Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Fordi Liverpoolsupporterne er den mest kvalme, arrogante, bedrevitende og latterlige supportergruppen jeg noen gang har vært borti. Til og med min egen pappa er umulig å diskutere med når det gjelder Liverpool.

Og det sier mye når en gruppe kan karakteriseres som verre en medgangsupporterene til Møkk Utd.

 

Jeg hadde glemt de ekle Scouser-supporterne fra mine yngre år siden det egentlig har vært ganske stille i mange år, men nå har de våknet til liv og oppfører seg som om de aldri har vært nede i sumpa. :

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Fordi Liverpoolsupporterne er den mest kvalme, arrogante, bedrevitende og latterlige supportergruppen jeg noen gang har vært borti. Til og med min egen pappa er umulig å diskutere med når det gjelder Liverpool.

 

Er ekstremt mange "Pool" supportere i dvale som har våknet til live ja. Særlig i år og i 08/09 var det vel når de var veldig nærme å vinne. Chelsea supportere og United supportere fremstår som engler i forhold. Makan til en gjeng med ufyselige kødder skal man lete lenge etter.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret dems er værre enn vårt noengang har vært. Gir jo måla vekk.

-----------

 

synd å si det, men det er dessverre mange likheter mellom Arsenal og Tottenham for tiden. Det eneste oppløftende er at Tottenham er enda mer komiske defensivt enn Arsenal. Det i seg selv er jo en prestasjon...! ;) og selv om det er en mager trøst, er det en viss trøst i denne vanskelige tiden for Arsenal, som viste tegn på at de var i ferd med å finne seg selv igjen i den andre omgangen mot ManC. Bare så synd at løpet er kjørt mhp gullet.

Link to comment
Share on other sites

Det er opp til City nå. Vinner de resten av sine kamper vinner de ligaen.

Tror ikke de klarer det, holder på det at Chelsea tar tittelen til slutt. Det blir Pest, kolera eller hybriden mellom pest og kolera(som er Liverpoolfansen)

 

En uavgjort mot Everton burde holde mtp. at vi har bare "enkle" lag igjen, Everton har igjen United og City på Goodison samt Southampton borte så vi har definitivt god mulighet for fjerdeplassen i år også.

Link to comment
Share on other sites

Da var "impulstur" til London i boks i forbindelse med W.B.A kampen. Kampbillett, flybilletter og hotell ordnet på få timer. Etter alle solemerker får man ikke sett laget løfte PL-trofeet etter den kampen, men det er likevel noe spesielt med å være tilstede på den siste hjemmekampen for sesongen. Forhåpentligvis ligger vi fortsatt på 4. plass både før og etter kampen, eller enda bedre at vi har tatt steget opp til 3. plass.

 

Selv om muligheten for ligagull så og si er lik null, så har vi fortsatt gode muligheter for å avslutte sesongen høyere på tabellen enn forrige sesong. Vi er selvfølgelig avhengig av at resultater går vår vei i andre kamper, men la oss konsentrere oss om våre egne kamper, og så får vi telle opp søndag 11. Mai kl. 18:00

Link to comment
Share on other sites

Er helt sykt. Er det rart folk ikke har noen annen forklaring ofte enn at dommeren er kjøpt og betalt? Når et lag får så mange feilaktige avgjørelser i sitt favør i løpet av en sesong så er sannsynligheten for at det er tilfeldig rimelig liten.

 

Forøvrig siden vi er innom emnet og dette dukket opp på NewsNow-feeden min:

 

So match fixing doesn’t exist? Untold Arsenal removes the tin foil hats
Link to comment
Share on other sites

Mens vi blir snytt for straffe mot Everton.

 

Sanogo sitt mål ble feilaktig avblåst også. + at Naismith stod rett foran Szczesny i offside på mål nummer 2 og ødela all sikt for han. Allikevel stod målet.

 

Må si at dømmingen i PL har vært ekstremt dårlig de siste sesongene, men uansett hvordan man vrir og vender på det var Everton milevis bedre enn Arsenal i dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dommerne stort sett er veldig flinke, jeg. De har 22 motspillere banen. Og titusenvis rundt. Fair play er et fremmed begrep for brorparten av dagens fotballspillere. Ingen gjør lenger noe for å hjelpe dommerne. Og selv med allverdens HD-teknologi kreves det fortsatt ofte mange, mange repriser i super slow motion for å slå fast om dommerne har handlet rett eller ikke. I det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

Forhåpentligvis er vi nå ferdig med marerittperioden som har vart siden bortekampen mot Liverpool. De resterende kampene skal være mot overkommelig motstand. Ramsey er nå heldigvis tilbake, og virket ganske frisk de minuttene han fikk på banen. Özil antas også å være tilbake innen kort tid. En seier mot Wigan til helgen vil forhåpentligvis gi litt sårt tiltrengt positivitet tilbake i spillergruppen som kan gi den nødvendige boosten for å vinne de resterende kampene.

 

Everton skal møte både United og City før sesongen er over. Begge kampene er på Goodison Park. Det er disse kampene som nå mest sannsynligvis vil være avgjørende for vår skjebne. For aller første gang denne sesongen, har vi ikke champions leauge plass i egne hender. Vi er avhengig av at Everton avgir poeng i minst 1 av sine kamper, samtidig som vi mest sannsynligvis må vinne våre resterende. Det er bortimot dødt løp på målforskjell, så vi er muligens avhengig av at de taper en av kampene sine. United virker å ha funnet formen nå på slutten av sesongen. I tillegg er City for alvor inne i gullkampen.

 

Jeg har fortsatt troen på at vi klarer 4. plass, men den har blitt gradvis mindre etter hvert som vi har gått på poengtap etter poengtap de siste månedene. Er egentlig ganske utrolig at et lag som har ledet ligaen i 19 runder faktisk kan ende opp utenfor topp 4.

 

Og nå mener også jeg at tiden er inne for at Wenger takke for seg etter sesongen. Forhåpentligvis takker han av etter å ha sikret oss topp 4 og seier i FA-cupen.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi komme oss ut av slumpen så må hvertfall Wenger droppe spillerene som åpenbart gir fullstendig faen eller som ikke presterer. Samtidig som han legger opp laget mer etter spillertyper som passer hverandre enn de "beste" spillerene han har tilgjengelig. F.eks. det å stappe Cazorla, Rosicky og Podolski på samme midtbane fungerer ikke, men allikevel så prøver Wenger på dette konstant.

 

Giroud må hvertfall droppes. Sanogo er ikke verdenklasse akkurat, men han gir oss hvertfall innsats og evnen til å dra forsvarsspillere ut av posisjon noe Giroud nærmest med overlegg virker å ikke ville gjøre. Med en midtbane som er dårlig komponert og ofte tråkker i veien for hverandre så skal Giroud også trekke dypt ned og gjøre ting enda verre. Rett og slett fremragende sammensetting av lag når det gjelder Wenger.

 

Håper unggutter som Chamberlain, Gnabry og Sanogo får spille mesteparten av kampene ut sesongen nå. Samtidig som Rosicky blir plassert dypere på midtbanen (som han ble mot City når vi dominerte de i andre omgangen) og Cazorla får spille sentralt med to raske mer bevegelige spillere ved siden av seg.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Rosicky

Gnabry - Cazorla - Chamberlain

Sanogo

Her er det rutine ved siden av de 3 ungguttene fremover på banen som har alle grunner til å gi 100% på gassen for å vise seg frem. Det er det laget jeg regelrett har skreket i flere måneder om å se (bortsett fra Koscielny for Vermaelen og Flamini for Arteta) få sjansen sammen i noen kamper. En god blanding av fart, teknikk og innsatsvilje. Det svakeste leddet er selvfølgelig Gnabry og Sanogo, men de har vist i tidligere kamper at de har et høyt nivå inne (hvertfall Gnabry) og med spillere som Podolski og Giroud på benken kan man alltid sette inn litt mer "proven" kvalitet hvis ting ikke går som man ønsker, men for Guds skyld Wenger! Gjør noe!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med deg i at Rosicky, Cazorla og Podolski ikke har fungert sammen. Men jeg mener uansett at vi må ha tyskeren på banen i kampene fremover. Rett og slett da han er den eneste av spillerne våre som har evnet å skape mål de siste kampene. Han har vært involvert i de tre siste målene vi har scoret. Da er jeg mer åpen for å droppe Cazorla som ikke har bidratt med noe de siste kampene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...