Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Everton, Manchester City og Chelsea i de tre neste ligakampene, med en kamp borte mot Napoli etter oppgjøret mot Everton. Tøft program som vil teste styrken og evt. svakheter i laget til det fulle. Alle de tre ligakampene blir utrolig tøffe, men hjemme mot Everton både bør og skal vi ta 3 poeng. Borte mot City er trolig ligaens vanskeligste kamp, men defensivt er de lite overbevisende og de siste hjemmekampene har de møtt motstandere uten noen offensiv trussel. Jeg har personlig troen på en kamp lignende den i Dortmund. Hjemme mot Chelsea og med Mourinho's statistikk mot Wenger kant alt skje, men tiden er inne for å vise at vi har tatt steget videre.

 

Det som blir mest spennende er hvordan Wenger setter opp taktikken og laget foran disse storkampene - om han gjentar bommerten mot Manchester United ved å gå bort fra vår faste spillestil. Angrep er det beste forsvar og Ramsey må for all del ikke ut på kanten - det er nesten det viktigste.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Everton, Manchester City og Chelsea i de tre neste ligakampene, med en kamp borte mot Napoli etter oppgjøret mot Everton. Tøft program som vil teste styrken og evt. svakheter i laget til det fulle. Alle de tre ligakampene blir utrolig tøffe, men hjemme mot Everton både bør og skal vi ta 3 poeng. Borte mot City er trolig ligaens vanskeligste kamp, men defensivt er de lite overbevisende og de siste hjemmekampene har de møtt motstandere uten noen offensiv trussel. Jeg har personlig troen på en kamp lignende den i Dortmund. Hjemme mot Chelsea og med Mourinho's statistikk mot Wenger kant alt skje, men tiden er inne for å vise at vi har tatt steget videre.

 

Det som blir mest spennende er hvordan Wenger setter opp taktikken og laget foran disse storkampene - om han gjentar bommerten mot Manchester United ved å gå bort fra vår faste spillestil. Angrep er det beste forsvar og Ramsey må for all del ikke ut på kanten - det er nesten det viktigste.

 

Er dette det går på. Han (og laget) viste altfor mye respekt til United og Old Trafford. Det kan vi ikke og må vi ikke gjøre mot City og Chelsea. City tror jeg vi kan hanskes med da Wenger ikke har bygd opp et forhold til Pellegrini som han har gjort med Mourinho og Ferguson, men mot Chelsea derimot tror jeg det går som det gjorde mot United. Mourinho er ekstremt god på å klare å rotte til seg et resultat selv om laget hans spiller møkk.

Link to comment
Share on other sites

Skybet:

 

2,50 City

3,25 Arsenal

4,00 Chelsea

13 Liverpool

21 United

51 Tott

81 Everton

 

Nå venter følgende knalltøffe terminliste ut året. Leder vi fortsatt serien når vi skriver 1.januar, da skal jeg virkelig finne frem den store optimisten i meg!

 

8.12 Everton H

11.12 Napoli B

14.12 Manc C B

23.12 Chelsea H

26.12 West Ham B

29.12 Newcastle B

Link to comment
Share on other sites

Vi burde ha som mål å vinne hjemmekampene våre, selv om den mot Chelsea blir tøff. Borte bør vi kunne ta både West Ham og Newcastle, og hvertfall stille opp mot City.

 

En 10-12 poeng på disse kampene, samt gruppespillseier i CL vil gjøre meg glad. Under 9-10 og det er mer middels; under pari for Arsenal anno 2013.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at de neste fire kampene (3 i pl og 1 i CL) virkelig vil vise hva som bor i dette Arsenallaget eller fremheve dets mangler.

Jeg anser Arsenal som favoritt i hjemmemøtet mot Everton, men samtidig så er årets Everton så pass bra at vi ikke skal ta tre poeng for gitt. Bortekampen mot City gruer jeg meg til for jeg vil være sjeleglad hvis vi klarer ett poeng og jeg vil vel gå på "fylla" (non-alkoholic gledesrus) frem til juleferien hvis vi tar tre poeng. Når Arsenal møter Chelsea hjemme lille julaften så kommer serielederen til å stå på den ene halvdelen, men det er ikke en absolutt umulighet at serielederen er ikledd blå overdeler.

 

Med seier over Everton, avansement i CL og ett poeng i hver av kampene mot tittelutfordrerene så er jeg fornøyd, alt som er bedre gir meg sjelefred i Jula og leder vi serien ved nyttår så skal jeg så absolutt bli et nytt og bedre menneske ;D

Link to comment
Share on other sites

Liverpool tar 3 poeng og rykker opp på 30 poeng. Chelsea taper og holder seg på 30 poeng. City spiller uavgjort og er oppe på 29 poeng. United taper nok en gang og er for øyeblikket på 9. plass med 22 poeng.

 

Blir spennende å se om Tottenham taper noen poeng her nå. Er for skrivende stund på 24 poeng. Så de kan ende opp på 6. plass hvis de vinner mot Sunderland i kveld.

 

For vår del derimot så er en seier mot Everton så fantastisk viktig. Da er vi 7 poeng foran Liverpool og Chelsea mens City er 8 poeng under. Da er vi litt bedre rustet i kampene mot City og Chelsea i tilfelle ting ikke går i samme rute.

 

Gullet er hvertfall "there for the taking" enn så lenge!

Link to comment
Share on other sites

Seier mot Everton og vi kan feire jul på topp uansett om vi skulle tape kampene mot Chelsea og Manchester City.

 

Så lenge vi vinner mot Newcastle og West Ham selvfølgelig. Verdt å nevne det også. :P

 

Newcastle borte blir nok forøvrig ikke lett. Heller ikke idéelt at av våre neste 5 kamper etter Everton så er 4 av 5 borte. Blir rett og slett knalltøft.

Link to comment
Share on other sites

Nok en deilig fotballhelg så langt! De kommer på løpende bånd denne høsten.

 

 

City har kun to borteseire så langt. Mot WBA og West Ham. Samtidig er de jo omtrent uslåelige på hjemmebane, så.. Godt å ha dem på avstand!

 

Chelsea slipper inn 6 mål på en uke. Mot Stoke og Sunderland. Det overrasker meg, Mourinho!

 

Liverpool? Tror det ikke før jeg får se det!

 

United? Ferdige!

Link to comment
Share on other sites

Seier mot Everton og vi kan feire jul på topp uansett om vi skulle tape kampene mot Chelsea og Manchester City.

 

 

 

Så lenge vi vinner mot Newcastle og West Ham selvfølgelig. Verdt å nevne det også. :P

 

Newcastle borte blir nok forøvrig ikke lett. Heller ikke idéelt at av våre neste 5 kamper etter Everton så er 4 av 5 borte. Blir rett og slett knalltøft.

 

Jula varer helt til påske?

Link to comment
Share on other sites

 

Så lenge vi vinner mot Newcastle og West Ham selvfølgelig. Verdt å nevne det også. :P

 

Newcastle borte blir nok forøvrig ikke lett. Heller ikke idéelt at av våre neste 5 kamper etter Everton så er 4 av 5 borte. Blir rett og slett knalltøft.

Ble av en eller annen grunn bare litt av innlegget mitt som ble med der. Skrev før den setningen at jeg tror West Ham blir en grei dag på jobb mens Newcastle virker tøffe for tiden, men at de defensivt vil slite mot det offensive spillemønstret vårt. Manchester United var uten Rooney elendige - og bare Januzaj som prøvde seg på noe.

Link to comment
Share on other sites

Luken er økt til 5 poeng ned til Pool og Chelsea og 6 poeng ned til City.
Neste helg møter vi City, et sterkt hjemmelag som jeg bare håper vi klarer å ta poeng mot. Chelsea møter Crystal Palace,

og seier der er vel bankers, med mindre Chamakh virkelig har funnet frem godformen og senker dem, det hadde vært noe!
Tottene møter Liverpool, garantert U! Seier mot City hadde jo vært det beste dog.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg latt 1-1 mot Everton synke inn, noe skuffet er jeg selvsagt med tanke på de sjansene vi skapte uten å skåre. Vi leder tabellen med 5 poeng, å gutter det er intet annet en sinnsykt bra. Nå venter 3 ekstremt tøffe kamper, og alle 3 er ekstremt viktige for oss. Med marginer på vår side + godflyten i spillet så kan vi gå hen å vinne alle 3. Jeg mener vi bør rulere litt på laget mot Napoli og så kjøre det sterkeste vi kan mot City. Jeg har ikke vært den som har skreket høyest om Arsenal som favoritter til å vinne serien. Men med leder vi tabellen etter de 2 neste seriekampene så henger jeg meg på hylekoret. Det er viktig at gutta tror på seg selv og ser hvilken kvaliteter som bor i dette laget, det gjelder Wenger også ( tenker da på den defensive tilnærmingen han hadde på Old Trafford). Bare å krysse fingrene gutter. For en Desember måned dette kan bli for oss :)

Link to comment
Share on other sites

Pellegrini planlegger å hvile flere av sine stjerner mot Bayern, fordi han mener kampen mot Arsenal er viktigere.

 

 

Nå er City i en annen posisjon enn oss i sin gruppe. De er helt klart kvalifisert videre, og skal spille borte mot Bayern. Der er et tap helt greit, og de er nok tilfreds med å være nummer to i gruppa.

Vi, på den andre siden, må vinne mot Napoli for å være sikre videre.

Sånn sett, fordel City inn mot neste kamp.

Samtidig kan det jo hende at City taper 5-0 mot Bayern mens vi vinner med de samme siffrene mot Napoli. Da spiller kanskje selvtillit litt mer inn i bildet enn å få hvilt litt?

 

Gleder meg uansett til mange (forhåpentligvis) morsomme kamper fremover!

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel ikke vinne? Er vel videre om vi ikke taper med 3 mål eller mer?

Da havner vi selvsagt på 2.plass i gruppa.

 

Riktig riktig.

 

Dette forutsetter også at Dortmund vinner sin siste kamp mot Marseille. Hvis de ikke vinner er vi uansett garantert å gå videre til neste runde.

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg satse på ett slagkraftig mannskap samtidig som slitene spillere hviles. Taper vi så taper vi, men vi taper ikke med 3 mål. Da får man heller hvile enkelte på benken og evt sette på om det begynner å se stygt ut. PL er viktigere enn CL iår for min del. Iallefall med dette utganspunktet vi har.

Link to comment
Share on other sites

Så det kom litt feil ut. Mente å si at vi ikke var videre uansett resultat, så er ikke bare å stille helt b-preget. Samtidig tror jeg ikke at vi kommer til å tape med tre mål heller.

Ser helst at det blir hvilt et par spillere mot Napoli, slik at vi stiller toppet og sterkt mannskap mot City.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...