Jump to content

Gullkampen 2013-2014


Safe Hands

Premier League 2013-2014  

54 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 480
  • Created
  • Last Reply

Tenker du på tiden du ikke var aktiv på forumet? Klarer ikke å forstå hvorfor folk skal syte i motgang, og ellers fordufte?

 

BE

 

 

Flott at du loggfører min aktivitet her inne! Synd du ikke har full oversikt over mitt snart 30 års tilhørighet i Arsenal Norway som heldigvis ikke bare handler om dette forumet.

 

Har ingen problemer med å gi ros når det er på sin plass. Samtidig forventer jeg at det skal være rom for å brumme når ting ikke går bra. Akkurat nå har jeg store problemer med å sitte stille å se på hvordan Arsenal styrer videre. Derfor var spørsmålet godt ment. For med noen grep så hadde kanskje ikke ting sett så forferdelig galt ut nå?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Flott at du loggfører min aktivitet her inne! Synd du ikke har full oversikt over mitt snart 30 års tilhørighet i Arsenal Norway som heldigvis ikke bare handler om dette forumet.

 

Har ingen problemer med å gi ros når det er på sin plass. Samtidig forventer jeg at det skal være rom for å brumme når ting ikke går bra. Akkurat nå har jeg store problemer med å sitte stille å se på hvordan Arsenal styrer videre. Derfor var spørsmålet godt ment. For med noen grep så hadde kanskje ikke ting sett så forferdelig galt ut nå?

Wow. 30 år!

 

Det ser mørkt ut akkurat nå, men vi er fortsatt i toppen og i semien i fa cupen.

 

Om noen år tenker vi tilbake på denne sesongen og tenker at det var en flitt sesong!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er 7 kamper igjen av sesongen og har tippet følgende her:http://www.the-mustard.com/predictor_traditional.html

 

2 tap (City og Everton)

2 uavgjorte (Hull og Norwich)

3 Seire: West Ham, WBA og Newcastle)

 

Det gir 11 poeng til, og totalt 74 poeng. Det betyr 5 plass da Everton sniker seg foran oss med 76 poeng. Jeg tror da poeng mot Everton blir helt nødvendig for å holde de bak oss, men i den formen vi viser nå og med FA-cup semi som nærmer seg, så kan jeg ikke helt se at det skal gå-

 

Jeg tippet litt tidligere i tråden på de 9 neste kampene som kuliminerer med Everton B. Da forutså jeg 5-7 poeng på disse 9 kampene, og det ligger vi an til nå. Seire mot Sunderland og Tottene, U mot ManU og Swansea og tap i de resterende.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er FA-cupen en fin mulighet, men da må spillet virkelig sitte bedre enn hva laget presterer om dagen.

 

Fint du optimist med tanke på plassering i toppen. For meg blir det mer og mer en kjemping om fjerdeplassen. Dermed skiller denne sesongen seg trolig lite fra de foregående sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Bare å bytte tittel til top4 kampen 2013-2014

-----------------------

 

Enig. Når det gjelder gullkampen så holder jeg en knapp på City, både som ønske og som sannsynlige vinnere nå som vi er ute av det.

 

Så en brannfakkel: Så lenge det gjør at 'Pool ikke vinner PL og vi fremdeles klarer 4 plassen, så er det greit med City-seier til helga. Ja, det er faktisk så viktig for meg at Liverpool ikke vinner bøtta at tap i en enkeltkamp ikke gjør noe.

 

Link to comment
Share on other sites

Slik som Arsenal har spilt den siste tiden, forventer jeg tap mot City i helgen. Men for Arsenal sin del nå, handler det om kampen mot Everton helgen etter. Det er en kamp vi rett og slett ikke har råd til å tape. Det ligger an til å bli sesongens viktigste kamp. Uansett hvor mange år vi har gått uten trofeer, vil det å sikre topp 4 være viktigere enn å vinne FA-cupen. Det vil være stor forskjell på hvilke spillere vi har muligheten til å tiltrekke oss til sommeren med CL-spill, kontra ikke CL-spill.

Link to comment
Share on other sites

Ikke blir det noe bedre av at de som skulle vært skada i 3-4 uker fremdeles er 2 uker unna å være tilbake. Og da er den nærmeste Ramsey.

Skulle ikke Diaby forresten rekke sesongavslutningen?

 

Hehe, Diaby er jo bare ett morsomt tilfelle. Han kommer ikke tilbake, da ville nok Wenger kommentert det for lenge siden.

Ramsey tipper jeg ikke spiller noe mer iår, det blir utsatt hele tiden.

Özil er vel den som kanskje rekker ett par kamper til, mens Kos ser ut til å være borte resten av sesongen.

 

Med andre ord så vinner vi ligaen vi alltid vinner: skadeligaen

Link to comment
Share on other sites

Sånn går det når manageren er den verste i ligaen på å rotere. I januar så ledet vi ligaen med 5 (?) poeng på tross av at vi manglet en kvalitetsspiss hele sesongen. Vi hadde mistet Ramsey i desember og i starten av januar mistet vi Walcott også. Allikevel så endret ikke dette noe hos Wenger som gikk gjennom vinduet uten å signere en ny spiller som kunne bidra med mål.

Hadde vi signert Berbatov som jeg skrek etter i januar så ville vi i det minste hatt muligheten til å bytte innpå en erfaren spiss som vet hvor målet er. I Monaco har han scoret 3 mål på 6 kamper og generelt sett vært veldig god. Men, for Arsenal derimot? Næsj.. vi prøvde oss på Salomon Kalou på lån som av alle ting faktisk avslo oss. Snakk om å være attraktive.

 

Til syvende og sist ser jeg en manager som dessverre ikke evner å ta oss opp det neste skrittet. Se på Mourinho som identifiserte den viktigste posisjonen i laget og forsterket den i januar. Noe som har ført til at Chelsea meget trolig kommer til å ta tittelen på tross av at de i en periode så ut til å sakke akterut bak oss og City. Istedet har de kommet brutalt tilbake gjennom generelt sett strålende taktikk mot topplagene samt den kynismen vi selv hadde i første halvdel av sesongen.

 

Liverpool og City er to andre tilfeller selvsagt. Den første drives videre av en av verdens beste spillere samt en manager som står for ekstremt positiv fotball koblet med høyt press og som pdd. er den mest underholdende klubben i England fotballmessig (selv om supporterene er noen jævla kødder). Minner det om en viss manager og klubb for et tiår tilbake? City derimot er bare generelt sett et hakk over de fleste når det gjelder å ha en bøling med kvalitetsspillere i hvert ledd, men allikevel så går det ikke helt på skinner for de, men allikevel så kommer de meget trolig til å være med i kampen om tittelen helt til slutt.

 

Så hva står Wenger for den siste tiden når ting har gått på tverke? Ikke gjør han forsterkninger som uansett må komme til sommeren (enten det er langsiktig eller kortsiktig) på den posisjonen hvor vi sliter mest. Han gjør taktiske blundere jevnt over som sørger for poengtap (de siste to kampene er meget gode eksempler). Han roterer ikke i de posisjonene hvor vi faktisk er i stand til å rotere mot antatt svakere motstand slik at førstevalgene kan få seg en hvil i ny og ne og spillerene på benken opprettholder formen noe som gjør at han spiller det samme laget gang på gang slik at motstanderene vet hva de kan forvente seg. Det er sjeldent noen "sjokkerende" valg hos Wenger annet enn når han droppet Giroud for Sanogo mot Liverpool og Bayern (noe som faktisk virket meget positivt på laget), men generelt sett er han ekstremt konservativ.

 

Til syvende og sist så står vi igjen og kjemper om en topp 4 plassering etter en sesong hvor ligagullet var så ekstremt innenfor rekkevidde. Og det er så ekstremt forutsigbart. Lagene Wenger bygger opp kollapser og faller sammen som korthus år etter år. Uansett om Wenger får en sesong eller to til så kommer det til å ende likt neste sesong og sesongen etter der også. Muligens vi klarer topp 4, men se de siste årene så har det vært faretegn på at "status quo"; altså topp 4 plassering blir mindre og mindre sannsynlig.

 

Wenger som toppmanager er i mine øyne ferdig. Han er en god manager, men han er ikke lenger i toppen. Skal vi beholde han i 2 sesonger til for å la han gjøre akkurat det samme? Eller skal vi ta sjansen på å hente inn en ny spennende manager som evner å gjøre noe lignende det Wenger gjorde når han først kom til Arsenal? I mine øyne er hovedgrunnen til at folk vil beholde Wenger fordi de er så ufattelig redd for endringer samtidig som de føler at klubben skylder Wenger så mye at han selv skal kunne velge når og hvor han vil legge opp som manager. Sentimentalitet var også det som nærmest tok knekken på Liverpool for noen år tilbake (hei Daglish) og selv om Wenger neppe vil kjøre oss ned i grunnen på samme måte som King Kenny så vil han heller ikke føre oss noe nærmere suksess sportslig sett.

 

Ble litt uoversiktlig det her, men hovedpoenget mitt er: Jeg ser veldig frem til en ny manager. Om det er Roberto Martinez, Diego Simeone eller Jürgen Klopp så ville jeg vært overlykkelig. Om det er et mindre ukjent navn så ville jeg også vært rimelig positiv så lenge filosofien mtp. spillestil passer mye av det Wenger gjorde i sine første 6-7 år som manager for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så villig til å dømme Wenger nord og ned ennå. Jeg vil nesten påstå at få managere hadde klart så mye mer

enn det Wenger har fått til med en sesong så nesten utrolig mye skader.

Når Ramsey som kanskje var PL beste midtbanespiller forsvant, var det en skikkelig downer.

Når så Walcott gikk ut mot Tottenham etter en kanonsesong forsvant også mye av det offensive.

Å så var det Øzil, og om ikke det var nok gikk Wilshere.

Bare for å markere at nå kan det ikke bli verre så forsvant Kos...vår beste forsvarsspiller.

 

Tar du vekk 4-5 av de beste spillerne på City,Pool og Chelsea villle det uten tvil ha merket det også. City uten Kompany og Aguero,Toure

er en skygge av et toppet City lag.

 

Og det er ikke bare å kjøpe kjøpe når en får skader heller. Det må være en viss balanse i troppen.

 

Eneste ankepunktet jeg har mot Wenger er at en back-up for Giroud burde vært handlet inn.....men men blir det en 4 plass

og en FA cup pokal så definerer jeg seongen som vellykket.

Denne sesongen syns jeg vi har vasset i uhell også.....2-2 målet mot Swanea imot er bare så typisk for et lag som har motgang.

Det er nesten trist at vi i dag ikke kan matche City med Walcott,Ramsey og Øzil.........

Link to comment
Share on other sites

Når skadehistorikken gjentar seg hvert bidige år blir det for meg litt for lett å bare skylde på denne når man nok en gang ikke er med å kjempe om tittelen. Enten har vi utrolig skadeutsatte spillere eller så drives ett eller annet i klubben feil. Det siste er vel mest sannsynlig når man ser hvordan spillerne vi selger får det i nye klubber (utenom RvP).

 

Det er man også stiller spm ved er Wengers taktiske egenskaper eller mangel på disse. Som oftest gjøres det bytter som virker forhåndsplanlagte før kampen startet og gjerne mot slutten av kampene. En sjelden gang tar han grep når vi allerede ligger under og må jage. Ellers er det somregel kun skader som er en faktor. Det har vært mange kamper vi har ledet og avgjort kampen tidlig der spillere kunne blitt spart men beholdes i 90min på banen. Svakt i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så villig til å dømme Wenger nord og ned ennå. Jeg vil nesten påstå at få managere hadde klart så mye mer

enn det Wenger har fått til med en sesong så nesten utrolig mye skader.

Når Ramsey som kanskje var PL beste midtbanespiller forsvant, var det en skikkelig downer.

Når så Walcott gikk ut mot Tottenham etter en kanonsesong forsvant også mye av det offensive.

Å så var det Øzil, og om ikke det var nok gikk Wilshere.

Bare for å markere at nå kan det ikke bli verre så forsvant Kos...vår beste forsvarsspiller.

 

Tar du vekk 4-5 av de beste spillerne på City,Pool og Chelsea villle det uten tvil ha merket det også. City uten Kompany og Aguero,Toure

er en skygge av et toppet City lag.

 

Og det er ikke bare å kjøpe kjøpe når en får skader heller. Det må være en viss balanse i troppen.

 

Eneste ankepunktet jeg har mot Wenger er at en back-up for Giroud burde vært handlet inn.....men men blir det en 4 plass

og en FA cup pokal så definerer jeg seongen som vellykket.

Denne sesongen syns jeg vi har vasset i uhell også.....2-2 målet mot Swanea imot er bare så typisk for et lag som har motgang.

Det er nesten trist at vi i dag ikke kan matche City med Walcott,Ramsey og Øzil.........

Godt innlegg. Jeg støtter dette fult ut.

 

Når skadehistorikken gjentar seg hvert bidige år blir det for meg litt for lett å bare skylde på denne når man nok en gang ikke er med å kjempe om tittelen. Enten har vi utrolig skadeutsatte spillere eller så drives ett eller annet i klubben feil. Det siste er vel mest sannsynlig når man ser hvordan spillerne vi selger får det i nye klubber (utenom RvP).

 

Uavhengig om det er skadeutsatte spillere eller noe som er galt i klubben så er det jo selvfølgelig en forklaring/unnskyldning på dårlige prestasjoner. Si at det er noe internt i klubben som er galt og man ikke finner ut hva det er, hva skal man da gjøre Marius-? Gi opp? Kjøpe trippel dekning på samtlige plasser slik enkelte her inne foreslår? Litt for lett sier du. Når man mangler 4 spillere (eller 36 % om du vil) fra vår beste startoppstilling så sier det seg selv at de 4 som kommer inn ikke er like gode. Jeg syns dere skeptikere har altfor lett for å overse skader i deres korstog mot Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke tilskrive all skadehistorikken vår til mr Wenger. Det gjorde jeg heller ikke i første innlegg. Jeg har vel også nevnt at jeg tror det har mye med vår spillestil å gjøre som ikke passer over 37 kamper i PL. Uansett er det vel slik at skjer det en gang, er det en tilfeldighet. Skjer det to ganger er det en tendens. Skjer det tre ganger er det en tradisjon. Noen som vet hvor mange ganger vi har toppet skadestatistikken de siste 8-9 årene? Ett eller annet er det jo, man har faktisk ikke så uflaks gang etter gang.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke tilskrive all skadehistorikken vår til mr Wenger. Det gjorde jeg heller ikke i første innlegg. Jeg har vel også nevnt at jeg tror det har mye med vår spillestil å gjøre som ikke passer over 37 kamper i PL. Uansett er det vel slik at skjer det en gang, er det en tilfeldighet. Skjer det to ganger er det en tendens. Skjer det tre ganger er det en tradisjon. Noen som vet hvor mange ganger vi har toppet skadestatistikken de siste 8-9 årene? Ett eller annet er det jo, man har faktisk ikke så uflaks gang etter gang.

 

Du missforstår ALT jeg skrev i mitt foregående innlegg! Skadeproblemet er der, enten man vil eller ikke. Det er ikke en tilfeldighet, men uansett så er problemet der. Når man har ett så stort skadeproblem så påvirker det prestasjoner. Det er en unnskyldning/forklaring på svake resultater. Ser du ikke det?

Link to comment
Share on other sites

 

Du missforstår ALT jeg skrev i mitt foregående innlegg! Skadeproblemet er der, enten man vil eller ikke. Det er ikke en tilfeldighet, men uansett så er problemet der. Når man har ett så stort skadeproblem så påvirker det prestasjoner. Det er en unnskyldning/forklaring på svake resultater. Ser du ikke det?

 

Greit, ble ivrig og så ikke poenget ditt. Leste en gang til nå og ser hva du vil frem til.

Link to comment
Share on other sites

Resultatene idag ble da perfekte for de røde fra Liverpool og alt ligger til rette for at de tar gullet i år. Jeg blir kvalm bare med tanken.

 

Jeg hadde forventet seier på tirsdag og tap idag, og vi tok da ett poeng mindre enn forventet på disse to kampene. Europa League, here we come.

 

 

Hvorfor er det så mange liverpool "hatere" her?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...