Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

 

West Ham B - 3

Newcastle B - 1

Cardiff H - 3

Aston Villa B - 3

Fulham H - 3

Southampton B - 3

Crystal Palace H - 3

Liverpool B - 1

Manchester United H - 3

Sunderland H - 3

Stoke B - 3

Swansea H - 3

 

Allerede to poeng foran skjema.

 

Da er sesongen halvspilt og vi leder ligaen med ett poeng. Alle har møtt alle. Vi står med tre tap (Manchester x 2 og Aston Villa). Vi er sammen med Chelsea og Everton de gjerrigste lagene i ligaen. Vi har scoret 37 mål, kun City og Suarez F.C har fler. Det er nok her det største forbederingspotensialet ligger. Litt mer mål for de tette kampene. Nå er jo Walcott og Podolski tilbake, noe som helt sikkert vil hjelpe, men i likhet med mange andre skulle jeg gjerne sett en ny spiss inn i Januar som kan ta opp kampen med Giroud. Teoretisk sett har vi alle muligheter til å vinne ligaen. I 2013 har vi vært meget solide, og tar vi med oss denne formen inn i 2014 så blir vi vanskelige å passere på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

Mye vanvittig optimisme her ser jeg. Arsenal får maks 1 poeng hjemme mot Manu. Sånn er det bare...

 

Hva gullkampen angår, så må man se på de tre faktorene gjenstående program, antall poeng pr nå, samt størrelse/kvalitet på tropp.

 

Ut fra det, kommer jeg frem til at Chelsea vinner serien. De har Arsenal, Tottenham, Newcastle, Everton, United hjemme, de har 40 poeng og har en bra tropp som er bra stor.

 

2.plass går enten til Arsenal eller City. City har en noe bedre tropp enn Arsenal, men er 1 poeng bak, samtidig som de har det definitivt tøffeste programmet igjen, med kun Chelsea av topp 8 på hjemmebane.

Arsenal har 3 av topp 8 hjemme og 4 borte. Det er tøft, men ikke like tøft som City. Arsenal har en tropp som er like god som City sin i alle posisjoner bortsett fra på spissplass. Der er det forskjell!

 

4.plassen blir et sinnsykt bikkjeslagsmål. Tottenham er laget med flest spillere med ok kvalitet i troppen, men uten de helt største stjernene. ManU har dritflaks (som mot Norwich hvor de vinner uten å skape en enseste sjanse), men ser man på de tre faktorene så har de en bra tropp, men er litt kvalitetsløst bak sine to superspisser. De har Tottenham, Liverpool og City hjemme, men Arsenal, Everton, Newcastle og Chelsea borte. Litt som Arsenal med andre ord. Antall poeng gjør at de kun må kjempe om 4.plass. Liverpool har det letteste programmet av alle topplagene med kun Manu borte. De har, sammen med Everton og Newcastle de tynneste troppene, og er avhengig av enkeltspillere. Programmet, samt det at de har noen poeng å gå på, gjør likevel at de kan ta 4.plassen. Jeg tror Everton og Newcastle snart kommer til å få skader på viktige spillere, og da faller de av.

 

Så mitt tips:

Chelsea

City

Arsenal

Manu

Liverpool

Tottenham

Newcastle

Everton

 

Men mye kan endre seg etter transfer deadline...

Link to comment
Share on other sites

Etter dagens kamp har vi ett poengsnitt på 2,25, noe som igjennom en hel sesong gir 85,5 poeng. Er det godt nok til gull?

Hadde ikke gjort til det flesteparten av de forrige fem sesongene, men tabellen er jo relativ - kanskje bunnlagene i år er bedre enn i fjor eller at de andre lagene gjør det verre. Uansett; Poenget er vel ikke å samle opp flere poeng i år enn i fjor, men å gjøre det bedre ihht. lagene rundt.

 

Tror ikke vi vinner serien i år.

(Til tross for at vi har en mer Unitedesque innstilling i år der vi vinner dårlige kamper, men vi har jo også færre gode..)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I de tre neste kampene møter vi Fulham, Southampton og Crystal Palace. Dersom vi klarer 9 poeng her begynner det å se lyst ut. Etter Crystal Palace møter vi Liverpool. Runden før møter City og Chelsea hverandre. Dette blir ulidelig spennende. Men det viktigste av alt er jo å ta en kamp av gangen :)

Link to comment
Share on other sites

Syntes også vi burde oppgradere på spissplass, men jeg er fornøyd med at Giroud endelig putter ballen i nettet igjen. 2 mål på sine 2 siste kamper er en stor stor forbedring på hva han har gjort på lenge.

 

Liker han best når han spiller mer som spydspiss og faktisk prøver å gjøre løp i bakrom fremfor at han konstant skal droppe dypt eller ut på kant. Syntes teknikken, pasningsspillet og tempoet hans gjør at han blir utrolig lite effektiv der når han skal spille ball. Hans beste kamper er i mine øyne de gangene han har spilt på kanten som det der. Som blant annet mot Dortmund borte hvor han var strålende.

Link to comment
Share on other sites

Personlig liker jeg at han dropper dypt og at han er med i småspillet, men vi trenger også ett alternativ som søker bakrom. Ser ikke noe stort poeng i at store, treige Giroud skal søke bakrom, men å komme seg inn i boksen er viktig. Mot Villa virket det som vi hadde en plan om å få ballen over på høyre flanke og Sagna så han kunne legge inn etter småspill i midt og på høyre.

 

På den annen side vil en Giroud som søker ball gjøre at motstander må presse opp for å få tak på han mens vinger som går i bakrom vil få mer plass, det er her en Theo kan briljere, men med Theo ute har vi veldig få som liker å gå i bakrom. Synes Cazorla er for statisk uten ball og at han, Gnabry og Ox har vært altfor ballsøkende når de kan skape rom ved å gå på løp.

 

Forøvrig synes jeg formen til Wilshere er interessant, han er på sitt beste når Ramsey ikke er med og er nok en av de mest agile spillerene i ligaen og også en av de beste på å forsere ledd med ball. Synd at vi har to kjempetalenter/kjempespillere som de to som ikke passer så godt sammen på banen.

Wilshere er jo en spillertype England har savnet i mange år også, en spillertype som gjør at de ikke trenger å slå langt på en Heskey/Crouch som de gjorde i mange år.

Link to comment
Share on other sites

Hvem har den beste stayerevnen av Arsenal, Chelsea og Manchester City? Ligamesteren er i alle fall nevnt. Logisk set skal dette være en kamp mellom Chelsea og Manchester City, men kanskje har Wenger fått hatten sin til å fungere igjen. Chelsea og Manchester City må være favorittene, men jammen er vi en seriøs outsider. Vi hadde en god sesongavsluttning i fjor, og uansett hvordan det ender denne sesongen har det vært en gedigen opptur. Pokalen ville være fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sagt de tre jeg også. Men så lenge Suarez fortsetter å putte minimum 2 i hver match, så.. Nei, det kan vel ikke skje?!

 

Det er alltid noen som er veldig skeptiske til å hive seg på bølgen av optimisme. Til dem er det å si: Veien er målet. Akkurat som i livet ellers. Moroa foregår nå!

 

Foreløpig har vi vært de klart beste mot de presumptivt svakeste lagene. Men mot fjorårets topp 4 har vi kun det ene poenget så langt. Nå som det ikke er e-cup, og terminlista er relativt lik for alle, har "feilskjærene" blant de andre storlagene blitt færre. Vi må nok derfor vinne store "finaler" på vårparten, også, hvis det skal bli bøtte.

Link to comment
Share on other sites

ja, det blir nok en av de tre; Arsenal, Chelsea, Manch C. Lagene bak kan nok klare å passere en eller to av disse, men alle tre? Neppe! Og Manch C MÅ simpelthen være favoritt slik de fremstår for tiden. Men det betyr naturligvis ikke at løpet er kjørt for de to andre. Når (??) Arsenal er eliminert av Bayern M i CL, hvilket jeg anser som nesten sikkert, vil jo de få et lettere program utover våren. Men Arsenal må uansett prestere i hver kamp, og de må heve seg mot de gode lagene. De har ikke råd til noen feilskjær. Så spørs det naturligvis hva Wenger foretar seg på spillermarkedet frem mot deadline...

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Wenger foretar seg noen ting... Er det indikasjoner på annet? Alle intervjuer ect jeg har sett tyder på han mener stallen er god nok, tross tapet av Walcott. Det snakkes litt om Draxler, men har mer tro i sommer om det skal skje.

Link to comment
Share on other sites

I følge Skysports' facebook side er det i år første gang at samtlige topp 4 lag har nådd 42 poeng i løpet av 21 kamper. Det blir nok ett rotterace til siste slutt.

 

Det er en veldig todeling av tabellen i år. Southampton er den eneste middelhavsfareren. 13 poeng skiller nr.8 og nr.10 (og 5 poeng fra nr.10 til nr.20). Magefølelsen min sier at akkurat dét er utypisk Premier League.

 

242.1-w500.gif

Link to comment
Share on other sites

Det ser mer og mer ut som at det nå bare er tre lag som er "seriøse" kandidater til til tittelen. Selv med tap mot United i morgen så vil jeg ikke avskrive Chelsea, men samtidig så har jeg vanskelig for å tro at både Arsenal og City skal rote seg bort fra tabelltoppen, ett av lagene kan nok det men at begge skal klare det tviler jeg på.

Liverpool har Suarez, men at det skal ta inn på begge de to i topp med henholdsvis 7 og 8 poeng er mer tvilsomt (men ikke umulig).

Everton imponerte i kampen mot oss, men de er ikke gode nok til å være tittelkandidat.

Tottenham, ikke en sjanse.

Man U. 14 poeng opp (11 med seier over Chelsea), Nei det må bare være de ivrigste Unitedsupporterne i Riksavisene (i Oslo) som har et håp om det.

 

Pr. i dag er det Arsenal, City og Chelsea som er kandidater og lørdag 29. mars litt før kl 18.00 (norsk tid) har vi den beste peikepinnen på Arsenals "skjebne" når hjemmekampen mot City er avblåst (Kampen borte mot Chelsea er en uke tidligere).

 

I april og mai så skal Chelsea og City møte Liverpool på Anfield, Arsenal og City skal til Goodison Park og møte Everton, men uten om det så har alle lagene greie (men ikke nødvendigvis lette) kamper igjen etter at vi har møtt våre to store rivaler i mars.

 

Jeg skal nok ikke sprette Champagnen etter Citykampen, men ligger vi fremdels på topp etter den kampen da kan jeg nok vurdere å finne frem favorittstempelet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det er en veldig todeling av tabellen i år. Southampton er den eneste middelhavsfareren. 13 poeng skiller nr.8 og nr.10 (og 5 poeng fra nr.10 til nr.20). Magefølelsen min sier at akkurat dét er utypisk Premier League.

 

 

242.1-w500.gif

 

Den tabellen blir ennå penere dersom WBA scorer mål mot Everton i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si denne Mourinho er en slu jævel. Han nekter å låne Ba til oss i sommer, men er nå i ferd med å selge Mate til Manu nå som de realistisk sett er ute av gullkampen og Chelsea har spilt ferdig mot Manu. Han forsterker da Manu mot de andre topplagene.

----------------

ja, hva hadde han gjort dersom Wenger plutselig kom på banen? Ville han sagt nei til Arsenal og ja til ManU? Og det kommer jo sesonger etter denne også. Regner han ikke med at ManU vil være en utfordrer neste sesong?

Link to comment
Share on other sites

----------------

ja, hva hadde han gjort dersom Wenger plutselig kom på banen? Ville han sagt nei til Arsenal og ja til ManU? Og det kommer jo sesonger etter denne også. Regner han ikke med at ManU vil være en utfordrer neste sesong?

 

Helt enig Piscator. Det som burde være viktig for Maurinho er at ManU ikke klarer å kvalifisere seg til CL. Da går de på en stor smell økonomisk og må nok betale ekstra mye i overgangssummer for å lokke spillere til seg, samt betale spillerne ekstra mye i lønn for at dem skal gidde å spille for et lag som ikke er med i CL.

 

Stakkars Moyes, han har en tøff jobb foran seg. Hele forsvarsfireren bør vel byttes ut. Ferdinand, Evra og Vidic ut er vel nærmest et must og den hissige gnomen på høyreback bør vel også ut. I tillegg er vel Giggs ferdig, Fletcher bør kunne få lov til å sitte på do på heltid. Cleverly bør komme seg til et lag på nivå med Crystal Palace, Young bør melde overgang til Broadway. Rooney er nok på vei vekk, Fans Pussy er konstant skada.

 

Lykke til med å erstatte dem Moyes, særlig hvis laget ditt ikke er med i CL.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...