Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

Stemmer for at vi ikke spiller med spisser. Heller kjører podolski i mellomrommet (han funker ikke som targetmann) der han kan fyre av venstreslegga. Giroud har brukt opp kvota for noen og envher nå. En spiss i Arsenal skal score mål, mange mange mål.

Vi sliter allerede med at Ox, Gnabry, Özil, Rosicky og Cazorla alle trekker inn i mellomrommet. Skjønner ikke hvorfor vi skal sette inn en Podolski på topp når han alltid dropper ned i samme rom. Stemmer for at Bendtner/Sanogo får tillit selv om jeg mener Giroud var viktig i går, de defensive løpene hans stoppet en del kontringer, men han burde definitivt hatt ett mål og trenger en liten pause.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Se hvor mye bedre Giroud presterte i starten av sesongen, da det var spillere som skapte bevegelse rundt han. Når Arsenal spiller så stillestående som de gjør nå, kommer ikke Giroud til sin rett. Giroud er ikke så håpløst dårlig som folk her inne skal ha han til å være. Det er faktisk mulig å prestere godt som spiss selv om man ikke har fart. Men da er man avhengig av at spillerne rundt gir han rom å jobbe i. Slik vi spiller nå, må Giroud stå helt alene og krige mot storvokste midtstoppere i hver eneste kamp. Og når han vinner dueller, er det ingen å spille til. I går vant han mange dueller mot Vidic, men problemet var jo at det ikke var noen der til å plukke opp nedfallsfruktene. Hadde Giroud fått de riktige arbeidsvilkårene, slik som han fikk tidlig i sesongen, så ville han også scoret flere mål og skapt flere mål.

Link to comment
Share on other sites

Se hvor mye bedre Giroud presterte i starten av sesongen, da det var spillere som skapte bevegelse rundt han. Når Arsenal spiller så stillestående som de gjør nå, kommer ikke Giroud til sin rett. Giroud er ikke så håpløst dårlig som folk her inne skal ha han til å være. Det er faktisk mulig å prestere godt som spiss selv om man ikke har fart. Men da er man avhengig av at spillerne rundt gir han rom å jobbe i. Slik vi spiller nå, må Giroud stå helt alene og krige mot storvokste midtstoppere i hver eneste kamp. Og når han vinner dueller, er det ingen å spille til. I går vant han mange dueller mot Vidic, men problemet var jo at det ikke var noen der til å plukke opp nedfallsfruktene. Hadde Giroud fått de riktige arbeidsvilkårene, slik som han fikk tidlig i sesongen, så ville han også scoret flere mål og skapt flere mål.

+ 10000

Link to comment
Share on other sites

Poster denne her også jeg:

 

Har lest litt gjennom tråden nå, og jeg er mildt sagt overrasket over hvor utrolig latterlige kommentarene om Giroud er. Jeg vil trekke frem tre sistuasjoner som viser at dette er helt feil:

- 63 minutter: Giroud blir klart dyttet av Vidic og skal ha et soleklart straffespark

- 77 minutter: Giroud kommer litt for sen på et innlegg fra Sagna. Hvorfor? Se hvem som henger etter han. Her kunne det fort blitt straffe

- 84 minutter: Cazorla avslutter etter samspill med Özil, men kun fordi at Giroud i trekkene før har holdt unna for 3(!) Unitedspillere.

Jeg er helt enig i at Giroud ikke er den beste spissen Arsenal kunne hatt, men i en matchtråd bør man kommentere hvordan spillerne gjør det i DEN kampen, IKKE generelt. Giroud var ikke av Arsenals dårligste i går!

Link to comment
Share on other sites

Det som skjer etter 63min med dytten gjør Skertl i Liverpool kamp etter kamp etter kamp. Han kan atpåtil rive av folk trøya uten at det blåses straffe. Poenget mitt er at det knapt ble protestert eller snakket om i etterkant. Det er ikke like klart lenger at dette er noen straffe. Hadde det vært en takling i samme gata, ville det vært ett tema. Nå var det holding/dytting og ting snakkes ikke om. Slik er det blitt, og det virker tilnærmet likt for alle.

 

Giroud er en sterk jævel som i sine gode stunder er meget synlig på banen. Igår var han definitivt synlig, men det bortforklarer ikke at han "aldri" klarer å putte sjansene sine mot "topplaga". Giroud er en flott spiller å ha som alternativ på topp, men bør ikke være førstevalg i Arsenal med de spillerene vi har på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Ravenghost, du har rett, situasjonen etter 63 minutter er en forseelse som utenfor sekstenmeteren med stor sannsynlighet hadde blitt avblåst. Selv om det ikke har relevans for akkurat denne aktuelle kampen, så er det vel ikke fritt for at vi bruker mange av de samme "knepene" selv innen vår egen sekstenmeter som rent "formelt" burde endt i straffespark.

 

Når det gjelder den offensive delen mot United så går ikke min kritikk på "feil" Giroud gjør (eller ikke gjør), men den er derimot mot de som har "bestemt" at laget ikke skal ha noen andre alternativ enn Giroud på topp. Kritikken av denne "bestemmelsen" går ikke bare på manglende kjøp av spiss i januarvinduet, men også på at Wenger tilsynelatende ikke bruker (har tillit til) våre eventuelle alternativer når det ikke fungerer med Giroud.

 

Du har helt rett i at Giroud ikke var vår verste spiller i går, men jeg vil på stå at vi med en "bedre" angriper sannsynligvis hadde vunnet mot United. Men her er det egentlig noen helt andre enn Giroud som skal kritiseres for akkurat dette.

Link to comment
Share on other sites

Se på det slik:

 

Hadde Giroud flere sjanser i går som han i det minste burde ha fått på mål eller scoret på? I mine øyne så er det svaret ja. Giroud for alle sine gode involveringer i går var egentlig aldri en direkte måltrussel for United. Innlegget til Sagna blir nevnt her og ja Vidic henger på han, men ikke så mye at Giroud ikke skal evne å få noe på den ballen for å sende den i mål.

Faktum er at Giroud har vært "hit n' miss" i majoriteten av våre større kamper. Han er sjeldent en matchvinner og det er ytterst sjeldent at han tar ansvar som de aller beste spillerene gjør.

Tette kamper som dette vinnes av eksepsjonelle øyeblikk som regel. Giroud står aldri for de. Ser man tilbake på antall "tette" oppgjør som dette så var det som regel alltid disse ekspensjonelle spillerene som stod frem. Enten det var Pires, Bergkamp, Vieira, Henry, Campbell o.l.. Faktum er at Giroud ikke tilhører den braketten og at han særlig i kampene mot Everton, Chelsea, United (både hjemme og borte i mine øyne) og City hadde mer enn gode nok sjanser til å avgjøre kampene i vår favør, men som historien viser så klarte han ikke det i samtlige.

 

Giroud har en tapers mentalitet. Han vrir seg i selvmedlidenhet og rister på hodet hver gang han bommer på mål, men allikevel så er det aldri noen forbedring. Og hver gang han scorer så ser han nesten forbauset ut selv.

 

Time to bring in Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Se hvor mye bedre Giroud presterte i starten av sesongen, da det var spillere som skapte bevegelse rundt han. Når Arsenal spiller så stillestående som de gjør nå, kommer ikke Giroud til sin rett. Giroud er ikke så håpløst dårlig som folk her inne skal ha han til å være. Det er faktisk mulig å prestere godt som spiss selv om man ikke har fart. Men da er man avhengig av at spillerne rundt gir han rom å jobbe i. Slik vi spiller nå, må Giroud stå helt alene og krige mot storvokste midtstoppere i hver eneste kamp. Og når han vinner dueller, er det ingen å spille til. I går vant han mange dueller mot Vidic, men problemet var jo at det ikke var noen der til å plukke opp nedfallsfruktene. Hadde Giroud fått de riktige arbeidsvilkårene, slik som han fikk tidlig i sesongen, så ville han også scoret flere mål og skapt flere mål.

 

 

En ting er sikkert. Det er IKKE Giroud sin feil at laget sliter nå. De andre lagene får rullert spissene sine. Vi har kun Giroud. Bendtner....vel...

Før var det bevegelse og fart i angrepsspillet vårt. Det mangler. Mot United vant han de fleste hodeduellene mot Vidic som Kim nevner. Hva nytter det så lenge det ikke er bevegelse rundt han?

Savner Ramsey og Walcott...og det blir alt for enkelt å skylde på Giroud. Det han trenger mest nå er faktisk en liten pause før Bayern kampen.

Vi virker slitne. Håper at et par spillere blir spart mot Pool.

 

 

Bendtner vil nok aldri bli den jeg roper etter...prøv Sanoga heller...i det minste får vi noe annerledes mot Pool.

Edited by mmaelan
Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert. Det er IKKE Giroud sin feil at laget sliter nå. De andre lagene får rullert spissene sine. Vi har kun Giroud. Bendtner....vel...

 

Enig. Godt poeng!

 

Giroud har måttet trekke lasset nærmest på egen hånd hele sesongen. For oss, og for Frankrike (?)! Han sa jo selv før sesongen at han ventet et spisskjøp.. Men så kom ikke Ba, og så bestemte Wenger seg for igjen å tro på Dansken, men så kanskje ikke likevel?! Noe rart skjedde her. Og jeg aner ikke hva Wengers plan var i utgangspunktet. Uansett synes jeg Giroud har fått en for stor bør å bære. Og det er ikke hans skyld. Giroud jobber alltid som en helt, og fortjener ikke å bli skilt ut som årsaken til alt som er feil.

Link to comment
Share on other sites

Har han dratt lasset på egenhånd? Såvidt jeg husker var ramsey hyppigere på måltavla enn han. Walcott avløste ramsey før han også ble skadet. Etter dette har han måtte klare det selv, med blandet hell.

 

Han drar spissrollen selv, det gjør han. Giroud gjør mye bra, men ærlig talt gjør han også mye dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Har han dratt lasset på egenhånd? Såvidt jeg husker var ramsey hyppigere på måltavla enn han. Walcott avløste ramsey før han også ble skadet. Etter dette har han måtte klare det selv, med blandet hell.

 

Han drar spissrollen selv, det gjør han. Giroud gjør mye bra, men ærlig talt gjør han også mye dårlig.

 

Folk skriver dette hele tida, men det var nok heller Ramsey, Flamini, Özil o.l. som dro Giroud hvis det var noen som dro med noen i høst. Giroud presterte ganske greit i starten av sesongen (4 mål på 4 kamper), men så sloknet han fort og minus Dortmund kampen hjemme så må er det ekstremt få kamper hvor Giroud virkelig har vært i nærheten av sitt beste.

 

The Premier League striker stats you have to see (Look away Olivier)
Link to comment
Share on other sites

Litt mer facts:

 

OptaJoe ‏@OptaJoe 8m
17 - Olivier Giroud has directed more headers off target than any other player in this season's Premier League. Glance.

 

På 14 møter i ligaen mot lag som Liverpool, Chelsea, Manchester United og Manchester City står Giroud med 1 enslig mål.

 

Jeg har sagt det hele sesongen: Vi leder ligaen på tross av at vi har Giroud som midtspiss. Majoriteten av supporterene skjønner dette nå, men selvfølgelig så er det ikke Giroud sin feil at han ikke holder nivået. Akkurat der er det Wenger som må stå ansvarlig.

Link to comment
Share on other sites

Litt mer facts:

 

OptaJoe ‏@OptaJoe 8m

17 - Olivier Giroud has directed more headers off target than any other player in this season's Premier League. Glance.

 

På 14 møter i ligaen mot lag som Liverpool, Chelsea, Manchester United og Manchester City står Giroud med 1 enslig mål.

 

Jeg har sagt det hele sesongen: Vi leder ligaen på tross av at vi har Giroud som midtspiss. Majoriteten av supporterene skjønner dette nå, men selvfølgelig så er det ikke Giroud sin feil at han ikke holder nivået. Akkurat der er det Wenger som må stå ansvarlig.

 

Enig!

 

Må vente til sommern. Selv om det ingen hemmelighet at Wenger var faktisk ute etter en spiss ( Higuain og Suarez), men det ble ikke noe av.

 

Samtlige av lagene vil styrke seg etter sesongen, og hvis vi ikke henter en spiss som puttter mål, så kan vi fort vinke farvel til cl!

Link to comment
Share on other sites

Satser på en avgjørelse i denne kampen. Og gjerne omkamp i City-Chelsea.

 

Tror vi har en sjanse til å holde nullen med Arteta/Flamini eller Flamini/Ox som holdende midtbanespillere. På tross av blemma på Anfield synes jeg vi er flinkere til å forsvare oss enn til å angripe for tida. Knepen seier i morra og et lag fra championship i kvarten?

 

Edit: Feil tråd, skulle vært i Ars-Liv FA-cup.

Edited by RastaPinky
Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det hele sesongen: Vi leder ligaen på tross av at vi har Giroud som midtspiss. Majoriteten av supporterene skjønner dette nå, men selvfølgelig så er det ikke Giroud sin feil at han ikke holder nivået. Akkurat der er det Wenger som må stå ansvarlig.

Det "verste" med sesongen til Giroud er at han har prestert bedre enn mine forventninger, spesielt i høst. Likevel er han så begrenset som spiller og mange hakk under det man burde forvente å ha på et lag som har tittelambisjoner. Og som du sier er ikke dette Giroud som er problemet, men Wenger som ikke fikk gjort noe med det i januar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det negative: Dårlig teknikk som gjør at han ikke evner å dra av en spiller eller skape sjanser/skuddmuligheter for seg selv. Ekstremt ueffektiv foran mål (dårlig skuddteknikk/avslutningsteknikk). Svak pasningsspiller. Overraskende svak på offensiv dødball (194 høy og 2 scoringer på headinger denne sesongen på tross av mange mange sjanser i lufta). Og til sist så treg at han ville blitt forbiløpt av en snegle.

 

Det positive: Han har noen ekstremt gode flikker en gang iblant. Han er god på defensiv dødball. Han er en brukbar targetman.

 

For å si det slik: Vi burde klare å finne en bedre spiss enn Giroud.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...