Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Everton har god kontroll på Chelsea og står bak de største sjansene, så da er det vell ikke å forvente noe annet enn en hjemmeseier etter frisparkmål av Ivanovic?

 

For å si det sånn, det hadde ikke overrasket meg dersom Chelsea vinner kampen 1-0. Everton må ta vare på sjansense sine. De første 10 min vil kanskje være avgjørende for Everton om de vil få noe ut av denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tipper resultatene på denne siden: http://www.the-mustard.com/predictor.html

 

Og kommer til følgende tabell ved sesongslutt. Det ser bedre ut enn jeg fryktet.

 

Club Pld GD Pts --- 1 Man City 38 75 93 --- 2 Chelsea 38 47 91 --- 3 Liverpool 38 55 80 --- 4 Arsenal 38 29 77 --- 5 Tottenham 38 14 74 --- 6 Man Utd 38 24 70 --- 7 Everton 38 20 69 --- 8 Newcastle 38 2 57 --- 9 Southampton 38 9 55 --- 10 Stoke 38 -13 44 --- 11 Aston Villa 38 -16 42 --- 12 Sunderland 38 -18 41 --- 13 Swansea 38 -18 39 --- 14 Cardiff 38 -34 37 --- 15 West Brom 38 -13 35 --- 16 Hull City 38 -19 35 --- 17 West Ham 38 -23 30 --- 18 Norwich 38 -36 29 --- 19 C Palace 38 -33 28 --- 20 Fulham 38 -52 27

-----------

Har regnet igjen på resultater her.

 

Chelsea vinner soleklart med Liverpool på andre såvidt foran City. Forutsatt at vi vinner de 3 "lette" kampene til sist så kommer vi på 4de med 74 poeng. Det er da 1 poeng foran Tottene så jeg blir iallefall ikke overrasket om vi faller utenfor CL iår.

 

Fremdeles noen som tror vi får ca 85 poeng.

Link to comment
Share on other sites

-----------

Har regnet igjen på resultater her.

 

Chelsea vinner soleklart med Liverpool på andre såvidt foran City. Forutsatt at vi vinner de 3 "lette" kampene til sist så kommer vi på 4de med 74 poeng. Det er da 1 poeng foran Tottene så jeg blir iallefall ikke overrasket om vi faller utenfor CL iår.

 

Fremdeles noen som tror vi får ca 85 poeng.

Når jeg prøver å legge skuffelsen som gir 0 nye poeng etter i dag til sides og prøver å gi meg selv et positivt løft, så ender jeg etter en rask hoderegning på 76 poeng.

Null poeng mot Chelsea og City

Ett poeng hver mot Tottene og Everton.

Full pott mot resten (West Ham, Hull, Newcastle, WBA og Norwich.

Kanskje kan vi ta et par poeng ekstra mot de fire førstnevnte, og Hull er en kamp der vi lett kan rote oss bort.

 

Men tipset mitt er 76 poeng med et slingringsmonn på +- 3 poeng.

 

Men spiller vi som i dag i de sikre trepoengskampene så ender vi til og med bak Man-taper-chester United,

 

PS!! Jeg sitter forhåpentligvis på tribunen når vi møter WBA 3. mai, og selv om jeg har innsett at det ikke blir noen feiring av seriegull den dagen, så håper jeg i det minste å få oppleve et lag som kan avslutte hjemmesesongen med hodet høyt hevet.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan fremdeles vinne ligaen. Men vi kan dessverre også falle utenfor topp fire.

Alle kan se hva vi mangler. Vi er et åttiprosent lag. Mangler litt fart og kreativitet.

Kan ikke starte med Øzil og Chamberlain på benken. Det er bare ikke lov.

Egentlig at vi er så høyt, når man derpå manglene våre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært mye bortreist, og har gått glipp av Arsenals 5 siste matcher. Cup og E-cup inkludert. Og det virker ikke som jeg har gått glipp av så mye? Prestasjonene virker å være labre. Øzil startet på benken mot Stoke?! Lufta er gått ut av ballongen?

 

Det er 10 kamper igjen. Full pott gir 89 poeng. Det tror jeg gir gull. Men der ligger også lista. Sånn omtrent. 9-1-0 er kanskje også nok. 87 poeng. Akkurat nå er det ikke så mye som tyder på at så skal skje. Men, men. Rarere ting har utvilsomt skjedd før, enn at vi finner ny og god form herfra og ut.

 

Både vi og Liverpool har igjen match mot både City og Chelsea. Det blir 4 cupfinaler. Og nå er vi i en posisjon hvor disse må vinnes, det holder nok ikke lenger å bare unngå tap. Håp i snøret, ennå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært mye bortreist, og har gått glipp av Arsenals 5 siste matcher. Cup og E-cup inkludert. Og det virker ikke som jeg har gått glipp av så mye? Prestasjonene virker å være labre. Øzil startet på benken mot Stoke?! Lufta er gått ut av ballongen?

 

Det er 10 kamper igjen. Full pott gir 89 poeng. Det tror jeg gir gull. Men der ligger også lista. Sånn omtrent. 9-1-0 er kanskje også nok. 87 poeng. Akkurat nå er det ikke så mye som tyder på at så skal skje. Men, men. Rarere ting har utvilsomt skjedd før, enn at vi finner ny og god form herfra og ut.

 

Både vi og Liverpool har igjen match mot både City og Chelsea. Det blir 4 cupfinaler. Og nå er vi i en posisjon hvor disse må vinnes, det holder nok ikke lenger å bare unngå tap. Håp i snøret, ennå.

 

Problemet er jo at vi "aldri" vinner mot verken city eller chelsea... At vi skal gjøre det med dårlig form og taktikk i tilegg virker ennå mer umulig.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet er jo at vi "aldri" vinner mot verken city eller chelsea... At vi skal gjøre det med dårlig form og taktikk i tilegg virker ennå mer umulig.

Håpet må være at vi nå som "underdogen" kan overraske alle som tviler, meg selv inkludert, og for første gang på lenge vinne to 6-poengskamper mot topplagene. Likevel tror jeg presset for seier er så stort at vi faller gjennom og taper begge kampene...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen logisk grunn til dette.

 

BE

Hadde du hatt en logisk grunn så ville jeg gjerne hørt den, for etter tapet mot Stoke og de siste årenes resultater i toppkamper så sliter jeg personlig med å finne noe håp. Likevel krysser jeg alt av fingrer og tær for at den deilige følelsen din har rett og at det ikke har blitt blandet med og stammer fra en annen "deilig hendelse"...

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som har forandret seg fra før kampen mot Stoke, er at vi ikke lenger har dette i egne hender. Før kampen mot Stoke var situasjonen slik at så lenge vi vant alle våre resterende kamper, ville vi være ligamestere. Etter kampen mot Stoke, holder det ikke lengre at vi vinner våre resterende kamper. Vi er avhengige av at City og Chelsea avgir poeng i minst 1 kamp utenom kampene mot oss. Med tanke på målforskjellen til Liverpool, er vi avhengige av at de også avgir poeng i minst 1 kamp. Med uavgjort i Liverpool vs Chelsea og uavgjort i Liverpool vs City, så er den biffen ordnet. Så gjenstår det bare for oss og vinne våre resterende kamper ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...