Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Man kan godt la vær med å støtte manageren, kjør på for min del. Men å gi han patetiske kallenavn blir for dumt. Da synker man ned på et barnslig nivå, og folk kan holde seg for gode til akkurat det.

 

Forresten; du trenger ikke være så kjepphøy. Jeg har min oppfatning om hvordan en supporter skal være, og du har din. Og man trenger ikke å støtte "kjæledeggene" mine hele tiden, men å begynne å dele ut kallenavn i negativt fortegn er ikke særlig representativt hverken for dette forumet eller Arsenal-fansen generelt.

Ja vi har forskjellige meninger om hvordan en god supporter skal være. Forskjellen på deg og meg er at jeg aksepterer din måte å støtte laget på, og snakker ikke nedlatende om din måte å støtte laget på. Riktignok kritiserer jeg på det sterkeste din trang til å undervise andre i hvordan de skal være.

 

Kallenavn bryr jeg meg ingen ting om. Om noen ønsker å kalle Wenger en pariserloff så bryr ikke det meg et skapte grann. Hvis du syns det er så lavmål skjønner jeg ikke hvorfor du simpelthen hever deg over det. Men ikke si at skepsisen til Wenger ikke er representativt for Arsenal-fansen. Vi hørte chanten "Spend some fucking money" allerede i April.

Link to comment
Share on other sites

Tror at det er viktigere enn noensinne å drive klubben som den har blitt drevet siden Wenger kom. Wenger har full kontroll. Skal vi kjøpe mata og diarra så er alt bra fordi vi har brukt 40 mill?

 

Er vi så svekket?

Gervinho inn for Narsi,Ramsey og Wilshere dekker for Fab og Frimpong backup for Song.+fire unge spennende talenter klare for å imponere.

 

Ganske sikker på at det kommer flere også. Men ikke en til 25 mill

Link to comment
Share on other sites

Tror at det er viktigere enn noensinne å drive klubben som den har blitt drevet siden Wenger kom. Wenger har full kontroll. Skal vi kjøpe mata og diarra så er alt bra fordi vi har brukt 40 mill?

 

Er vi så svekket?

Gervinho inn for Narsi,Ramsey og Wilshere dekker for Fab og Frimpong backup for Song.+fire unge spennende talenter klare for å imponere.

 

Ganske sikker på at det kommer flere også. Men ikke en til 25 mill

vi er kanskje ikke kjempesvekket, men vi er heller ikke styrket. Vi har fått inn en litt annen type spiller, men vi har mistet en av. verdens beste playmakere i fabregas. men enda flere unggutter er kommet inn. Laget må enda en gang bygges rundt nye spillere og trenger nok en gang tid. Og dette har vi sett flere ganger siden vi begynte dette første youth project. Når skal vi få se Wengers neste vinnerlag? Pengene er der, og Wenger må snart se at vi ikke kan fortsette slik. Klubben trenger pokaler, hvis ikke kommer vi nok til å se en stor supporterflykt de neste årene. Om ikke Wenger snart begynner å bruke pengeboka på spillere som forsterker laget her og nå, er det nok ikke mange sesongene før han blir nødt til å overlate laget til noen andre.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Perfekt å bygge laget rundt spillere som er britiske eller/og elsker klubben som ikke stikker av. Ramsey, Wilshere, Song, Vermaelen og Van the Man. Det høres ganske bra ut spør du meg. Kjøpe dyrt og deretter bygge laget rundt nye spillere som ikke har nooe forhold til klubben er ikke ideelt spør du meg.

Hvis Wenger ikke synes jeg det er mer kvalitet i Mata enn Wilshere og Ramsey, eller Gervinho er det ikke vits å sløse penger.

Tror og håper han henter en midtstopper. Men er enig med Wenger om at hvis det ikke er kvalitet rett inn i førsteelveren så trenger vi det ikke. Førsteelveren er ganske bra og bredden er ikke gæærn.

Link to comment
Share on other sites

Klubben trenger pokaler, hvis ikke kommer vi nok til å se en stor supporterflykt de neste årene.

 

At klubben mister noen medgangssupportere får så være. Men noen stor supporterflukt tviler jeg på at man får. Man får kanskje flere supportere som demonstrerer mot klubben ved å ikke gå på kampene. Men kjernen av virkelige Arsenalsupportere vil fortsette å gå på kamp uavhengig av hva som skjer. For de supporterne jeg kjenner i England, er Arsenal så ufattelig mye mer enn bare fotball. Det er rett og slett en livsstil.

 

Jeg er enig med deg i at klubben trenger pokaler, ikke for å unngå å miste supportere, men som en takk til alle supportere som har valgt å støtte klubben selv i motgang.

Link to comment
Share on other sites

De fleste her inne, inkludert meg selv venter og forventer en eller flere stjernesigneringer. Det avhenger av 1 eneste ting, at vi går videre til CL-gruppespillet. Etablerte spillere som går til Arsenal kommer hit av sportslige årsaker og ikke øknonomiske. Det er derfor onsdagens kamp er så kritisk.

 

Man kan indirekte kritisere Wenger for at vi ikke ble direkte kvalifisert og dermed ikke hadde vært i denne situasjonen, men nå er vi her. Da tror jeg ikke det er mye Wenger kan gjøre, bortsett fra å fokusere maksimalt på onsdagens kamp. Her har vi Supportere et ansvar, og ikke hjelpe media med å ta vell Wengers og spillernes fokus fra denne kamnpen. All den kritikken som nå oversvømmer aviser og blogger bidrar IKKE positivt for de neste kampene, Det burde flere av dere forstå. Selv om Wenger og spillerne ikke leser dette forumet, så er dere med på å bygge negativitet rundt klubben. Det trenger vi ikke.

Edited by BølerUlf
Link to comment
Share on other sites

At klubben mister noen medgangssupportere får så være. Men noen stor supporterflukt tviler jeg på at man får. Man får kanskje flere supportere som demonstrerer mot klubben ved å ikke gå på kampene. Men kjernen av virkelige Arsenalsupportere vil fortsette å gå på kamp uavhengig av hva som skjer. For de supporterne jeg kjenner i England, er Arsenal så ufattelig mye mer enn bare fotball. Det er rett og slett en livsstil.

 

Jeg er enig med deg i at klubben trenger pokaler, ikke for å unngå å miste supportere, men som en takk til alle supportere som har valgt å støtte klubben selv i motgang.

Jeg er enig med deg Kim, tap av medgangssupportere er egentlig ikke noe tap. Da mener jeg medgangssupportere i "værste" betydning. Mange av oss har vel startet som medgangssupportere og forsatt videre som "hengivne" supportere. Hengivne mot klubb, ikke nødvendigvis hengivne mot ledelse og "enkeltspillere".

 

Når det gjelder medgangssupportere så tror jeg egentlig ikke at Arsenal har så mange av den typen akkurat nå, for hvor mye "medgang" har vi egentlig hatt de siste årene.

Vi har en klubb som ligger blandt de beste, men vi er ikke best og har ikke vore det på noen år. Og vinner vi en tittel ett år så går det ofte litt tid til neste tittel, så det er vel ingen hos oss som kan flyte på en "medgangsbølge".

Vi har en klubb som er så edruelig i kjøpspolitikken, at den nesten kan ansees som å være "avholdsmann" i den henseende.

 

SÅ min konklusjon er at vi ikke har noen særlig med medgangssupportere og til de som skulle forlate oss p.g.a. at de ikke er fornøyd med oss (Arsenal) så sier jeg "Bon Voyage... good riddance"

Link to comment
Share on other sites

Kommer det et nytt 5-årig prosjekt med ungdommene mon tro? :blink:

 

Det kan se slik ut ja, men disse nye ung guttene ser meget lovende ut, samt de som kommer fra reservelaget. Nå får vi bare håpe at han skaffer et par spillere som kan være med å konkurere i dag!

Link to comment
Share on other sites

Synes det er rart å ikke ha tiltro til Wenger etter alle disse årene. I tilegg med tanke på hvor stor økonomisk forskjell det er på oss og de tre andre som kom over oss i fjor. Tror ikke det er noen andre som klarer å drive Arsenal så godt som Wenger. Hvem skulle det vært?

 

Hei Kenny.

 

Det er nok flere dyktige managere der ute som kan gjøre en god jobb med Arsenal!

 

Vi må huske at en ny manager vil ta over et arsenal med et imponerende ungdomsakademi, en av de bedre trenings fasilitetene i Europa. En relativt ny stadio som huser litt over 60 000 fans.

Vi har også et meget bra speider nettverk og er et 'brand' som er verdens kjent.

En "sterk" økonomi ha vi også selv om vi ikke kan konkurere med Chelsea og City.

 

Dette takket være Arsene Wenger og andre nøkkelpersoner.

Utfordringen vil derimot bli Arsenal styret og hvilke midler en ny manager vil få disponert..

 

Jeg hadde håpet at Wenger skulle ta en Furgerson, hvor han ville få brikkene til å falle på plass og gjøre oss til champions igjen. Men for hver dag som går, så ser dette mer og mer mindre sannsynlig ut..

 

Hadde Wenger derimot hatt mer støtte av dyktige personer slik vi så fra Dein, samt en litt mindre naiv holding til overgangs viduet og hva som kan forventes av spillere under 22 år med relativt lite erfaringer på topp nivå så tror jeg vi hadde gått et langt steg i riktig retning! Vi kommer så klart ikke unna det defensive og behovet for et par nye ideer heller.

 

Ser ut som han(Wenger) har gitt det han kan til klubben, noe som er mer enn hva man kunne drømt om alle de årene tilbake i tid da han annkom klubben vår!

 

Men noen ganger så må vi bevege oss videre her i livet, og jeg tror vi nærmer oss det vendepunktet nå.

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

Om Wenger ikke presenterer 3 nye spillere på mandag så kan han for min del få fyken. Vi har da kommet så langt som vi kan komme med Wenger bak roret. Kampen i dag mot Liverpool viser alt hvor Wenger har gjort feil. Vi har en stor stall sies det, men hvor mange i stallen er per dags dato gode nok til å spille for Arsenal kamp etter kamp? Ikke mange og halvparten av disse blir skadet bare man ser hardt på dem.

 

Wenger MÅ UT Å KJØPE! Han må betale det klubbene forlanger ikke dra dette ut i det lengste! Neste kamp er mot Udinese, jeg tror vi kommer til ryke der nede, kampen mot United tror jeg knapt jeg gidder å se.

Link to comment
Share on other sites

Forventer en klassestopper, sentral midtbane med erfaring og kreativitet og en klassespiss innen mandag kl 15 engelsk tid.

 

Skjer ikke det, så kan Wenger ta hatten og gå. Er fryktelig redd for at vi ender på 8-15. plass på tabellen. Vi er heldige om vi slipper unna nedrykkstriden med dette laget her. Helt seriøst!

Edited by imers
Link to comment
Share on other sites

Det aller aller verste er at dette som nå skjer har de fleste sagt.

Hva som må til for at Wenger snart får øynene opp aner jeg ikke.

Dette laget fremstår som et av de svakeste jeg har sett på lang tid.

Vi trenger mer Vermaelan typer i dette laget.

Frimpong,Ramsey osv kan bli gode på sikt men akkurat nå fremstår de som jyplinger.

Det råder en tafatthet over Wenger som jeg ikke har sett før.

Noe må akje...og det må skje rimelig kjapt.

At Wenger har latt dette fortsette etter katastrofeavslutningen på sesongen

ifjor,og med salg av Fabregas,er for meg en gåte.

 

Bare for å toppe heile driden setter han innpå en spiller som mange trodde skulle være solgt(Bendtner),framfor Chamakh.

Det forteller mye om nivået på den sterke stallen til Wenger.

Jeg er utrolig skuffa over hvordan laget fremstår,unntakene er Vermaelan,RvP,Nasri og WS.

 

Hva gjør du nå Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Synes synd på spillere som vanPersie, Nasri, Vermaelen og Sagna. De fortjener å spille på en bedre klubb!

 

Bedre klubb? du mener vel at de burde spille på et lag som vinner pokaler?

Arsenal er nok en av de beste klubbene i værden, men at Wenger ikke bruke penger på spillere som ville hjelpe klubben å vinne betyr ikke at Arsenal er en dårlig klubb. Er nok av top klubber i Europa som det er mye rot og tull som vil få store problemer når de nye regla for bruk av penger trer i kraft snart ;)

At flere klubber vinner pokaler sjuler bare de store problemmen de har med å bruke alt for mye penger, ser man på et lag som City, Barca og Real M som snart kan stille 3 lag alle sammen.

Hva skal de med så mange spillere, ja greit noen spillere blir skada, men de fleste sliter mye benken og det vil de gjøre helt de vil vekk fra klubben.

De kan bare bruke 11 man de også, selv om de har sykt mange goe spillere så koster det mere en det smaker ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gitt deg fullstendig opp Arsene. Har ikke mer å tilføye. Alle vet det, noen innrømmer det, men kun bjørnstan sier det rett ut. Om 11 dager er vi i alle fall to.

 

Make that three. Hvis vi nå skulle ryke mot Udinese så er det vel begrenset hvor attraktivt det er å melde overgang til N5 de neste 11 dagene. Wengers viktigste kamp som manager for Arsenal spilles i Italia på onsdag, og den kan det hende han ser fra tribuneplass...

Edited by Bergkampboy
Link to comment
Share on other sites

Når vi alle ser (og Wenger) at vi skaper ingen skikkelige sjanser i løpet av kampen (ja, forrige) hvorfor henter han ikke inn en kreativ playmaker på midtbanen ? Og når han ser at når vi først skaper flere gode sjanser, men ikke scorer, hvorfor henter han ikke inne en goalgetter av et kaliber som skremmer de fleste?

 

Av og til, lurer jeg på om Wenger faktisk er så smart som alle skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Du har frem til 01.09 å overbevise meg Wenger. Hvis ikke kommer det til å komme noen gloser som ikke passer seg her på forumet for å si det sånn. Det eneste lille håpet jeg klamrer meg til nå, er at det vil komme spillere inn dersom vi kvalifiserer oss til CL. Sitter og håper at dette er problemet som gjør at ting tar så lang tid, at spillere ikke vil signere før vi eventuelt er videre i CL. Ta Hazard som eksempel; Hvorfor skal Hazard komme til Arsenal å spille EL, når han kan spille CL med Lille?

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger has insisted he will not walk away from Arsenal despite mounting criticism after the defeat against Liverpool at The Emirates. The Gunners departed to a chorus of jeers after Liverpool recorded their first win at Arsenal for 11 years. But Wenger, who selected unsettled Manchester City target Samir Nasri, said he did not feel under "more pressure than usual".

 

"There is no chance I would walk away", the Arsenal manager said. We are living in circumstances where every defeat is absolutely a disgrace and an earthquake"

 

"There is only one chance and that is that I will try to do my best for this club."

 

A late own goal from Aaron Ramsey and an injury-time strike from Luis Suarez gave Kenny Dalglish's side three points.

 

Wenger said: "We are living in circumstances where every defeat is absolutely a disgrace and an earthquake.

 

"We are very disappointed to have lost but we are at the start of the season."

 

Arsenal also saw youngster Emmanuel Frimpong sent off and are likely to be without defender Laurent Koscielny for Wednesday's Champions League qualifier second leg against Udinese in Italy after he suffered a back spasm.

 

He added: "I don't feel under any more pressure than usual. I feel the result was very harsh on us and the decider was the sending off. Emmanuel Frimpong was a victim of his lack of experience. He deserved a second yellow and shouldn't have gone into that tackle."

 

 

Wenger said he did not know about claims that Nasri's proposed move to Manchester City had broken down - adding that he had not yet decided to whether to play, and potentially cup-tie, the France star against Udinese.

 

He said: "I have always said I will try to keep Samir Nasri. I have never changed my mind. I played him, much to the surprise of everybody, because he loves this club and at the moment I am happy he is here."

 

Wenger has faced demands from Arsenal's supporters to spend heavily and reinforce his squad, but he said: "The target is to have a good team and good players.

 

"You can spend money and have a bad team. We want the supporters to be happy and when we don't win games we understand they are not."

 

Arsenal now face the Champions League qualifier and a visit to Manchester United in the next 10 days, with Wenger also trying to strengthen his squad before the close of the transfer window.

 

He said: "This period will have a big impact, especially Wednesday night's game, which is massive."

 

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14603178.stm

Link to comment
Share on other sites

Wenger har full kontroll. Skal vi kjøpe mata og diarra så er alt bra fordi vi har brukt 40 mill?

Hvis det som skjer i klubben vår om dagen er "full kontroll", så vil jeg like å høre din definisjon på "full kontroll".

 

Og når du snakker om Mata og Diarra, så vil ikke alt være bra fordi vi har brukt 40 mill, da hadde alt vært bra fordi vi hadde hentet inn 2 klassespillere som ville hevet nivået i klubben vår umiddelbart..

Link to comment
Share on other sites

Det blir for dumt å hakke denne sesongen i fillebiter allerede. Ja, vi har utfordringer som rekker milevis. Men på nåværende tidspunkt er det skadeproblemer, vi har en midtstopper i Vermaelen som har vist seg fram med et enormt positivt fortegn. Vil heller ikke kalle han kjeks, da han spilte omtrent hele sin debuttsesong uten skader, og det faktum at det var én skade som satt han ut i forrige sesong. Det gjør at det ikke er noe spesielt som tilsier at han ikke skal kunne spille på topp i år. Med de organisatoriske evnene han har, så tror jeg både Koscielny (som allerede har vist seg positivt fram) og Djourou kan ta flere hakk. Det gjør at forsvaret vårt ikke er så ille som alle skal ha det til. Ja, jeg er enig i at vi burde skaffet til veie en venstre back, men jeg forstår også at Wenger mener at det ikke er noen på markedet som per dags dato vil styrke oss. Det er ingenting som tilsier at det bare er å reise til Liverpool by og hente Baines ned igjen til London, det er på FM sånt skjer.

 

Offensivt er vi godt besatt, etter dagens kamp så ber jeg min sterkeste bønn om at Nasri blir, han kan bli meget viktig. På midten har vi som en tidligere sa, Frimpong som er en sulten fremadstormende og vinnerlysten unggutt som kan stå inn når Song er skadet/borte på landslag. Når Frimpong har lagt av seg den aller første aggresjon/fremvisningsaggresjonen så vil han bli en bra mann. Med Nasri, Wilshere, Gervinho, Walcott, Miacihy osv. offensivt er vi godt utstyrt. Både Bendtner, Gervinho, Chamackh og Van Persie i tillegg til vår nye spiss Campbell kan bekle spissrollen. Det gir oss meget god dekning.

 

Vi har vell heller ikke vært bedre besatt på keeperplass siden Lehmann hadde sin beste sesong. Vår polske supermann ser ut til å bli en keeper av ypperste kvalitet!

 

Nei, folkens! Ikke døm Wenger enda, han vil nok hente inn et par spillere før overgangsvinduet stenger, og da er det godt mulig at vi kjemper i flere cuper, henger med i ligaen og blir med i Champions League. Det viktigste er ikke å sparke beina unna våre egne. Det aller viktigste er at vi ikke panikk-erstatter Wenger på nåværende tidspunkt. Som en tidligere nevnte, vi har et fantastisk grunnlag for å danne Englands best suksessfylte klubb, med det beste ungdomsakademiet, en fantastisk stadion, et godt sett med spillere, et av verdens beste scoutingsystemer og ikke minst en stadig voksende økonomi. Vi setter ikke en Roy Hodgson v.2. i den posisjonen. Vi erstatter Wenger når vi har en erstatter av ypperste verdensklasse på plass, enough said!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel den som har sakt i flere år nå at Wenger er ikke den han en gang var og burde finne seg noe annet å drive med en å være manager for Arsenal.

Jeg har fått mye pepper av mange her inne for det, men jeg har vist heletiden at jeg hadde rett og mange av dere her inne tok feil av meg ;)

Så jeg har egentlig slutta å kritisere Wenger slik jeg gjore, men det er trist at Arsenal nå er i stor krise og det for at Wenger ikke vil kjøpe goe spillere.

Mange av de spillere som er i Arsenal i dag er ikke bedre en at de holder greit nivå i PL, men ikke godt nok for Arsenal klarer å ligge i toppen.

Trodde ikke Arsenal skulle selge og miste så mange spillere på en gang, Nasri blir vel den 9 spilleren? som forvsinner denne sommeren å det betyr krise.

At Wenger har blitt en manager som ikke for det til lenger etter Emirates ble laget er vel litt rart, men han burde snart innse at historien hans tar slutt ;)

Link to comment
Share on other sites

Nei, folkens! Ikke døm Wenger enda, han vil nok hente inn et par spillere før overgangsvinduet stenger, og da er det godt mulig at vi kjemper i flere cuper, henger med i ligaen og blir med i Champions League. Det viktigste er ikke å sparke beina unna våre egne. Det aller viktigste er at vi ikke panikk-erstatter Wenger på nåværende tidspunkt. Som en tidligere nevnte, vi har et fantastisk grunnlag for å danne Englands best suksessfylte klubb, med det beste ungdomsakademiet, en fantastisk stadion, et godt sett med spillere, et av verdens beste scoutingsystemer og ikke minst en stadig voksende økonomi. Vi setter ikke en Roy Hodgson v.2. i den posisjonen. Vi erstatter Wenger når vi har en erstatter av ypperste verdensklasse på plass, enough said!

 

Poenget er vel at folk dømmer ikke Wenger på bakgrunn av året 2011. Folk dømmer han basert på perioden fra 2006-2011. Er det en lang nok periode for deg?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...