/fotball/premier_league/arsenal/la_liga/17683226/

 

Fredeim får fram det jeg har tenkt i lang tid, og fryktet. Håper Wenger ser og bygger et bra lag som kan utfordre de andre topplagene, og ikke kun være et uambisiøst juniorlag.

Jeg har ikke noe imot at vi kjører juniorstilen, men da må i alle fall Wenger og/eller styret gå ut å si at vi ikke har noen ambisjoner, men håper vi skal klare 4. plass. Er møkk lei av at man påstår man kan vinne alt når man i realiteten ikke er i nærheten en gang. Det er greit med ambisjoner, men det nytter ikke at man gir spillerne troen på noe som ikke er mulig overhodet. Da blir knekken i selvtillit desto større

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/08/15/sport/fotball/premier_league/arsenal/la_liga/17683226/

 

Fredeim får fram det jeg har tenkt i lang tid, og fryktet. Håper Wenger ser og bygger et bra lag som kan utfordre de andre topplagene, og ikke kun være et uambisiøst juniorlag.

 

Spesielt dette er trist, merkelig og irriterende å tenke over.. :

 

- Han hadde ikke trengt å sprenge banken for å få på plass en god midtstopper, en keeper og kanskje en defensiv midtbanespiller, som de har manglet. For meg er det totalt uforståelig at Wenger ikke har villet sette kronen på sitt fantastiske fotballverk ved å kjøpe de rutinerete spillerne som skal til for å vinne noe, i stedet for å bli nummer tre og fire år etter år.

Link to comment
Share on other sites

Spark mannen fortest mulig....han har mistet alt!!!

Komiske Ali sa jo mer som var fornuftig enn denne såkalte professoren!!

 

...og piscator, han har INGEN sympati fra meg (det skjønner du jo når du leser 1. linja ;) )

Er som du skriver helt selvforskyldt, for med "småpenger" ville han kunnet kjøpt de 2-3 spillerene som hadde gjort at vi garantert hadde vunnet noe de siste 2-3 årene.

 

Nei, dra Terry Neill ut av en eller annen pub og sett han i manager-stolen, så blir det garantert pokal-sus over Emirates. Alt ligger snart til rette for at nesten hvem som helst vil klare det.

Link to comment
Share on other sites

Wenger mente vi spilte en god kamp mot Newcasle, jeg tipper han så at vi hadde 63 % possesion.. Ta med at vi kun hadde 2 skudd på mål så ser det ikke så lyst ut lenger.. I tilegg ser vi på 1 poeng som en seier også nå.. På Arsenal.com står det at vi spilte en uberkamp.. Vi er så langt vekke fra realiteten pga vissvasset til Wenger at det er ekkelt..

 

Vinnere er ikke fornøyd med 1 poeng mot Newcasle, så enkelt er det

 

Skal ta med at vi spilte en god kamp defensivt..

Link to comment
Share on other sites

...og piscator, han har INGEN sympati fra meg

 

he he, som jeg skrev er jo HOVEDgrunnen til at Wenger og Arsenal har havnet i denne situasjonen, Wengers ansvar. Sånn sett kan han jo takke seg selv. Men man kan jo ha sympati for mennesker selv om de selvforskyldt havner i trøbbel. Og særlig en mann som Wenger, som jo har gitt Arsenal og oss fans så mye opp gjennom årene fortjener bedre enn dette, og han fortjener vår sympati på "prinsipielt" grunnlag, selv om det nå ser ut som han er på villspor. Han spilte høyt, og - sånn det ser ut nå - tapte. Og fordi han så NÆR hadde lykkes med dette prosjektet, føles det ekstra vemodig at det nå ser ut til å gå som det gjør.

Link to comment
Share on other sites

Spark mannen fortest mulig....han har mistet alt!!!

Komiske Ali sa jo mer som var fornuftig enn denne såkalte professoren!!

 

...og piscator, han har INGEN sympati fra meg (det skjønner du jo når du leser 1. linja ;) )

Er som du skriver helt selvforskyldt, for med "småpenger" ville han kunnet kjøpt de 2-3 spillerene som hadde gjort at vi garantert hadde vunnet noe de siste 2-3 årene.

 

Nei, dra Terry Neill ut av en eller annen pub og sett han i manager-stolen, så blir det garantert pokal-sus over Emirates. Alt ligger snart til rette for at nesten hvem som helst vil klare det.

 

Føst så trodde jeg du mente alvor med 1 setningen din, og da syntes jeg umiddelbart litt synd på deg. Men så leste jeg jo siste setningen om Terry Neill, og skjønte umiddelbart at hele innlegget kun var en spøk. Good one :-)

Link to comment
Share on other sites

Føst så trodde jeg du mente alvor med 1 setningen din, og da syntes jeg umiddelbart litt synd på deg. Men så leste jeg jo siste setningen om Terry Neill, og skjønte umiddelbart at hele innlegget kun var en spøk. Good one :-)

Sarkasme er nok ikke din sterke side, men du skal ha for forsøket ;)

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hva Wenger finner på nå, i en normal fotballklubb ville man etter salg av 2 nøkkelspillere, og 2 backupspillere reist ut å handlet stort. Jeg er veldig for tanken om et ungt lag, der man skal bygge spillere fra bunnen av. Men jeg er ikke for at juniorspillere på alder fra 17 til 20 skal kunne hoppe rett inn som førstelagsspillere. Om vi hadde hatt en ellver som hadde alle kvalitetene til å vinne serien, og backup med unge spillere hadde jeg vært meget, meget fornøyd. Det hadde gitt oss muligheten til å matche de beste unge i et system med kvalitetsspillere rundt.

 

Jeg er helt sikker på at grunnen til at Fabregas ble så god som han ble, var at han ble matchet i et lag som besto av kvalitetsspillere. Hva har vi i dag? Et ungt lag, no more. Det gjør at vi faktisk ikke har det samme tilbudet til unge spillere lenger, heller. Det er bekymringsverdig! Ok, vi har ikke en klubb som har muligheten til å tiltrekke seg store stjerner som Sneijder, Benzema, Lucio og Messi. Men vi bør ihvertfall ha et lag som har noe å tilby til unge spillere.

 

Om jeg hadde vært ung spiller i dag, hadde jeg aldri i verden valgt Arsenal. Man får en kort vei til førstelaget, ja det er forsåvidt greit. Men hvilke spillere har jeg rundt meg? Per dags dato har vi kun 3 spillere som kan regnes som topp 5 i sin posisjon, Van Persie, Sagna og Vermaelen. Bekymringsverdig...

 

Det jeg er redd for nå, er at vi ikke lenger har det grunnlaget som gjør at vi kan hente spillere av høy, høy kvalitet til klubben. Jeg er redd for at Wenger har rett, vi har pengene og er villig til å bruke dem. Men det er kun middelmådige spillere som er interessert i å komme til klubben. Jeg er ikke sikker på om Cahill er interessert i å skrive kontrakt med Arsenal, mtp. at vi mest sannsynlig kommer til å gjøre en relativt dårlig sesong, da er det kanskje bedre å bli i Bolton og ha muligheten til å gjør en god sesong med dem. Jeg er heller ikke sikker på om vi er i stand til å hente andre virkelige kvalitetsspillere lenger. Det gjenstår å se, men vi skal ikke se bort ifra at Wenger over de siste 4 årene har bygd vår status som topp-klubb ned til bristepunktet og at vi nå er i en situasjon som er vanskelig å komme ut av.

 

Jeg stoler på Wenger, har trua på han. Samtidig begynner jeg å tenke tanken om at vi må ha en annen mann i managerstolen, rett og slett for å gjøre oss attraktive på markedet...

Link to comment
Share on other sites

Da det ser ut som Wenger kan få videre straff fra UEFA så kan jeg bare si Stakkars mann! Begynner nesten å synes synd på han! Mannen har så og si ikke gjort noe riktig så langt i 2011, så la oss nå endelig håpe dette tar en u-sving snart!

 

Edit: Det var da uansett godt for han å endelig se en arsenal seier igjen! Ironisk nok så var det da han ikke var på benken...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt sikker på at grunnen til at Fabregas ble så god som han ble, var at han ble matchet i et lag som besto av kvalitetsspillere. Hva har vi i dag? Et ungt lag, no more. Det gjør at vi faktisk ikke har det samme tilbudet til unge spillere lenger, heller. Det er bekymringsverdig! Ok, vi har ikke en klubb som har muligheten til å tiltrekke seg store stjerner som Sneijder, Benzema, Lucio og Messi. (..) Det jeg er redd for nå, er at vi ikke lenger har det grunnlaget som gjør at vi kan hente spillere av høy, høy kvalitet til klubben. Jeg er redd for at Wenger har rett, vi har pengene og er villig til å bruke dem. Men det er kun middelmådige spillere som er interessert i å komme til klubben.

 

ja, det kan se ut som de verste pessimistene har fått rett, og at Arsenal har spart seg til fant. Men på et tidligere stadium var de fortsatt attraktive, men istedet har man latt laget råtne på rot, og man har rotet seg inn i en ond sirkel. Og jeg er enig at unge spillere utvikler seg bedre med mange gode spillere rundt seg, istedenfor at de skal være nødt til å ta en uforholdsmssig stor del av ansvaret for lagets fremgang på egne skuldre. Og veien tilbake til den ypperste eliten er dessverre svært lang er jeg redd (å bryte ned noe tar kort tid, å bygge opp noe er vanskelig). Vi ser jo hvordan Liverpool har surret de siste par tiårene. Og på tross av sine problemer er de fortsatt attraktive for mange stjerner, og Pool er ikke redd for å bruke penger (selv om de bruker pengene rart). Er ikke sikker på om Arsenal er like attraktive, eller at klubben er like offensive med pengene...

Link to comment
Share on other sites

må ha vært en tung kamp for Wenger å se fra tribunen, men jeg håper at han nå ser det samme som vi supportere ser, at dette er rett og slett ikke godt nok, selv om vi vinner kampen så er ikke spillet solid. Vi gjør så mange feil på midten og samspillet framover på banen fungerer kun en gang, ved målet....

 

Det som er verst er at jeg ikke forstår spillestilen vår, er det noen som kan forklare meg den? Jeg skjønner at possession er viktig, men hvordan er Arsenal spillestil når det gjelder å skaffe seg sjanser? Hvordan vil Wenger at vi skal skaffe oss målsjanser? kan noen opplyse meg....

Link to comment
Share on other sites

Wenger sin filosofi er at vår possession skal få motstandaren til å innrømme at vi er best og dermed la oss spasere til sjansar og scoringar. Heilt i tråd med fransk tradisjon; er ein best så får ein fordelar, og der underkastelse til eliten er vanlig...

 

Derimot funkar det relativt dårleg da våre motstandarar av ein eller annan grunn har bestemt seg for å ta opp kampen og forsvare seg så godt ein kan, og i det siste faktisk har blitt så frekke at dei vågar å gå til motangrep for å prøve å slå oss!

Link to comment
Share on other sites

ja, det kan se ut som de verste pessimistene har fått rett, og at Arsenal har spart seg til fant. Men på et tidligere stadium var de fortsatt attraktive, men istedet har man latt laget råtne på rot, og man har rotet seg inn i en ond sirkel. Og jeg er enig at unge spillere utvikler seg bedre med mange gode spillere rundt seg, istedenfor at de skal være nødt til å ta en uforholdsmssig stor del av ansvaret for lagets fremgang på egne skuldre. Og veien tilbake til den ypperste eliten er dessverre svært lang er jeg redd (å bryte ned noe tar kort tid, å bygge opp noe er vanskelig). Vi ser jo hvordan Liverpool har surret de siste par tiårene. Og på tross av sine problemer er de fortsatt attraktive for mange stjerner, og Pool er ikke redd for å bruke penger (selv om de bruker pengene rart). Er ikke sikker på om Arsenal er like attraktive, eller at klubben er like offensive med pengene...

Vanskelig å spå i framtiden.

Arsenal har en meget sunn økonomi. Det betyr at vi står støtt om verdensøkonomien skulle skrante. Flere klubber bygger sin suksess på innførsel av kapital klubben selv ikke ville være i nærheten av å skaffe selv. Der er heldigvis ikke Arsenal. Om Kroenke selger seg ut er det ikke mange som vil merke så mye. Om det skjer noe tilsvarende i Chelsea elle Manchester City vil det være krise, eller feil: megakrise. Vi er en klubb i en stor og viktig by med en fin ny stadion og lange tradisjoner. Vi har også mye fans verden over. Dette kan man da ikke skusle bort. Her ligger framtiden.

Det som bekymrer litt er at mange spillere nevner Arsene Wenger spesielt, når de sier hvorfor de akkurat ønsker seg til klubben. Wenger og hans spillestil.

Klubben har gjort eg litt avhengig av Wenger og det bekymrer meg noe. Jeg har hele tiden ment at vi må være klok i valg av etterfølger. Vi trenger en person som tenker Wengerfotball, men som kanskje er litt djervere på det å handle. Handler man og selger går regnskapet oftest nogenlunde opp.

Arsenal har en stor framtid, men klubben trenger å planlegge framtiden. Og det har den delvis gjort. Langsiktig har vi stadion, trygg økonomi og mye talent. Kortsiktig mangler vi noe på ambisjoner og businessiden. Men det er ennå noen dager igjen av overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Det som er verst er at jeg ikke forstår spillestilen vår, er det noen som kan forklare meg den? Jeg skjønner at possession er viktig, men hvordan er Arsenal spillestil når det gjelder å skaffe seg sjanser? Hvordan vil Wenger at vi skal skaffe oss målsjanser? kan noen opplyse meg....

 

Hadde alle stangskudd gått stang inn i fjor, så hadde Arsenal vunnet serien. Å skape sjanser har sjelden vært problemet under Wenger. Utfordringen ligger i å finne noen flere enn van Persie som faktisk scorer på sjansene, og å rydde opp bakover.

 

I går var første kamp "efter Fabregas". Jeg synes å merke meg et noe mer gjennombruddshissig og skuddvillig Arsenal. Om man ble tvunget til dette fordi man ikke evnet å holde på ballen, eller om dette var villet strategi er ennå ukjent. Men det er lov å håpe at neste generasjon Gunners blir noe mindre omstendelig.

Link to comment
Share on other sites

Ville vært meget, meget glad om vi endrer vår spillestil litt mer mot det gjennombruddshissige. Er egentlig ganske enig med Drillo, den mest effektive fotballen får vi om vi satser på gjennombruddshissighet, aggressivitet og trygt forsvar. Det er bare de ypperste lagene i verden, med pasningskvalitet i alle ledd som er i stand til å spille seg til overlegenhet igjennom possesion, Barcelona.

 

Jeg har trua på at vi med en forsvarsspiller inn, med Walcott og Van Persie på topp, samt vinger som er hurtige offensivt. En midtbane dannet av Wilshere og Song så vil vi ha et meget godt kontringslag. Wilshere innehar aggressiviteten og pasningsfoten. Song har ballvinnende ferdigheter som kommer mer til sin rett i en 4-4-2. Vermaelen er av den spillende typen, det gir oss fordeler. Han er kald nok til å servere hurtige baller ut til ledige spillere som kan fullføre kontringen, etter det jeg har fått med meg er Cahill noe i nærheten av disse kvaliteten også.

 

Jeg har trua på at vi kan gjøre det meget, meget godt i år, men det avhenger av at Wenger endrer filosofi. Vi må tørre å satse på det som ikke ser fullt så fint ut. Enorm aggressivitet, kombinert med hurtige framspill gir oss en annen dimensjon. Jeg har trua, men Wenger, da må du se ann materialet vi har i dagens stall, og innse at vi må endre spillestil. Tror også at vår nye asiater kan komme inn i en god steam i et slikt system, da han virker veldig direkte og hurtig i spillestilen, det samme gjelder Gervinho. Gervinho ville blitt en ypperlig spiller i et kontringslag, kunne kanskje vært alternativ på topp også!

 

Jeg ønsker meg en endring i spillestil, kombinert med en stoppersignering, og helst en ving, samt en mann som kan gjøre jobben som Wilshere gjør. Vi kan ikke bruke opp han for tidlig, jeg har ikke lyst på en ny Fabregas. Jeg tror ikke det er veien å gå for å vinne titler. Syns vi beviste det greit i oppgjørene med Barca, måten å slå dem på er hissig kontringsfotball, noe vi også så i Copa del Rey med Real Madrid (selv om de er et elendig kontringslag).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 99% enig med deg EvenA bortsett fra at jeg ikke er en fan av Cahill :P

 

Ellers klarer jeg ikke å finne noe å utsette på dine meninger og følger deg 100% sånn ellers. En ny venstrekant inn (for face it Wenger. Ryo Miyaichi er ikke mer enn 18 år og har kun 12 kamper på øverste nivå. Han er ikke klar ennå og burde heller ikke få det presset på skuldrene) og en sentral midtbane som Wilshere kan konkurrere med og selvfølgelig en midtstopper. Jeg mener også vi trenger en venstreback mtp. at Gibbs og Traoré er kjeks og ikke helt holder nivået.

 

Hvorfor tviholde på 4-2-3-1 når denne formasjonen ble tilpasset til Fabregas nærmest alene? Fabregas er nå borte og vi trenger helt klart en endring.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...