Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cesc ut. Nasri forsvinner enten nå eller neste sommer. Tidligere i sommer sa Wenger følgende:

 

"Because a big club first of all holds on to its big players and gives a message out to all the other big clubs that they just cannot come in and help themselves."

 

"Imagine the worst-case scenario and we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

 

Just det, ja. Her er man simpelthen nødt til å vise nye ambisjoner. En "Jadson" holder ikke. Øverste hylle, takk! Tiden er knapp!

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Cesc ut. Nasri forsvinner enten nå eller neste sommer. Tidligere i sommer sa Wenger følgende:

 

"Because a big club first of all holds on to its big players and gives a message out to all the other big clubs that they just cannot come in and help themselves."

 

"Imagine the worst-case scenario and we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

 

Just det, ja. Her er man simpelthen nødt til å vise nye ambisjoner. En "Jadson" holder ikke. Øverste hylle, takk! Tiden er knapp!

 

Ser man det.. Det intervjuet hadde jeg helt glemt. Han har litt "convincing to do" nå ja..

 

Men jeg klarer egentlig ikke å stole på noe av det han sier lenger...

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

jeg klarer egentlig ikke å stole på noe av det han sier lenger.

 

nei, han har nå blitt tatt i den ene selvmotsigelsen etter den andre. Det undergraver hans troverdighet ganske så kraftig. Jeg kan forstå at han ikke ville si for mye på fredag, men når han sa "I expect the players to stay" så sa han jo noe, noe han etter all sannsynlighet visste var feil. Som sagt før; problemet er ikke å selge stjerner, problemet er å erstatte dem. Og det er jo på det punktet Wenger virker fullstendig handlingslammet.

Link to comment
Share on other sites

Jaja då skjedde det alle fans visste ville skje........Wengers pressekonferanse fredag nå er et solid ballespark på Wenger. Din jobb nå er å få fansen med deg og få tro på deg.

 

Wenger mister troverdighet etter dette.

Er redd for at løsningen blir som mange har påpekt at han fant ikke den rette.

 

Vi trenger ikke flere unge spillere for framtiden nå. Vi trenger en kvalitetsspiller av verdensklasse.

Gi meg Tevez.

Link to comment
Share on other sites

Jaja då skjedde det alle fans visste ville skje........Wengers pressekonferanse fredag nå er et solid ballespark på Wenger. Din jobb nå er å få fansen med deg og få tro på deg.

 

Wenger mister troverdighet etter dette.

Er redd for at løsningen blir som mange har påpekt at han fant ikke den rette.

 

Vi trenger ikke flere unge spillere for framtiden nå. Vi trenger en kvalitetsspiller av verdensklasse.

Gi meg Tevez.

 

Tevez er veldig god og en solid forsterkning, men en spiller i hans posisjon er det siste vi trenger nå.

En sutrepetter som vil hjem til Argentina eller varmere strøk og en lønn Arsenal langt i fra er villig til å betale.

Tviler veldig på Tevez er hverken interessert eller har noe ønske om å bli i England overhodet.

Eneste mulighet hadde vært et kortvarig lån hvor vi delte på å betale lønna med Shitty. Noe hverken de eller Arsenal vil gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Nå gjentar jo Wenger seg selv. Dette har han jo sagt mange ganger før. Det han ikke skjønner er vel at prisen på en spiller ikke har noe med saken å gjøre så lenge han konsekvent nekter å betale så mye som selger forlanger

Link to comment
Share on other sites

Det vil han alltid gjøre så lenge spilleren ikke er 100% klar for Arsenal, men jeg er bare redd for at han faktisk mener vi ikke trenger en erstatter for Fabregas og at Ramsey er klar for den oppgaven.. :unsure:

 

Synes tanken på en hele sesong med Rosicky er mye værre enn en hel sesong med Ramsey i Cesc sin gamle rolle..

 

Når det er sagt, burde Ramsey spilt andre fiolin til et kvalitetskjøp av dimensjoner. Men etter min mening ikke bak Rosicky i køen

Link to comment
Share on other sites

Det vil han alltid gjøre så lenge spilleren ikke er 100% klar for Arsenal, men jeg er bare redd for at han faktisk mener vi ikke trenger en erstatter for Fabregas og at Ramsey er klar for den oppgaven.. :unsure:

Tror vi må forberede oss på mange uavgjortkamper denne sesongen blir det ikke handlet inn en klassespiller.

Til det mangler vi alt for mye kreativitet på midten.

Og yepp..et Tevez kjøp kunne løftet klubben flere høyder.

En klassespiller i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må forberede oss på mange uavgjortkamper denne sesongen blir det ikke handlet inn en klassespiller.

Til det mangler vi alt for mye kreativitet på midten.

Og yepp..et Tevez kjøp kunne løftet klubben flere høyder.

En klassespiller i verdensklasse.

Tevez er vel totalt urealistisk. Både prismessig og det faktum at å flytte fra Manchester til London ikke er stort nærmere Argentina :)

Link to comment
Share on other sites

Synes tanken på en hele sesong med Rosicky er mye værre enn en hel sesong med Ramsey i Cesc sin gamle rolle..

 

Når det er sagt, burde Ramsey spilt andre fiolin til et kvalitetskjøp av dimensjoner. Men etter min mening ikke bak Rosicky i køen

 

Rosicky som den kreative midtbanespilleren er absolutt ikke en erstatter for Fabregas og ei heller Ramsey (ikke ennå hvertfall), men dytt Rosicky ned og flytt Wilshere opp så vil det hvertfall hjelpe utrolig mye. Rosicky kan ligge dypt og holde spillet igang mens Wilshere endelig kan få litt mer frie tøyler på det offensive.

 

Dog håper jeg aller mest at vi bytter tilbake til 4-4-2 og dropper både Ramsey og Rosicky og kjører på med Song og Wilshere som midtbanepar :P

Link to comment
Share on other sites

Rosicky som den kreative midtbanespilleren er absolutt ikke en erstatter for Fabregas og ei heller Ramsey (ikke ennå hvertfall), men dytt Rosicky ned og flytt Wilshere opp så vil det hvertfall hjelpe utrolig mye. Rosicky kan ligge dypt og holde spillet igang mens Wilshere endelig kan få litt mer frie tøyler på det offensive.

 

Dog håper jeg aller mest at vi bytter tilbake til 4-4-2 og dropper både Ramsey og Rosicky og kjører på med Song og Wilshere som midtbanepar :P

Wilshere/Song med Arshavin foran seg er et godt kompromiss

Link to comment
Share on other sites

Wilshere/Song med Arshavin foran seg er et godt kompromiss

 

Selvfølgelig, men syntes Wilshere blir vanvittig hemmet av å spille en såpass stor defensiv rolle, men mtp. at Arshavin er 30 år og Wilshere ville hatt veldig godt av mindre forventningspress på skuldrene sine mens han utvikler seg så er det selvfølgelig en god idé (og du vet jo hva jeg mener om Arshavin på sitt beste) og en jeg virkelig håper Wenger gjennomfører sammen med et kjøp av en midtstopper og Juan Mata.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - Judge players on ability not price.

 

Wenger - "I am worried our fans are not behind the team," explained Wenger. "The players deserve it."

 

Det er trist at du ikke ser sammenhengen, Wenger. Selvsagt vil spillere bli vurdert efter både hva de viser på banen og hva de kostet/koster i kroner og øre.

 

And the Frenchman was also adamant he was in no hurry to bring new players in. "Do we want to buy? I don't know because at the moment we have too big a squad, we have too many players," he added. (...) He said: "We feel we were very close last year and that we can improve from what we achieved last year. We will be in there, don't worry. "Why? Because we are a young team and a young team can only get better."

 

Clichy og Fabregas er ute. Nasri synes også på vei. De erstattes av Gibbs/Traore, Wilshere/Ramsey, Gervinho. Can only get better? Virkelig?

 

Jeg håper publikum protesterer i morgen. Ikke mot Wenger, men mot styre og stell. I hvilken retning er det egentlig vår nye eier har tenkt å ta vår kjære klubb i året vi fyller 125 år? Det er på tide å fortelle om ambisjonene. Og å støtte Wenger. På pressekonferansen i dag sier franskmannen at han ikke har tid til å tenke på forsterkninger fordi Fabregas-forhandlingene har tatt så mye tid og krefter. Hallo? Er det noen som hjelper ham i styret? Sesongen er allerede i gang, i morgen kommer årets viktigste fotballkamp, og dette er hva Wenger må bruke tiden sin på?? Huff og huff!

 

Styret må gi Wenger hjelp og backing nå! Hvis ikke så er det over og ut før noen får sagt "turnover". Og det kommer garantert de samme pengetellerne til å forbanne i mange, mange år.

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig, men syntes Wilshere blir vanvittig hemmet av å spille en såpass stor defensiv rolle, men mtp. at Arshavin er 30 år og Wilshere ville hatt veldig godt av mindre forventningspress på skuldrene sine mens han utvikler seg så er det selvfølgelig en god idé (og du vet jo hva jeg mener om Arshavin på sitt beste) og en jeg virkelig håper Wenger gjennomfører sammen med et kjøp av en midtstopper og Juan Mata.

Wilshere som den offensive kan være spennende, men jeg er usikker på hvor mange mål han kan score. Vil helst ha inn en spiller sentralt som kan score mål i tillegg til å være nest sist. Synes f.eks Ramsey og Wilshere blir for mye midtbanespiller og for lite angriper.

Link to comment
Share on other sites

Må være som å få en kniv i hjertet det Wenger nå opplever. Spillere han har hentet og formet i sin støpeskje forsvinner i det man skal høste fruktene. Håper virkelig ikke han blir helt desillusjonert og kaster seg på en kjøpekarusell som med stor sikkerhet ikke bringer oss fremover som klubb. Et par forsterkninger ja takk, men absolutt ikke til Liverpoolpriser eller Liverpoolkvalitet. Det må virkelig være toppkvalitet og kunne forsterke laget øyeblikkelig. Føler på ingen måte at Mata er en erstatning verdig. Liten, lett, uten erfaring og absolutt ingen kriger eller hærfører. God er han sikkert, men i mine øyne ikke det vi trenger. Har ikke sett ham veldig mye i Spania, men han skal få for U23 EM. Der var han i en egen klasse. Mot Liverpool derimot var han ekstremt dårlig og tålte ikke hardt press og fysisk fotball. Vi kan ikke hente en som skal bruke tid på å tilpasse seg, vi trenger en som er respektert og gjerne har sørget for noen blåmerker på motspillere allerede. Hvem det skal være er jeg usikker på, det er dessverre ikke veldig mange som passer til denne beskrivelsen. Bastian Schweinsteiger er kanskje den som jeg ønsker meg mest, men med lønnen han har i BM er det vel bare å glemme før man i det hele tatt tenker tanken.

Jeg skjønner Wengers dilemma nå. Han vet at fansen er misfornøyde og sinte over det som har skjedd samtidig som han ikke kan tillate seg å vente lengre. Han må ha kreativitet på midtbanen. Erstatte Fab direkte er ikke mulig, det må gjøres endringer i stilen. Nasri må bli, vi kan ikke tillate oss å miste ham per i dag. I tillegg må han signere en til for å sikre seg backup for neste år hvis Nasri da forsvinner ut av porten. I PL kan jeg faktisk ikke se hvem det skal kunne være. Ikke lett jobb Wenger har de neste dagene gitt..

Link to comment
Share on other sites

Wilshere som den offensive kan være spennende, men jeg er usikker på hvor mange mål han kan score. Vil helst ha inn en spiller sentralt som kan score mål i tillegg til å være nest sist. Synes f.eks Ramsey og Wilshere blir for mye midtbanespiller og for lite angriper.

 

Skal sies at Ramsey er ganske så målfarlig. Tror han egner seg bedre der en Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - Judge players on ability not price.

 

Wenger - "I am worried our fans are not behind the team," explained Wenger. "The players deserve it."

 

Det er trist at du ikke ser sammenhengen, Wenger. Selvsagt vil spillere bli vurdert efter både hva de viser på banen og hva de kostet/koster i kroner og øre.

 

And the Frenchman was also adamant he was in no hurry to bring new players in. "Do we want to buy? I don't know because at the moment we have too big a squad, we have too many players," he added. (...) He said: "We feel we were very close last year and that we can improve from what we achieved last year. We will be in there, don't worry. "Why? Because we are a young team and a young team can only get better."

 

Clichy og Fabregas er ute. Nasri synes også på vei. De erstattes av Gibbs/Traore, Wilshere/Ramsey, Gervinho. Can only get better? Virkelig?

 

Jeg håper publikum protesterer i morgen. Ikke mot Wenger, men mot styre og stell. I hvilken retning er det egentlig vår nye eier har tenkt å ta vår kjære klubb i året vi fyller 125 år? Det er på tide å fortelle om ambisjonene. Og å støtte Wenger. På pressekonferansen i dag sier franskmannen at han ikke har tid til å tenke på forsterkninger fordi Fabregas-forhandlingene har tatt så mye tid og krefter. Hallo? Er det noen som hjelper ham i styret? Sesongen er allerede i gang, i morgen kommer årets viktigste fotballkamp, og dette er hva Wenger må bruke tiden sin på?? Huff og huff!

 

Styret må gi Wenger hjelp og backing nå! Hvis ikke så er det over og ut før noen får sagt "turnover". Og det kommer garantert de samme pengetellerne til å forbanne i mange, mange år.

Meget godt innlegg Safe Hands. Her må styret ta tak. Vi har vel den eneste nye eier i en PL klubb som er fullstendig fraværende og som ikke har pratet om ambisjonene sine direkte til supporterne en eneste gang. Vi trenger et fast styre og en tøff leder i disse tider. Nå er det på tide å vise en offensiv holdning som kan snu trenden. Det betyr ikke nødvendigvis de tyngste investeringene, men at man viser guts, samhold og en aggresiv tone både innad og ikke minst utad slik at også supporterne våkner og øyner håp igjen. Stallen er per i dag ikke dårlig, men føler at det er for mye negativitet og tungsinn både internt og eksternt. Ting må skje og det må skje raskt.

Link to comment
Share on other sites

Skal sies at Ramsey er ganske så målfarlig. Tror han egner seg bedre der en Wilshere.

 

Enig.. Wilshere fungere godt på plassen sin.. Ikke at han ikke kunne gjørt de bra i den rollen, for det kunne han.. Beste vi kan stille med etter min mening er: Song Wilshere med Ramsey litt foran de.. Men Ramsey har altid gjort det best i Cescrollen, i gårsdagens kamp var et nytt bevis på dette.. Rosicky beviste forrige sesong at han burde være ferdig i Arsenal.

 

Er et under for meg at folk avskriver Ramsey etter gårsdagens kamp og mener Rosicky bør starte foran Ramsey

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Wilshere som den offensive kan være spennende, men jeg er usikker på hvor mange mål han kan score. Vil helst ha inn en spiller sentralt som kan score mål i tillegg til å være nest sist. Synes f.eks Ramsey og Wilshere blir for mye midtbanespiller og for lite angriper.

 

Wilshere har alltid scoret en del mål for reservene og U18 o.l. og er ganske sikker på at han vil begynne å score temmelig jevnt og trutt hvis han blir plassert litt høyere i banen. F.eks. Fabregas var i samme situasjon, men etterhvert når det begynte å løsne for han løsnet det virkelig. Tror Wilshere kan få en lik effekt.

 

Det jeg helst vil se er et formasjonsskifte enten til 4-4-2 eller 4-1-3-2 med Wilshere som sagt sentralt med Song og med Gervinho på høyre, Mata på venstre og van Persie på topp enten med Arshavin (her kan Arshavin spille hengende spiss og komme til rette, men da må van Persie bli spydspissen), Walcott, Gervinho, Vela eller Chamakh.

 

Uansett: Har større tro på at Wilshere blir dyttet frem i Cesc-rollen enn at det blir hentet inn en ny spiller eller at Arshavin får sjansen <_<

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...