Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Haha artig :) Bør bli årets mål slik jeg ser det.

Definitivt årets mål i min bok, tviler dog på at de kommer til å velge det. Årets mål blir dersom noen får til et brassespark eller et langskudd fra 30-meter. Har ingen tro på at dette målet, som inneholder best prestasjoner og samhandling fra en rekke spillere blir valgt ut fremfor en random spillers lykketreff.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tipper resultatene på denne siden: http://www.the-mustard.com/predictor.html

 

Og kommer til følgende tabell ved sesongslutt. Det ser bedre ut enn jeg fryktet.

 

Club Pld GD Pts --- 1 Man City 38 75 93 --- 2 Chelsea 38 47 91 --- 3 Liverpool 38 55 80 --- 4 Arsenal 38 29 77 --- 5 Tottenham 38 14 74 --- 6 Man Utd 38 24 70 --- 7 Everton 38 20 69 --- 8 Newcastle 38 2 57 --- 9 Southampton 38 9 55 --- 10 Stoke 38 -13 44 --- 11 Aston Villa 38 -16 42 --- 12 Sunderland 38 -18 41 --- 13 Swansea 38 -18 39 --- 14 Cardiff 38 -34 37 --- 15 West Brom 38 -13 35 --- 16 Hull City 38 -19 35 --- 17 West Ham 38 -23 30 --- 18 Norwich 38 -36 29 --- 19 C Palace 38 -33 28 --- 20 Fulham 38 -52 27

Link to comment
Share on other sites

Samme greia:

Topp 7:

City

Chelsea

Arsenal

Liverpool

Tottenham

Everton

Manchester United

 

Nedrykk:

Hull, Norwich og Fulham

 

Er ikke sikker på at vi kommer foran Pool, tabellplasseringene kom jo utifra at jeg satt lag opp mot lag og tenkte meg frem til naturlige resultater, form/skader vil selvfølgelig ha noe å si. City endte opp med 70+ i GD så kan hende jeg var litt snill mot de..

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk

 

1. Arsenal 87

2. Man C 84

3/4. Chelsea & Pool 82

 

dette i kontrast til min statistiske analyse basert på estimerte sannsynligheter (mer enn mine subjektive vurderinger), som peker i retning av dødt løp mellom Arsenal og ManC, og Chelsea hakk i hel. men en ting er nok sikkert; Arsenal må få minst ett poeng mer enn ManC, for de klarer ikke å ta igjen målforskjellen...

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se hvor vi skal hente de 10-15 poengene ekstra dere andre tror på..

Nei, jeg holder meg til gode gamle Murphy.

--------------

jo da, mulig vi er for optimistiske, og kloke av skade etter alle disse årene hvor Murphy har "herjet" med klubben, virker ditt ståsted både som fornuftig og realistisk. Samtidig synes jeg det er har skjedd så mye positivt denne sesongen at jeg mener laget har en god sjanse, for en gangs skyld. Men selv om mine mer eller mindre realistiske tips i enkeltkamper peker mot gode sjanser til gull, tror ikke jeg HELT på det jeg heller. Helst kommer de vel til å være med helt inn, for så å tråkke på et eller annet bananskall i sluttfasen, som gjør at de akkurat mister gullet. For det å ryke på målstreken er jo den ultimate Murphy's lov opplevelsen, og vel det som mer enn noe har karakterisert tilværelsen som Arsenal-supporter opp gjennom årene, med alt for mange andreplasser og nesten-pokaler, og der man har "mistet" trofeene på bare "tull og tøys"? Kan jo nevne i fleng; Birmingham, Barcelona, Galatasaray, Zaragosa, Liverpool (2001), Luton, West Ham, Valencia, Swindon. Pluss alle andreplassene i ligaen, særlig 1999 og 2003, men også et par andre sesonger, samt semifinalen mot ManU i 1999. Kan jo også fylle på med skaden til Eduardo. Alt dette er bisarre og typiske Murphy's lov-hendelser som har rammet klubben opp gjennom historien. Tror ikke det er noen annen (topp)klubb som er i nærheten av å ha en slik lang liste...?

Link to comment
Share on other sites

Murphys lov gjelder ikke for de andre lagene, altså?

 

Om ikke Arsenal vinner PL i år, så er det sannsynligvis fordi det er andre lag som henter mer poeng, snarere enn at det er Arsenal som roter det til. Poengantallet i toppen varierer ganske mye fra sesong til sesong. I 2011 vant for eksempel Man U serien med 80 poeng, og det er et poengantall vi definitivt bør klare i år, samtidig som at vi kan få godt over 80 poeng uten å vinne.

Link to comment
Share on other sites

Murphys lov gjelder ikke for de andre lagene, altså?

--------------

ikke i like stor grad. Husk at Murphy's lov er noe som først og fremst rammer en selv, ikke andre...! ;)

 

og for å være mer seriøs. Naturligvis er det ikke bare "uflaks" som har gjort at Arsenal har klart å rote det til mer på målstreken enn sine nærmeste rivaler opp gjennom årene. En slik liste er jo uttrykk for noen "mangler", mangler som rivalene har vært flinkere til å eliminere. Men likevel, når man ser en slik liste, ser den voldsom ut, selv om den oppsummerer 45 års historie... og i denne listen er jo bare fiaskoene med. Man burde jo ha tatt med suksessene også, for det har jo tross alt vært noen av de og, selv om det begynner å bli en stund siden. Men jeg er ganske bestemt på at Arsenal har mistet flere enn de har vunnet på målstreken i løpet av den tiden jeg har vært supporter, og således at de i netto har vært rammet av Murphy's lov.

Link to comment
Share on other sites

Det nytter ikke å komme opp med påstander uten å backe det opp med argumentasjon. So what om du tror vi havner godt bak tet; hvorfor?

 

Hvorfor skal vi plutselig gjøre det mye dårligere sånn plutselig? Får vi fotballguden imot oss? Vi leder med to og avsluttet sterkest av alle i fjor. 10 poeng bak? Da vil jeg høre begrunnelsene, og innrømmelser om de negative spådommene skulle vise seg å bli feil.

Link to comment
Share on other sites

Det nytter ikke å komme opp med påstander uten å backe det opp med argumentasjon. So what om du tror vi havner godt bak tet; hvorfor?

 

Hvorfor skal vi plutselig gjøre det mye dårligere sånn plutselig? Får vi fotballguden imot oss? Vi leder med to og avsluttet sterkest av alle i fjor. 10 poeng bak? Da vil jeg høre begrunnelsene, og innrømmelser om de negative spådommene skulle vise seg å bli feil.

De som har fulgt med her har vel sett at jeg både har vært optimistisk og ganske presis i spådommene mine. Jeg tror vi vil slite i bortekampene mot topplagene og at selvtilliten vil forsvinne i de to tøffe periodene våre. Jeg håper jeg tar feil, men det kan bli ekstremt vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Det nytter ikke å komme opp med påstander uten å backe det opp med argumentasjon. So what om du tror vi havner godt bak tet; hvorfor?

 

Hvorfor skal vi plutselig gjøre det mye dårligere sånn plutselig? Får vi fotballguden imot oss? Vi leder med to og avsluttet sterkest av alle i fjor. 10 poeng bak? Da vil jeg høre begrunnelsene, og innrømmelser om de negative spådommene skulle vise seg å bli feil.

------------------

 

Min begrunnelse for at vi taper terreng fremover er følgende.

 

1: Vi vinner svært skjeldent mot andre topplag

2. Vår psyke har de siste årene vist seg å være svært skjør, der vi snubler der vi burde stått fjellstøtt.

3. Walcott og Ramsey er ute, og bakromstrusselen vår er dermed veldig begrenset.

 

Jeg er selvsagt den første til å innrømme at jeg tar feil hvis laget fremdeles er på topp etter denne perioden. Om jeg tror på det? Nei.

Link to comment
Share on other sites

Som seg hør og bør når vi i værste fall ligger hele ett poeng bak 1.plassen etter dagens runde!

 

Jepp. En helt jævlig dag på jobben og mange av spillerene burde virkelig gå hjem i skam, men vi er fortsatt midt i det.

Forhåpentligvis får vi se det "the real" Arsenal nå de kommende månedene og ta hjem gullet hvor det hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

 

Jepp. En helt jævlig dag på jobben og mange av spillerene burde virkelig gå hjem i skam, men vi er fortsatt midt i det.

Forhåpentligvis får vi se det "the real" Arsenal nå de kommende månedene og ta hjem gullet hvor det hører hjemme.

 

Helt enig Stfean B. I dag får hele laget strykkarakter og burde virkelig skamme seg. Men å avskrive oss fra gullkampen allerede blir litt forhastet.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig Stfean B. I dag får hele laget strykkarakter og burde virkelig skamme seg. Men å avskrive oss fra gullkampen allerede blir litt forhastet.

 

Vi får se etter kampen på onsdag. Nå MÅ den kampen vinnes. Arsenal tåler ikke å være flere poeng bak City og Chelsea. Samtidig lurer Liverpool rett bak. Taper Arsenal mot Manu, er de ute av det

Link to comment
Share on other sites

Er vel på tide å legge ned denne tråden nå og heller opprette tråden kampen om 4.plassen...

 

Hvordan kommer du deg i det hele tatt ut av senga om morgenen? Arsenal leder serien med 2 poeng, og likevel er det fullstendig rullegardin.. Hva skal egentlig til for at du tør kjenne litt på håp og glede? Må det ramle i huet på deg? Og ville du i så fall visst hva det var som traff deg?

 

Sånn. Det måtte ut!

Link to comment
Share on other sites

 

Hvordan kommer du deg i det hele tatt ut av senga om morgenen? Arsenal leder serien med 2 poeng, og likevel er det fullstendig rullegardin.. Hva skal egentlig til for at du tør kjenne litt på håp og glede? Må det ramle i huet på deg? Og ville du i så fall visst hva det var som traff deg?

 

Sånn. Det måtte ut!

Agreed.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...