Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skulle gjerne vært inne i Wengers hode.

Alt synes uavklart og lettere kaotisk.

Skjer det ingenting, skjer det lite eller kommer han fram med en større pakke til klubben.

Han framstår med enorm ro og med glimt i øyet.

Han merker jo også alt rundt seg. Om han ikke leser Newsnow, så får han det meste med seg.

Må være en merkelig situasjon å være i.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne vært inne i Wengers hode.

Alt synes uavklart og lettere kaotisk.

 

Litt av Arsenal-fansens frustrasjon har kanskje sitt utgangspunkt her: Mangelen på åpenhetskultur. Hva skjer i klubben vår?

 

På fredag sa Wenger at Fabregas og Nasri ikke skulle noe sted. Vi er i "No man's land". Særlig.. Under en uke senere er begge antagelig borte. Slik skaper man ikke tillit mellom klubb og fans! Folk jobber livet av seg for å få råd til Pavarotti-billetter, bare for å oppleve at det er Sputnik som kommer på scenen. Det er kanskje litt skuffende når man har kjøpt de dyreste billettene som er å oppdrive på øyriket?

Link to comment
Share on other sites

Litt av Arsenal-fansens frustrasjon har kanskje sitt utgangspunkt her: Mangelen på åpenhetskultur. Hva skjer i klubben vår?

 

På fredag sa Wenger at Fabregas og Nasri ikke skulle noe sted. Vi er i "No man's land". Særlig.. Under en uke senere er begge antagelig borte. Slik skaper man ikke tillit mellom klubb og fans! Folk jobber livet av seg for å få råd til Pavarotti-billetter, bare for å oppleve at det er Sputnik som kommer på scenen. Det er kanskje litt skuffende når man har kjøpt de dyreste billettene som er å oppdrive på øyriket?

Støtter deg i det at mer åpenhet i det som skjer hadde gjort segt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel ikke så mye nytt å bringe debatten, men jeg må bare lufte litt nå. De siste 4-5 åra har det vært ett konstant hylekor om at NÅ MÅ vi kjøpe den og den spilleren. Wenger har hatt trua på stallen, men hvert år har vi alikevel blitt sterkt redusert på slutten av sesongen. Skader og form har vist at stallen ikke har vært bred nok. Første ellveren har ved enhver sesong sett helt sjef ut, og hvis den hadde unngått skader, er jeg sikker på at vi ville hatt ett eller flere PL trofeer. Jeg er ikke like sikker på at dagens XI er gode nok for gull....

 

I år har vi solgt vår beste spiller, katein og forbilde. Pluss at han som var PLs beste spiller frem til nyttår i fjor er så godt som vekk. Kampen mot Udinese viste at vi har mange spillere som er laget av kjeks. Vi må regne med at deler av sesongen går uten Gibbs, Diaby og Van Persie. Enten er de skada nå, eller så kommer de til å bli det.....

 

Har presset vært på Wenger at han må kjøpe før? Ja definitivt. Har det vist seg at stallen har vært for tynn? Ja desverre...

 

Alikevel har vi vært med å kjempe om tofeer til langt ut i april.

 

Men i år kan jeg ikke fatte og begripe at det kan være noen annen utvei enn å kjøpe 2-3 etablerte spillere som kan gå rett inn på laget og forsterke...

 

W.W.W.D?

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal se tilbake i tid til våre tidligere squads og sammenligne med i dag, rett og slett for å se på forskjellene. Vil sammenligne med 2008 sesongen, en sesong som kan sammenlignes med årets sesong. Vi mistet da Flamini og Hleb, som er sammenlignbart med tapet av Nasri og Cesc. Vi erstattet da med Nasri og Arshavin, to offensive breddeholdere. I dag har vi erstattet med Gervinho og et par unggutter. Her er min analyse:

 

Keeper, 2008 - Almunia [6/10]

Første sesongen uten Lehmann, ingen var spesielt imponert over Almunia på dette tidspunktet. Var vell også da prat om at vi måtte hente ny keeper.

 

Keeper, 2011 - Szczeszny [6/10]

Vi har slått oss til ro, vår kjære polakk er ung og talentfull og de fleste øyner en fremtidig storkeeper. Det gjenstår å se, dagens nivå er nok på samme linje som Almunia i 2008, mtp. erfaring.

 

Venstreback, 2008 - Clichy [8/10]

En sesong hvor vi forventet mye av Clichy, han var langt bedre på dette tidspunktet enn han var når han reiste til City i år, absolutt i toppen av venstrebacker i England.

 

Venstreback, 2011 - Gibbs/Traore [6/10]

Gibbs er nok et godt stykke fra det nivået Clichy holdt i 2008, det er ingen som helst tvil om at denne plassen er svekket. Holder Gibbs seg skadefri så er det realistisk å tro at han vil vokse med oppgavene fremover. Hva vi kan forvente av Traore er vanskelig å si, men om han hadde blitt en knallspiller under sitt opphold i Juventus hadde han nok startet sesongen med fast plass. Konklusjon er at vi er svekket, men at vi nå nok har noe bedre backup. Da backupen vår i 2008 var Silvestre eller en pur-ung Gibbs. Dog, er ikke Clichy en kjeks.

 

Midtstoppere, 2008 - Gallas - Toure [7/10]

Midtstopperparet var på starten av sesongen relativt trygt. Vi stilte nok oss noen spørsmålstegn ved mangelen på backup, da vi hadde Djourou og vi hentet inn Silvestre. Senderos gikk dette året på lån til Milan.

 

Midtstoppere, 2011 - Koscielny - Vermaelen [8/10]

Førsteparet vårt er absolutt ikke ueffent. Vermaelen er en fantastisk midtstopper, og han er nok et godt stykke foran både Gallas og Toure. Koscielny viste i fjorårssesongen at han har toppnivået inne, men sliter med en ustabilitet som ikke er spesielt godt å ha i en førsteellevermann i toppen av Premier League. I backup har vi Djourou og Squillaci, Djourou er nok bedre rustet enn 2008 sesongen. Squillaci er uansett hvor mye folk har dømt han nord og ned, bedre enn Silvestre, det tror jeg folk hadde sagt før 2008 sesongen også. Stopperene er styrket.

 

Høyreback, 2008 - Sagna [8/10]

Sagna kom fra en kanonsesong og alle var sikre på at dette var mannen. I bakhånd hadde vi Eboue som også ble ansett som en meget god backupspiller. En av Premier Leagues beste dekninger.

 

Høyreback, 2011 - Sagna [7/10]

Vi starter sesongen med Sagna, som nok holder omtrent samme nivå som han gjorde i 2008, men vi har mistet Eboue som er, en meget god backup. Jeg er ikke sikker på om Jenkinson kan ta over den rollen og være en stabil nok mann om vi får et lengre skadeavbrekk. Her er vi svekket.

 

Breddeholdere, 2008 - Arshavin/Nasri/Walcott/Eboue/Rosicky/Vela [7/10]

En relativt grei samling vinger, med Arshavin og Nasri som klare førstevalg. Sistnevnte ble hentet inn til denne sesongen. Vi var vell ikke overbevist over denne rekka, og ønsket oss flere spillere inn for at vi skulle kunne kjempe helt i toppen.

 

Breddeholdere, 2011 - Arshavin/Gervinho/Rosicky/Miyaichi/Walcott/Oxlade [8/10]

En meget god samling, der vi har som i 2008 hentet inn en mann som skulle erstatte mannen som reiste, Gervinho tar plassen til Nasri, samme som Nasri gjorde når Hleb reiste i 08. Samtidig har vi nok bedre dekning back. Oxlade og Ryo er unge, men de har nok noe å bidra med, dog ikke som faste spillere, men med innhopp. Rosicky er nok å regne mer sentralt i år, men kan fortsatt benyttes som backup. Walcott er på et langt høyere nivå i år enn han var i 08, det gjør at vi i dag har en bedre samling breddeholdere enn vi hadde i 08.

 

Sentrale midtbanespillere, 2008 - Fabregas/Diaby/Song/Denilson/Ramsey/Wilshere/Rosicky [7/10]

Jeg husker vi var veldig fortvilet over at det ikke ble hentet inn en klar erstatter for Flamini når han tok turen til Milan. Song ble ikke sett på som en verdig erstatter og mange var svært bekymret over hvordan det skulle gå. Fabregas var i 2008 på et meget, meget godt nivå. Rosicky var også en spiller som nok var på et høyere nivå da enn han er nå. Denilson fungerte som en fungerende backup, han hadde nok mer flyt enn han hadde i vår forrige sesong. Ramsey var pur-ung, akkurat hentet og ikke noe å regne med, samme gjelder Wilshere.

 

Sentrale midtbanespillere, 2011 - Wilshere/Rosicky/Ramsey/Frimpong/Song/Diaby/Eastmond [7/10]

Ikke like høyt toppnivå på midtbanen anno 2011 som anno 2008, men backupen er tilsvarende god. Dessuten har vi de klare starterne på et meget godt samlet nivå, noe vi ikke så at vi hadde i 2008. Wilshere, Song, Diaby og Ramsey er spillere som med flyten og uten skader kan ta oss langt på vei mot toppen i år. Samtidig som vi ser svakhetstegn, som i 2008. Vi bekymrer oss over bredden, og denne gangen bekymrer vi oss over den offensive midtbanespilleren som mangler. Men alt i alt, er vi på omtrent samme nivå som vi var i 2008 sesongen.

 

Spisser, 2008 - Van Persie/Adebayor/Bendtner/Eduardo/Walcott [7/10]

I 2008 så anså vi spissparet Van Persie og Adebayor som fantastisk. Dette var sesongen vi la om til den mer 4-2-3-1/4-3-3 formasjonen og det gjorde at vi kun hadde en targetspiss. Grunnen til dette var nok at Eduardo var skadet, og at vi ikke hadde spesielt mye backup. Den gangen hadde vi Adebayor som vi så på som en toppspiss, sammen med Van Persie som også da var kjeks. Det gjorde at vi i utgangspunktet hadde Bendtner som backup i og med at Van Persie ofte var skadet. Dette var forhåndsutsiktene for 2008 sesongen. Walcott ble vell sett på som en backupløsning, men ingen trodde på han som alene spiss.

 

Spisser, 2011 - Van Persie/Chamakh/Bendtner/Walcott/Gervinho [7/10]

I år har vi Van Persie som det klare førstevalg, men også i år er vi redd for skadene. Han er nok noen hakk bedre enn han var i 2008, men han skadeproblemene ser ikke ut til å ende. Chamakh er en decent backup, sjeldent skadet og han kommer nok ikke til å bli utmattet i år. Bendtner er på vei ut, men om han blir er han backup. I år har vi nok en tropp som egner seg godt i 4-4-2, med tanke på at Walcott er bedre rustet til å spille fast, og Gervinho er et godt alternativ på topp. Alt i alt ligger vi på omtrent samme nivå.

 

Alt i alt:

2008 - [50/70]

2011 - [49/70]

 

Samlet er nivået omtrent det samme som i 2008, en sesong vi sleit for å ta en 4. plass. Vi var vell ikke representert i toppen i noen spesiell grad, og vi hadde generelt sett en hard sesong. Med dette kan vi jo se at vi fort vekk kan forvente oss en slik sesong igjen. Med et kjøp av venstreback, midtbanespiller og en spiss/breddeholder vil vi nok være i toppen etter min mening, men det er ikke å forvente at Wenger skal gjøre det. Om vi henter inn en midtbanespiller og en spiss eller breddeholder vil jeg være fornøyd og vil få igjen trua på denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel ikke så mye nytt å bringe debatten, men jeg må bare lufte litt nå. De siste 4-5 åra har det vært ett konstant hylekor om at NÅ MÅ vi kjøpe den og den spilleren. Wenger har hatt trua på stallen, men hvert år har vi alikevel blitt sterkt redusert på slutten av sesongen. Skader og form har vist at stallen ikke har vært bred nok. Første ellveren har ved enhver sesong sett helt sjef ut, og hvis den hadde unngått skader, er jeg sikker på at vi ville hatt ett eller flere PL trofeer. Jeg er ikke like sikker på at dagens XI er gode nok for gull....

 

I år har vi solgt vår beste spiller, katein og forbilde. Pluss at han som var PLs beste spiller frem til nyttår i fjor er så godt som vekk. Kampen mot Udinese viste at vi har mange spillere som er laget av kjeks. Vi må regne med at deler av sesongen går uten Gibbs, Diaby og Van Persie. Enten er de skada nå, eller så kommer de til å bli det.....

 

Har presset vært på Wenger at han må kjøpe før? Ja definitivt. Har det vist seg at stallen har vært for tynn? Ja desverre...

 

Alikevel har vi vært med å kjempe om tofeer til langt ut i april.

 

Men i år kan jeg ikke fatte og begripe at det kan være noen annen utvei enn å kjøpe 2-3 etablerte spillere som kan gå rett inn på laget og forsterke...

 

W.W.W.D?

 

 

Det er dette som er problemet med "youth project" når vi nå mister kvalitets spillere så skal det heller brukes av de yngre som ble kjøpt inn til klubben tidligere. At disse har relativt lite erfaring og i værste tilfelle en "lang" skade historikk(Gibbs/Ramsey) hjelper lite.

 

Når jeg prater med andre supportere så er de fleste helt sikre på at Wenger kommer til å kjøpe minst 3 kvalitets spillere, for alt annet hadde vært helt utenkelig.

 

Vi får se 1.September om de har rett eller ikke..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Alt i alt:

2008 - [50/70]

2011 - [49/70]

 

Samlet er nivået omtrent det samme som i 2008, en sesong vi sleit for å ta en 4. plass. Vi var vell ikke representert i toppen i noen spesiell grad, og vi hadde generelt sett en hard sesong. Med dette kan vi jo se at vi fort vekk kan forvente oss en slik sesong igjen. Med et kjøp av venstreback, midtbanespiller og en spiss/breddeholder vil vi nok være i toppen etter min mening, men det er ikke å forvente at Wenger skal gjøre det. Om vi henter inn en midtbanespiller og en spiss eller breddeholder vil jeg være fornøyd og vil få igjen trua på denne sesongen.

 

 

Ganske interessant å se på 08/09 sesongen. Vi ble nr 4, med 11 poeng opp til Chelsea på 3. plass og 18 opp til Man U på 1. plass. Men dette var ett år da hverken Man C eller tottenham var med å prege toppen. Jeg tror nok det skal bli vesentlig vanskligere å greie topp 4 i år hvis vi går utifra at vi totalt sett er på nogenlunde samme nivå idag...

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal se tilbake i tid til våre tidligere squads og sammenligne med i dag, rett og slett for å se på forskjellene.

 

keeper; 2008 - 5/10; 2011 - 7/10. Med to lovende keepere som nå brukes, der begge er bedre enn almunia, og begge har utviklet seg stort de siste tre årene, er jeg rimelig klar på at Arsenal er bedre forspent på keeperplassen i dag enn for tre år siden. Det eneste lille aberet er kanskje (?) rutinen?

 

Venstreback, 2008 - 8/10; 2011 - 6/10. Ja, Clichy var mye bedre da enn dagens backer. Dessuten er jo begge dagens backer notorisk skadeutsatte.

 

Midtstoppere, 2008 - 7/10; 2011 - 7/10. Synes ikke dagens situasjon er noe bedre enn den var. Enig at Vermalen er veldig god. Samtidig er man skadeutsatt der bak.

 

Høyreback, 2008 - 7/10; 2011: 7/10. Sagna er en av troppens mest solide kort. Men med eboue ute og med urutinerte jenkinson inn er man litt dårlig dekket.

 

Breddeholdere, 2008 - 7/10; 2011 - 7/10. Her er det mange spørsmålstegn. Kanskje arshavin heller skal spille sentralt, trolig forsvinner Nasri. Dette vil om ikke annet tynne i rekkene. Men tror ikke nødvendigvis Nasri blir så uerstattelig. Han hadde en svært god høstsesong i fjor, men etter jul var han jo elendig. En typisk medgangsspiller. De nye kortene er tildels ubeskrevne blad, selv om Gervinho åpenbart er god, og AOC svært talentfull.

 

Sentral midtbane, 2008 - 8/10, 2011 - 6/10 Fabregas var jo på sitt beste i AFC-trøya i denne perioden, og dro jo showet nesten alene. Mange lovende spiller i dagens tropp, men de er for unge, utrutinerte og uferdige per i dag. Rosicky prøver, men klarer ikke å løfte seg til gammelt nivå.

 

Spisser, 2008 - 7/10, 2011: 6/10. Van Persie det eneste toppkortet, Vel så god som før men alt for skadeutsatt. Og med Chamakh helt ute av form, og bendtner på vei bort, ser det tynt ut

 

Alt i alt: 2008 - 49/70, 2011 - 46/70.

 

spiller for spiller er laget ikke mye svekket totalt sett, men troppen har mindre rutine, den virker tynnere, er enda mer skadeutsatt enn før. Og man har mistet lagets samlingspunkt. Dessuten utnyttes ikke troppen godt nok (det gjorde man kanskje ikke for tre år siden heller?), og selv om Wenger forsøker å holde motet oppe, noe som er prisverdig og viktig, er det vanskelig å tro at all usikkerheten som råder rundt klubben nå ikke får noen konsekvenser. Særlig sett i lys av den mentale kollapsen laget gjennomgikk på slutten forrise sesong. Men jeg kan jo ta feil. Slike vanskelige perioder kan slå begge veier; unge spillere kan blomstre, og hvis alle benytter anledningen til å hente ut sitt beste kan det bli mye bedre enn det ser ut til nå. Dessuten er det litt urimelig å dømme laget etter to kamper; etter så mye uro må laget få litt tid på seg til å "sette seg", selv om det kan ødelegge sesongen å få en tung start. Så kan det jo hende Wenger henter inn et par spillere...?

Link to comment
Share on other sites

Spisser, 2008 - Van Persie/Adebayor/Bendtner/Eduardo/Walcott [7/10]

I 2008 så anså vi spissparet Van Persie og Adebayor som fantastisk. Dette var sesongen vi la om til den mer 4-2-3-1/4-3-3 formasjonen og det gjorde at vi kun hadde en targetspiss. Grunnen til dette var nok at Eduardo var skadet, og at vi ikke hadde spesielt mye backup. Den gangen hadde vi Adebayor som vi så på som en toppspiss, sammen med Van Persie som også da var kjeks. Det gjorde at vi i utgangspunktet hadde Bendtner som backup i og med at Van Persie ofte var skadet. Dette var forhåndsutsiktene for 2008 sesongen. Walcott ble vell sett på som en backupløsning, men ingen trodde på han som alene spiss.

Alt for strengt. Denne samlingen av angrepsspillere er langt, langt bedre enn dagens og fortjener hvert fall en 9'er. I denne sesongen du snakker om var van Persie vår desidert beste spiller og Adebayor banket inn mål jevnt og trutt. Eduardo hadde vi i bakhånd fra februar av, og Bendtner var ennå ung og lovende.

 

Det er forresten 2009-sesongen du snakker om, og ikke 2008.

 

Grunnen til at vi slet stort i 2008/09, var på grunn av kolossale skadeproblemer. (I følge Wenger)

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Wenger er en fantastisk manager som har gjort mye bra for klubben! Men nå er det på tide å se seg litt rundt tror jeg! I kamp med storkapitalismen som rår så er vi hjelpesløse når Wenger ikke en gang klarer å erstattte når våre beste spillere går! De 3 første plassene på årets tabell er reservert Chelsea,United og City! Vi må mest trolig kjempe med Liverpool om den siste i topp 4! Jeg mener att Wenger har solgt oss ut/ikke kjøpt, oss for å holde oss ut/inn av topp 4! Hvorfor handler han ikke en stopper når vi trenger det? Hvorfor handler ikke han en erfaren midtbanespiller når vi trenger det? Det har vært vondt som supporter i flere år nå å sittet å sett på de små justeringene som Wenger ikke klarer å gjøre noe med og titlene har seilt i fra oss! Vi snakker om "kronen på verket"..Dette er grunnen til att Wengers prosjekt er blitt et evighetsprosjekt! Hvorfor får ikke Walcott spille spiss? Hvorfor får ikke Arshavin prøve seg i en rolle bak Van Persie? Hvorfor henter han møkkaspillere(ja jeg mener det) som Squillachi og Almunia til en klubb som vistnok skal ha ambisjoner? Jeg frykter toget har gått,for denne sesongen å,og kansje for resten av tiåret! Kansje er jeg negativ,men denne gangen har jeg god grunn! Wenger har noen dager på seg å overbevise meg! Vi må slå Liverpool i helga,og vi må ha med oss et godt resultat fra Italia neste uke! i tillegg til å handle 2-3 spillere..

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at vi slet stort i 2008/09, var på grunn av kolossale skadeproblemer. (I følge Wenger)

 

og skadeutviklingen har jo blitt jevnt og trutt verre opp gjennom årene. Det har jo blitt spekulert hvorfor Arsenal er spesielt skadeutsatt, men slik jeg ser det handler dette om et par ting; for det første er fotballen generelt blitt tøffere i betydningen høyere tempo. Dette øker skaderisikoen for alle, men Arsenal er spesielt utsatt, neppe på grunn av måten de spiller på, men mer på grunn av alderen på spillerne. Det er jo en kjensgjerning at yngre menn har mindre utviklet muskulatur (generelt sett) enn de som er noen år eldre. Og tjueårene er jo den perioden hvor man legger på seg mest muskulatur. Når man da har et lag med en gjennomsnittsalder på 21-22 år sier det seg egentlig selv at man statistisk sett er mer utsatt enn et lag med en gjennomsnittsalder på 27-29 år. Og selv om det sikkert fins unntak fra en slik "regel", ser man alle lagene under ett er jeg ganske sikker på at man kan se en slags trend her.

 

for øvrig; selv om laget absolutt sett ikke har blitt så mye svekket sammenliknet med for tre år siden, har man blitt betydelig svekket relativt sett. For nær sagt alle rivalene har jo utviklet seg i den samme perioden.

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel en bedre keepersituasjon enn 2008. Der er vi i +

 

Forsvaret syns jeg virker svakere. Pga at vi har for mange i forsvaret nå som er stabilt skadet...

om en kan si det slik. Faktisk er halve forsvaret nå bestående av spillere som er mye skadet(Gibbs,

Vermaelan,Djorou og Traore). En kraftig -

 

Midtbane: Ikke så optimistisk her da vi mangler alt for mye krativitet idag kontra 2008.

Vi har pr dags dato ennå ikke erstattet Fab. Nasri forsvinner og da er det kun Wilshere igjen.

En løsning kan være å slippe til Arshavin sentralt. Der mener jeg Wenger har feilet med å plassere han på

vingen.

Vi er i minus her også.

 

Angrep: Oj....blir RvP skadet er det tynt. Løsning er å endelig sette Walcott på topp. Men RvP,Eduardo,Ade,Bendtner

kontra dagens er det syltynt og kanskje der sammen med midtbane vi er mest svekket.

 

Et scenario med Wilshere,Vermaelan og RvP skadet på samme tid tør jeg nesten ikke tenke på.

 

Jeg tror bredden i dette Arsenallaget er for svak. Vi mangler kreative spillere som kan dominere en midtbane.

Og vi har alt for mange skadeutsatte spillere. Venstrebackplassen vårs kan fort bli en krise av dimensjoner hvis

Gibbs ikke holder seg skadefri.Midtstopperplassen roper på Seb....skeptisk

 

Dette var kanskje vel optimistisk...

Link to comment
Share on other sites

Begynner Wenger å kjenne presset fra spillergruppen og?

 

http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2424104,00.html

 

Pøh.

 

Dette er en subtil måte for walcott å minne Arsenal FC på at han til sommeren kun har 1 år igjen av kontrakten sin. Ingen forsterkninger, så vet vi hvem det kommer til å handle om neste sommer. RvP og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn så funker ikke Player på jobb...

 

Når noen har sett intervjuet, hva med å si litt om det her?

Player funker på Arsenal app'en som du bør ha på din Iphone, og den funker når du er på jobb også .-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg ikke er i tvil om, er at om Wenger skal gå/sparkes så bør det gjøres etter endt sesong, slik at den nye managaren får tid på seg. Panikkendringer i managerstoler fører sjeldent til vanvittige resultater. Wenger bør få det året her, og han bør bevise noe i år! Jeg er i den situasjonen at jeg forventer at vi vinner noe. Rett og slett fordi Wenger har uttalt seg såpas positivt, som han har. Når han lover, må han gi! (Er fullt klarover at han har lovet akkurat det samme siden forrige tittel).

 

Jeg vil gjerne se en fornying av kontrakter i løpet av denne sesongen. Walcott er vell en av dem som må jobbes med, den jobben skal startes nå! Man må se at man må ta disse forhandlinger i tider hvor spillerne er i godt humør og fornøyd med situasjonen. Eksempel, høstsesongen med Nasri i fjor, da vil jeg tro Nasri hadde skrevet under en kontrakt, om Wenger hadde jobbet hardt nok for det!

 

Jeg forventer mer enn en ligatittel, at Wenger ser at stallen ikke er tilfredsstillende, at han har kontroll over eksisterende avtaler slik at han kan utvide de. Dette er organisatorisk arbeid, som han bør ha oversikt over, det er konstant og forandrer seg ikke over dagen. Derfor bør han ha oversikt...

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg ikke er i tvil om, er at om Wenger skal gå/sparkes så bør det gjøres etter endt sesong, slik at den nye managaren får tid på seg. Panikkendringer i managerstoler fører sjeldent til vanvittige resultater. Wenger bør få det året her, og han bør bevise noe i år! Jeg er i den situasjonen at jeg forventer at vi vinner noe. Rett og slett fordi Wenger har uttalt seg såpas positivt, som han har. Når han lover, må han gi! (Er fullt klarover at han har lovet akkurat det samme siden forrige tittel).

 

Jeg vil gjerne se en fornying av kontrakter i løpet av denne sesongen. Walcott er vell en av dem som må jobbes med, den jobben skal startes nå! Man må se at man må ta disse forhandlinger i tider hvor spillerne er i godt humør og fornøyd med situasjonen. Eksempel, høstsesongen med Nasri i fjor, da vil jeg tro Nasri hadde skrevet under en kontrakt, om Wenger hadde jobbet hardt nok for det!

 

Jeg forventer mer enn en ligatittel, at Wenger ser at stallen ikke er tilfredsstillende, at han har kontroll over eksisterende avtaler slik at han kan utvide de. Dette er organisatorisk arbeid, som han bør ha oversikt over, det er konstant og forandrer seg ikke over dagen. Derfor bør han ha oversikt...

 

En forandring i managerstolen må ikke nødvendigvis skje ved endt sesong. Det kan fint skje fra nå og til Januar. Da har vedkommende januar-vinduet å hente inn de spillerne han trenger. Dessuten så er spillestil like viktig som nye spillerkjør. Og det kan en hvilkensomhelst manager endre på.

Link to comment
Share on other sites

En forandring i managerstolen må ikke nødvendigvis skje ved endt sesong. Det kan fint skje fra nå og til Januar. Da har vedkommende januar-vinduet å hente inn de spillerne han trenger. Dessuten så er spillestil like viktig som nye spillerkjør. Og det kan en hvilkensomhelst manager endre på.

 

For min del burde den virkelige vurderingen av Wenger bli gjort rundt starten av desember ved å analysere svakheter o.l. med laget og ha midler klare til Wenger i januar for å se hva han gjør for å forbedre laget. I mellomtiden må klubben begynne å se på potensielle erstattere hvis Wenger ikke presterer.

 

Hvis han velger å ikke forsterke laget i januar og resultatene uteblir så burde det i starten av mars bli gjort et skikkelig forsøk på å få inn en ny manager og begynne forhandlinger med Wenger om å avbryte kontrakten hans og kanskje på et senere tidspunkt hente han inn som sportsdirektør eller noe lignende.

Link to comment
Share on other sites

Uefa probe Wenger actions.

 

For et press det er på denne mannen nå. UEFA (som godtok at Mourinho sendte lapper fra tribuneplass til sin benk under CL-kampen mot Barcelona i fjor) setter i gang efterforskning. Hvorfor er det helt knyst fra styre og stell? Har han ingen venner? Bortsett fra David Dein, da: Arsenal fans must back Arsene Wenger, says David Dein. Trist at denne mannen ikke lenger er hos oss!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...