Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg tror vel ikke de har bedre folkeskikk enn andre, men de er jo så få så det er vanskelig for dem å være ufyselige i grupper.

-----------------

du har nok et poeng her. At scouserne (tilsynelatende?) oppfører seg så tullete skyldes kanskje en gruppe-effekt? mange syns bedre enn få, og de hauser opp hverandre. Men jeg tror nok også at det er en genuin forskjell her, mulig basert på historie. En overdreven selvtillit, som nå har vært stengt inne noen år. Et villdyr som er i ferd med å våkne? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

2. Liverpool 82-38

4. Arsenal 53-34

 

Man kan jo lure på hvordan tabellen hadde sett ut om Liverpool hadde overholdt kontrakten de hadde med Suarez, og akseptert budet fra Arsenal i sommer... Det er jo slett ikke sikkert han ville slått til i Arsenal. Og antakelig ville han blitt skadet. Men..

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å innse at sjansen til ligagull forduftet i går. Nå er det bare å fokusere helt og holdent på å sikre topp 4 og gå all inn for å vinne FA-cupen. Med en sterk sesongavslutning i ligaen, og poengtap for Liverpool mot Chelsea og City, så kan vi kanskje klare 3. plassen også.

 

Grunnlaget er der for fremtidig suksess, så da gjenstår det bare å få på plass det siste krydderet i løpet av sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å innse at sjansen til ligagull forduftet i går. Nå er det bare å fokusere helt og holdent på å sikre topp 4 og gå all inn for å vinne FA-cupen. Med en sterk sesongavslutning i ligaen, og poengtap for Liverpool mot Chelsea og City, så kan vi kanskje klare 3. plassen også.

 

Grunnlaget er der for fremtidig suksess, så da gjenstår det bare å få på plass det siste krydderet i løpet av sommeren.

 

Er grunnlaget virkelig der? Jeg er veeeeldig usikker på den gitt. Er mange possisjoner og spillere som er for skjøre til å klare det når det drar seg til.

Link to comment
Share on other sites

Er grunnlaget virkelig der? Jeg er veeeeldig usikker på den gitt. Er mange possisjoner og spillere som er for skjøre til å klare det når det drar seg til.

 

Szczesny

Høyreback - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Midtbane - Ramsey

Walcott - Özil - Ving

Spiss

Grunnlaget er der i mine øyne. Hvis Cazorla finner tilbake godformen eller Chamberlain tar steget opp så kan vi kanskje droppe en ny spiller på vingen der, men de andre plassene der må vi forsterke. Dog er bare det grunnlaget her i et par-tre sesonger til på det meste. Etter det så trenger vi å bytte ut midtforsvaret trolig.

 

Tiden er inne for å gjøre virkelige forsterkninger og gjøre et skikkelig forsøk på å vinne PL og CL, men jeg tror dessverre at vi går i spareblussmodus atter en gang.

Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Høyreback - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Midtbane - Ramsey

Walcott - Özil - Ving

Spiss

Grunnlaget er der i mine øyne. Hvis Cazorla finner tilbake godformen eller Chamberlain tar steget opp så kan vi kanskje droppe en ny spiller på vingen der, men de andre plassene der må vi forsterke. Dog er bare det grunnlaget her i et par-tre sesonger til på det meste. Etter det så trenger vi å bytte ut midtforsvaret trolig.

 

Tiden er inne for å gjøre virkelige forsterkninger og gjøre et skikkelig forsøk på å vinne PL og CL, men jeg tror dessverre at vi går i spareblussmodus atter en gang.

 

Ok kjøper den. Men av de du plukker ut er mange skadet store deler av hver sesong. Gibbs, Ramsey og Walcott er alle ute x'ant kamper hver sesong.

Cazorla har så fæle balltap på midten at det er vondt, har ikke tall på hvor mange det er blitt iår (særlig i nedsablingene våre). Keeperen har tatt steg, men han har tilgode å bli en stabil matchvinner. Per og Kos er veldig bra, de utfyller hverandre godt. Men må ha backup. Ellers er jeg enig i høyre back - midtbane anker - ving og spiss. Men at vi skal få kvalitet i alle ledd er usannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Ok kjøper den. Men av de du plukker ut er mange skadet store deler av hver sesong. Gibbs, Ramsey og Walcott er alle ute x'ant kamper hver sesong.

Cazorla har så fæle balltap på midten at det er vondt, har ikke tall på hvor mange det er blitt iår (særlig i nedsablingene våre). Keeperen har tatt steg, men han har tilgode å bli en stabil matchvinner. Per og Kos er veldig bra, de utfyller hverandre godt. Men må ha backup. Ellers er jeg enig i høyre back - midtbane anker - ving og spiss. Men at vi skal få kvalitet i alle ledd er usannsynlig.

 

Enig angående Gibbs og tildels Walcott, men mtp. at han har spilt 38, 46 og 43 kamper de siste 3 sesongene og har vært ekstremt uheldig mtp. skader fra taklinger o.l. så langt i karrieren så er jeg ikke helt villig til å gi han et "skadeplaget" stempel. Ramsey derimot pleier å være rimelig "dependable", men når det blir kjørt rovdrift på han så går det som det går dessverre. Med Ramsey, Wilshere, Arteta, Flamini og en ny midtbanespiller så burde vi være godt dekket i mine øyne. Venstrebackplassen er vi godt skodd på med Gibbs og Monreal så lenge disiplinen i laget er streng og manageren er hakket bedre på rotasjon slik at den skjøre Gibbs ikke skal pådra seg unødvendige skader. Dog har også Gibbs vist positive tegn til å komme seg over skadene sine sakte, men sikkert. Fra 20-22 kamper for 3-4 sesonger tilbake har han de siste 2 sesongene kommet opp til 34 og er oppe i 36 så langt denne sesongen. Vil trolig ende opp på 40+ når sesongen avsluttes.

 

Cazorla har det dessverre. Og det hadde han også til stadighet i fjor også (noe som ikke er uvanlig når man prøver å spille de pasningene han gjør innimellom), men syntes det har vært ekstremt mye mer slurv denne sesongen enn i fjor. Er dog en ekstremt god spiller å ha i bakhånd og til å rotere inn i laget, men han må helt klart løfte seg til neste sesong.

 

Uenig i den angående Szczesny, men at han er langt ifra å være på sitt beste er selvsagt da han er 23 år gammel. Når forsvaret har sviktet så har han støtt og stadig dratt frem viktige redninger. Disse blir dog glemt dagen derpå av de fleste tydeligvis.

 

Backup er et must på stopperplass ja. Beholder vi Vermaelen trenger vi en spiller til. Mister vi Vermaelen trenger vi 2. Samtidig trenger vi selvsagt også en backup keeper eller to.

 

For å si det slik: Vi trenger å forsterke en del. Spissplassen, venstrekant, midtstopperplass og sentral midtbane hadde jeg på listen over områder vi burde ha forsterket i fjor. Så dette er absolutt ikke noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt mener jeg fremdeles at Szezesny fremdels ikke er stabil nok, jeg også ser han har tatt store steg fra tidligere år. Og han er ung ennå, og kommer til å bli bedre men er ikke der ennå. Hent inn en stabil toppkeeper på slutten av karrieren. (Typ reina som wenger prøvde seg på?:))

 

Uansett er det ving - spiss som er der jeg mener vi har utrulig mye å hente. Vi har Walcott, men trenger en annen type vingspiller med ekstrem fart i seg. En som ikke skal spille sideback og må løpe 100m hver gang. Spissplassen vet vel de fleste hva jeg mener om. Giroud er superfin som rotasjon og en vi kan kaste innpå. Men vi bare må ha inn en spiss som vet hvor målet står og som har hurtighet-beveglighet og fotballforståelse i seg.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt mener jeg fremdeles at Szezesny fremdels ikke er stabil nok, jeg også ser han har tatt store steg fra tidligere år. Og han er ung ennå, og kommer til å bli bedre men er ikke der ennå. Hent inn en stabil toppkeeper på slutten av karrieren. (Typ reina som wenger prøvde seg på? :))

 

Uansett er det ving - spiss som er der jeg mener vi har utrulig mye å hente. Vi har Walcott, men trenger en annen type vingspiller med ekstrem fart i seg. En som ikke skal spille sideback og må løpe 100m hver gang. Spissplassen vet vel de fleste hva jeg mener om. Giroud er superfin som rotasjon og en vi kan kaste innpå. Men vi bare må ha inn en spiss som vet hvor målet står og som har hurtighet-beveglighet og fotballforståelse i seg.

 

Stabil, toppkeeper og Reina i samme setning? Hvorfor hente inn en eldre og betydelig dårligere keeper enn Szczesny? Szczesny er god nok til å vinne troféer med. Forsvaret er ikke grunnen til at vi ikke vinner ligaen denne sesongen (selv om det i enkelte kamper har vært det), men har i mange kamper vært selve hovedgrunnen til at vi i det hele tatt har vært med i tittelkampen så lenge. Problemet har stått på midtbanen og angrepet i store deler hvor ting rett og slett ikke klikker fremover og utallige sjanser har blitt kastet vekk eller at vi ikke har skapt en sjanse/skudd på mål i det hele tatt.

 

Keeperplassen er i mine øyne trolig den siste plassen jeg ville investert noe i for å øke kvaliteten på førsteellveren.

 

Jeg er uenig i at vi trenger/må ha en annen spiller med ekstrem fart på kanten. Walcott og Chamberlain er utrolig raske og sistnevnte ville i mine øyne vært andrevalg på begge kantene og med en Draxler på kant så ville man hatt en god balanse i ekstrem fart på den ene siden og god fart + teknikk samt litt ekstra krydder på den andre siden. Det er ekstremt få lag som faktisk har to ekstremt raske spillere på hver kant da det ofte ødelegger balansen i et lag da disse sprintertypene ofte ikke er like flinke til å jobbe hjemover i samtlige 90 minutter.

 

Se på Bayern f.eks. De har Robben og Ribery på hver sin kant. Robben er ekstremt rask mens Ribery er godt over gjennomsnittet rask, men ofte trekker mer inn og hjelper til sentralt og skaper meget god balanse samtidig som han trekker ut på kant og generelt sett er en "menace". Det er en slik spillertype jeg har drømt om siden Pires forlot oss. Trodde vi hadde fått han tilbake i Rosicky i 2006, men det gikk ikke helt på skinner for tsjekkeren selv om det så lovende ut halvveis i 07/08 sesongen. Om Draxler ville vært den spilleren for oss er vanskelig å si, men han har teknikken, farta og den spilleforståelsen for å ta opp arven etter Pires i mine øyne, men han er selvsagt fortsatt et godt stykke unna legenden RP7. Eneste jeg stusser på her er prislappen Schalke har satt på han samt at Draxler selv har uttalt at han i fremtiden vil spille sentralt som offensiv midtbane.

 

Når det gjelder spissplass så er det teknikk, fart, bevegelighet og dødelighet stikkord. Problemet er bare at det er veldig få spillere som matcher den beskrivelsen. Balotelli tror jeg kunne stått for mye av det hvis han "uppet" arbeidsmoralen sin. Mangler pdd. en del når det gjelder bevegelse, men han var betydelig bedre på det området i City enn han har vært i Milan den siste tiden. Personlig skulle jeg gjerne sett at vi hentet Balotelli samt Michy Batshuayi (morsomt navn, eh?) som for øyeblikket er toppscorer i den belgiske ligaen i en alder av 20 år (18 mål på 29 kamper) og som er like gammel som Sanogo og Afobe. Er fysisk sterk (rundt 185-186 høy), rask, teknisk god generelt sett (evner å dra av en mann eller to) og rimelig bevegelig samt at han er en brukbar avslutter. Både Everton (Martinez) og Dortmund (Klopp) har også vært ute etter denne gutten så de ser nok noe litt spesielt i han.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal må handle, og da må de se etter spillere som tilfører tre ting: Selvtillit, hurtighet og villighet til å utfordre.

Det er kun Flamini og Ramsey som virker å ha selvtilliten og troen på seg selv i orden. Spillere som Podolski, Cazorla og Giroud virker totalt blottet for det. Özil også

I laget til Arsenal finnes det kun 3 spillere med hurtighet offensivt og de er svært sjelden tilgjengelige alle sammen (Ox, Gnabry og Theo).

Når det kommer til spillere som våger å utfordre og som kan skape ubalanse, er det ingen som virkelig er gode til å drible samtidig som de har god fart. Rosicky, Özil og Wilshere prøver, men er ikke kjappe nok. Walcott er ikke teknisk nok. Her skriker laget etter Draxler.

Sentralt på midten skriker laget etter en som ruver litt. En Vieiraaktig type som kan sjefe litt. Det finnes ikke fremover i dag. Arteta er ingen naturlig leder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte ikke å se mer etter Chelsea fikk straffen og gikk opp til 3-0. Det var forjævlig. Ikke klarte jeg å lese på forumet før dagen etter heller.

Nå er det bare å se fram til neste kamp. Vi har fortsatt en teoretisk mulighet til å vinne seriegullet og jeg gir ikke opp håpet før det eventuelt er matematisk umulig å bli seriemester. Jeg håper dette medfører at spillerne senker skuldrene og presterer bedre i de kommende uker. I serien har vi alt å vinne og intet å tape.

Etter 0-6 og krisemøte: - Vi kan fortsatt vinne ligaen

Link to comment
Share on other sites

Med full pott herfra og inn, seier i de 8 siste kampene, ender vi på 86 poeng. Da tror jeg vi kanskje er med i gullkampen til siste dag. Men der ligger også lista.

 

Poengsum for seriemesteren de siste årene:

 

12/13: 89

11/12: 89

10/11: 80

09/10: 86

08/09: 90

07/08: 87

Link to comment
Share on other sites

En teoretisk mulighet har vi selvsagt, men da må vi som Safe Hands sier vinne de siste 8 kampene våre samtidig som de 3 andre må drite seg ut i en eller flere kamper.

 

Tror dessverre vi mangler det offensive skytset som trengs for å vinne disse kampene, men har fortsatt bittelitt håp om at vi skal klare "The Double" fortsatt. Hvertfall inntil vårt første poengtap.

Link to comment
Share on other sites

En teoretisk mulighet har vi selvsagt, men da må vi som Safe Hands sier vinne de siste 8 kampene våre samtidig som de 3 andre må drite seg ut i en eller flere kamper.

 

Tror dessverre vi mangler det offensive skytset som trengs for å vinne disse kampene, men har fortsatt bittelitt håp om at vi skal klare "The Double" fortsatt. Hvertfall inntil vårt første poengtap.

 

Og vi slår vel neppe City...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...