Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Da gjelder det bare å vinne mot Newcastle. Noe som burde være meget sannsynlig mtp. at de er i helt ræva form. Har scoret 9-10 mål i hele 2014 og har tapt 5 kamper på rappen. Burde virkelig klare 4. plassen nå såfremt det ikke skjer et mirakel.

 

Ellers må det sies at Everton ikke har taklet presset.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Vinner vi våre hjemmekamper Newcastle og West Brom, er 4. plassen i boks. Da vil vi være minimum 4 poeng foran Everton før siste serierunde. Faktisk kan det være avgjort allerede før vi spiller mot West Brom, dersom City slår Everton neste lørdag og selvfølgelig at vi slår Newcastle nå på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke kampen om fjerdeplassen er interessant. Dersom Chelsea ryker på Anfield i morgen, er vi bare to poeng bak. Chelsea får besøk av Norwich som er fryktelig nære nedrykk og avslutter borte mot Cardiff. Kan Chelsea tape en av de to? I så fall er tredjeplassen up for grabs. Vi har blitt gode igjen nå, har vi ikke det da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke kampen om fjerdeplassen er interessant. Dersom Chelsea ryker på Anfield i morgen, er vi bare to poeng bak. Chelsea får besøk av Norwich som er fryktelig nære nedrykk og avslutter borte mot Cardiff. Kan Chelsea tape en av de to? I så fall er tredjeplassen up for grabs. Vi har blitt gode igjen nå, har vi ikke det da?

Om det er VI som har blitt gode, eller Chelsea som har blitt rævva, kan nok diskuteres ;D . Uansett så sier jeg ikke nei takk til en "sikker" CL-plass.

Link to comment
Share on other sites

Da ser jeg heller at Chelsea vinner i morgen, for så å tape sine siste to kamper. Da er vi uansett forbi dem med seier i våre siste 3 ligakamper. Og skulle da City vinne sine resterende kamper samtidig som Liverpool taper en av sine to gjenværende kamper, så får vi både sikker CL-plass samtidig som vi slipper å se Liverpool vinne ligaen. Liverpool har vært vant med at alt har gått deres vei den siste tiden. Det er ikke mer enn et tap mot Chelsea som kan rokke ved flyten de har og begynne å spre usikkerhet. Skulle så skje, vil isåfall City og Liverpool avslutte sesongen med likt antall poeng, og da mest sannsynligvis City med bedre målforskjell. Hvor deilig hadde ikke det vært?

 

Eller etter å ha regnet over på nytt, trenger ikke Liverpool å tape mer enn kampen mot Chelsea for at City skal kunne vinne ligaen, da City har en kamp tilgode. Skulle Liverpool tape i morgen samtidig som City vinner, vil City være 3 poeng bak med 1 kamp tilgode.

 

Så da blir ønsket mitt som følger for sesongavslutningen: Chelsea slår Liverpool i morgen, og taper sine to gjenværende kamper. City vinner sine resterende 4 kamper og vi vinner våre resterende 3 kamper. (Liverpool må gjerne tape mer enn bare kampen mot Chelsea bare for å gni det inn tll ufyselige supportere). Da vil City være ligamestere, noe jeg kan leve godt med, Liverpool må nok en gang se seg slått i sesongavslutningen (som i 08/09), vi vil ende på tredjeplass å få sikker plass i CL, mens Chelsea må ut i kvalifisering til CL om de ikke skulle finne på å vinne CL (noe jeg absolutt ikke vil utelukke)

Link to comment
Share on other sites

Da ser jeg heller at Chelsea vinner i morgen, for så å tape sine siste to kamper. Da er vi uansett forbi dem med seier i våre siste 3 ligakamper. Og skulle da City vinne sine resterende kamper samtidig som Liverpool taper en av sine to gjenværende kamper, så får vi både sikker CL-plass samtidig som vi slipper å se Liverpool vinne ligaen. Liverpool har vært vant med at alt har gått deres vei den siste tiden. Det er ikke mer enn et tap mot Chelsea som kan rokke ved flyten de har og begynne å spre usikkerhet. Skulle så skje, vil isåfall City og Liverpool avslutte sesongen med likt antall poeng, og da mest sannsynligvis City med bedre målforskjell. Hvor deilig hadde ikke det vært?

Støttes.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Da ser jeg heller at Chelsea vinner i morgen, for så å tape sine siste to kamper. Da er vi uansett forbi dem med seier i våre siste 3 ligakamper. Og skulle da City vinne sine resterende kamper samtidig som Liverpool taper en av sine to gjenværende kamper, så får vi både sikker CL-plass samtidig som vi slipper å se Liverpool vinne ligaen. Liverpool har vært vant med at alt har gått deres vei den siste tiden. Det er ikke mer enn et tap mot Chelsea som kan rokke ved flyten de har og begynne å spre usikkerhet. Skulle så skje, vil isåfall City og Liverpool avslutte sesongen med likt antall poeng, og da mest sannsynligvis City med bedre målforskjell. Hvor deilig hadde ikke det vært?

 

Eller etter å ha regnet over på nytt, trenger ikke Liverpool å tape mer enn kampen mot Chelsea for at City skal kunne vinne ligaen, da City har en kamp tilgode. Skulle Liverpool tape i morgen samtidig som City vinner, vil City være 3 poeng bak med 1 kamp tilgode.

 

Så da blir ønsket mitt som følger for sesongavslutningen: Chelsea slår Liverpool i morgen, og taper sine to gjenværende kamper. City vinner sine resterende 4 kamper og vi vinner våre resterende 3 kamper. (Liverpool må gjerne tape mer enn bare kampen mot Chelsea bare for å gni det inn tll ufyselige supportere). Da vil City være ligamestere, noe jeg kan leve godt med, Liverpool må nok en gang se seg slått i sesongavslutningen (som i 08/09), vi vil ende på tredjeplass å få sikker plass i CL, mens Chelsea må ut i kvalifisering til CL om de ikke skulle finne på å vinne CL (noe jeg absolutt ikke vil utelukke)

 

Er lov å håpe selvfølgelig, men dette er vel nesten like sannsynlig som at vi skal hente Balotelli, Reus og Bender i sommer? :P

Link to comment
Share on other sites

Er enig at det ikke vil være noen høydare hvis L'pool vinner (les: hovne, oppblåste fans), men jeg misliker virkelig Mourinho sterkt (føl type) og jeg synes måten Chelsea og Man City har kjøpt seg til suksess er lite sjarmerende, så jeg er veldig usikker på hvem jeg vil skal vinne serien, gitt.....

Link to comment
Share on other sites

egentlig er det bare ett lag man unner seieren; Arsenal! ;) alle andre alternativer blir som å velge mellom pest og kolera.

selv om jeg ikke liker chelsea, synes jeg det er patetisk at Liverpool klager på chelseas defensive stil. Det er sutring. De kan jo ikke

regne med at motstanderne åpner døra og lar seg kontre i senk (sånn som Arsenal gjorde). Å møte lag med ti mann i forsvar er jo

noe Arsenal stort sett har gjort i hver hjemmekamp i årevis...

 

nå er det vidåpent. Jeg stoler ikke på at ManC klarer å vinne sine tre siste. Særlig borte mot everton blir vrien. Kanskje det er everton

som skal hjelpe Pool til gullet? Men pool får det heller ikke lett mot Crystal P borte, skjønt de har jo allerede klart seg... kan chelsea komme

fra intet og stjele det hele på målstreken?

Link to comment
Share on other sites

Mitt drømmescenario: City slår ett Everton som ikke takler presset, Liverpool taper mot Crystal Palace etter to mål av Chamakh, Chelsea svikter og ryker ut av CL så "the special one" går en sesong trofeløs. Hvis Real vinner CL gnir det ekstra salt i såret til den portugisiske klysa. City vinner PL og vi kan fortsatt skylde på at vinneren er dopet på penger og Liverpoolsupporterene får seg en velfortjent nesestyver :) I mangel på egen suksess er det mye glede å finne i andres ulykke.

Link to comment
Share on other sites

et mer sannsynlig scenario; Pool vinner ligaen fordi ManC roter seg bort på overtid, Chelsea vinner CL, Everton klarer fjerdeplassen, og Arsenal taper cupfinalen....?

 

for øvrig; egen suksess er alltid best, men enig at andres fiasko slett ikke er å forakte...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Er enig at det ikke vil være noen høydare hvis L'pool vinner (les: hovne, oppblåste fans), men jeg misliker virkelig Mourinho sterkt (føl type) og jeg synes måten Chelsea og Man City har kjøpt seg til suksess er lite sjarmerende, så jeg er veldig usikker på hvem jeg vil skal vinne serien, gitt.....

 

Tja.. Liverpool har jo klart å bruke rimelig mye penger de også på 3 år. På tross av at de var nærmest konkurs i 2009 før FSG eller hva de heter "slettet" gjelden deres og ga de $100M til spillerkjøp i 2011.

 

feeweo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Satt nettopp og kikket på tabellen (effektivitet på biblioteket lenge leve). Det har jo blitt sagt en rekke ganger at vi mistet ligagullet pga tapene mot de andre tittelkandidatene. Vel, dersom vi vinner kveldens hengekamp ligger vi på 73 poeng. Dersom vi ikke hadde sluppet inn det komiske målet i sluttminuttene mot Swansea hadde vi da hatt 75 poeng. Hadde vi slått Stoke borte hadde vi hatt 78 poeng og hadde da vært a poeng med Chelsea, to bak Liverpool. Det er små marginer i PL.

Link to comment
Share on other sites

Satt nettopp og kikket på tabellen (effektivitet på biblioteket lenge leve). Det har jo blitt sagt en rekke ganger at vi mistet ligagullet pga tapene mot de andre tittelkandidatene. Vel, dersom vi vinner kveldens hengekamp ligger vi på 73 poeng. Dersom vi ikke hadde sluppet inn det komiske målet i sluttminuttene mot Swansea hadde vi da hatt 75 poeng. Hadde vi slått Stoke borte hadde vi hatt 78 poeng og hadde da vært a poeng med Chelsea, to bak Liverpool. Det er små marginer i PL.

Men vi gjorde ikke det.

 

Ingen grunn til å dvele ved det. Fokusér på studiene du!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Men vi gjorde ikke det.

 

Ingen grunn til å dvele ved det. Fokusér på studiene du!

 

BE

 

Det er jeg smertelig klar over. Hensikten med innlegget var å fremheve at det ikke nødvendigvis var totalslakt i toppkampene som fratok oss muligheten på ligagull. Skal prøve å bedre mitt fokus, men det er kamp i kveld så det er ikke så lett.

Link to comment
Share on other sites

Fasiten er vel enkelt og greit at vi over en hel sesong ikke var gode nok. Forsterkning på spissplass og midtbane tror jeg vil tilføre oss mye. En mer naturlig kantspiller enn Cazorla ville trolig gitt oss noe ekstra ovenpå det også. Altfor mange prestasjoner fra spanjolen som var rimelig dass for å si det mildt og fra midtbane til angrep var balansen ikke helt riktig utifra mine øyne.

 

Uansett: Ikke godt nok i løpet av en lang sesong til å ta gull, men vi er ikke milevis unna heller. Forsterkninger må dog til for at vi skal ha en sjanse på gullet neste år.

Link to comment
Share on other sites

OptaJoe:

 

30 - The PL title winners to spend the fewest number of days on top of the table in that season are Man Utd in 2002-03 (30 days).

 

10 - So far this season Manchester City have spent just 10 days on top of the Premier League table.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...