Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Helt enig Piscator. Det som burde være viktig for Maurinho er at ManU ikke klarer å kvalifisere seg til CL. Da går de på en stor smell økonomisk og må nok betale ekstra mye i overgangssummer for å lokke spillere til seg, samt betale spillerne ekstra mye i lønn for at dem skal gidde å spille for et lag som ikke er med i CL.

 

Stakkars Moyes, han har en tøff jobb foran seg. Hele forsvarsfireren bør vel byttes ut. Ferdinand, Evra og Vidic ut er vel nærmest et must og den hissige gnomen på høyreback bør vel også ut. I tillegg er vel Giggs ferdig, Fletcher bør kunne få lov til å sitte på do på heltid. Cleverly bør komme seg til et lag på nivå med Crystal Palace, Young bør melde overgang til Broadway. Rooney er nok på vei vekk, Fans Pussy er konstant skada.

 

Lykke til med å erstatte dem Moyes, særlig hvis laget ditt ikke er med i CL.

 

 

----------------

ja, hva hadde han gjort dersom Wenger plutselig kom på banen? Ville han sagt nei til Arsenal og ja til ManU? Og det kommer jo sesonger etter denne også. Regner han ikke med at ManU vil være en utfordrer neste sesong?

 

-------

 

Jeg tror ikke Mourinho tenker veldig langsiktig og fokuserer derfor 100% på PL-gull iår nor som vil gi han evig legendestatus i klubben. Sjefen hans gir heller ikke de aller beste rammer for å tenke mer enn ett år av gangen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Mourinho er jo kjent for å ikke akkurat tenke særlig langsiktig så ville ikke sjokkert meg i det hele tatt om dette stemte. Ellers må jeg si at Moyes allerede har en fantastisk spiller i Kagawa som han misbruker til de grader de få gangene han får spille. Satser på at det blir tilfellet med Mata også.

Link to comment
Share on other sites

Jason Burt @JBurtTelegraph 5m

Mata to #MUFC is done at £37m. Medical tomorrow. Big decision by #CFC. Story on Telegraph website now.

 

Chelsea selger både De Bruyne og Mata i januar. Kan ikke skjønne annet enn at det må bety at de har en eller annen storfisk i kikkerten. Er stygt redd for at de plutselig hopper inn og sikrer seg Draxler. Hadde ikke forundret meg i det hele tatt.

 

Uansett: Hvis dette stemmer så er Chelsea helt klart svekket i forhold til å miste de to. De Bruyne har dog ikke fått så mye spilletid og Mata har ikke vært i storform, men det er uansett klassespillere som bidrar til en helt ekstrem bredde.

 

For United sin del så er det hvertfall utvilsomt en forsterkning og det vil bli betydelig vanskeligere når de kommer til Emirates hvis de har Mata på banen. Han er jo rimelig glad i å score mot oss for å si det slik, men samtidig så er også sjansen større for at de tar poeng mot City også så det kan jo for vår del også være en "blessing in disguise" hvis vi gjør jobben vår hjemme mot The Red Losers.

Link to comment
Share on other sites

Chelski har jo hentet Matic (?) for £20 mill. i dette vinduet også.. Så. Er ikke sikkert de har flere planer. Mata har uansett ikke fått bidra stort i år. £37 mill. for en benkesliter synes stivt!

 

Har vært en benkesliter under Mourinho ja, men har vært Chelseas desidert beste spiller de siste par sesongene. Det er ingen tvil om hva han er god for, så sånn sett ser jeg ikke prisen som så stiv i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig Piscator. Det som burde være viktig for Maurinho er at ManU ikke klarer å kvalifisere seg til CL. Da går de på en stor smell økonomisk og må nok betale ekstra mye i overgangssummer for å lokke spillere til seg, samt betale spillerne ekstra mye i lønn for at dem skal gidde å spille for et lag som ikke er med i CL.

 

Stakkars Moyes, han har en tøff jobb foran seg. Hele forsvarsfireren bør vel byttes ut. Ferdinand, Evra og Vidic ut er vel nærmest et must og den hissige gnomen på høyreback bør vel også ut. I tillegg er vel Giggs ferdig, Fletcher bør kunne få lov til å sitte på do på heltid. Cleverly bør komme seg til et lag på nivå med Crystal Palace, Young bør melde overgang til Broadway. Rooney er nok på vei vekk, Fans Pussy er konstant skada.

 

Lykke til med å erstatte dem Moyes, særlig hvis laget ditt ikke er med i CL.

 

Kommentaren om Fletcher er over streken. Ikke bra å spøke om sånt

Link to comment
Share on other sites

 

Har vært en benkesliter under Mourinho ja, men har vært Chelseas desidert beste spiller de siste par sesongene. Det er ingen tvil om hva han er god for, så sånn sett ser jeg ikke prisen som så stiv i dette tilfellet.

Jeg er uenig. Uansett så er det et merkelig kjøp, av flere årsaker.

- Mata speller enten vidt i 4-3-3 eller 4-5-1, eller som bindeledd mellom spiss og midtbane. Dette er ikke posisjoner Manu trenger å styrkes. Eneste hadde vært om Rooney hadde trukket tilbake til sentral mb, men alle som husker litt vet at han ikke akkurat vil det.

- Mata er kvikk i hodet, men ganske treig. I tillegg, selv om han finner bra løsninger, bruker han ofte tid på å finne de.

Link to comment
Share on other sites

08.02 Liverpool ( B )
12.02 Man Utd (H)
15/16.02 Liverpool (H)
19.02 Bayern (H)

 

Blir 11 usedvanlig tøffe dager det der.

 

Ellers får vi potensielt noen vanskelige kamper på rekke og rad i mars også:

 

11.03 Bayern ( B )

15.03 Tottenham ( B )

22.03 Chelsea ( B )

29.03 City (H)

 

Attpåtil hvis vi slår Liverpool og går videre i FA Cupen så får vi en kamp i den turneringen mellom 7-10 mars.

 

Ufattelig kjedelig at vi rett og slett ikke har spillere nok til å hvile Mertesacker og Koscielny innimellom. Kommer nok til å merke kjøret rimelig hardt i begynnelsen av mars tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Etter trekningen i FA-cupen, vil dette være våre 14 neste kamper:

 

Southampton B

Crystal Palace H

Liverpool B

Manchester United H

Liverpool H (FA-cup)

Bayern München H (Champions Leauge)

Sunderland H

Stoke City B

Swansea H

Bayern München B (Champions Leauge)

Tottenham Hotspur B

Chelsea B

Manchester City H

Everton B

 

Skulle vi slå Liverpool i FA-cupen og Bayern München i Champions Leauge, skal det også spilles kvartfinale i FA-Cupen og første kvartfinalekamp i Champions Leauge i denne perioden. Går vi videre i FA-cupen, vil kampen mot Swansea utsettes, og mest sannsynligvis spilles mot slutten av sesongen. Etter kampen mot Everton vil det gjenstå 6 kamper av årets Premier Leauge sesong (7 dersom Swansekampen blir flyttet til slutten av sesongen om vi tar oss videre i FA-cupen)

 

Skulle vi mot alle odds fortsatte lede Premier Leauge etter disse kampene, og være videre i FA-cup og Champions Leauge, vil det kunne bli en helt vanvittig sesongavslutning. Denne perioden kan også føre til at vi er ute av det i alle turneringer. Håper Wenger og spillerne virkelig fokuserer på 1 kamp om gangen, og ikke faller for fristelsen til å tenke for langt frem i tid.

Link to comment
Share on other sites

Som "Wenger-skeptiker" så er det likevel på plass å hylle vår manager for det han har fått ut av laget denne sesongen, men skeptikeren i meg ser fremdeles flere "faresignal" når vi nå er inne i andre halvdel av sesongen.

 

Kjøpet av Özil, en "ny" Ramsey, en ypperlig stopperduo og en særdeles god lagmoral er viktige element til at vi ligger på topp av ligaen og fremdeles er med i de to cup'ene som teller. Samtidig så er jeg skeptisk til at vi i visse lagdeler ikke har så mye å gå på hvis skadene "forplanter" seg til de mest sårbare posisjonene. Om pratet til Wenger når det gjelder januarvinduet bare er "tåkeprat" eller om han virkelig mener at troppen er god nok for de kommende månedene er jeg usikker på, men skeptikeren i meg tror at Wenger anser at troppen er god nok og eventuelt kun går etter et "røverkjøp/lån" hvis noe slik blir tilgjengelig nå i den siste uken av vinduet.

 

Med det tøffe kampprogrammet som kommer etter at vinduet stenger, så mener jeg forsatt at vi ikke har gode nok alternativ i front. Giroud og forsåvidt også dansken kan lage flotte mål og Podolski viste seg bra fram mot Coventry, men jeg er redd dette ikke er godt nok når vi kommer til de virkelig store kampene i februar og mars. Vår stopperduo som aldri får hvile er bare et "lite" spark på leggen fra å bli oppløst og en skadefri Vermalen kan selvsagt være svært nyttig her men det har vært en del skade på belgieren denne sesongen så han er tross alt et noe usikker kort. Sagna er vårt andre alternativ og han kan nok gjøre en brukbar jobb der bak men en reell erstatning er jeg ikke sikker på at han vil være,

 

Uten noen kjøp/lån fra Wenger sin side så får jeg forbli en optimistisk pessimist når det gjelder hva laget får ut av denne sesongen. Selv om spillet har bølget opp og ned så har vinnerviljen/evnen vært mye større enn hva jeg hadde forventet og dette kan ende i en fantastisk sesongavslutning, eller et skikkelig "mageplask" der alle trofeene forsvinner p.g.a. en litt for svak backup i enkelte lagdeler.

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Da går vi inn i en ekstremt vanskelig periode på 2 måneder med poengtap mot en motstander vi burde ha tatt full pott mot. Ekstremt dårlig taktikk av Wenger og byttene underveis er mildt sagt håpløse. Coaching i verdensklasse så vi IKKE fra Wenger i kveld.

 

City og Chelsea spiller begge kamp i morgen og da er det bare å håpe at Tottenham klarer å få med seg et resultat. Chelsea derimot er sikret 3 poeng da West Ham er helt elendige.

 

Vi kommer trolig til å være avhengige av å vinne mot henholdsvis City, Chelsea, United, Liverpool og trolig Tottenham + fortsette å plukke poeng mot de lagene under oss på tabellen for å kunne vinne ligaen. Dessverre så er det meget usannsynlig da majoriteten av disse kampene også spilles borte.

 

Troen på ligagull svinnet en del i mine øyne i kveld. Ved siden av at vi har gjort null investeringer i januar i en tropp som jeg som skadefri anser som hakket under Chelsea og City sin (før Chelsea forsterket også) så mister man bittelitt troen mtp. den fotballen vi har spilt i ligaen den siste tiden.

 

Det som uroer meg mest dog er at spillerene våre den siste måneden allerede virker veldig tunge og at vi rett og slett ikke har kvalitet nok i troppen til å rullere de tilstrekkelig i løpet av de kommende månedene.

Link to comment
Share on other sites

Var ingen tvil om at dagens kamp skulle bli en viktig en, men resultatet er likevel skuffende og spillet er enda mer skuffende, er lenge siden vi har hatt en kamp der vi er gode i 90.minutter. Arteta+Flamini fungerer ikke, begge to har prestert på sitt beste når de har hatt Ramsey/Wilshere ved siden av seg som kan ta del i det offensive mens Arteta/Flamini holder igjen.

 

Flamini skulle involvere seg offensivt og Arteta skulle ligge igjen virket det som, men Flamini har verken teknikken eller kreativiteten til å bekle en slik rolle..

Å starte med to defensive spillere som ikke er spesielt hurtige var det dummeste vi kunne gjøre i dag mot et Southampton vi visste ville stå høyt.

 

Mot Palace forventer jeg storspill og godt spill av gutta, så mener jeg vi bør ta 4 poeng mot United og Liverpool.

Etter det kommer CL og så tre kamper der vi er storfavoritter igjen før den enda tøffere perioden kommer mot Spurs, Chelsea, City og Everton. Blir ikke gull i år, uavhengig av hvem vi henter(Tror heller ikke vi henter noen nå).

Link to comment
Share on other sites

gunnerblog @gunnerblog 19m

AW: "Ramsey is out for longer than we expected. He had a little setback in training. The same muscle."

Sånn. Da er det bare å glemme noe annet enn 3-4 plass i år. Mangler bare at Wilshere blir ute i et par måneder nå og vi må bruke Flamini - Arteta til mars/april.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...