Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi har vært skaderammet stort sett hele året og vi henger fortsatt helt med i teten. Selvfølgelig kan vi vinne serien. Alle topplagene har vist svakheter til tider. Det kan være flaks og små marginer som avgjør dette. La oss håpe gudene er med oss denne gangen.

 

Flaks eller ikke flaks, Tottenham skal slåes til helgen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Vi har vært skaderammet stort sett hele året og vi henger fortsatt helt med i teten. Selvfølgelig kan vi vinne serien. Alle topplagene har vist svakheter til tider. Det kan være flaks og små marginer som avgjør dette. La oss håpe gudene er med oss denne gangen.

 

Flaks eller ikke flaks, Tottenham skal slåes til helgen.

 

For å si det slik: Hadde vi hatt såpass lite skader som det City og Chelsea har hatt så ville vi nok fortsatt ha ligget på 1. plass. Dessverre så er disse skadeproblemene en gjenganger i Arsenal. Om det er Wenger eller støtteapparatet som sørger for dette (gjennom overspilling eller utdaterte treningsmetoder) er vanskelig å si, men det er absolutt et område hvor vi virkelig trenger å prøve å forbedre oss.

 

Selvfølgelig har vi hatt ekstremt uflaks med "impact injuries" også ved siden av treningsskader o.l.

 

Uansett: Tottenham skal og må slås.

Link to comment
Share on other sites

Wenger om Ramsey:

 

We have had to defer his comeback to full training a little so he is not available. He is having difficulties in the final stages of his rehab. It looks to be short-term.

 

Surprise, surprise!

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa 1 - 0 Chelsea.

 

For å si det slik: Wenger sin beslutning å ikke hente en spiss i januar ser bare mer og mer skjebnesvangert ut. Ikke bare mangler vi et lass med førstelagsspillere, men generelt sett har vi en rimelig middels spiller på topp. En klassespiss (som van Persie) kunne utgjort forskjellen her, men uansett: It's up for grabs! Gjør vi som i fjor så kan vi fortsatt ta ligaen!

Link to comment
Share on other sites

Godt gjort å gnåle om manglende kjøp av spiss når en av våre rivaler taper en kamp! Vi har gode muligheter til å vinne serien med de spissene vi har.

 

PS, i tillegg fikk City sin viktigste spiller utvist og han får vel en kamps karantene. I morgen må vi slå Tottene og vi må fan meg heie på Manchester United!

Link to comment
Share on other sites

Godt gjort å gnåle om manglende kjøp av spiss når en av våre rivaler taper en kamp! Vi har gode muligheter til å vinne serien med de spissene vi har.

 

PS, i tillegg fikk City sin viktigste spiller utvist og han får vel en kamps karantene. I morgen må vi slå Tottene og vi må fan meg heie på Manchester United!

 

Manglende kjøp av spiss har jeg gnålt på de siste 2 sesongene. Så det er ikke noe nytt. En klassespiss når vi møter lag som Chelsea og City hadde utvilsomt vært "kjekt" for å si det mildt. Og det er nettopp her gullkampen fort kan vinnes eller tapes.

Link to comment
Share on other sites

...og Ramires og Willian må vel stå over mot oss? Kompany fikk direkte rødt, så da må vel kanskje han også stå over mot oss? Dette kan jeg like. Bare satse på at favorittene (ManU og Arsenal) vinner i morgen så ser ting litt lysere ut.

Link to comment
Share on other sites

...og Ramires og Willian må vel stå over mot oss? Kompany fikk direkte rødt, så da må vel kanskje han også stå over mot oss? Dette kan jeg like. Bare satse på at favorittene (ManU og Arsenal) vinner i morgen så ser ting litt lysere ut.

 

Sant at Ramires og Willian må stå over mot oss. Willian ute er positivt. Ramires derimot er en ganske middelmådig spiller, men han presterer som regel godt mot oss. Er også skitten som fy så er vel positivt slik sett at han er ute, men generelt sett er han ikke noe stort tap for Chelsea. Håper dog at dette vil jevne ut nivået litt mellom oss, men jeg klarer ikke å se for meg at vi vinner på Brua. Mourinho er jo umulig å slå på Stamford Bridge. Vel.. såfremt det ikke er Champions League og man heter Rosenborg da. :)

 

Kompany fikk rødt kort, men det var en profesjonell foul så det er bare 1 kamp suspensjon. Er tilbake mot oss igjen.

Link to comment
Share on other sites

Med Chelseas bom i går begynner jeg nå å bli alvorlig bekymret for at Liverpool kan gå hele veien i år. Har tidligere kommentert at det i såfall vil være katastrofalt å slippe fri den ondskapen, og det vil sannsynligvis medføre at jeg slutter å følge med på PL.

 

Jeg heier derfor på Man U. idag og håper at det ikke medfører at de kniper 4 plassen foran oss. Men det er nesten sånn at det er verdt å komme utenfor CL, så lenge de røde fra Liverpool ikke vinner serien.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke heie på United. Jeg satser heller på at Liverpool roter seg bort andre steder. Phil Jones, Rafael og VP, alle med grisetaklinger i førsteomgang. Typisk United. Sånn som bare de får lov til å holde på. Hvis jeg velge, foretrekker jeg faktisk "diverne" framfor disse bein-knuserne.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var 5p tapt mot United. Ett aldri så lite problem det der :/

 

Nå tipper jeg Liverpool tar PL, de har kun PL igjen å spille for og kan være uthvilte og klare til hver kamp. De har knapt skader på viktige ledd også, imotsettning til andre...

Link to comment
Share on other sites

Ikke alt er som det var på OT, heldigvis. 3 straffer til bortelaget... Hvor lang tid får Moyes? Det ser helt håpløst ut det de driver med! Måtte han få masse, masse tid! :D

 

Liverpool ser faktisk ut som et mesterlag nå. De har ligaens beste enkeltspiller. Og de har knapt nok skader, så få kamper som de spiller i år. Og så har de to "finaler" på hjemmebane, mot City og Chelski.

 

Edit: Sjekk den tabellen! Nå er det delikat satt opp i toppen, altså!

 

242.1-w500.gif

Link to comment
Share on other sites

La inn tabellen på en side og tippet hvilken vei kampene skulle gå:

 

1. City

2. Chelsea

3. Liverpool

4. Arsenal

 

 

Tillot vel nesten ingen "bomber", om noen i det hele tatt, dette vil føre oss 9 poeng bak serievinner City på 80 poeng. Sannsynligvis vil nok poengforskjellen være større mellom 1-4. plass og brått kan en skadesituasjon eller andre ting komme inn å påvirke. Førte blant annet opp at vi taper mot både City og Chelsea, noe som ikke er helt sikkert.

 

Blir spennende mot Chelsea i helgen, Ramires ville definitivt startet, Willian ville muligens startet han også eller vært på benken. Dersom vi får med oss noe fra den kampen og fra Swansea-kampen vil vi definitivt ha sjansen på poeng mot City også.

 

Har sagt hele sesongen at jeg tror at Chelsea vinner og må vel stå for det selv om City nok er favoritter pdd. Liverpool kommer langt foran oss om de fortsetter formen sin, men dersom de skulle få en skade på en av Sturridge/Suarez eller en Gerrard ute vil jeg tro at resultatene deres blir litt mer som vi er vant med, en seier her, en uavgjort der og et tap i ny og ne.

 

Tabellen slik jeg tror/føler den vil se ut ved sesongslutt:

 

1. Chelsea

2. Liverpool

3. City

4. Arsenal

Link to comment
Share on other sites

stygt redd for at dette bikker Liverpools vei nå. det blir en uutholdelig situasjon. de er så dårlige vinnere...

 

Hvis vi ser på det gjenværende programmet, har alle de fire topplagene to innbyrdes oppgjør igjen. Liverpool har to hjemmekamper, AFC og Chelsea har en av hver, mens Man C har to bortekamper mot de andre topplagene. Hvis nå Arsenal vinner alle de andre kampene bortsett fra bortekampen mot Everton (U), Chelsea vinner alle bortsett fra bortekampen mot swansea (U), Pool vinner alle bortsett fra bortekampen mot west ham (U), og ManC vinner alle bortsett fra bortekampene mot ManU og Everton (U i begge?), vil vi få følgende tabell før de innbyrdes oppgjørene;

 

Man C 83, Chelsea 82, Pool 81, Arsenal 81.

 

og siden Arsenal må vinne på poeng pga dårlig målforskjell betyr det at Arsenal må ha minst fire poeng i de innbrydes oppgjørene, og de må slå ManC og spille uavgjort mot Chelsea. Og i tillegg må det bli uavgjort i BÅDE Pool-ManC og Pool-Chelsea. Selv om dette er mye hypoteser forteller dette meg uansett at det er veldig usannsynlig at Arsenal blir ligamester. Seier både mot Chelsea og ManC er det eneste som gir Arsenal en realistisk sjanse til å bli mester. I tillegg bør Pool snart gå på en mine...!?

Link to comment
Share on other sites

Akuratt dette med en eventuell Liverpool tittel er jeg todelt til. Den ene siden av meg sier at det er bra om ett lag uten pengedoping tar tittelen når vi ikke selv klarer det. Den andre siden av meg vet hvor selvgode de er for tiden, og en tittel ville bare vært fælt med tanke på all pjattet. Det er mange av de i norge, altså supportere. Noen mer reflekterte enn andre, men gjengs over er de så høye på sitt eget lag at det er vondt. Det er ikke måte på hvor mye de skal brilliere i CL neste år, de andre engelske laga er møkkadårlige, mens de hadde slått alle. Nei, vanskelig avveiing.

 

Vinner de årets utgave vil de si det er århundrets prestasjon, mens ifjor var grunnen til at United vant at alle andre var dårlige.

Link to comment
Share on other sites

Tenker mye av det samme seg som Marius-, hadde vært fint om et lag uten økonomisk doping vant ligaen, sånn

sett fint om Liverpool klarer det. Samtidig merker jeg at jeg ORKER ikke at Liverpool skal vinne ligaen,

plutselig er veldig veldig mange av vennene mine som jeg ikke ante likte fotball engang Liverpool-

supportere, YNWA spammes på facebook og de vennene av meg som jeg vet er Liverpool-supportere,

er kvalmere enn noensinne om dagen! Konklusjon: Liverpool må ikke vinne,

chelski og city må ikke vinne pga økonomisk doping... Dermed må vi vinne PL! :P

Link to comment
Share on other sites

Liverpool supportere er virkelig ille. Sånn sett er det deilig om City eller Chelsea vinner. Kjenner ikke en eneste person som har disse lagene som klubben sin. Liverpool supportere derimot.. æsj. Vet om 4-5 stk som er virkelig ufyselige som kommer til å være ekstreme hvis Liverpool vinner.

Link to comment
Share on other sites

Tenker mye av det samme seg som Marius-, hadde vært fint om et lag uten økonomisk doping vant ligaen, sånn

sett fint om Liverpool klarer det. Samtidig merker jeg at jeg ORKER ikke at Liverpool skal vinne ligaen,

plutselig er veldig veldig mange av vennene mine som jeg ikke ante likte fotball engang Liverpool-

supportere, YNWA spammes på facebook og de vennene av meg som jeg vet er Liverpool-supportere,

er kvalmere enn noensinne om dagen! Konklusjon: Liverpool må ikke vinne,

chelski og city må ikke vinne pga økonomisk doping... Dermed må vi vinne PL! :P

 

Agree og ja takk til det siste!

Link to comment
Share on other sites

Ser at det går sakte men sikkert opp for flere av dere, hvilken ondskap som slippes ut hvis de røde fra Liverpoole vinner PL. Den stormen av vi ser på på FB, Twitter og generelt på skoler og arbeidsplasser blant folk man både visste og ikke visste var fotballinteressert, er bare en laber bris mot den "shitstorm" vi vil oppleve hvis marerittet blir en realitet. Jeg må vurdere å evakuere og i det minste blokkere halvparten av mine kontakter på diverse sosiale medier. Gud forby!

 

Jeg hadde også et mareritt i natt. Liverpool vant PL, mens vi ble nr 4. MEN samtidig så vant ManU CL-pokalen og vi havnet utenfor CL neste år. Kan det skje? Tja, tviler vel, men større undere har vel skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Ser at det går sakte men sikkert opp for flere av dere, hvilken ondskap som slippes ut hvis de røde fra Liverpoole vinner PL. Den stormen av vi ser på på FB, Twitter og generelt på skoler og arbeidsplasser blant folk man både visste og ikke visste var fotballinteressert, er bare en laber bris mot den "shitstorm" vi vil oppleve hvis marerittet blir en realitet. Jeg må vurdere å evakuere og i det minste blokkere halvparten av mine kontakter på diverse sosiale medier. Gud forby!

 

Du har rett! I flere år med Liverpool nede i gjørma så har jeg fått ett (for) avslappet forhold til mitt (eks?!) hatlag, men i det siste så kommer gamle følelser frem igjen. På jobb er det, blant de fotballinteresserte: meg (Arsenal), en kollega (ManU) og litt for mange Poolere. I det siste så letter de neste fra gulvet av optimisme, det er ikke mulig å få de til å holde kjeft om alt mulig "piss" rundt Liverpool. Jeg har sett meg nødt til å "true" ( noen vil vel ta det som en lovnad) med å vurdere min "stilling" hvis Liverpool skulle vinne PL. Det blir i alle fall komplett ulevelig hvis den horden kan feire et seriegull. ;D

Link to comment
Share on other sites

Ser at det går sakte men sikkert opp for flere av dere, hvilken ondskap som slippes ut hvis de røde fra Liverpoole vinner PL. Den stormen av vi ser på på FB, Twitter og generelt på skoler og arbeidsplasser blant folk man både visste og ikke visste var fotballinteressert, er bare en laber bris mot den "shitstorm" vi vil oppleve hvis marerittet blir en realitet. Jeg må vurdere å evakuere og i det minste blokkere halvparten av mine kontakter på diverse sosiale medier. Gud forby!

 

Jeg hadde også et mareritt i natt. Liverpool vant PL, mens vi ble nr 4. MEN samtidig så vant ManU CL-pokalen og vi havnet utenfor CL neste år. Kan det skje? Tja, tviler vel, men større undere har vel skjedd.

-----------------

det er snaue ti kamper igjen, likevel oppfører mange scousere seg som om de allerede har vunnet ligaen. Det er utrolig hvor stor plass de tar i det offentlige rom. For en gjeng med "apekatter"! Med slik oppførsel "fortjener" man jo å gå på trynet, og det er jo så fullstendig mangel på klasse som det går an. Veldig få goonere som oppfører seg på en slik måte. De fleste av oss er jo pessimister, og sitter vel egentlig ganske stille i båten om dagen. Ja hvor mange av oss tror egentlig at Arsenal vinner ligaen, selv om vi er a poeng med Liverpool med like mange kamper spilt? Personlig tror jeg ikke at de vinner FA cupen en gang... Nei, hvis ikke Arsenal vinner håper jeg da Chelsea eller ManC vinner, uansett hvor økonomisk dopede de er. De har i hvertfall fans som har folkeskikk!

Link to comment
Share on other sites

Nei, hvis ikke Arsenal vinner håper jeg da Chelsea eller ManC vinner, uansett hvor økonomisk dopede de er. De har i hvertfall fans som har folkeskikk!

 

Jeg tror vel ikke de har bedre folkeskikk enn andre, men de er jo så få så det er vanskelig for dem å være ufyselige i grupper.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...