Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå møter vi bedre lag fremover. Først liverpool, så united også liverpool igjen. Etter dette skal vi til brua og sjeikene kommer til oss. Hvis vi kan begynne å vinne disse kampene så snakker vi, men historien tilsier at vi går på nederlag mot topplaga. (Liverpool skal dog slås både borte og hjemme). Atpå til skal vi møte verdens beste klubblag over 2 kamper. Ett lag som slo oss ut ifjor, og som knuste Barca ifjor. Selvtilitten kan få seg en real knekk nå.

 

United hjemme er en nøkkelkamp, hadde vært så forbanna typisk oss å tape mot årets møkkalag. Håper vi endelig kan få resultat både i denne, og på brua.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser at det er enkelte her inne som tipper oss utenfor topp-4. Da er jeg spent på å høre hvem som skal skyve oss ut på de resterende 14 kampene. Everton (10 p. bak), Tott (11 p.) ManU (15 p.).

Selv ikke en pessimistisk kritiker som undertegnede tror at vi havner utenfor topp-4, sannsynligheten for topp-3 er mest sannsynlig. Men havner vi på 4. plass så er det i så tilfelle Liverpool som skyver oss ned dit. Men 4. plass etter en flott høstsesong er et dårlig resultat, men det kan lett skje hvis nøkkelspillere blir skadet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at det er enkelte her inne som tipper oss utenfor topp-4. Da er jeg spent på å høre hvem som skal skyve oss ut på de resterende 14 kampene. Everton (10 p. bak), Tott (11 p.) ManU (15 p.).

Jeg tror selv på en tredjeplass, har sagt hele sesongen at Chelsea vinner og at City får andreplassen så skal ikke trekke meg på det nå. (Selv om City unektelig ser sterkest ut)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror selv på en tredjeplass, har sagt hele sesongen at Chelsea vinner og at City får andreplassen så skal ikke trekke meg på det nå. (Selv om City unektelig ser sterkest ut)

Gitt at vi havner på tredjeplass og gir de to andre kamp til døra, så har laget vist en enorm progresjon denne sesongen. Vi har endelig blitt voksne, så sant vi ikke sprekker totalt. Tipper forøvrig at vi tar FA-cupen.

Link to comment
Share on other sites

Har gjort en uhøytidelig statistisk analyse basert på såkalt Bayesiansk statistikk der jeg forsøker å estimere sannsynlighetene for hvem som kommer til vinne

blant annet ut fra resultater til nå, og mine egne subjektive vurderinger i de enkelte kampene som gjenstår. Ut fra denne analysen vinner ManC, med Arsenal på andreplass og Chelsea på tredje. Ikke noe revolusjonerende spådom, men likevel. Og det er nok av kamper der dette kan bikke både den ene og den andre veien. Vi går en spennende vår i møte. Hvis for eksempel Arsenal ryker ut i CL og ManC henger med utover våren kan jo det påvirke ligaformen deres.

 

som sagt før, jeg TROR ManC vinner, men Arsenals sjanser er definitivt gode. Bedre enn kanskje mange frykter?

Link to comment
Share on other sites

Kommer vi oss helskinnet igjennom februar nå, i liga og cup'en så stiger troa. Forventer ikke seier i alle kampene, og særlig CL kampene er gode resultater bonus. Men er vi på topp eller under 3p bak teten når 1.mars tikker inn begynner det å se lysere ut. Klarer vi Liverpool i FA-cupen kan vi fort få oss en finale der.

Link to comment
Share on other sites

Har gjort en uhøytidelig statistisk analyse basert på såkalt Bayesiansk statistikk der jeg forsøker å estimere sannsynlighetene for hvem som kommer til vinne

blant annet ut fra resultater til nå, og mine egne subjektive vurderinger i de enkelte kampene som gjenstår. Ut fra denne analysen vinner ManC, med Arsenal på andreplass og Chelsea på tredje. Ikke noe revolusjonerende spådom, men likevel. Og det er nok av kamper der dette kan bikke både den ene og den andre veien. Vi går en spennende vår i møte. Hvis for eksempel Arsenal ryker ut i CL og ManC henger med utover våren kan jo det påvirke ligaformen deres.

 

som sagt før, jeg TROR ManC vinner, men Arsenals sjanser er definitivt gode. Bedre enn kanskje mange frykter?

 

Virker litt proffere enn min forskning basert på "flasketuten peker på" teorien. Jeg konkluderte i min forskning med at Arsenal vinner.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Virker litt proffere enn min forskning basert på "flasketuten peker på" teorien. Jeg konkluderte i min forskning med at Arsenal vinner.

 

BE

 

"BE the science guy!"

 

Hvor mange forsøk trengte du før du havnet på Arsenal med flasketuten forøvrig? ;D

 

Min forskning er basert på hva magen min kommer fram til. Magen har vært klar på at vi vinner serien og den lener mot at vi tar FA-cupen og CL også.

 

Du er altfor optimistisk Tapapa. Hadde vært herlig med "the double", men trippel? No way Jose.

 

Tenker meg vi får en veldig tøff februar-mars periode hvor både FA Cupen og CL spill ryker samt at vi havner bak både Chelsea og City i ligaen en periode, men burde være mulig å vinne ligaen så lenge vi vinner hjemme mot City og får et resultat på Brua. Ikke bare bare akkurat, men laget er fullstendig kapable til det så lenge de legger inn 100%.

Link to comment
Share on other sites

 

Du er altfor optimistisk Tapapa. Hadde vært herlig med "the double", men trippel? No way Jose.

 

Tenker meg vi får en veldig tøff februar-mars periode hvor både FA Cupen og CL spill ryker samt at vi havner bak både Chelsea og City i ligaen en periode, men burde være mulig å vinne ligaen så lenge vi vinner hjemme mot City og får et resultat på Brua. Ikke bare bare akkurat, men laget er fullstendig kapable til det så lenge de legger inn 100%.

Magen min tar visse forbehold, men den lener mot at vi vinner cupene også.

 

Vi har ikke så mye å være redde for i februar. Visst blir kampen mot Bayern knalltøff, men vi har ingen grunn til å frykte Liverpool eller Manchester United. Det er de som bør frykte oss!

Link to comment
Share on other sites

veldig fint å se at folk er optimistiske! Og selv om jeg rasjonelt sett anser det som mest sannsynlig at ManC vinner, har jeg god tro på Arsenal utover våren. Bare så synd Walcott er skadd. Hans spisskompetanse hadde vært uvurderlig. Derfor er det litt surt at Wenger ikke var mer aktiv i overgangsvinduet. kan det bli avgjørende?

Link to comment
Share on other sites

Magen min tar visse forbehold, men den lener mot at vi vinner cupene også.

 

Vi har ikke så mye å være redde for i februar. Visst blir kampen mot Bayern knalltøff, men vi har ingen grunn til å frykte Liverpool eller Manchester United. Det er de som bør frykte oss!

 

Frykter ikke Liverpool noe særlig i ligaen, men cup er cup og sitter med en dårlig magefølelse på akkurat den kampen. Når det gjelder United så sa du det samme om OT, men allikevel er vi et av få lag som faktisk har tapt der. Tipper vi spiller uavgjort hjemme også da Wenger virker å være pissredd for United og det samme med resten av spillerene våre.

 

Når det gjelder Bayern så ser de hvertfall rimelig ustoppelige ut. Er også redd for at et stortap potensielt vil knekke oss litt, men satser på at Mertesacker - Koscielny holder god stand mot de tyske gigantene.

Link to comment
Share on other sites

Når man følger med på kveldens kamp så må jeg få si at Chelsea er heldige med tidspunktet de møter Manchester City. For uten Agüero og Fernandinho er det svært lite som fungerer offensivt, samtidig som midtbanen enkelt blir kontrollert den tid Demichellis ikke kan bevege seg eller slå en pasning på mer en 3 meter. Tidligere i sesongen har de både med og uten Agüero scoret på nærmest alle spark/headinger mot mål, og til slutt så må den statistikken ødelegges. At City sliter defensivt er heller ikke så overraskende, og har vist seg flere ganger tidligere i sesongen mot selv de svake lagene. Kompany er ikke så suverene som TV2-ekspertene skal ha det til, og Nastasic har virkelig mye igjen før han etablerer seg på et toppnivå. Ikke har de fått hjelp av dommeren heller...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at det er enkelte her inne som tipper oss utenfor topp-4. Da er jeg spent på å høre hvem som skal skyve oss ut på de resterende 14 kampene. Everton (10 p. bak), Tott (11 p.) ManU (15 p.).

--------

 

Slik ser våre neste 9 kamper ut:

08.02.14 13:45

B

Liverpool

Arsenal

12.02.14 20:45

H

Arsenal

Manchester United

22.02.14 16:00

H

Arsenal

Sunderland

01.03.14 16:00

B

Stoke City

Arsenal

08.03.14 16:00

H

Arsenal

Swansea City

16.03.14 17:00

B

Tottenham Hotspur

Arsenal

22.03.14 13:45

B

Chelsea

Arsenal

29.03.14 18:30

H

Arsenal

Manchester City

05.04.14 16:00

B

Everton

Arsenal

 

Jeg tipper dette ender med 5-7 tap, 0-3 uavgjorte og 1-3 seire.

Dvs Max 12 poeng på de neste 9 kamper, men tror dog ikke vi henter mer enn 6-8 poeng i denne perioden. Da er 4 plassen absolutt truet av alle de 3 du nevner her.

Link to comment
Share on other sites

Nå møter vi bedre lag fremover. Først liverpool, så united også liverpool igjen. Etter dette skal vi til brua og sjeikene kommer til oss. Hvis vi kan begynne å vinne disse kampene så snakker vi, men historien tilsier at vi går på nederlag mot topplaga. (Liverpool skal dog slås både borte og hjemme). Atpå til skal vi møte verdens beste klubblag over 2 kamper. Ett lag som slo oss ut ifjor, og som knuste Barca ifjor. Selvtilitten kan få seg en real knekk nå.

 

United hjemme er en nøkkelkamp, hadde vært så forbanna typisk oss å tape mot årets møkkalag. Håper vi endelig kan få resultat både i denne, og på brua.

 

Dessverre så virker det som at det skjer noe negativt med laget hver gang laget møter United. Håper denne gangen blir annerledes, men tror jeg ville satt en UB på tippekupongen...

Link to comment
Share on other sites

Ser nå at med en gang City får sentrale spillere skadet, får de trøbbel. Fernandinho har vært meget god i år, og steget ned til Demichelis er stort. Aguerro er jo selvsagt også et tap.

Chelsea er på sin side utrolig heldige på mange måter. De har utrolig sjelden viktige spillere skadet (svært få skader i det hele tatt også), i tillegg til at de har en tendens til å møte topplagene når de har svekkede lag.

 

Hvis Chelsea skulle få skader på Hazard og kanskje noen forsvarere, så får nok også de utfordringer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk av den oppfatningen at resultatet i går var det verste resultatet for vår del. Nå har vi både Chelsea og City rett bak oss, i motsetning til å ha en luke på 4-5 poeng ned til Chelsea, og City rett foran eller rett bak. Årsaken til at jeg heller ville hatt Chelsea lengre bak, er at jeg ser det som mye større sannsynlighet at vi skal kunne slå City hjemme enn Chelsea borte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk av den oppfatningen at resultatet i går var det verste resultatet for vår del. Nå har vi både Chelsea og City rett bak oss, i motsetning til å ha en luke på 4-5 poeng ned til Chelsea, og City rett foran eller rett bak. Årsaken til at jeg heller ville hatt Chelsea lengre bak, er at jeg ser det som mye større sannsynlighet at vi skal kunne slå City hjemme enn Chelsea borte.

---------------

tja, kanskje det. Men hvorvidt dette var bra eller dårlig kommer helt an på hva man anser som mest viktig.Og når fasiten foreligger en gang utpå våren, er det jo ren og sjær etterpåklokskap å si om det eller det ville vært mest gunstig. Det var viktig å få jekket ned ManC noen hakk, selv om også det kan vise seg å være en pyrros-seier. For kanskje dette får ManC til å skjerpe seg enda mer? Chelsea vet vi alltid løfter seg i toppoppgjør. Moutinho er en slu manager. Men er laget stabile nok i "hverdagskamper"? Og begge våre rivaler har nok gjort unna et vanskeligere program til nå enn Arsenal. På den annen side er det stor sjanse for at Arsenal ryker ut av CL. Hva vil det ha å si?

 

Arsenal må uansett forsøke å konsentrere seg mest mulig om det de driver med og minst mulig om rivalene. Det er de kommende par månedene som vil vise hva Arsenal er lagd av. Utrolig kjipt at Walcott og Ramsey er ute akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...