Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har gitt deg fullstendig opp Arsene. Har ikke mer å tilføye. Alle vet det, noen innrømmer det, men kun bjørnstan sier det rett ut. Om 11 dager er vi i alle fall to.

 

Da har vi vært 3 ganske lenge.. Problemet er at jeg ikke ser på det som realistisk at Wenger får fyken, selv om det blir mer realistisk for hver dag.. Har pga dette bare håpet at Wenger skulle ta seg sammen..

 

Nå er det nok.. Wenger få fingen ut FFS!

Link to comment
Share on other sites

on potential new signings...

We look, you know? But we try to do the right things for the Club. I think Koscielny and Vermaelen are a fantastic pair of centre backs but it's very difficult as well because if you buy another centre back and then someone gets injured I have to buy another one. You cannot do that every time you have an injured player.

 

Hvilken filosofi er dette?

Link to comment
Share on other sites

on potential new signings...

We look, you know? But we try to do the right things for the Club. I think Koscielny and Vermaelen are a fantastic pair of centre backs but it's very difficult as well because if you buy another centre back and then someone gets injured I have to buy another one. You cannot do that every time you have an injured player.

 

Hvilken filosofi er dette?

 

En gal manns logikk.

Link to comment
Share on other sites

Uttalelsene som kommer nå fra Wenger er som forventa.

Og med de uttalelsene ryker siste halmstraet mitt i troen på Wenger.

Har trodd i 3 år han skulle ta siste steget og gjort et par smarte kjøp for å vinne.

Jeg tror ikke lengre på deg Arsene.

Ingenting kommer til å skje annet enn håpløse unnskyldninger når vi driter oss ut i de 2 neste kampene.

Vi trenger handling. Ikke tafatthet og bleike bortforklaringer.

Jeg tror ikke du har det lengre Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Poenget er vel at folk dømmer ikke Wenger på bakgrunn av året 2011. Folk dømmer han basert på perioden fra 2006-2011. Er det en lang nok periode for deg?

 

Det er absolutt en lang periode, lang nok for seg selv. Mitt poeng er at det ikke er ønskelig å kaste Wenger på hode ut av Arsenal på nåværende tidspunkt. Hvem andre skal kunne erstatte Wenger nå? Det er ikke mange, jeg tviler på at det er noen andre(som er tilgjengelig) som er i stand til å gjøre en bedre jobb enn Wenger på stående fot. La Wenger få dette året, han må ta denne sesongen, og han vil nok til slutt ende med et greit nok resultat, sett i forhold til hvilken situasjon han satt oss i, i utgangspunktet.

 

Du ser logikken du også Oraklet? At vi ikke er tjent med å sparke Wenger, for å sparke han?

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt en lang periode, lang nok for seg selv. Mitt poeng er at det ikke er ønskelig å kaste Wenger på hode ut av Arsenal på nåværende tidspunkt. Hvem andre skal kunne erstatte Wenger nå? Det er ikke mange, jeg tviler på at det er noen andre(som er tilgjengelig) som er i stand til å gjøre en bedre jobb enn Wenger på stående fot. La Wenger få dette året, han må ta denne sesongen, og han vil nok til slutt ende med et greit nok resultat, sett i forhold til hvilken situasjon han satt oss i, i utgangspunktet.

 

Du ser logikken du også Oraklet? At vi ikke er tjent med å sparke Wenger, for å sparke han?

Det er jo managere som går midt i sesongen.

Kan noen ganger lønne seg.

Kan gi boost inn i en klubb og markere at man ønsker å satse.

Jeg vet ikke om det er folk i Arsenal som har trøkk til å gjøre det.

Og det er ikke sikkert det er gunstig heller.

Jeg tviholder selv i halmstrået om trusting Arsene.

En ting som er helt sikkert er at vi trenger en av to ting:

 

Arsene får rett. Vi er gode nok og får det til, mot manges tillit.

Eller Arsene må gå og ny manager med stor handlingskraft kommer inn.

 

Om ikke blir det litt tungt for oss, og det går ut over humøret mitt.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

Det som er problemmet er at Wenger har vært så lenge i Arsenal at alle har blitt blind på at det likksom ikke det er andre managere i denne værden som kan gjøre en bedre jobb en det Wenger gjør nå. Wenger er ikke noe gud og alle kan erstattes selv om det er spillere eller manager ;)

Wenger er ikke støre en klubben selv om mange mener det akkurat nå, så er det et liv etter Wenger også slik han sa om Cesc :)

Link to comment
Share on other sites

Det som er så latterlig er at Wenger skylder på dommeren etter dagens oppgjør! Selvfølgelig gjorde han en feil som kostet oss et mål, men hadde han forberedt laget bedre i pre-season så hadde dette gått en helt annen vei.

Ta deg sammen Wenger og innse at du tar feil!

 

Har alltid støttet Wenger uansett hva, men nå begynner jeg å tvile sterkt. Det viser bare hvor alvorlig situasjonen er.

 

In *Arsenal* we trust

Link to comment
Share on other sites

Marius Gangnes, en stolt gooner som aldri vil glemme hva Wenger har gjort for klubben i mitt hjerte.

 

Wenger har en veldig stolt fortid, men vi er en framtidsrettet klubb og kan ikke leve på tidligere meritter. Kanskje har han gjort nok for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt en lang periode, lang nok for seg selv. Mitt poeng er at det ikke er ønskelig å kaste Wenger på hode ut av Arsenal på nåværende tidspunkt. Hvem andre skal kunne erstatte Wenger nå? Det er ikke mange, jeg tviler på at det er noen andre(som er tilgjengelig) som er i stand til å gjøre en bedre jobb enn Wenger på stående fot. La Wenger få dette året, han må ta denne sesongen, og han vil nok til slutt ende med et greit nok resultat, sett i forhold til hvilken situasjon han satt oss i, i utgangspunktet.

 

Du ser logikken du også Oraklet? At vi ikke er tjent med å sparke Wenger, for å sparke han?

 

Jeg er enig i mye her, Even.

 

Vi kan ikke sparke for å sparke, men man kann til gjengjeld sparke i løpet av en sesong. Spørsmålet nå er hvor stor skade kan/vil vi få på perioden frem til vi Evt. får ny manager ELLER Wenger åpner øya og bygger et lag med en blanding av ungt og "gammelt".

 

Så er spørsmålet hva er et "godt nok" resultat? Jeg mener en klubb som Arsenal skal kjempe om titler, og jeg ser ikke at vi gjør det slik klubben er idag.

 

Så jeg ser en delvis logikk. En logikk som har vært gjeldende i 4-5 år allerede, og nå begynner den å briste...

Link to comment
Share on other sites

Nevn fem managere vi kan skaffe om vi sparker Wenger. Manageren må være villig til å jobbe med mindre ressurser enn rivalene og fortsatt få ca like gode resultater.

Det kan jo være at en ny manager ville satt som en forutsetning for å ta jobben at det settes av ressurser.

Det er jo mangelen på bruk av penger Wenger kritiseres for. Og pengene er jo der. I verdens tredje mest verdifulle fotballklubb. Klart det må være det. Mye midler og investereingene ville gitt avksastninger.

Vanskelig å nevne fem kanskje, men det er nok mange som ønsker seg jobben som manager i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det er en tid for alt, og det spørs om ikke tiden til Wenger er komt? Baserer ikke dette på årets innsats, men egentlig hvordan laget har fremstått de siste årene, og Wenger virker være en handlingslammet mann. Hvorfor ikke gjøre de grepene som er så åpenbare vi trenger??

 

Hvem skulle så erstatte Wenger sier dere? Det finnes alltid en manager som kan komme å gjøre en jobb.

 

Når George Graham ledet laget til hans første ligagull i 1989, hadde vi ikke vunnet siden 1971, og Graham ledet laget til gull igjen 1991, og i 1987 og 1993 ledet han laget til gull i ligacupen, og så vidt jeg kan huske, så er det de eneste gangene vi har vunnet (mikke mus cupen), men det var nok til å få opp optimismen igjen. og så vant vi vår siste turnering i europa 1994, da vi slo Parma i Parken. Det Graham klarte å få ut av mannskapet sitt var imponerende, for det krydde ikke akkurat av verdensstjerner på de lagene hans. Og til alt overmål, så stilte han med 11 engelskmenn i en del kamper, og da er ikke skotter og walisere regnet med.

 

Wenger kom til klubben og brakte inn en helt ny måte å spille fotball på, i en 10års periode var vi eksponenter for feiende flott angrepsvillig fotball, som er helt fantastisk å se på når den flyter, men usedvanlig begredelig skue når det ikke flyter. Men etterhvert så ble koden knekt av våre motstandere, men Wenger bare fortsatte uten plan B, noe han forsåvidt gjør den dag i dag, så det kan være på tide å utvikle oss videre, med en ny mann ved roret, en ny spillestil og et helt nytt miljø rett og slett. Et artig tanke eksperiment hadde kanskje vært hva hadde en topp motivert Graham klart å fått ut av dette mannskapet? Wenger du har værtt en gud for Arsenal med ligagull 1998, 2002 og 2004 og FA cup 1998, 2002, 2003 og 2005 (som må ha vært tidenes ran), men etter 2005 er det fint lite som vitner om gull (unntaket er et meget hederlig finale tap i champions league 2006). Hvorfor og hvor det har sviktet etter det, økonomisk er det vel stadion som har tatt hele kaka. Men sportslig så vitner klubben være amatører hva kontrakter og overganger angår. Vi selger våre beste spillere til kraftig underpris i forhold til markedet forøvrig.

 

Hvilken jobb hadde f.eks Valencias Unai Emery klart å fått til i Arsenal, en manager som er vant til lite penger og som tross alt klarer til en viss grad utfordre de to store.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i mye her, Even.

 

Vi kan ikke sparke for å sparke, men man kann til gjengjeld sparke i løpet av en sesong. Spørsmålet nå er hvor stor skade kan/vil vi få på perioden frem til vi Evt. får ny manager ELLER Wenger åpner øya og bygger et lag med en blanding av ungt og "gammelt".

 

Så er spørsmålet hva er et "godt nok" resultat? Jeg mener en klubb som Arsenal skal kjempe om titler, og jeg ser ikke at vi gjør det slik klubben er idag.

 

Så jeg ser en delvis logikk. En logikk som har vært gjeldende i 4-5 år allerede, og nå begynner den å briste...

 

Jeg mener at vi allerede bør være klare for å erstatte Wenger, han begynner å bli gammel, og han har sittet i en anseelig periode, der halve perioden er uten titler. Klart det er en mann man bør vurdere å bytte ut, jeg mener at Wenger har en teft for å klare akkurat det vi absolutt må ha, altså en 4. plass. Jeg tror ikke hvilken som helst manager, vil være i stand til å ta dagens lag til en 4. plass. Det tror jeg Wenger vil klare.

 

Med andre ord, jeg mener at målet for sesongen er å ha mulighetene til Champions League neste år. Det bør være, ha vært og forsette å være en kontinuerlig vurdering av andre potensielle managere for Arsenal FC, med tanke på de prestasjonene Wenger har hatt den siste tiden.

 

Vi er nok i bunn og grunn enige, for det går rett og slett på å ikke fjerne Wenger før vi har en mann som virkelig kan gjøre jobben. Vi er alle enige om at måten å rette opp Arsenal, er ikke nødvendigvis taktisk, eller organisatorisk i laget, men evnen til å forsterke i sårt nødvendige posisjoner. Dette gjør at den neste manageren i Arsenal, må ansettes i en tid, hvor han har tid på seg til å gjøre det nødvendige. Derfor mener jeg, at Wenger bør få muligheten frem til neste sesong på å vise hva han har å bidra med videre, om ikke han presterer OG vi har en god nok erstatter på plass så er det naturlig med et managerbytte!

 

Men jeg har fortsatt troa på Wenger jeg, men det bør alltid være, i enhver klubb evalueringer rundt managerens prestasjoner. Samt at man alltid bør sondere terrenget og se etter potensielle forsterkninger i disse rollene. Som at på nåværende tidspunkt er det godt mulig at vår beste endring hadde vært å kastet Pat Rice ut av assistentstolen og hentet inn en som kunne tale sjefen midt i mot.

Link to comment
Share on other sites

Som at på nåværende tidspunkt er det godt mulig at vår beste endring hadde vært å kastet Pat Rice ut av assistentstolen og hentet inn en som kunne tale sjefen midt i mot.

 

Denne setningen føyer seg i mine øyne inn i rekken av vasete uttalelser rundt Pat Rice. Det er ingen av oss her inne som har forutsetning for å uttale oss om den jobben Pat Rice gjør. Det har liksom gått sport her inne i å betegne Pat Rice som en nikkedukke som bare dilter etter Wenger i alt han sier og gjør. De eneste rapportene man har kunnet lese om jobben til Pat Rice, tyder faktisk på det motsatte. Det er rapportert flere ganger tidligere at Rice og Wenger har vært i munnhuggeri på sidelinjen grunnet uenigheter rundt hva som må gjøres for å endre kampforløp.

 

Det meste tyder faktisk på at det er Wenger som er alt for sta til å i det hele tatt lytte til sin assistent. Som f. eks i kampen mot Tottenham hjemme forrige sesong, hvor Pat Rice ønsket å foreta et bytte etter pause, for å demme opp for den taktiske endringen Tottenham utførte. Og da han i samme kamp ønsket å gjennomføre et bytte på stillingen 2-2. I begge tilfellene ble han blankt avvist av Wenger, og det skal ha vært kraftig ordveksling dem imellom. Resultatet av kampen ble som kjent et 3-2 tap, og Wenger gjorde ikke noe bytte av betydning før vi hadde havnet under, og da var det for sent. Så å påstå at Rice ikke taler sjefen midt imot blir bare for dumt.

 

En annen liten kuriositet når vi snakker om Rice, er jo at han er den eneste manageren i Arsenals historie som ikke har tapt en eneste kamp :)

Link to comment
Share on other sites

Marco van Basten, Guus Hiddink, Carlo Ancelotti, Phil Scolari, Martin O'Neill, David O'Leary, Marcello Lippi, Ottmar Hitzfeld, Louis van Gaal, Frank Rijkard og mange flere.

Van Basten førte Ajax til en tredjeplass i ligaen og røk ut med Nederland i kvarten mot Russland, røk ut i sekstendels for Nederland mot Portugal. Har 5 år managerkarriere hvorav fire av dem er for landslag. Ville vært en major gamble, men mannen står jo for fotballen vi elsker da.

 

Hiddink: Det beste valget av de du lister egentlig, men mannen er også en landslagstrener og har vel takket nei til Chelsea flere ganger og dessuten har han vel uttalt at å trene klubblag er et avsluttet kapittel(?)

 

Ancelotti: stusset over det når Chelsea hentet denne mannen, hans Milan lag hadde falt akterut og han evner ikke se flere år frem i tid virker det som. Men han ble derimot en stor suksess i Chelsea og er en av få tilgjengelige som kunne erstattet Wenger IMO.

 

Scolari: Ikke god nok for Chelsea i det hele tatt og har vel nylig tatt en trenerjobb i Brasil der det virker som om han trives best..

 

O'Neill: Gjorde en god jobb i Villa, uprøvd på høyere nivå og virker ikke veldig lysten til å komme tilbake til Premier League. Hadde det vanskelig i Villa med mange tvangssalg og lite penger, usikker på hva han kunne prestert med våre penger og våre ressurser. Putter han i kanskje-kategorienz

 

O'Leary: Legende, men han holdt på å rykke ned med Villa og fikk sparken i Al-Ahli..

 

Marcello Lippi: Denne tullingen bør ikke bli Arsenalmanager, dårlig i engelsk og spiller negativ fotball, blir som å ansette Mick McCarthey i mine øyne

 

Ottmar Hitzfeld: Ja takk.

 

Louis van Gaal: Så du van Gaals Bayern? Eksellent å se på tidvis, men han hadde heller ingen plan B og var ekstremt avhengig av skadeutsatte Robben og Schweinsteiger, gjorde alt i alt en dårlig jobb ressursene tatt i betraktning, ingen tvil om at Bayern er det beste laget i Tyskland.

 

Frank Rijkard: Ingen supersuksess i Galatasaray, men dekket bordet for Guardiola i Barca. Tok nylig over Saudi-Arabia og er dermed uaktuell.

 

og mange flere: Bring them on.

 

Resultat(godkjente):

Hiddink (Høy lønn, landslagstrener de siste ti år, vil ikke trene klubblag)

Ancelotti (Vært trener for en rival, høy lønn)

O'Neill (Uprøvd på nivået, ikke helt Wengerball heller, men utvilsomt habil taktiker og utmerket motivator)

Ottmar Hitzfeld(Kjenner til nivået, vært ute av klubblag-gamet lenge, men med de merittene er han verd sjansen. Blir nok vanskelig å stjele fra Sveits dog.)

Link to comment
Share on other sites

Hvis Wenger har gjort jobben sin burde han vite hvilke spillere som burde kjøpes inn.

Sier Graham.

 

Og han sier som de flestre av oss at en ny midtstopper,en fremragende midtbanespiller og

en spiss må inn.

Han burde se hva Ferguson gjør.

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14605425.stm

 

Er enig i det meste. Problemet er ikke Pat Rice. Problemet tror jeg er at det ser ikke

ut som Wenger tar imot råd fra noen.

 

Marco Van Basten og DB i tospann er et alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Resultat(godkjente):

Hiddink (Høy lønn, landslagstrener de siste ti år, vil ikke trene klubblag)

Ancelotti (Vært trener for en rival, høy lønn)

O'Neill (Uprøvd på nivået, ikke helt Wengerball heller, men utvilsomt habil taktiker og utmerket motivator)

Ottmar Hitzfeld(Kjenner til nivået, vært ute av klubblag-gamet lenge, men med de merittene er han verd sjansen. Blir nok vanskelig å stjele fra Sveits dog.)

 

Ok. Fire godkjente av 10 som bare raste ned i hodet mitt er ikke dårlig. Uansett, vårt problem er ikke hvem som kan ta over, vårt problem er at vår nåverende manager har satt seg selv i en posisjon der han har en stall pr. dato som har 5-6, toppen 7, spillere som er av nødvendig kvalitet. Det er mange unge håpefulle, et par som er i ferd med å gå ut på dato og en håndfull godt voksne spillere som aldri har hatt den nødvendige kvaliteten. Dette ligner på kids-2 og et nytt 5-års prosjet, bare at denne gangen går ikke prosjektet ut på å holde seg i topp-4, men forsøke å komme seg inn igjen. Det hele er fullstendig unødvendig, og i verste fall ennå værre. Fakta er at hvis en aksepterer en halv sesong som et brukbart underlag så er Arsenal i øyeblikket en nedrykkskandidat. Hverken mer eller mindre. Vi har i denne perioden vunnet 10% av kampene våre i PL. That's also a fact. Finnes det et menneske i denne verden som kan gjøre dette bedre? Er det det vi lurer på?

Link to comment
Share on other sites

Sånn som jeg ser det har vi råd til å havne utenfor CL en sesong, da skjønner nok klubbbledelsen at vi må vise større handlekraft.

 

Ramler du utenfor er det ikke "bare" å komme opp igjen på nivå. En sesong kan fort bli 5 eller 10. Selvsagt er det mulig at Wenger kan dra frem et nytt mirakel (å komme i topp-4 denne sesongen), men det er ikke noe jeg er villig til å vedde mye på.

Link to comment
Share on other sites

Sånn som jeg ser det har vi råd til å havne utenfor CL en sesong, da skjønner nok klubbbledelsen at vi må vise større handlekraft.

 

Forstår ikke helt hvorfor vi skal risikere å havne utenfor CL for at klubbledelsen skal forstå noe som helst.

Akkurat det handler om dårlig håndverk.

 

Vi må være føre var, etterpåklokskapen kan andre ta seg av. Skjønner ikke styret og Wenger at noe må skje nå,

er jeg redd vi er en klubb med store interne problemer.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...