Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Forstår ikke helt hvorfor vi skal risikere å havne utenfor CL for at klubbledelsen skal forstå noe som helst.

Akkurat det handler om dårlig håndverk.

 

Vi må være føre var, etterpåklokskapen kan andre ta seg av. Skjønner ikke styret og Wenger at noe må skje nå,

er jeg redd vi er en klubb med store interne problemer.

Jeg tror det er i ledelsen at problemet sitter og at Wenger er den som må ta på seg all skyld for dette. Som overnevnt vil han klare nok et mirakel om han kvalifiserer seg til CL med denne stallen.

Link to comment
Share on other sites

Hva med Owen Coyle eller David Moyes. De har utrettet mye med minimale ressurser i sine respektive klubber.

Om vi skal ha inn noen vil jeg ha noen som vet hva det er å vinne trofeer, Coyle, Moyes og O'neill er flotte managere som har utrettet mer enn forventet, men de har enda ikke tatt noen trofeer og det tror jeg er viktig for en manager. Men noen klarer jo alt fra starten av som Guardiola.

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal ha inn noen vil jeg ha noen som vet hva det er å vinne trofeer, Coyle, Moyes og O'neill er flotte managere som har utrettet mer enn forventet, men de har enda ikke tatt noen trofeer og det tror jeg er viktig for en manager. Men noen klarer jo alt fra starten av som Guardiola.

Guardiola kom til duket bord!

Link to comment
Share on other sites

Om vi skal ha inn noen vil jeg ha noen som vet hva det er å vinne trofeer, Coyle, Moyes og O'neill er flotte managere som har utrettet mer enn forventet, men de har enda ikke tatt noen trofeer og det tror jeg er viktig for en manager. Men noen klarer jo alt fra starten av som Guardiola.

 

Beklager, men av og til kan det kanskje lønne seg å sjekke fakta før man skriver.

 

Martin O'neill:

Som spiller vant han

 

British home championship 2 ganger i Nord Irland

Irish cup 1 gang

Ligaen i England 77/78

Europa cup (det som i dag heter Champions leauge) 1979 og 1980

Super Cupen i Europa i 1980

Liga cupen 1978 og 1979

Anglo - Scottish cup 1977 og 1998

 

Som manager

 

For Wycombe:

Football Conference 1993

FA Trohpy 1991 og 1993

 

For Leicester:

Ligacupen 1997 og 2000

 

Celtic:

Ligavinner: 2000/01 - 2001/02 - 2003/04

Skotsk cup: 2001 - 2004 og 2005

Skotsk ligacup 2001

 

Han førte også Celtic til Uefa cup finalen i 2003

pluss flere cupfinaler osc

 

I Aston Villa førte han de til ligacupfinalen i 2010.

 

Så vennligst ikke si at O'neill aner hva å vinne noe er.

Link to comment
Share on other sites

Min tiltro til Wenger de siste årene kan best beskrives som en tjukkas stuck i en sigemyr som nekter å ta i mot hjelp. Det er kun Wengers - og litt uflaks - feil at vi er i den situasjonen vi er i nå, og det er transferpolicyen. Det hjelper fint lite å hente inn unge talenter når du ikke klarer å holde en bred nok tropp til å fullføre en stabil sesong. Face it, Wenger svikter brutalt her - år på år på år.

 

Denne sommerens overgangsvinduet topper hele kaken:

At han lar Fabregas gå uten å ha en erstatter klar er latterlig. Hva i svarte er det han tenker med? Barcelona har siklet etter han i to år og Wenger visste at salget eventuelt ville komme. Tror han at erstattere faller i fanget på han? At han ikke behøver å jakte spillere? Vi lar en av verdens desidert beste midtbanespillere gå, uten en tiltenkt erstatter er klar? Og når det nærmeste alternativet i egen tropp er på vei ut - som Wenger har visst om en stund - så lurer jeg virkelig på hva som foregår. Jeg tror faktisk ikke det er en eneste person i verden som hadde håndtert denne situasjonen dårligere enn Wenger har gjort.

Edited by Gauseth
Link to comment
Share on other sites

Guardiola kom til duket bord!

Var egentlig vanskeligere for han å mislykkes enn lykkes.

Samme med Mancini.Med de ressursene er det vanskelig å falle utenfor topp fire for eksempel.

Arsenals prestasjon har derfor vært stor de siste årene.

Vi manglet det lille og kunne ved klokskap hevet laget det lille.

Nå er vi der at vi er fornøyd med å bli som før. Et lag blant de fire, men som ikken må vinne titler.

I alle fall denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Resultat(godkjente):

Hiddink (Høy lønn, landslagstrener de siste ti år, vil ikke trene klubblag)

Ancelotti (Vært trener for en rival, høy lønn)

O'Neill (Uprøvd på nivået, ikke helt Wengerball heller, men utvilsomt habil taktiker og utmerket motivator)

Ottmar Hitzfeld(Kjenner til nivået, vært ute av klubblag-gamet lenge, men med de merittene er han verd sjansen. Blir nok vanskelig å stjele fra Sveits dog.)

 

Høy lønn er vel ikke noe motargument. Jeg vet ikke hva Wenger har... men det er neppe rent lite...

Link to comment
Share on other sites

Beklager, men av og til kan det kanskje lønne seg å sjekke fakta før man skriver.

 

Martin O'neill:

Som spiller vant han

 

British home championship 2 ganger i Nord Irland

Irish cup 1 gang

Ligaen i England 77/78

Europa cup (det som i dag heter Champions leauge) 1979 og 1980

Super Cupen i Europa i 1980

Liga cupen 1978 og 1979

Anglo - Scottish cup 1977 og 1998

 

Som manager

 

For Wycombe:

Football Conference 1993

FA Trohpy 1991 og 1993

 

For Leicester:

Ligacupen 1997 og 2000

 

Celtic:

Ligavinner: 2000/01 - 2001/02 - 2003/04

Skotsk cup: 2001 - 2004 og 2005

Skotsk ligacup 2001

 

Han førte også Celtic til Uefa cup finalen i 2003

pluss flere cupfinaler osc

 

I Aston Villa førte han de til ligacupfinalen i 2010.

 

Så vennligst ikke si at O'neill aner hva å vinne noe er.

Ingen av de trofeene imponerer meg.

Edit: De han tok som manager såklart

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Kankje ikke Wenger er problemet.

Jeg begynner å tro at kjipe Kroenke er problemet.

 

Usmanov og Dein hadde vært de riktige støttespillerne for Arsene.

Klubben sjel er like mye solgt om det er en amerikaner eller en russer som er eier. FJERN DEN AMERIKANEREN.

Link to comment
Share on other sites

Dette er interessant lesning og faktisk en logisk forklaring på hvorfor vi virker

handlingslammet på overgangsmarkedet.

Det er opplagt noe som ikke stemmer og dette er muligens forklaringen:

 

http://www.thefootballnetwork.net/main/s378/st170548.htm

Ikke mulig å si om dette er nærmere sannheten eller ikke, men hvertfall en Wenger-positiv vinkling i motsetning til alt annet som blir skrevet. Passer til hans kommentarer i media, men så lenge ingen fra styret (eller den usynlige eier) prater offentlig så blir det spekulasjoner

Link to comment
Share on other sites

Dette er interessant lesning og faktisk en logisk forklaring på hvorfor vi virker

handlingslammet på overgangsmarkedet.

Det er opplagt noe som ikke stemmer og dette er muligens forklaringen:

 

http://www.thefootballnetwork.net/main/s378/st170548.htm

 

Noe er galt ja. Hekkan vi skulle hatt Dein tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Dette er interessant lesning og faktisk en logisk forklaring på hvorfor vi virker

handlingslammet på overgangsmarkedet.

Det er opplagt noe som ikke stemmer og dette er muligens forklaringen:

 

http://www.thefootballnetwork.net/main/s378/st170548.htm

I) så fall sitter Wenger i en fæl knipe.

Vet hva han trenger, men må ta støyten for styrets vegring.

Det er i hvert fall ikke rettferdig.

Styret og Kroenke må tenke avkastning ikke bare i penger, men i glede også.

Link to comment
Share on other sites

Har sagt det i noen forum tidligere og denne artikkelen underbygger det jeg har sagt tidligere. Vi vet ikke hvilke retningslinjer Wenger har fra styret. Derfor blir det feil å kritisere Wenger før vi vet hele sannheten. Som i alle andre bedrifter ligger det nok et budsjett som styret har vedtatt, og dette må også Wenger følge. Her ligger det summer til spillerkjøp og ikke minst lønnskostnader.

Link to comment
Share on other sites

Noe er galt ja. Hekkan vi skulle hatt Dein tilbake.

Lady Nina har vel gått langt i å innrømme at Dein ikke var problemet i styrerommet. Hva hun mente med det er ikke godt å vite før noen bestemmer seg for å prate til fansen.

 

Jeg savner at vår nye eier tar bladet fra munnen og faktisk kommuniserer med supporterene. At han forteller hvilke ambisjoner han har for klubben og ikke minst med hvilke intensjoner han kjøpte Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Noe er galt ja. Hekkan vi skulle hatt Dein tilbake.

Jeg kan ikke skjønne at vi ikke kan henge med i lønnskampen bedre enn vi gjør.

Vi har gode avtaler, en stor stadion vi fyller hver gang og er en rik klubb. Litt høyere lønninger må da være marginale greier.

Og det gir penger å vinne, eller bl nummer tre i stedet for å falle utenfor topp fire.

Link to comment
Share on other sites

Lady Nina har vel gått langt i å innrømme at Dein ikke var problemet i styrerommet. Hva hun mente med det er ikke godt å vite før noen bestemmer seg for å prate til fansen.

 

Jeg savner at vår nye eier tar bladet fra munnen og faktisk kommuniserer med supporterene. At han forteller hvilke ambisjoner han har for klubben og ikke minst med hvilke intensjoner han kjøpte Arsenal.

 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal mene om Lady Nina. Hun har kritisert styret, så selger hun sin andel til styrets mann og det til en pris som etter det jeg leser i media var lavere enn det Usmanov var villig til å by. Jeg misliker sterkt at vi er under total kontroll av kun en mann, en mann som ikke sier ett eneste ord om hva han vil med vårt Arsenal.

 

Hilsen Tapapa

 

...som skulle ønske hun hadde enten beholdt sin andel eller solgt til Red and White holding.

Link to comment
Share on other sites

Og det gir penger å vinne, eller bl nummer tre i stedet for å falle utenfor topp fire.

 

Nettopp! Prisen klubben må betale for å havne utenfor toppsjiktet er høyere enn prisen man betaler for å være konkurransedyktige på lønningssiden. Hvis det som står i artikkelen faktisk stemmer så er Wenger en martyr og en helt. Og det forklarer hvorfor han tidvis betaler overpris for unge spillere som ikke krever all verden i lønn, mens han virker uvillig til å betale markedspris for mer etablerte spillere. F.eks så hevdes det fra flere kilder at Mata-dealen gikk i vasken pga at vi ikke matchet lønnskravene hans.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp! Prisen klubben må betale for å havne utenfor toppsjiktet er høyere enn prisen man betaler for å være konkurransedyktige på lønningssiden. Hvis det som står i artikkelen faktisk stemmer så er Wenger en martyr og en helt. Og det forklarer hvorfor han tidvis betaler overpris for unge spillere som ikke krever all verden i lønn, mens han virker uvillig til å betale markedspris for mer etablerte spillere. F.eks så hevdes det fra flere kilder at Mata-dealen gikk i vasken pga at vi ikke matchet lønnskravene hans.

I så fall synes jeg klubben skal ut med informasjon om hvordan styret tenker.

I stedet blir det misnøye blant fansen og urett mot Wenger.

Forståelse og informasjon ville gitt oss et annet fokus.

Link to comment
Share on other sites

I så fall synes jeg klubben skal ut med informasjon om hvordan styret tenker.

I stedet blir det misnøye blant fansen og urett mot Wenger.

Forståelse og informasjon ville gitt oss et annet fokus.

 

Enig. Men jeg tviler på at styret ønsker å sverte seg selv på den måten. Da ville det nærmest bli folkekrav om styrets avgang. Istedet kan de sitte på bakrommet og telle penger mens Arsene må stå til rette for deres handlinger.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...