Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Giroud er meget god, særlig iår! Men står fremdeles på at vi trenger en annen type spiss, slik at de kan utfylle hverandre. Jeg trodde kanskje Walcott kunne vært den spilleren, men mer og mer tyder på at han forblir på kant.

Enig i at vi skulle hatt den annen type spiss i tillegg, har jo welbeck da...

Walcott er i mine øyne ikke god nok til å spille spiss. Han er dårligere enn Giroud på absolutt alt bortsett fra fart.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at vi skulle hatt den annen type spiss i tillegg, har jo welbeck da...

Walcott er i mine øyne ikke god nok til å spille spiss. Han er dårligere enn Giroud på absolutt alt bortsett fra fart.

Welbeck er så absolutt en annen type spiss, og han er ingen dårlig spiller, men hvis han er like vaksinert mot avslutninger og å finne mål som han var før skaden så er han ikke det alternativet vi trenger til Giroud. Når det gjelder Walcott så er jeg enig, han bør etter min mening ha kantrollen som sin "hovedrolle"

Link to comment
Share on other sites

Syntes Walcott var vanvittig god som midtspiss i høst før han ble skadet i Mikkemus Cupen jeg.

 

Ekstremt gode bevegelser og høy arbeidsmoral. Lagde ekstremt mye rom for Sanchez, Özil og Ramsey da motstanderene ofte doblet opp på han for å dekke han (uten hell).

 

Vår beste prestasjoner denne sesongen som lag har vært når Walcott har spilt på topp. Som f.eks. mot Manchester United hjemme, Leicester borte og Bayern hjemme. Theo startet også kampen mot Chelsea i Community Shield hvor vi for første gang noensinne under Wenger klarte å slå et lag ledet av Jose Mourinho.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Joda for Welbeck sin del var det kanskje riktig, men forklarer ikke hvorfor spillere som Giroud, Walcott o.l. får så mye spilletid selv om de er totalt ute av form mens formspillerene våre plutselig blir benket (tenker da især på Campbell).

 

Ville heller sett Campbell på topp enn Giroud de siste månedene for å være helt ærlig. Kan ikke tro annet enn at han ville vært en større bidragsyter den siste tiden enn Giroud..

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Giroud får litt vel mye tyn. Joda, han har vært rimelig elendig foran kassa en altfor lang stund nå, men vil ikke akkurat si at det hjelper at vi ikke spiller mer på styrkene hans. Hadde vi spilt mer på styrkene hans, med løp fra dypet, hadde hans styrker kommet mer til rette.

En Giroud som backup/rotasjonsspiss bak en enda bedre målscorer inn i sommer ville vært veldig bra. Og da med Welbeck som enda et alternativ både på topp og på vingen.

Link to comment
Share on other sites

Joda helt enig i at vi burde spilt mer på styrkene til Giroud for å få mer ut av han.. problemet er bare at man bygger ikke laget rundt en spiller som på det beste er.. middelmådig.

 

Når spissen du har på topp har så store mangler/er såpass begrenset så er det virkelig grenser for hva man får ut av han.

 

Er Wenger sin skyld at Giroud har fått den store store byrden av å "skyte Arsenal til topps". Han har aldri vært god nok dessverre. Og har virkelig lidd av at det har blitt satt altfor store krav til han.

 

Backup på det beste for oss. Ikke noe mer.

Link to comment
Share on other sites

Giroud har UNIKE evner, bandt opp Citys stopperduo alene i duellene i januar/februar (?), men når alt kommer til alt var det godt når Welbeck kom på i helgen, mannen som satt inn målet vårt løper inn i hver duell og prøver og tok en spurt for å sikre at de maks fikk innkast ut av en situasjon nede ved egen 16-meter.

 

 

Er ikke Girouds manglende mål som har gjort at jeg har snudd meg litt angående Giroud, men at han jobber mindre hjem og rett og slett har et håpløst kroppsspråk.

 

Hent inn et topp-spiss, en topp-stopper(Benatia) og en uforutsigbar ving så er vi med i toppen neste år også. Vi kan ikke fortsette å bygge vårt enorme puslespill bit for bit mer, for de viktigste delene kommer til å forlate oss dersom vi ikke viser at vi er villige til å satse.

Giroud vil jeg gjerne ha i laget og jeg mener, som Simbad at vi sjeldent spiller på styrkene hans, men det er kanskje på tide å få inn noen som kan løpe fra noen, vinne hodedueller OG score mål?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig, men jeg skulle veldig gjerne sett Giroud i tospann med en annen mer målfarlig spiss. Tror det hadde fungert ypperlig med Sanchez og Özil bak de igjen.

Måtte i såfall vært med en sentral treer bak Özil på midten, eventuelt 3 bak (Som betyr at vi MINST trenger to nye stoppere).

Syns dette laget kunne virker interessant:

Cech

Bellerin-Koscielny-Benatia-Monreal

--Ramsey----Coquelin--Cazorla

-----------------Özil----------------

----------Alexis-----Giroud-------

Men vil vel aldri skje med Arsene som trener, tror Ramsey ville kommet godt ut av en rolle i en treer der belastningen defensivt er mindre også. Selvfølgelig avhengig av at Ramsey og Cazorla kan dekke mye rom (Eventuelt få inn El Neny/Wilshere på laget)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne de som vil bygge laget rundt Giroud O_O

 

Er som å sikte seg ned på 6. plassen neste sesong..

Giroud må innfinne seg med å vere backup eller finne seg ein ny klubb i sumar. Han er ikkje god nok, men ein spelar som vi kan hive innpå og skape ein ny dimensjon i angrepsspelet vårt med hans eksepsjonelle hodestyrke, som han diverre har altfor dårleg uttelling på i antal mål. Liker fyren, har engasjement og temperament på bana, men er rett og slett ikkje god nok til å vere ein som skyter oss til PL og CL-gull.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne de som vil bygge laget rundt Giroud O_O

 

Er som å sikte seg ned på 6. plassen neste sesong..

___

 

Vi er alle fullt klar over at vi trenger en bedre spiss, men det er stor forskjell på å 'bygge opp laget rundt Giroud' og det å ha ham som en støttespiller/targetman ved siden av en større målscorer. Heller ikke Marius kunne tenke seg å 'bygge opp laget rundt Giroud' men han ser at det kunne vært interessant å se Giroud i et lag med en annen oppstilling enn det vi har i dag. Som enslig spydspiss for et lag som skal vinne PL eller Cl er ikke Giroud god nok. Men han har styrker som laget vårt kan trenge. Han er en targetman og hans største styrke er å flikke videre/legge igjen ballen til andre. I tillegg til at han er god for 10-15 mål i serien i løpet av en sesong er Giroud ikke en spiller jeg bare vil slenge på dør.

Link to comment
Share on other sites

enig simbad. OK, Giroud har hatt en forferdelig vårsesong. Men det har resten av laget også. Og ingen spiller presterer isolert, uavhengig av resten av laget. Jeg tror heller ikke Giroud er en spiller man kan bygge laget rundt (hva nå man måtte mene med dette). Men jeg også tror han ville fungert utmerket i tospann med en rask målfarlig spiss, i en 4-4-2 oppstilling. Problemet er delvis at Wenger ikke synes å ville spille på denne måten, og delvis at laget ikke har denne raske målfarlige spissen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger - Giroud was at the top level
Olivier Giroud was questioned recently and I’m happy I kept confidence in him because I thought he had a top-level performance,” the manager told Arsenal Player. “He was fighting, he had control of the ball, he was finishing and he gave an assist.

Dette etter kampen igår. Nå så jeg ikke kampen men jeg skjønner at Oliver hadde sin første gode kamp på 16-17 opptredner. Uten at jeg skal legge for mye i ordene til Wenger hadde det IKKE forundret meg stort om han nok en gang skal sette sin lit til landsmannen inn i en ny sesong. Ser for meg han ramser opp at vi har Welbeck, Giroud og Walcott som top top spisser og at han ikke skjønner argumentene til pressen.
Link to comment
Share on other sites

Vi kan vinne serien med de tre spissene. Men ikke slik vi spiller i dag. Vi spiller ikke på styrkene deres. Walcott blir satt innpå mot lag som ligger dypt, Welbeck er den av de tre som er mest 'well rounded' men han sliter med skader og er ustabil foran kassa. Giroud er sjeldnere skadet, men i likhet med de to andre altfor ustabil. 4 mnd uten mål sier sitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

×
×
  • Create New...