Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ser gjerne dette laget:

-----------------------------

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Monreal

Flamini - Arteta

Walcott - Cazorla - Gnabry

Bendtner

---------------------------

 

Skulle helst hvilt Koscielny og Cazorla også, men siden Vermaelen kan steppe inn lettere for Koscielny enn han kan for Mertesacker så syntes jeg vi burde prioritere å hvile tyskeren. Cazorla starter slik at Özil kan hvile og de to kantspillerene starter ovenfor Wilshere og Rosicky slik at de kan hviles. Alternativt kan Wilshere spille fremfor en av de to. Rosicky ville jeg ikke startet fordi jeg syntes han er i bedre form enn Cazorla er og vil se han fra start i de neste kampene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Jeg har en viss forståelse for at enkelte ønsker at Arsenal skal hvile noen av spillerne siden det skal mye til at vi ikke går videre fra gruppespillet, men jeg håper virkelig at det ikke blir et slags "b"-preg over den ellveren vi starter med. I denne CL-sesongen så er det mange "favoritter" som sannsynligvis vinner sine grupper og da synes det svært viktig at også Arsenal vinner sin gruppe og ikke er fornøyd med en andreplass. PSG, Real, Bayern og Barcelona er sannsynlige motstandere hvis vi kun blir nr 2 i gruppen, og selv om det også er gode lag blant toerne i de andre gruppene så er det en hvis forskjell fra kvaliteten til de "store".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en viss forståelse for at enkelte ønsker at Arsenal skal hvile noen av spillerne siden det skal mye til at vi ikke går videre fra gruppespillet, men jeg håper virkelig at det ikke blir et slags "b"-preg over den ellveren vi starter med. I denne CL-sesongen så er det mange "favoritter" som sannsynligvis vinner sine grupper og da synes det svært viktig at også Arsenal vinner sin gruppe og ikke er fornøyd med en andreplass. PSG, Real, Bayern og Barcelona er sannsynlige motstandere hvis vi kun blir nr 2 i gruppen, og selv om det også er gode lag blant toerne i de andre gruppene så er det en hvis forskjell fra kvaliteten til de "store".

 

 

Ser poenget ditt også, men nå ser vi litt av problemet med liten tropp og mange kamper på enkeltspillere. Nå fikk Ramsey en pust etter 75min igår, men både han og flere andre må snart få litt hvile. Giroud, Özil, Per, Kos, Cazorla og fler er andre spillere som har spillt mye det siste.

Link to comment
Share on other sites

Er enig at det burde roteres litt, bare ved å stå over kampen mot Hull virket Giroud mye raskere og piggere mot Everton enn de siste par kampene før Hull-kampen ettersom han har spilt 90 minutter i så og si hver bidige kamp i 3,5 måneder.

özil får jo aldri hvilt heller, kunne tenkt meg at vi startet med Rosicky og Walcott istedenfor Mesut og Santi. Samtidig som Jack starter og Ramsey starter på benken.

Monreal og Vermaelen burde definitivt spille.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ser poenget ditt også, men nå ser vi litt av problemet med liten tropp og mange kamper på enkeltspillere. Nå fikk Ramsey en pust etter 75min igår, men både han og flere andre må snart få litt hvile. Giroud, Özil, Per, Kos, Cazorla og fler er andre spillere som har spillt mye det siste.

Jeg er ikke motstander av at spillere skal hviles, men det må ikke bli så mange at det går utover lagets "balanse". Det er også greit å merke seg at når Arsenal har spilt mot City kommende lørdag så er det ni dager til vi skal møte Chelsea på lille julaften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke motstander av at spillere skal hviles, men det må ikke bli så mange at det går utover lagets "balanse". Det er også greit å merke seg at når Arsenal har spilt mot City kommende lørdag så er det ni dager til vi skal møte Chelsea på lille julaften.

 

Av det laget jeg har satt opp så ser jeg det på som veldig usannsynlig at balansen skal bli ødelagt, men allikevel så får vi hvilt nøkkelspillere som det er ufattelig viktig at vi har 100% fit mot fight mot City. Den type fotball City spiller krever at energinivået og skarpheten er helt på topp og en kamp mot Napoli med 1 dag mindre hvile enn City hvor de attpåtil kommer til å hvile mange spillere ender nok trolig med at spillerene våre hvis vi stiller toppet trolig blir hakket for små City.

Chelsea kampen er heldigvis 9 dager unna som du sier, men det er ytterst viktig å få et resultat mot City også og i Champions League er ikke akkurat sjansen liten for at vi går videre.

Link to comment
Share on other sites

Her mener jeg vi bør rullere minst mulig. De tyskerne våre kan få seg en liten pust i bakken mot Napoli., og kan erstattes av Rosicky og Vermaelen. Kjør da gjerne Cazorla inn sentralt, og Rosicky på kanten. Mener også at Walcott bør få seg en kamp fra start i denne kampen. Mot City er det bare å kjøre på med det beste mannskapet vi har, og så er det bare for spillerne å se frem til 9 dager hvile etterpå. De tre neste kampene vil i stor grad være med å definere resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om noen har nevnt det, men kampprogrammet har litt å si. Etter at 1.runde (da alle har møtt alle) snart er unnagjort, så viser kampprogrammet i forhold til topp 7 følgende:

Arsenal: 2 hjemme (City, United), 4 borte (Pool, Everton, Tott, Chelsea)

Chelsea: 4 hjemme (United, Arsenal, Tott, Everton), 2 borte (City og Pool)

Everton: 3 hjemme (City, Arsenal og United), 3 borte (Tott, Pool, Chelsea)

Liverpool: 5 hjemme (Arsenal, Chelsea, Everton, City, Tott), 1 borte (United)

United: 3 hjemme (City, Pool, Tott), 3 borte (Arsenal, Everton, Chelsea)

City: 1 hjemme (Chelsea) 5 borte (Arsenal, Everton, Pool, United, Tott)

Tottenham: 3 hjemme (Arsenal, City, Everton), 3 borte (Chelsea, United, Pool)

 

Altså, ut fra dette så kan man trygt si at:

- Liverpool er med i kampen OM de fortsatt henger med etter juleprogrammet

- City får en tøff vår.

- Chelsea er kanskje favoritt

- Det blir spennende å følge Arsenal

Link to comment
Share on other sites

6-3, ja. City er nærmest uslåelige på hjemmebane. United reiste hjem med 1-4 i sekken. Tott med 0-6. Everton med 1-3. 35 mål har de scoret på 8 kamper. 4,3 i snitt. Det er ikke utenkelig at City tar full pott, eller tilnærmet, på hjemmebane. Det er i så fall 57 poeng.

 

Chelsea har kanskje et lettere program igjen. Men City ser ut som det beste laget, akkurat nå.

 

Ja, og nå kommer også skadene. Spennende hvor lenge Koscielny og Aguero er ute. Og hvordan klarer Liverpool seg uten Gerrard og Sturridge? van Persie og Carrick er ute en stund. Det er nå i vintermånedene at de klubbene med størst stall får mest utbytte av akkurat det.

Link to comment
Share on other sites

Må huske at de toppkampene som Manchester City nå har spilt på hjemmebane gjør at det blir en vanskeligere vårsesong siden de får så godt som bare vanskelige bortekamper. Tviler sterkt på at de klarer å sanke like mange poeng der.

 

Slik jeg ser det er ingenting forandret mtp. kampen om seriegullet for vår del etter denne ene kampen. Måtte vært blant de absolutt største optimistene som noterte ned poeng på denne kamper før sesongen startet. Kampen neste helg derimot hadde jeg 3 poeng nedskrevet, og forventer at spillerne utnytter disse 9 dagene fri til full restitusjon og detaljeplanlegging for hvordan Mourinho skal gå på sitt første tap mot Wenger og Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Har trua på Chelsea, tror dog vi får minimum ett poeng mot Chelsea i neste kamp. Men vi ser nå i dag kvalitetsforskjellen på de beste lagene og laget vårt. Man kan si at linjedommeren var dårlig, men sannheten var at City var kjappere, kvikkere i hodet og hadde en bedre kvalitet all over i dag.

Toppspissen er den største mangelen, noe vi ser i dag.

Link to comment
Share on other sites

City har vært i en helt vanvittig form hjemme. MEN de har også spilt uavgjort borte mot Southampton, tapt borte mot Sunderland, tapt borte mot Cardiff, spilt uavgjort borte mot Stoke og tapt borte mot Aston Villa. De er kun mennesker av kjøtt og blod de og. Og som Ravenghost har nevnt ved en rekke anledninger så har de en meget tøff vår hva gjelder toppoppgjør og bortebane. Vi har levert mer stabilt og har alle muligheter til å henge med en god stund til. Det er ikke dermed sagt at jeg tror vi vinner ligaen, men ser så absolutt potensialet i laget til at vi kan gi vinnerne kamp til døra.

 

Edit: På de neste tre kampene har vi Chelsea, West Ham og Newcastle. Med sju poeng på disse kampene vil vi lede ligaen når den er halvspilt (muligens bak på målforskjell).

Link to comment
Share on other sites

Poeng mot Chelsea og seier på bortebane mot Newcastle så ligger vi hvertfall rimelig godt ann ennå. Vi har vel så langt møtt United og City borte mens vi har hatt Liverpool, Tottenham og snart Chelsea hjemme. Altså blir det 3 tøffe bortekamper til våren der også. Så i så fall føler jeg at vi trolig må få et resultat eller to borte samtidig som vi får minst et hjemme også.. men det får vi nesten bare ta når vi kommer så langt.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan gå inn i julen som glade ligaledere, eller vi kan like lett feire julen på den "vanlige" fjerdeplassen. Kampen om topp-posisjonen er tøff nå og det tipper jeg at den er når vi kommer til mai neste år. Jeg tar meg en tur til London første helgen i mai, forhåpentligvis med en inngangsbillett på "plastkortet" mitt, men er jeg så heldig at jeg får se pokalen bli løftet eller sitter jeg bare der og nok en gang lurer på om vi klarer en CL-plass? "Time vil sjå", men spennende blir det! Jeg både gleder og gruer meg :shy:. Hjertet sier at vi leder så klart da at pokalen kan bli løftet etter siste hjemmekamp, hjernen ser litt for mange hinder på veien.

Link to comment
Share on other sites

Vippet ned av toppen! Kommer vi tilbake denne sesongen? Tja, kanskje.

 

Arsenal vil nok være i nærheten av toppen, men jeg er usikker på om vi kommer til å stå øverst igjen denne sesongen. Selvsagt kan det skje allerede lille julaften, men i duellen Wenger v Mourinho så er statistikken fæl. Men så er det slik med statistikker at de kun forteller hva som har skjedd og ikke hva som vil skje, vi tapte kamp nr 50 etter 49 uten tap med "the Invincibles", så mandag kveld er det vel kanskje det rette tidspunktet til å vise at alle triumf-rekker når et endepunkt.

 

Så selv om oddsen kunne vært bedre, så sier jeg "Go Gunners" og ønsker alle mine med-gooners en riktig god høytid både når det gjelder vår lidenskap og den mer familiære feiringen som står for døren :xmas: :xmas: :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Det er først og fremst i forhold til Chelsea det er viktig å vinne kampen mandag. Jeg tror Liverpool taper de to neste kampene, og at de faller av. I tillegg tror jeg at City skal få merke at vårsesongen blir tøffere enn høstsesongen, når de skal til Old Trafford, Anfield, Emirates, St.James Park, Goodison og White Hart Lane. Det er definitivt slik at Chelsea ghar et bedre program på vårparten. Et forsprang på 5 poeng ned til dem er derfor et must!

Link to comment
Share on other sites

Sjelden vare at 6 av de 8 lagene i toppen vinner sine kamper i den samme runden, spesielt siden de to andre møtes innbyrdes i morgen. Det vil ikke være krise for noen av lagene om de taper i morgen, siden vi bare vil være poenget bak tabelltopp og Chelsea potensielt 3 poenger bak. Men for vår del vil en seier smake utrolig godt siden det fører oss tilbake til tabelltoppen og med en luke på to poeng ned til Liverpool og "distansere" Chelsea med 5 poeng. Og om man tar med i betraktning av Liverpool skal spille borte mot Chelsea og Manchester City i de to neste kampene kan luken økes til minst et av lagene.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Liverpool leder utrolig nok til jul. Og sammen med Everton (!) er de vel kanskje de som har sett skarpest ut i desember?! Hvor lenge kan Suarez fortsette å putte 2 eller flere mål i hver match? Sammen med Ramsey, og kanskje Aguero, er han årets spiller så langt.

 

Jeg holder fortsatt en knapp på Chelsea. Foran City. Juleprogram og vinterkulde bør gi uttelling for de beste stallene.

 

Har du en spiss i januarhatten, Arsene?

Link to comment
Share on other sites

Dette er kampene i ligaen før kampprogrammet blir skikkelig tøft med tre bortekamper mot Bayern München Tottenham og Chelsea før Manchester City kommer på besøk hos oss. Om man ser bort i fra overgangsvinduet og de endringene som vil skje da i alle lagene, så skal det være mulig å komme gjennom disse 12 kampene uten tap og med 10 seire. Liverpool borte blir den klart tøffeste kampen om Suarez fortsetter å fyre løs på keeperne som han har gjort de siste 9 kampene. Selvfølgelig vil det ikke bli slik, men ut fra lagenes form nå så har jeg god tro på at vi leder serien med en del poeng 15. mars - totalt 68 poeng. Da gjenstår det 9 kamper og 28 poeng å spille om. Troen på seriegullet ble ikke noe større etter kampen i kveld, men at vi vil være med å kjempe helt inn er jeg helt sikker på.

 

West Ham B - 3

Newcastle B - 1

Cardiff H - 3

Aston Villa B - 3

Fulham H - 3

Southampton B - 3

Crystal Palace H - 3

Liverpool B - 1

Manchester United H - 3

Sunderland H - 3

Stoke B - 3

Swansea H - 3

Link to comment
Share on other sites

Dette er kampene i ligaen før kampprogrammet blir skikkelig tøft med tre bortekamper mot Bayern München Tottenham og Chelsea før Manchester City kommer på besøk hos oss. Om man ser bort i fra overgangsvinduet og de endringene som vil skje da i alle lagene, så skal det være mulig å komme gjennom disse 12 kampene uten tap og med 10 seire. Liverpool borte blir den klart tøffeste kampen om Suarez fortsetter å fyre løs på keeperne som han har gjort de siste 9 kampene. Selvfølgelig vil det ikke bli slik, men ut fra lagenes form nå så har jeg god tro på at vi leder serien med en del poeng 15. mars - totalt 68 poeng. Da gjenstår det 9 kamper og 28 poeng å spille om. Troen på seriegullet ble ikke noe større etter kampen i kveld, men at vi vil være med å kjempe helt inn er jeg helt sikker på.

 

West Ham B - 3

Newcastle B - 1

Cardiff H - 3

Aston Villa B - 3

Fulham H - 3

Southampton B - 3

Crystal Palace H - 3

Liverpool B - 1

Manchester United H - 3

Sunderland H - 3

Stoke B - 3

Swansea H - 3

 

Sikker på den der? Er disse toppkampene, her er nok 1 eller 0 mer sannsynlig.

Mot "dårligere" motstand er vi bedre iår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...